Samat ongelmat myös n46 koneessa, 320i e91?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 318i N46 -06 - jakopään ongelma 100tkm kohdalla - yleistä? kallista?
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostSamat ongelmat myös n46 koneessa, 320i e91?
2007 eteenpäin oleva LCI kone on laihaseosmootori ja siinä ei samaa ongelmaa ole.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by Convertible View PostUuden mallinen kiristin maksaa 39 euroa esim. Kl varaosissa, ja suht helppo ja nopea vaihtaa.
Kyllä noihin on vaihtokehoitus annettu, mutta ei ne vaihda niitä suomessa ellei osaa itse pyytää.
Itellä vaihtoon n. 500km.. toivottavasti kestää- E90 -
Comment
-
-
Siitä uudesta kiristimestä on sorvattu muutama milli pois kiinnityspinnasta, jotta pultti menee syvemmälle325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostSiitä uudesta kiristimestä on sorvattu muutama milli pois kiinnityspinnasta, jotta pultti menee syvemmälle
MetroAuton mies sano että jos haluaa hajoittaa loputkin muovit, niin uudella kiristimellä se onnistuu. Kuulemma kiristäjän vaihto on vain "turhaa tekohengitystä" ja voi antaa ehkä 6-12kk lisäaikaa, jolloin pamahtaa varmasti ja on se kallein mahdollinen remontti sitten O_o
P.S. Kesä on muuten jo loppu, milloin palaat tauolta ?- E90 -
Comment
-
-
Originally posted by e90bmw View PostMetroAuton mies sano että jos haluaa hajoittaa loputkin muovit, niin uudella kiristimellä se onnistuu. Kuulemma kiristäjän vaihto on vain "turhaa tekohengitystä" ja voi antaa ehkä 6-12kk lisäaikaa, jolloin pamahtaa varmasti ja on se kallein mahdollinen remontti sitten O_o
P.S. Kesä on muuten jo loppu, milloin palaat tauolta ?F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Ei sattunut tarkkaan oman mallin kohdalle topiccia ja tää osui heti silmään kun olin vastaavasta tulossa kyselemään. Elikkä kyseessä 320i e90 05 mallia. Koneena on papereiden mukaan n46.
Nyt talvella ilmestynyt pientä rallatusta ekan 100m ajon aikana kun kone on lähtee pakkasilla, kun koneen antaa lämmetä rauhassa ennen ajoa tai kun kone on hieman käynyt/lämmennyt ajossa sen 100m niin ropinaa edestä loppuu eikä myöskään kuulu ensimmäisen 100m aikana jos pitää kierroksia alle 2k rpm. Tyhjäkäynnillä ei ole rallattanut kun kerran ainoastaan ihan hiljaa. Muuten käy hyvin tyhjällä yms.
Ilmeisesti näissä on jakoketjun kiristimen vikoja ollut paljo. Onko tuon kiristimen vaihto iso operaatio/kallis? Ja selviäiskö pelkästään sillä vai tarvisko jakopäähän muutakin tehdä? Kone tuntuu muuten normaalilta, mietityttää kuinka tuolla uskaltaa ajella töihin ettei tuu kone syliin...
Huollolta pitäisi vielä kysyä mutta tahtoisin täältä mielipidettä kun tääläpäin marmori tuntuu viilaavana linssiin...
Kiitoksia vastauksista etukäteen!Last edited by jani87; 27-12-2012, 12:25.------------
Ajossa: 2006, 325i e91
Ex:
2005, 320i e90
Comment
-
-
Originally posted by jani87 View PostElikkä kyseessä 320i e90 05 mallia. Koneena on papereiden mukaan n46.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Thredissa mainittu kiristin tilattu ja huomenna menee huollossa vaihtoon. Osan hinnaksi antoivat 39e + 30 min työ. Ilmottelen katoaako minun tapauksessa tuo rallatus.
Kiitos dual kun autoit löytämään hohtalotoverien seuraan!
Edit: Omasta autosta tosiaankin tämän aamun perusteella ei kuulunut enään epämäärästä rallatusta. Kone tuntui muutenkin heti pinta kaasulla reagoivan nopeampaa, ei tarvinnu enään "keräillä" että lähti kunnolla liikkeelle.Last edited by jani87; 03-01-2013, 09:24.------------
Ajossa: 2006, 325i e91
Ex:
2005, 320i e90
Comment
-
-
Jakopääremontti
Mulla auto (-05 e90 320i) lakkasi käymästä myös. Uudelleen starttauksessa lupaili vähän, mutta ei mitään sen jälkeen. Ei muutakun hinausta autokeskukseen. Onneksi oli vakuutuksessa jatkuvuusturva, jonka turvin sain sijaisauton käyttööni.
