Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x CDV poisto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miikka1000
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 2

    E9x CDV poisto?

    Moi,

    Osaako joku kertoa onko tuo Short Sift Kit valmiina M-Sporteissa?

    Entäs onko kokemuksia CDV:n poistosta? Tuleeko vaihteen vaihtamisesta sujuvampaa ja vaikuttaakohan pitemmän päälle kytkimen/laatikon kestävyyteen?
  • Miikka1000
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 2

    #2
    Originally posted by Miikka1000 View Post
    Moi,

    Osaako joku kertoa onko tuo Short Sift Kit valmiina M-Sporteissa?

    Entäs onko kokemuksia CDV:n poistosta? Tuleeko vaihteen vaihtamisesta sujuvampaa ja vaikuttaakohan pitemmän päälle kytkimen/laatikon kestävyyteen?
    Juu eli tänään selvisi että ainakin minun M-Sportissa SSK on valmiina. CDV lähtee kun seuraavan kerran on enemmän asiaa auton alle.

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7538
      • Kotona

      #3
      Originally posted by Miikka1000 View Post
      Entäs onko kokemuksia CDV:n poistosta? Tuleeko vaihteen vaihtamisesta sujuvampaa ja vaikuttaakohan pitemmän päälle kytkimen/laatikon kestävyyteen?
      Toiset tykkää napakammasta kytkinliikkeestä, toiset pehmeämmästä. Itse kuulun ensimmäisiin ja joka bemusta on aina jossain vaiheessa CDV lähtenyt kävelemään. Mutta riippuu ihan minkälaisesta ajotyylistä pitää, vähemmän autolla ajanut luistattaa kyllä kytkintä/sammuttaa liikennevaloissa auton helpommin, jos pulikkaa ei ole paikallaan...
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
      Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
      -

      Comment

      • e36coupe
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 720
        • Nokia

        #4
        Originally posted by Zeta View Post
        Toiset tykkää napakammasta kytkinliikkeestä, toiset pehmeämmästä. Itse kuulun ensimmäisiin ja joka bemusta on aina jossain vaiheessa CDV lähtenyt kävelemään. Mutta riippuu ihan minkälaisesta ajotyylistä pitää, vähemmän autolla ajanut luistattaa kyllä kytkintä/sammuttaa liikennevaloissa auton helpommin, jos pulikkaa ei ole paikallaan...
        Ehkä auto/mallikohtaisia eroja? Itsellä E46 330i:ssä ei ollut CDV:tä ja oli helppo ajaa. Ei todellakaan ollut sammumiset lähellä (liikenteessä, heh heh).


        Ääni poistolle.
        Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

        Työn alla: E21 320/6
        Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7538
          • Kotona

          #5
          Originally posted by e36coupe View Post
          Ei todellakaan ollut sammumiset lähellä (liikenteessä, heh heh).
          Tarkoitin lähinnä, että jos pistää esim. jonkun emännän rattiin, joka ei ole niin kokenut kuski. Päivittäin ajavalle CDV-poisto ei negatiivisena asiana näy ja itseä ärsyttää suunnattomasti se pitkä kumimainen kytkimen liike, jonka tuo nesteenkulkua rajottava pulikka tekee...
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
          Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
          -

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1253
            • Kainuu

            #6
            Vaikuttaako tuo cdv siihen nesteen kulkuun molempiin suuntiin? Tuntuu että esim 2. vaihde menee pienissä nopeuksissa paremmin päälle kun kytkin painettu pohjaan ja joku 0,5s viive sitten vaihtaa vaihdetta.
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7538
              • Kotona

              #7
              Originally posted by makebm5 View Post
              Vaikuttaako tuo cdv siihen nesteen kulkuun molempiin suuntiin?
              Tottakait tuollainen supistin vaikeuttaa nesteen kulkemista molempiin suuntiin. Kärjistetysti: CDV nuppineulanpään kokoinen reikä, CDV pois naulanpään kokoinen reikä. Kyllähän siitä neste liikkuu aika paljon iloisemmin lävitse.
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
              Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
              -

              Comment

              • arben
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1121
                • suomi

                #8
                poistin tänään tuon niin en kyllä eroa huomannut

                ja tosissaan ei tartte mitään isompireikäistä cdv:tä,niitäkin näytti olevan myynnissä.kikkare pois välistä vaan.

