Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 318i N46 -06 - jakopään ongelma 100tkm kohdalla - yleistä? kallista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3580
    • Raisio

    #46
    Harkintaan, tehdään nyt kuitenkin ensin ns talvihuolto ja vaihdellaan tulpat, suodattimet ja öljyt ja ehkäpä bensansuodatinkin. Samalla voi hiukan koittaa kurkistella näkyykö selkeitä imuvuotokohtia. Noi jutut jopa itse osaa tehdä niin jää enää ns isommat jutut jäljelle.

    Ebay.de näkyy noista jakopäitä, onko joku tietty paikka/merkki joihin voi luottaa ja tilais kuitenkin jo.
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      #47
      Itse laittaisin orkkista kehiin. Viimeksi tuli aikamoinen paketti osia, eli ei siis vain ketjua, laahaimia ja kiristinta, vaan myös jokunen ratas, pultti, ruuvi ja tiivisteitä.

      Noissa on yhä monessa vanha lyhyen mallinen ketjunkiristin, sen vaihtamalla saa lisäaikaa.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3580
        • Raisio

        #48
        Päivitetty kiristin vaihdettu jo vuos sitten ja ennakoivana eli ei ollut mitään ongelmia silloin.

        Jos orkkisosat ei kestä pitkälle, löytyykö noista vielä OEM:ia huonompia tarvikkeita:think
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • Convertible
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2638
          • Turku

          #49
          Originally posted by ritariässä View Post
          Päivitetty kiristin vaihdettu jo vuos sitten ja ennakoivana eli ei ollut mitään ongelmia silloin.

          Jos orkkisosat ei kestä pitkälle, löytyykö noista vielä OEM:ia huonompia tarvikkeita:think
          Niin kait osat BMW ne jossakin myös teettää, mutta tuskin ovat parempia, kun onhan se BMWnkin etu että parhaat osat on käytössä ja eihän noista kaikista ketjut veny, lyhyt kaupunki ajo on kai sitten se pahin?

          Nim N42 ja N46 molemmat vaihtoon 50tkm kohdalla.
          F25 X3 35d
          E87 118i
          E46 330ti
          E46 M3
          E30 M3
          E30 M3 Convertible
          Z3 Roadster

          Comment

          • hw74
            Bimmer Rookie
            • Apr 2012
            • 49
            • Finland

            #50
            Originally posted by ritariässä
            Jos N42/N46 kone herjaa vikakoodina imupuolen nokkatunnistinta ja imuvanosta, voiko vetää jo johtopäätökset ajoituksen harhasta?
            Ei murehdita, mutta pohdin sitä, mutta jos teen vikakoodien mukaan, vaihdan turhaan noita tunnistimia/vanossolenoideja?
            Voit kokeilla vaihtaa solenoidin ja anturin pakopuolelta ristiin. Muistaakseni osat ovat samat pakopuolella.

            Comment

            • baijerilainen
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 197
              • Lappeenranta

              #51
              Väärin

              Originally posted by Convertible View Post
              Juu, kaikissa vanhoissa nelos bensoissa 1.6-2.0 on ketjukiristin ongelmaa. 2001-2007.

              2007 eteenpäin oleva LCI kone on laihaseosmootori ja siinä ei samaa ongelmaa ole.
              Vaimon 318i touring LCI 2010, jakopää remontti tehty. LCI koneet on samaa kuraa mitä pre-LCI koneet olivat. Vaimon lintassa jakopää rupesi rallattamaan 49 tkm kohdalla. Diagnoosi oli että ketju venynyt kiristimet, ketju yms rompeet uusiksi ja lasku oli tähtitieteellinen. Kustannukset meni seuraavasti maahantuoja osista 1/3 osa ja työt, myyjäliike osista 1/3 osa ja me 1/3. Kovan väännön jälkeen tosin. Eli bemarin neloskoneet on kuraa valitettavasti. Sama onko alla diesel vai bensa... paskan tekivät!
              Last edited by baijerilainen; 07-02-2014, 08:52.
              g30 530e iPerformance
              g31 520 xda Sport edition touring
              f20 120da Sport edition
              f30 320da Sport edition
              ex f31 318da M-SPORT LCI touring
              ex f11 520 xda LCI touring
              ex f11 530 xda touring
              ex e90 316d sport
              ex f30 318 da
              ex f31 320 da touring
              ex e91 318i LCI touring
              ex e61 525ia touring
              ex e46 330da touring
              ex e39 520i touring

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3580
                • Raisio

                #52
                Vaihdoin sittenkin imunokkatunnistimen ja vanossolenoidin imupuolelle ja vajaan 50 kilsan koeajolla veto tasaista ja tyhjäkäynti pysyy tasaisena. Myös välillä +/-1500-2000r/min tuntumassa paikallaan kaasuttaessa kuulunut "rolina" poistui.

                Uusi solenoidi piti heiluttaessa ns helinää kuin sisällä liikuis jotain ja vanhasta ei saanut mitään kuuluviin, joten liekkö jo oikeasti jumittanut.

                Hyvä jos tuli näillä kuntoon, tosin huomenna taas kovassa testissä kun vaimo kaahailee töihin
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                • Retze
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 422
                  • Keski-Suomi

                  #53
                  Oisit selvinny pelkällä solenoidin vaihdollakin koska selkeesti jumissa ja vikakoodi nokan anturille tulee siitä. Mut hyvä jos vika poistui koska noista menny paljon myös vanoksen säätöyksiköitäkin.
                  nyk. jalkapelillä
                  ex BMW 320i

                  Comment

                  • jamoc8
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 277
                    • Oulu

                    #54
                    [QUOTE=ritariässä;3253606]Jos N42/N46 kone herjaa vikakoodina imupuolen nokkatunnistinta ja imuvanosta, voiko vetää jo johtopäätökset ajoituksen harhasta?

                    Jep, voinee vetää johtopäätökset. Kaverin tutulla oli kuulemma näin käynyt, vaihteli tunnistimet ja sai vikakoodit pois, mutta sitten pamahti ketju poikki.
                    ---- Bee äm dapl juu ----

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3580
                      • Raisio

                      #55
                      No, vaihdoin myös toisen solenoidinkin puolisentoista kuukautta sitten ja pim, kaikki tyhjäkäyntihuolet hävis kuin pieru saharaan ja vikavalo pysynyt pimeänä. Jumissa tais olla molemmat solenoidit. Mitään paskaa ym purua ei vanhoista löytynyt.

                      Varmaan se ketju pettää seuraavaksi ja varalla onkin ko remppaan tarvittavat osat
                      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                      Comment

                      • Netsk
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 238
                        • Helsinki

                        #56
                        Vaihdoin uudenmallisen ketjunkiristimen omaan e90 320i viime syksynä. Eilen vein auton huoltoon vaihtamaan ventiilikopan tiivistettä josta hikoili hieman öljyä. Mekaanikko soitti ja sanoi että jakoketju on niin löysällä että on pakko tehdä jakopääremppa, jonkin näköinen vikakoodikin ketjun asentoon liittyen tms oli myös näkynyt koneella.

                        Eli ei auttanut omassa tapauksessa enään kiristimen vaihto.
                        Last edited by Netsk; 12-09-2014, 14:43.
                        F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                        ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #57
                          Originally posted by baijerilainen View Post
                          Vaimon 318i touring LCI 2010, jakopää remontti tehty. LCI koneet on samaa kuraa mitä pre-LCI koneet olivat. Vaimon lintassa jakopää rupesi rallattamaan 49 tkm kohdalla. Diagnoosi oli että ketju venynyt kiristimet, ketju yms rompeet uusiksi ja lasku oli tähtitieteellinen. Kustannukset meni seuraavasti maahantuoja osista 1/3 osa ja työt, myyjäliike osista 1/3 osa ja me 1/3. Kovan väännön jälkeen tosin. Eli bemarin neloskoneet on kuraa valitettavasti. Sama onko alla diesel vai bensa... paskan tekivät!
                          Ei tuosta kyllä kovin tähtitieteellistä laskua saa aikaiseksi. Osat maksavat muutaman satasen, työssäkään ei päivää mene. Vai vaihdettiino vanosrattaat myös?