Diagnoosi: jakopään ketju löystynyt niin paljon että hajottanut kaiken
tiellään jakopäässä, että ruvetaanko korjaamaan kuului korjaamosedän kysymys. Käskin ottaa yhteyttä maahantuojaan ja tehtaalle, koska eihän huolto/vaihtovapaan laitteen pitäisi hajota kun mittarissa on 100tkm, sen pitäisi kestää auton mottorin elinikä, joka sedän mielestä ei nykypäivän autoissa ole edes 300tkm.
Päätöstä odoteltiin 1vrk.
Tehtaalta ei mitään vastausta kysymykseen.
Maahantuoja oli kysynyt, että onko merkkihuollettu...olen jokaisen huollon teettänyt merkkihuollossa ja viimeisestä öljynvaihtohuollosta n. 5tkm jolloin tarkastuksessa ei huomattu mitään poikkeavaa moottorissa. Maahantuoja lupasi maksaa 1/3 kustannuksista, (koska auto oli merkkihuollettu) autokeskus 1/3 ja omistaja 1/3. Suostuin tähän, koska muutenkin mun olisi tarvinnut vaihtaa venttiilikopan tiiviste, joka erikseen tilattuna vaihtotyönä olisi maksanut ~300€. (Tuli oljyn käryä sisälle välillä, vuosi öljyä pakosarjan päälle)
Loppuhinnaksi tuli minulle 900€ ja tuli sentään vaihdettua se tiiviste samalla.
Huollon jälkeen tehot olivat ikäänkuin palanneet takaisin, kulutus hieman pienentynyt, kylmän koneen nykiminen jäänyt pois ja kylmäkäynnistys on terveellisemmän kuuloinen ja nopeampi. Muuta merkittävää muutosta en ole huomannut. Liekö vain kuvitelmia vai mitä. Poislähtiessäni sanoin setämiehelle, että nähdään taas parin kuukauden päästä. Äijä myhäili kummallisesti .
Comment
-
-
Hajottanut kaiken tiellään, ei yhtään dramatisoiva ilmaus
Ne jakopään uudet hilut ei maksa juuri mitään, tilasin viimeksi saksan marmorilta alle satkulla. Kiristin tuosta puuttui, mutta 150e saa koko setin. Sitä en tiedä mitä suomen marmorilla maksaa, mutta noita täysin samoja saa myös tarvikkeena. Loput on vain työtä, jota ei tarvitse teettää merkkiliikkeen veloituksilla kun useat pienemmätkin korjaamot tekee noita remontteja jo nykyään eikä tuntimäärä ole mitenkään älytön. Viimeksi aiheesta nähdyssä kuitissa oli ko. remontti maksanut osineen raumalla alle 600e.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Convertible View PostUuden mallinen kiristin maksaa 39 euroa esim. Kl varaosissa, ja suht helppo ja nopea vaihtaa.
Kyllä noihin on vaihtokehoitus annettu, mutta ei ne vaihda niitä suomessa ellei osaa itse pyytää.
Vaimon kulkineessa 2004 E46 316i on N42B18, kilsoja taulussa 172tkm. Olis varmaan syytä vaihtaa ennenkuin kosahtaa.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostOlisko heittää varaosanumeroa, että osais ostaa oikean osan.
Vaimon kulkineessa 2004 E46 316i on N42B18, kilsoja taulussa 172tkm. Olis varmaan syytä vaihtaa ennenkuin kosahtaa.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Nostetaas vähän tätä aihetta:
Olen lueskellut näitä topicceja ja tullut hieman vainoharhaiseksi auton kanssa (2.0i N46 E90 -05 125tkm).
Autossa ei ole eikä ole ollut mitään vikaa, mutta päätin hakea marmorilta uuden kiristimen. Vaihdoin sen ja kaikki toimii kuten pitää. Uudessa ja vanhassa kiristimessä on huomattava ero! Ja on erittäin helppo vaihtaa itse: http://www.youtube.com/watch?v=6wiKMrvchtc Videon moottori N42, mutta kiristin täysin samassa paikkassa ja ymmärtääkseni sama kiristinkin. Tämän videon opastuksella itse suoriuduin ainakin
Luulen, että auton käytös muuttui hieman "pirteämmän" oloiseksi (voi olla myös pelkkää kuvitelmaa)
Kysymyksiä:
Nyt kun kiristin on vaihdettu onko oletettavaa, että jakopäähän ei tule ongelmia? :think
Onko kukaan teettänyt toimivasta autosta ketjun ja hilppeiden vaihtoa? Onko järkeä?
Pyöriikö näissä vesipumppu samalla ketjulla? Vaikka ketju olisi "ikuinen" niin pumppu ei varmasti ole....
Jos joku on teettänyt niin minkä hintaista PK-seudulla?
Comment
-
Comment