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1253
                  • Kainuu

                  #9
                  Originally posted by arben View Post
                  poistin tänään tuon niin en kyllä eroa huomannut

                  ja tosissaan ei tartte mitään isompireikäistä cdv:tä,niitäkin näytti olevan myynnissä.kikkare pois välistä vaan.
                  Miltä vaikuttaa? Vaihteet kytkeytyy paremmin kun kytkin toimii polkimen kanssa samaan aikaan?
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  • arben
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1121
                    • suomi

                    #10
                    Originally posted by makebm5 View Post
                    Miltä vaikuttaa? Vaihteet kytkeytyy paremmin kun kytkin toimii polkimen kanssa samaan aikaan?
                    rehellinen mielipide että en huomannut eroa

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1253
                      • Kainuu

                      #11
                      Nyt on cdv irti. Kytkimen toiminta täsmentyi selvästi. Vaihteistoonkin parempi tuntuma vaihdossa nyt. Tosin öljytkin vaihtui samalla lootaan.
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • Alpo
                        Newbiemmer
                        • Sep 2004
                        • 24
                        • Pohojammaa

                        #12
                        E90 cdv

                        Vanha threadi, mutta lainataan. Eli itseäni vähän häiritsee tuo kytkimen/vaihteiston toiminta E90 330D:ssä ja ajatuksena oli poistaa CDV. Auttaako tuo oikeasti niin paljon kuin porukka hehkuttaa (esim 1-2 vaihto nopeutuu ym) ja miten tuo kytkin pitäisi ilmata oikeaoppisesti vai tarvitseeko ollenkaan?
                        V60 R-Design & CBR 1000rr
                        330D M-Sport '07 , E39...

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1253
                          • Kainuu

                          #13
                          Originally posted by Alpo View Post
                          Vanha threadi, mutta lainataan. Eli itseäni vähän häiritsee tuo kytkimen/vaihteiston toiminta E90 330D:ssä ja ajatuksena oli poistaa CDV. Auttaako tuo oikeasti niin paljon kuin porukka hehkuttaa (esim 1-2 vaihto nopeutuu ym) ja miten tuo kytkin pitäisi ilmata oikeaoppisesti vai tarvitseeko ollenkaan?
                          Empä tiedä vaikuttaako vaihtonopeuteen. lähinnä että kytkimen polkimen tuntuma parantuu. Toisaalta sitten kytkimen kiinni ottaminen terävöityy niin saattaa voimansiirto "kolahdella" toisinaan.
                          itse porasin 2mm isomman reiän CDV:n j tämä on aika hyvä kompromissi tuntuman ja toiminnan väliltä.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • Mani88
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2013
                            • 100
                            • Helsinki

                            #14
                            Ja minä oon ihmetelly et mitä hittoo toi kytkin tekee ku tuntuu että jää luistamaan, mutta ei luista. Tämä topic paljasti asin. Edellisessä 2 autossa järeämpiä street kytkimiä, et nappaa melkein heti kiinni.

                            Tekiskö tota hommaa täällä pk-seudulla joku korvauta vastaan ?
                            Bmw -06 330d manuaali
                            ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17844
                              • PKS

                              #15
                              CDV kyllä saisi ottaa kuikkaan autosta kuin autosta.

                              Katselin autoa alta ja näyttää sille, että CDV palikan voisi ottaa irti tuolta välistä.

                              Mutta:
                              a) onko varmuutta sopiiko letku suoraan toiseen pikaliittimeen
                              b) jääkö liittimet pitämään kun ne ollut auki (tiivisteitä ei saa erikseen)

                              Tämä siis 320i LCI.
                              Osa on ETK:n mukaan sama kaikissa 316i-330i sekä 325d-330d.
                              Attached Files
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              ½
                              G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