Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 318i N46 -06 - jakopään ongelma 100tkm kohdalla - yleistä? kallista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rado
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 716

    #61
    Kuinkahan monta kampuraa menee vaihtoon per jakopäänremontti ?

    Onko niin että osa kampuran rattaista on pilalla 50tkm kohdalla ja osassa ei mitään vikaa vaikka oliskin mittarissa jo 300tkm ?

    Kuinkahan paljon ketjuja on katkennun ennen minkäänlaista ääntelyä N46 & N47 koneissa ?

    Comment

    • huppu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 423
      • Rovaniemi

      #62
      Noniin arvon vertaistukijat. Tuomio tuli rakkineesta (E87 N46 120iA -05) ja siellä on koneessa öljyä paikoissa, missä sitä ei kuuluisi olla...mm. imusarja täynnä + mäntien päällä. Näyttää siltä ettei tuota mottia kannata alkaa korjaamaan.

      Onko muilla käynyt tällaista ja mistä tuommonen yleensä johtunut? :think Pitäis kuulemma tutkia enemmän, että näkis mikä pettänyt...onko vika lohkossa, kannessa vai jossain muualla. Kansiremppahan tuohon tehtiin 1,5 v. sitten että jo on piru jos kansi levinnyt tässä ajassa...

      Ne jotka ovat joutuneet vaihtokoneen hommaamaan, niin mistä sitä kannattais alkaa ettimään? Ulkomailta/tehtaalta? Nyt olis hyvät neuvot tarpeen Tosiaan N46 kyseessä. Hohhoijaa...tässä vaiheessa tuskin kannattaa alkaa enempää tutkimaan ja käyttämään siihen rahaa vaan hankkia jostain vaihtokone...halvaksi tämä ei siinäkään tapauksessa tule.
      Olihan tuolla koneella helkkarin kiva ajaa siihen asti, kunnes antautu
      Last edited by huppu; 30-01-2015, 14:38. Reason: Lisäys
      BMW E46 318d 10/04

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #63
        Huohotin jäässä/tukossa? Pyörittelee tulpat irti öljyt pois, tsekkaa huohottimen ja kokeilee tulille?
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Spedemasta
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 23
          • Helsinki

          #64
          Originally posted by huppu View Post
          Noniin arvon vertaistukijat. Tuomio tuli rakkineesta (E87 N46 120iA -05) ja siellä on koneessa öljyä paikoissa, missä sitä ei kuuluisi olla...mm. imusarja täynnä + mäntien päällä. Näyttää siltä ettei tuota mottia kannata alkaa korjaamaan.

          Onko muilla käynyt tällaista ja mistä tuommonen yleensä johtunut? :think Pitäis kuulemma tutkia enemmän, että näkis mikä pettänyt...onko vika lohkossa, kannessa vai jossain muualla. Kansiremppahan tuohon tehtiin 1,5 v. sitten että jo on piru jos kansi levinnyt tässä ajassa...

          Ne jotka ovat joutuneet vaihtokoneen hommaamaan, niin mistä sitä kannattais alkaa ettimään? Ulkomailta/tehtaalta? Nyt olis hyvät neuvot tarpeen Tosiaan N46 kyseessä. Hohhoijaa...tässä vaiheessa tuskin kannattaa alkaa enempää tutkimaan ja käyttämään siihen rahaa vaan hankkia jostain vaihtokone...halvaksi tämä ei siinäkään tapauksessa tule.
          Olihan tuolla koneella helkkarin kiva ajaa siihen asti, kunnes antautu
          Joo älä nyt vielä ala konetta vaihtamaan ;D Taisit kirjoitella tuonne toiseen öljynsyönti ketjuun, niin ilmeisesti siihen koneeseen on tehty kansiremppa? Mitä kaikkea siihen laitettiin? Valvetronic? Uutta osaa kuitenkin tod. näk laitettu, niin silloin luulis myös ne v-varren kumitkin vaihdettu (head gasket set). Huohotin jutulta kuulostaa. Osat huohottimeen maksaa n. 190€

