Onko niin, ettei E90 sedanissa voi vaihtaa parkkipolttimoa irrottamatta sisälokaria?
Tero
Edelliseen e90:iin vaihdoin parkkipolttimon sen pienen luukun kautta kirurgin näppäryydellä ja lehmän hermoilla irroittamatta edes rengasta, mutta siinä olikin halogeenit. Ilmeisesti xenonien kanssa homma on vähän eri?
Nykyisestä pamahti kans parkkivalo, ja huomenna tulee epdm:ltä 6w lediparkit. Ans kattoo, saako itse vaihdettua, vai joutuuko käyttämään bullittia apuna...
Edelliseen e90:iin vaihdoin parkkipolttimon sen pienen luukun kautta kirurgin näppäryydellä ja lehmän hermoilla irroittamatta edes rengasta, mutta siinä olikin halogeenit. Ilmeisesti xenonien kanssa homma on vähän eri?
Nykyisestä pamahti kans parkkivalo, ja huomenna tulee epdm:ltä 6w lediparkit. Ans kattoo, saako itse vaihdettua, vai joutuuko käyttämään bullittia apuna...
Epäilen vahvasti että huomenna saat minulta yhtään mitään, kerran kun olen perheen kanssa vanhuksien luonna Mallorcassa, Epsanjassa, tällä hetkellä PLUS 18c astetta ja aurinko paistaa....nannananna!
On muuten tulossa uusio 10w h8 poltin tyyppi eli lci malleihin ja myös pre lci ( eli lokareiden kautta) kokeiltavaksi. Kuka haluaa kokeilla?....Joo... enpä oikein uksonnutkaan että kukaan olis kiinustunut...
Fakta on ettei bmw valoreinkula pre f10 ( missä leditovat rinkuloissa itse) sukupolvea oikein koskaan tule toimimaan päivävalokirkauden tasolle, rinkuloinden celis valot ei vaan läpäise valoa kovin tehokaasti. Olen kokeillut xenonien kanssa jopa, mutta valo ns "hajoo" eli ei ole rinkulamaisia enään, mutta joku epämääräinen/epätarkka sumumainen...
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Epäilen vahvasti että huomenna saat minulta yhtään mitään, kerran kun olen perheen kanssa vanhuksien luonna Mallorcassa, Epsanjassa, tällä hetkellä PLUS 18c astetta ja aurinko paistaa....nannananna!
On muuten tulossa uusio 10w h8 poltin tyyppi eli lci malleihin ja myös pre lci ( eli lokareiden kautta) kokeiltavaksi. Kuka haluaa kokeilla?....Joo... enpä oikein uksonnutkaan että kukaan olis kiinustunut...
Fakta on ettei bmw valoreinkula pre f10 ( missä leditovat rinkuloissa itse) sukupolvea oikein koskaan tule toimimaan päivävalokirkauden tasolle, rinkuloinden celis valot ei vaan läpäise valoa kovin tehokaasti. Olen kokeillut xenonien kanssa jopa, mutta valo ns "hajoo" eli ei ole rinkulamaisia enään, mutta joku epämääräinen/epätarkka sumumainen...
Hajoo sä sinne Mallorcalles
Tänään kuitenkin ledit tipahti postista. Mitä siihen sanot...
Eikai, yks foorumilainen oli tilannut omaan autoonsa sopimattomat teiltä, ja mä ostin ne häneltä.
Eikö niitä tosiaan saa siitä pienen luukun kautta vaihdettua???
Tänään kuitenkin ledit tipahti postista. Mitä siihen sanot...
Eikai, yks foorumilainen oli tilannut omaan autoonsa sopimattomat teiltä, ja mä ostin ne häneltä.
Eikö niitä tosiaan saa siitä pienen luukun kautta vaihdettua???
Kun kerran renkaan joutuu irroittamaan kuitenkin niin samalla vaivalla avaa siitä sisälokarin alaosasta ruuvit ja irroittaa sen niin johan on tilaa. eli unohda ne luukku hommat
Kun kerran renkaan joutuu irroittamaan kuitenkin niin samalla vaivalla avaa siitä sisälokarin alaosasta ruuvit ja irroittaa sen niin johan on tilaa. eli unohda ne luukku hommat
Noinkin voi ajattella asia.
Hyvä että tontut on siis vielä olemassa...
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Hauskaa, että joku edes viitsii pohtia, saako polttimot vaihdettua pienen luukun kautta vai ei
Nopeammin se ei ainakaan onnistu ja rengas+sisälokari on varsin helpot poistaa, jonka jälkeen homma on kunnon valoissa helppo tehdä.
Hauskaa, että joku edes viitsii pohtia, saako polttimot vaihdettua pienen luukun kautta vai ei
Nopeammin se ei ainakaan onnistu ja rengas+sisälokari on varsin helpot poistaa, jonka jälkeen homma on kunnon valoissa helppo tehdä.
Ei tarvitse ronkkia sen pikkuluukun kautta, kun suoraan konehuoneen kautta pääsee käsiksi. Lisää tilaa saa, kun ottaa sen lähi- ja kaukovalopolttimoiden suojana olevan luukun pois.
