Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i Tehoja kateissa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemo81
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2010
    • 1248
    • ylöjärvi

    E9x 325i Tehoja kateissa??

    Elikkä kyseinen auto/moottori(n52b25 218hv) alkaa normaalisti kehrään 4500 kierroksen kohdalla täysin toiseen tapaan.Eli tehot ns kasvaa ja imuäänet kovenee selkeesti.
    Nyt moottori ei täysin vastaa kaasuun ja tätä 4500 kierroksen potkaisua ei synny.Moottorin vikavalo paloi ja vikakoodi näytti pakopuolen nokka akselin asentotunnistin anturia joka meni vaihtoon.Vika ei lähtenyt tällä.Auto syö hitusen öljyä(0,3dl/1tkm) jos sillä voi olla asian kans jotain tekemistä.
    Onko kellään ollut moista vikaa tai olisko vinkkejä mistä aloittaa metsästään?P.a. suodatin?Ja missä se sijaitsee kyseisessä laitteessa?E91.
    Last edited by kemo81; 16-07-2010, 08:48.
    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
    Ex.
    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
    e91 325i 2005 ArktisMetal
    e46 320ci 2001 TobassBlue
    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

    S1000rr 2010 Thunder grey
  • kemo81
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2010
    • 1248
    • ylöjärvi

    #2
    Tai onko kellään suositella paikkaa pirkanmaalla johon voisi laitteen viedä pengottavaksi?Joku specialisti?
    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
    Ex.
    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
    e91 325i 2005 ArktisMetal
    e46 320ci 2001 TobassBlue
    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

    S1000rr 2010 Thunder grey

    Comment

    • kemo81
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2010
      • 1248
      • ylöjärvi

      #3
      Voisiko olla mahdollista että kun vikakoodi osoitti että nokka akselin asentotunnistin pakopuolelta on pimeä,eikä osaa vaihdettu heti vaan sitten kun osat saapuivat viikon päästä.Sen jälkeen vikakoodeja ei ole poistettu.Joten voiko olla että siä jää jokin ns "suojelu ohjelma" päälle ja ei anna sen takia kaikkia tehoja käyttöön??Mitä pitäisi tehdä jos näin on?Tyhjennettävä vikamuisti?Pitääkö jotain muuta tehdä?
      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
      Ex.
      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
      e91 325i 2005 ArktisMetal
      e46 320ci 2001 TobassBlue
      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

      S1000rr 2010 Thunder grey

      Comment

      • kemo81
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2010
        • 1248
        • ylöjärvi

        #4
        Jos painaa petaalin pohjaan pienillä kieroksilla ja isompi vaihde silmässä,saa se aikaiseksi tukehtumiskohtauksen.Eli ei vastaa heti kaasuun vaan vasta pienen tokaisun jälkeen..Menokin on hivenen tokovaa ehkä muutenkin.Ihan kuin olisi joku paikka tukossa tai jokin anturi vieläkin sökö?Tänää pitäisi saada koneisiin auto..
        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
        Ex.
        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
        e91 325i 2005 ArktisMetal
        e46 320ci 2001 TobassBlue
        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

        S1000rr 2010 Thunder grey

        Comment

        • kemo81
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2010
          • 1248
          • ylöjärvi

          #5
          Nyt oon huomannut myös sellaista että kylmänä meno on jokseenkin nykivää.Tiedä sitten liittyykö ongelmat mitenkään yhteen?
          e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
          Ex.
          e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
          e91 325i 2009 lci SaphireBlack
          e91 325i 2005 ArktisMetal
          e46 320ci 2001 TobassBlue
          e39 523i 1996 AlpinWhite 2

          S1000rr 2010 Thunder grey

          Comment

          • pl84
            Newbiemmer
            • May 2010
            • 23
            • Lempäälä

            #6
            Originally posted by kemo81 View Post
            Tai onko kellään suositella paikkaa pirkanmaalla johon voisi laitteen viedä pengottavaksi?Joku specialisti?
            Vies tampereelle, epilään Benkaralle. Siellä käytin bemarit aina kun Tampereella asuin ja aina tuli kuntoon. Ne haltsaa bemarit aikas hyvin ja ei ole merkkiliikkeiden hinnat

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              #7
              selviskö niistä vikakoodeista mitään?
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • kemo81
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2010
                • 1248
                • ylöjärvi

                #8
                Ei luettukaan vikakoodeja vaan kun soitin yhden tutun pajalle se neuvoi että kaikki vikakoodit ja suojat saa poistettua ohjelmasta kun ottaa avaimet kauax autosta ja akunkengän irti n20min ja sit kenkä kiinni ja viä n20min ennen kuin laittaa avaimia virtalukkoon.
                Tämä ei kumminkaan auttanut mitään joten ei ollut mitään ns suojelu ohjelmaa ilmeisesti käynnissä?
                Tänää metrossa meinasivat että nuo kaikki viat kuulostaisi siltä että vanokset olisi kevyesti jumissa ja puhdistusta vailla.On kuulemma ollut kyseisessä moottorityypissä ennenkin kyseistä vikaa.Pitänee kattoa jos ne saisi itse puhdistettua liottamalla jotenkin.
                Jollei niin sitten huoltoon.
                Onko kellään kokemusta niiden purkamisesta pois?
                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                Ex.
                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                e91 325i 2005 ArktisMetal
                e46 320ci 2001 TobassBlue
                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                S1000rr 2010 Thunder grey

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #9
                  Taitaa se perusvika edelleen olla noissa koneissa, eli vanoksen tiivisteet ovat paskaa matskua. Kai tohonkin kohta saa jostain netistä viton kumista tehtyjä o-renkaita.

                  Comment

                  • JNIJNI
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1483

                    #10
                    Originally posted by kemo81 View Post
                    Ei luettukaan vikakoodeja vaan kun soitin yhden tutun pajalle se neuvoi että kaikki vikakoodit ja suojat saa poistettua ohjelmasta kun ottaa avaimet kauax autosta ja akunkengän irti n20min ja sit kenkä kiinni ja viä n20min ennen kuin laittaa avaimia virtalukkoon.
                    Tämä ei kumminkaan auttanut mitään joten ei ollut mitään ns suojelu ohjelmaa ilmeisesti käynnissä?
                    Tänää metrossa meinasivat että nuo kaikki viat kuulostaisi siltä että vanokset olisi kevyesti jumissa ja puhdistusta vailla.On kuulemma ollut kyseisessä moottorityypissä ennenkin kyseistä vikaa.Pitänee kattoa jos ne saisi itse puhdistettua liottamalla jotenkin.
                    Jollei niin sitten huoltoon.
                    Onko kellään kokemusta niiden purkamisesta pois?
                    Mitäs tällä laitteella on ajettu? Eikös tuossakin ole N53 (omaani vaan ajattelen :think)
                    G21 LCI 330e xDrive 2022
                    E93 M3

                    Comment

                    • kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

                      #11
                      Autolla on nyt mittarissa 113tkm..Moottori muistaakseni n50??Ei varmuutta..Mistäköhän hankkis uudet stefat niihin Vanoksiin?
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                      S1000rr 2010 Thunder grey

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4595
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by kemo81 View Post
                        Ei luettukaan vikakoodeja vaan kun soitin yhden tutun pajalle se neuvoi että kaikki vikakoodit ja suojat saa poistettua ohjelmasta kun ottaa avaimet kauax autosta ja akunkengän irti n20min ja sit kenkä kiinni ja viä n20min ennen kuin laittaa avaimia virtalukkoon.
                        Tämä ei kumminkaan auttanut mitään joten ei ollut mitään ns suojelu ohjelmaa ilmeisesti käynnissä?
                        Tänää metrossa meinasivat että nuo kaikki viat kuulostaisi siltä että vanokset olisi kevyesti jumissa ja puhdistusta vailla.On kuulemma ollut kyseisessä moottorityypissä ennenkin kyseistä vikaa.Pitänee kattoa jos ne saisi itse puhdistettua liottamalla jotenkin.
                        Jollei niin sitten huoltoon.
                        Onko kellään kokemusta niiden purkamisesta pois?
                        Johan ne loitsuja on sulle kertonut.. =)
                        Last edited by fraatti; 07-06-2010, 23:14.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • kemo81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2010
                          • 1248
                          • ylöjärvi

                          #13
                          Sitten mieleeni tuli viellä että,voiko ilmamassamittarille tehdä jotain huoltotoimenpiteitä?Vai onko se yksikkö vaihdettava myös heti uuteen että tietää onko vika siinä?
                          e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                          Ex.
                          e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                          e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                          e91 325i 2005 ArktisMetal
                          e46 320ci 2001 TobassBlue
                          e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                          S1000rr 2010 Thunder grey

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            #14
                            tuossa jotain noista koneiden eroista http://www.e90post.com/forums/showthread.php?p=794208

                            tuosta huohottimesta kun oli puhetta mahdollisen öljynkulutuksen aiheuttajana, tuosta sivulla olevasta listasta selviää että tuo separaattori on integroitu tuohon venttiilikopan kannen rakenteisiin suoraan. Eli erillistä pönttöä ei ole.

                            Venttiilikopan aukaisemalla näkisi millaiset sonnat siellä on sisässä ja samalla voisi yrittää pestä niitä pois..

                            taitaa tuo öljy homma "kuulua vuosimalliin"
                            Last edited by fraatti; 07-06-2010, 23:22.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • kemo81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2010
                              • 1248
                              • ylöjärvi

                              #15
                              Kiitokset Fraatti noista ja vikakoodien luvuista ja vaivan näöstä.
                              Tänää pitäis mennä vähä putsailee paikkoja ja katselee onko kosteutta mahdollisesti jossain..
                              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                              Ex.
                              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                              e91 325i 2005 ArktisMetal
                              e46 320ci 2001 TobassBlue
                              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                              S1000rr 2010 Thunder grey

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