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2978
                            • Uusimaa

                            #58
                            Jatketaan samaa:
                            hakusessa, tosin ykkössarjalainen, mutta tuolla N46 koneella. katsoin nuo palikoiden hinnat ja eihän niistä tule juuri mitään yhteensä. Kun vielä tuo Saksasta tullessaan.
                            Jostakin pitäne saada lukitustyökalut projektin ajaksi lainaan.
                            Muuten ostaisin M47 koneisen, mutta ajoa tulee niin vähän vuodessa (10 tkm), että tuolla diesel verolla tekee tuon jakopään ja jäänee vielä vähän bensarahaakin. En todellakaan usko, että se porsisi esim vuoden päästä, kun käyttää hyviä öljyjä. Jos kestaa esim 5 vuotta ( n 60 km), ollaan jo voiton puolella kirkkaasti, eikö?
                            Oma veikkaus on, että öljynvaihtoväliä kannattanee lyhentää suosiolla, vaikka hyvillä öljyillä ajaisikin
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • Tomiry
                              Newbiemmer
                              • Jan 2011
                              • 21
                              • Siilinjärvi

                              #59
                              ite ostin elokuussa 2014 318 -09 lci vehkeen jolla ajettu ostohetkellä 130tkm , ajeltua sillä 5tkm alko keltainen puolimootorivalo syttyä vähän väliä normiajossa. oisiko ollu 1kk ajossa niin soitin takaisin kuopion laakkoselle josta ostin sen. auton meille myynyt nuorehko mies sanoi että soita aika bmw huoltoon kuopioon laakkoselle kallantielle, ja niin soitin. Sieltä sanottii että aja tänne viikonpäästä ni katotaa mikä on . Virtapuolat ja joku tunnistin jakopääähön vaihdettiin. kone toimi minusta taas hetken ok. sitte meni pari viikkoa sama homma valo syttyi ja tuntui että tehot hävis jaj kulutus oli melkein 10 matka-ajossa. taas soitto auton meille myyneelle.

                              esitin asiani asiallisesti että taas syttyi valo ja ollaa ajettu tällä n.5tkm kaupanjälkeen eikä tämä hirveen hyvin ala mielestäni . taas kallantielle kuopioon siis huoltoon. jakopääketju on löystynyt epäili huoltoneuvoja jo puhelimessa ja niinhän siinä olikin käynyt eli koko jakopää uusiksi, työt ja castrolit sisään. kuopion laakkonen maksoi öljyt maahantuoja good willinä jakopään, itelle 0€ laskua. ei voi kun olla tyytyväinen palveluun, sijaisautonkin ilmaseksi sain huolllon ajaksi että pääsin töissä käymään kuopiossa.

                              autoli oli kuitenkin jo 130tkm ajettu 09 .

                              Automme myyjä oli kuopion leväsentien laakkosella Pekka-Matti Hujanen, suosittelen lämpimästi vaikka nuorempi kaveri onkin . Hoiti homman niin mallikkaasti. Kuitti oli 2000e goodwill ja 240e laakkonen kuopio minä 0€
                              Last edited by Tomiry; 22-11-2014, 19:08.

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #60
                                Originally posted by jaki View Post
                                Jatketaan samaa:
                                hakusessa, tosin ykkössarjalainen, mutta tuolla N46 koneella. katsoin nuo palikoiden hinnat ja eihän niistä tule juuri mitään yhteensä. Kun vielä tuo Saksasta tullessaan.
                                Jostakin pitäne saada lukitustyökalut projektin ajaksi lainaan.
                                Muuten ostaisin M47 koneisen, mutta ajoa tulee niin vähän vuodessa (10 tkm), että tuolla diesel verolla tekee tuon jakopään ja jäänee vielä vähän bensarahaakin. En todellakaan usko, että se porsisi esim vuoden päästä, kun käyttää hyviä öljyjä. Jos kestaa esim 5 vuotta ( n 60 km), ollaan jo voiton puolella kirkkaasti, eikö?
                                Oma veikkaus on, että öljynvaihtoväliä kannattanee lyhentää suosiolla, vaikka hyvillä öljyillä ajaisikin
                                Jos tasapainoakseleihin ei tarvitse koskea eli kampuraa vaihtaa maksaa lukitussetti suomessakin vain noin viitisenkymppiä, eli ei heilauta projektin kokonaiskustannuksia mihinkään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