          Comment

          • mikkis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1900
            • Vantaa

            #65
            Uskaltaisitko ostaa e90 320i N46 johon tehty seuraavaa Käyttöauto oy:ssä josta 4000e lasku:

            -jakoketju löysällä=uusittu ok+ kiristin vaihdettu ok - öljyä vuotanut ja öljyn seassa metalli ja muovi hilettä = asiakkaalle kerrottu tästä jonka jälkeen vaihdettu kiertokangenlaakerit ok ja tälle työlle ei anneta takuuta koska kestosta ei voi antaa takeita koska kampiakselissa myös pieniä naarmuja -sytytyspuola 1sen viallinen uusittu ok -sytytystulpat vaihdettu ok -öljyt ja suodatin vaihdettu ok -herjasi vielä valvetronicin säätömoottoria =vaihdettu ok -kiertovesipumppu viallinen vaihdettu ok -sytytyspuola 4sen uusittu ok.

            Tuon rempan jälkeen ajettu noin 15000km., tuo omistaja jonka aikana remppa tehty niin myynnyt auton heti rempan jälkeen ja nyt uusi omistaja myy 2 kk omistamisen jälkeen niin hiukan epäilyttävältä tuntuu :think

            Comment

            • mikkis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1900
              • Vantaa

              #66
              Originally posted by mikkis View Post
              Uskaltaisitko ostaa e90 320i N46 johon tehty seuraavaa Käyttöauto oy:ssä josta 4000e lasku:

              -jakoketju löysällä=uusittu ok+ kiristin vaihdettu ok - öljyä vuotanut ja öljyn seassa metalli ja muovi hilettä = asiakkaalle kerrottu tästä jonka jälkeen vaihdettu kiertokangenlaakerit ok ja tälle työlle ei anneta takuuta koska kestosta ei voi antaa takeita koska kampiakselissa myös pieniä naarmuja -sytytyspuola 1sen viallinen uusittu ok -sytytystulpat vaihdettu ok -öljyt ja suodatin vaihdettu ok -herjasi vielä valvetronicin säätömoottoria =vaihdettu ok -kiertovesipumppu viallinen vaihdettu ok -sytytyspuola 4sen uusittu ok.

              Tuon rempan jälkeen ajettu noin 15000km., tuo omistaja jonka aikana remppa tehty niin myynnyt auton heti rempan jälkeen ja nyt uusi omistaja myy 2 kk omistamisen jälkeen niin hiukan epäilyttävältä tuntuu :think
              Mitäs ajatuksia tämä herättää arvon raadissa?

              Comment

              • Sallinen
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 96
                • Kuopio

                #67
                15000 km kahdessa kuukaudessa?
                e91 320dA xDrive -12
                Porsche 911
                Audi TT

                Comment

                • mikkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1900
                  • Vantaa

                  #68
                  Originally posted by Sallinen View Post
                  15000 km kahdessa kuukaudessa?
                  No ehkä se ei sitten ihan heti rempan jälkeen myynnyt sitä ,aika tarkalleen niin että ajoi rempan jälkeen n.10000km myi tälle nykyiselle omistajalle joka ajanut nyt noin 5000km siinä kahdessa kuukaudessa ja myyntiin.

                  Comment

                  • PNM2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2015
                    • 1106
                    • Espoo

                    #69
                    Originally posted by mikkis View Post
                    No ehkä se ei sitten ihan heti rempan jälkeen myynnyt sitä ,aika tarkalleen niin että ajoi rempan jälkeen n.10000km myi tälle nykyiselle omistajalle joka ajanut nyt noin 5000km siinä kahdessa kuukaudessa ja myyntiin.
                    Mulla vaihdettiin 318i:n kone vastaavan ongelman vuoksi. Sekä Laakkonen että työn suorittanut Autokeskus olivat sitä mieltä, ettei konetta missään tapauksessa kannata hinnan vuoksi korjata eikä tuota metellimujua saa kuitenkaan kaikkea pois öljynkierrosta.
                    i4 M50
                    ex: G30 530e xDrive M-Sport
                    ex: F11 525d xDrive
                    ex: F11 520d
                    ex: E91 318i

                    Comment

                    • mikkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1900
                      • Vantaa

                      #70
                      Originally posted by PNM2 View Post
                      Mulla vaihdettiin 318i:n kone vastaavan ongelman vuoksi. Sekä Laakkonen että työn suorittanut Autokeskus olivat sitä mieltä, ettei konetta missään tapauksessa kannata hinnan vuoksi korjata eikä tuota metellimujua saa kuitenkaan kaikkea pois öljynkierrosta.
                      Juurikin näin itsekkin tuon remontin järkevyydestä ajattelin, kyllä se koko kone siihen olisi sitten kannattanut vaihtaa..mutta käyttöauton työnjohtaja vastasi kun asiasta kysyin että jos tähän asti toiminut normaalisti niin ei tule enää ongelmia tuon asian takia tuohon koneeseen. Mites nyt kun ei ole ekaa öljynvaihtoakaan rempan jälkeen tehty, niin kuka sen tietää paljonko sitä metalli/muovimujua sieltä öljyn mukana tulee kun ne vauriot tosiaan tuohon asti menneet niin luulisi että sitä metallipaskaa sylintereiden ja mäntienkin väliin päässyt tuossa sotkussa, joten tuskimpa tuohon autoon kannattaa sotkeutua kenenkään. Voi olla että ei mitään ongelmia luvassa tulevaisuudessa mutta myös toinen vaihtoehto tuossa olemassa mielestäni, joten epävarmuudessa eloa luvassa tuon kanssa.

                      Comment

                      • vesikulho
                        Newbiemmer
                        • Jan 2015
                        • 5
                        • Finland

                        #71
                        Edellisestä autostani, 318i vm. 2008, alkoi viime kesänä kuulumaan ihme rallatusta... ajettuna sillon muistaakseni 116tkm. Ajoin suoraan autokeskukseen mistä seuraavana päivänä diagnoosina ketju venynyt. Joutui laittamaan koko jakopään uusiksi ja ihme kyllä BMW kustansi 80% kustannuksista.

                        Mielestäni jakopään korjauksen jälkeen auto ei enää samalta tuntunut jollain tapaa, vaikka merkkiliikkeessä korjattiin.

                        Ainiin, jos jotakuta kiinnostaa niin rempan hinta oli autokeskuksessa ~3700 euroa. Tosta BMW siis makso 80% ja meikäläinen loput.

                        Huoltoneuvojan sanomana tämä 318 bensamalli riskialttein ja niitä eniten pamahtanut. Varokaa ko. mallia harkitsevat

                        Ilmeisesti BMW ihan hyvin osallistuu korjauskuluihin. Tutulla 520d vm. 08 ja yli 200tkm ajettu ja korjattiin sekin suurimmaksi osaksi BMW:n piikkiin.

                        Comment

                        • Torsti19
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2009
                          • 52
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by vesikulho View Post
                          Mielestäni jakopään korjauksen jälkeen auto ei enää samalta tuntunut jollain tapaa, vaikka merkkiliikkeessä korjattiin.
                          Minä olen ollut huomaavinani e91 320i LCI:ssä kulutuksen nousseen hieman reilu vuosi sitten Autokeskuksessa tehdyn jakopään korjauksen jälkeen. Nyt maantiepainotteisella (sis. myös moottoriteitä) ajolla keskikulutus 7,5 l/100 km luokkaa. Ennen meni muistini mukaan korkeita kutosia. Kaupunkiajoa enemmän mukana ollessa menee kasin molemmin puolin.

                          Muuten en autossa ole huomannut suurempaa muutosta.

                          EDIT: niin ja automaatillahan tuo meidän auto

                          Comment

                          • Netsk
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 238
                            • Helsinki

                            #73
                            Originally posted by Torsti19 View Post
                            Minä olen ollut huomaavinani e91 320i LCI:ssä kulutuksen nousseen hieman reilu vuosi sitten Autokeskuksessa tehdyn jakopään korjauksen jälkeen. Nyt maantiepainotteisella (sis. myös moottoriteitä) ajolla keskikulutus 7,5 l/100 km luokkaa. Ennen meni muistini mukaan korkeita kutosia. Kaupunkiajoa enemmän mukana ollessa menee kasin molemmin puolin.

                            Muuten en autossa ole huomannut suurempaa muutosta.

                            EDIT: niin ja automaatillahan tuo meidän auto
                            heh, itse en ole päässyt alle 8 keskikulutkseen edes pelkällä maantieajolla. Kaupunkipainotteisella normiajolla mulla on keskikulutus 11,5l.
                            Last edited by Netsk; 29-06-2015, 18:20.
                            F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
                            ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

                            Comment

                            • Josunapalm
                              Bimmer Rookie
                              • May 2008
                              • 168
                              • Lappeenranta

                              #74
                              Ilmeisesti yksi tälläinen tapaus lisää. Kyseessä -05 320i N46. Ajettu 215000km.

                              Vikakoodeja antaa nokka-akselin asentotunnistimesta ja jostain ilmeisesti seokseen liittyvästä. En nyt muista tarkaan mitä siinä luki.

                              Vedot katosi ja tyhjäkäyntikin huonoa. Liikkuu kuitenkin vielä. Putkesta kuuluu matalaa "papatusta", joka kuulostaa vähän siltä, kuin putki vuotaisi reilusti. Viittaa vahvasti siis ajoituksen hyppäämiseen. Paikallaan kun kierrättää reilummin ja nostaa kaasun samantien kokonaan pois, kuuluu moottorista selkeä metallinen kilahdus. Voisi kuulostaa siltä, kun löysä ketju osuisi johonkin. Onko mahdollista?

                              Ei ole oma auto kyseessä ja kokemus kyseisestä bmw:n moottorista on nolla.
                              Meneekö näissä juurikin tuo kiristin mekanismi rikki, joka sitten aiheuttaa nämä jakopääongelmat? Eli onkohan ne kiristimen rojut nyt jossain koneen pohjalla?

                              Onko näitä kukaan itse korjaillut ja onkohan minkälainen homma? Tarviiko paljonkin erikoistyökaluja?

                              Niin, ja autolla ajettiin ilmeisesti vielä ~100-150km tuon jälkeen. Onko siellä mahdollisesti venttiilit jo tykänneet huonoa tai jotain muuta? Pitäsköhän aloittaa ihan ohivuotomittauksella?

                              Vinkkejä? Kiitoksia etukäteen!

                              Comment

                              • Josunapalm
                                Bimmer Rookie
                                • May 2008
                                • 168
                                • Lappeenranta

                                #75
                                Itselleni vastaten:

                                En lähtenyt itse tekemään, kun tarvitsi ainakin jonkun työkalusarjan tuohon ajoituksen kohdilleen laittoon. Ja kuten sanoin kyseinen moottori täysin tuntematon itselle, niin ei viitsinyt toisen moottorilla lähteä harjoittelemaan.
                                Omasta olisi voinut vielä jonkun pidempiaikaisen iltaprojektin ottaa...


                                Asiaan:

                                Eli jakoketjun ylälaahain oli murtunut ja ketju pääsi löysälle. Remontti kustansi 850€ sisältäen: ketjun, laahaimet, kiristimen, venttiilikopan tiivisteen, öljyt ja suodattimen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