Ja väitän että enemmän menee aikaa ottamalla renkaan ja sisälokarin irti.
2 viikkoa sitten kyrvähti taas toiselta puolelta poltin (oli ilmeisesti huonolaatuiset ne polttimot mitkä laitoin), nyt aikaa meni alle 5 minuuttia puolelleen, eikä tarvinnut enää edes peiliä
Ei tarvitse ronkkia sen pikkuluukun kautta, kun suoraan konehuoneen kautta pääsee käsiksi. Lisää tilaa saa, kun ottaa sen lähi- ja kaukovalopolttimoiden suojana olevan luukun pois.
Ja väitän että enemmän menee aikaa ottamalla renkaan ja sisälokarin irti.
2 viikkoa sitten kyrvähti taas toiselta puolelta poltin (oli ilmeisesti huonolaatuiset ne polttimot mitkä laitoin), nyt aikaa meni alle 5 minuuttia puolelleen, eikä tarvinnut enää edes peiliä
Entäs sumuvalot?
Taidampa ajella nivalaan kun polttimo seuraavan kerran kyrvähtää
Ei tarvitse ronkkia sen pikkuluukun kautta, kun suoraan konehuoneen kautta pääsee käsiksi. Lisää tilaa saa, kun ottaa sen lähi- ja kaukovalopolttimoiden suojana olevan luukun pois.
Ja väitän että enemmän menee aikaa ottamalla renkaan ja sisälokarin irti.
2 viikkoa sitten kyrvähti taas toiselta puolelta poltin (oli ilmeisesti huonolaatuiset ne polttimot mitkä laitoin), nyt aikaa meni alle 5 minuuttia puolelleen, eikä tarvinnut enää edes peiliä
Siis, onko tosi, että ton saa ilman renkaiden irrotusta esim omassa pihassa paikalleen?
Ajovalojen luukku pois tieltä, ja sitten se parkin suojaluukku? Mitä muuta pitää irrottaa?
Kinkun sulattelun merkeissä tuli ledit laitettua. Ekaan meni n. 1h ja toiseen 20 min
Ei edes kannata miettiä sen pikkuluukun kautta hommaa! Lokari lähtee 5 min ähellyksellä pois ja silti on ihan riittävän ahdasta tunkea päätään lähelle, jotta näkee mitä on tekemässä.
Lamppu on sitten Torx 15:llä kiinni, ei 20:llä, kuten epdm:n ohjeissa.
Siis, onko tosi, että ton saa ilman renkaiden irrotusta esim omassa pihassa paikalleen?
Ajovalojen luukku pois tieltä, ja sitten se parkin suojaluukku? Mitä muuta pitää irrottaa?
Tero
Siinäpä ne irrotettavat kohteet onkin. 330d:ssä on vänkärin puolella ohjaustehostimen öljysäiliö vähän tiellä, se kannattaa nostaa syrjään.
Peilin ja T15 torx avaimen avulla (meisselimallinen paras) lähtee hyvin nätisti.
Mutta jos kourat on kuin lapiot ja sormet kuin nippu nakkeja, niin sitten suosittelen sisälokarin kautta operoimista
Onko E90:ssa niin paljon erillainen valo/umpio,että joutuu polttimoa vaihdettaessa ottamaan sisälokarin irti?:think E92:ssa kun olen vaihtanut angelit,niin se on 1-2 min.homma per puoli.Konepelti auki,luukku umpion päältä napsauttamalla auki ja sitten sormenpäillä kiertäen vastapäivään angel poltin irti.
Helpottaa hommaa,kun vähän katselee polttimon kiinnitystä,sekä hyvällä valolla katsoo umpion sisään,niin ymmärtää miten lukitus toimii.Ahdas se väli on,mutta niin kuin sanoin,1-2 min. homma joten itsellä ei ole ollut kertaakaan tarvetta ottaa sisälokasuojaa irti...homman olen tehnyt heti liikkeen parkkipaikalla,kun olen saanut polttimot.
Onko E90:ssa niin paljon erillainen valo/umpio,että joutuu polttimoa vaihdettaessa ottamaan sisälokarin irti?:think E92:ssa kun olen vaihtanut angelit,niin se on 1-2 min.homma per puoli.Konepelti auki,luukku umpion päältä napsauttamalla auki ja sitten sormenpäillä kiertäen vastapäivään angel poltin irti.
Helpottaa hommaa,kun vähän katselee polttimon kiinnitystä,sekä hyvällä valolla katsoo umpion sisään,niin ymmärtää miten lukitus toimii.Ahdas se väli on,mutta niin kuin sanoin,1-2 min. homma joten itsellä ei ole ollut kertaakaan tarvetta ottaa sisälokasuojaa irti...homman olen tehnyt heti liikkeen parkkipaikalla,kun olen saanut polttimot.
Näiden umpiot ovat aivan erilaiset joten voit ennemmin verrata vaikka e30:sen parkkien vaihtoon.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment