Tutkin nyt vähän lisää tuota ongelmaa, omassa muuten toimii nuo valot, paitsi kun laittaa takasumarit päälle niin silloin ei toimi tuo vasen jarruvalo...Eipä ollut torx-avainta niin en tuota haitaria voinut irroittaa, mutta todennäköistähän tuo on, että jotain johtoja poikki. Lähteekö tuo kumihaitari ihan vaan kiskasemalla irti(tieten torxilla ensin se pidike irti noiden muovien alta)?
E91 oikea takavalo valittaa check controllissa
Collapse
X
-
Ite tein niin että torxilla ensin pidike irti, haitari irti urasta, sitten haitaria varovasti nitkuttamalla luukun suuntaan saa taitoskohdan johtonipusta esiin. Joku liukaste vois olla hyvä jos sais ruiskittua haitarin sisään, lähtee toki ilmankin.. Oman haasteensa tuo se että johtoja menee myös takaluukun lipalle ja sinne menee myös siinä toisessa haarassa lasinpesunesteletku, joten varovaisuus kannattaa, voi olla aika fiddumainen korjata jos onnistuu hajottamaan sen letkun.. Ite purin myös sisäpuolelta verhoiluja pois(kun ei tiennyt mitä kaikkea pitää purkaa), mutta se ei välttämätöntä ole.Originally posted by JaW View PostTutkin nyt vähän lisää tuota ongelmaa, omassa muuten toimii nuo valot, paitsi kun laittaa takasumarit päälle niin silloin ei toimi tuo vasen jarruvalo...Eipä ollut torx-avainta niin en tuota haitaria voinut irroittaa, mutta todennäköistähän tuo on, että jotain johtoja poikki. Lähteekö tuo kumihaitari ihan vaan kiskasemalla irti(tieten torxilla ensin se pidike irti noiden muovien alta)?Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
Jooh, eristeet oli murtuilleet, vaan eipä saanut niin hyvin esille niitä johtoja, että ois mitään pystynyt tekeen. Puristin sen haitarin niin kasaan kuin sen pystyi saamaan ja kokeilin vähän kiskoa johtoja esille, mutta ei tosiaan saanut niin hyvin esille, että ois voinu korjata. Pitäis saada sieltä matkustamon puolelta se haitari irti niin ehkä pystyis jotain tekemään, mutta sitten on taas ongelmana se toisessa haarassa oleva pesurin letku
E84 X1 xDrive 23da -10
-ex-E91 330xda -05
Comment
-
Ok, kyllä se haitari pitää irrottaa sieltä matkustamon puolelta.. Luukun johtonippua saa sitten työnnettyä matkustamon suuntaan haitarin läpi ja sillä tavalla pääsee paremmin käsiksi johtoihin..
Kuva ehkä kertoo paremmin. Tein jatkot hajonneisiin johtoihin, vedin ne haitarista läpi ja katkoin alkuperäisistä johdoista sitten sen verran pois ja uutta juotosta perään.. Ja luonnollisesti liimautuvaa kutistesukkaa päälle. Jos tuo vielä alkaa kiukutella niin pitäs melkeen tehä koko nippu uusiks...Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
No nyt ymmärtää. Käsitin väärin tuon sun aiemman postauksen, luulin, että teit sen silleen kun minä yritin
Aika pitkät piuhat vedit, saitko hyvin takaisin sinne haitarin sisään? Tokihan tuo on aika pakkokin tehdä vähä pidemmillä jatkoilla, ettei ne liitokset jää siihen pahimpaan rasituskohtaan...
E84 X1 xDrive 23da -10
-ex-E91 330xda -05
Comment
-
joo, pitkät piuhat joutu laittaa ettei jää liitos haitarin sisään.. kyllä ne sai vedetttyä haitarin läpi kunhan ensin kiersi johtonippua auki ja purkasi nipun ympärillä haitarin sisässä olleen "sukan"... ja vielä liukastetta perään niin liukuu...Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
bmw e91 takavalolle ei tuu virtaa ???
osaisko joku kertoa missä vika kun ei tuu virtaa e91 takavalolle. johdot pitäs olla ehjät, ei tuu siis virtaa ees sinne luukulle asti.. ja mittarissa valo palaa et lamppu ois rikki.. sammuuko se jos otan virran toiselta luukun valolta?Originally posted by JaW View PostNo nyt ymmärtää. Käsitin väärin tuon sun aiemman postauksen, luulin, että teit sen silleen kun minä yritin
Aika pitkät piuhat vedit, saitko hyvin takaisin sinne haitarin sisään? Tokihan tuo on aika pakkokin tehdä vähä pidemmillä jatkoilla, ettei ne liitokset jää siihen pahimpaan rasituskohtaan...Last edited by janiskan; 21-07-2012, 15:48.
Comment
-
Ei sammu, sitten sammuu toinenkin valo. Ei näitä virityksiä mihinkään autoon vaan hommat oikeasti kuntoon. Korjaa kanta / johdot / polttimo ja käytä akun - kaapelia hetken irti. Jos ei auta sitten diagnostiikkaan ja jollei nollaamallakaan ala toimia vikaa on joko johtosarjassa edelleen tai lampussa edelleen tai siitten FRM moduulissa joka sekin on korjattavissa.Originally posted by janiskan View Post.. ja mittarissa valo palaa et lamppu ois rikki.. sammuuko se jos otan virran toiselta luukun valolta?
Comment
-
Hmm voisiko olla mulla tämä...oli 2x piuhaa poikki ja peruutusvalot ei toiminut. Piuhat korjattiin mutta nyt pakkivalot ei syty mitenkään eikä reagoinut testerilläkään. Check control herjaa palanutta polttimoa oikeassa parkissa mutta polttimo on okOriginally posted by Retze View PostJalkatilamoduli katkaisee virransyötön lampulta jossa pitkään kosketushäiriötä (polttimon kanta sulanut). Pitää testerillä laittaa toimimaan.***************************************
E90 -06 330D
E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
ex -04 Peugeot 307 2.0
ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i
Comment
-
Jatketaan wanhaa... 5 vuotta melkeen mentiinkin ilman ongelmia. Nyt loppui radiokanavien kuuluminen ja keyless entry on toiminut epävakaasti jo pari-kolme vuotta. Kokeilin lipalle menevää johtonippua/haitaria ja samalla katsoin mitä radiokanavia löytyy.. Jossain asennossa löytyy hyvin ja kun vähän haitaria vääntää niin katoaa kaikki --> siellä jotain johtoja poikki. Josko viikonloppuna katsois saisiko sinne vedettyä uutta johtoa vai joutuuko puukottamaan haitarin auki...Originally posted by Homebrew View Postjoo, pitkät piuhat joutu laittaa ettei jää liitos haitarin sisään.. kyllä ne sai vedetttyä haitarin läpi kunhan ensin kiersi johtonippua auki ja purkasi nipun ympärillä haitarin sisässä olleen "sukan"... ja vielä liukastetta perään niin liukuu...Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
Puukotukseksi meni, antennivahvistimelle menevistä johdoista 2 poikki ja 2 muuta rispaantunut. Ensiavuksi silikonijohdosta pienet pätkät tilalle, kolvaus ja liimautuvaa kutistesukkaa päälle. Haitarikumin kääräisin vulkanoituvalla teipillä ja lämmittelin jonkun aikaa. Pitänee alkaa kesälle suunnittelemaan korjaussarjan laittamista.... Radio pelaa taas, mutta comfort access pätkii edelleen. Kokeilin toisella antennivahvistimella myös ja samalla tavalla toimii. Nyt olisi siis yksi antennivahvistin kaupan jos jollain tarvetta.Originally posted by Homebrew View PostJatketaan wanhaa... 5 vuotta melkeen mentiinkin ilman ongelmia. Nyt loppui radiokanavien kuuluminen ja keyless entry on toiminut epävakaasti jo pari-kolme vuotta. Kokeilin lipalle menevää johtonippua/haitaria ja samalla katsoin mitä radiokanavia löytyy.. Jossain asennossa löytyy hyvin ja kun vähän haitaria vääntää niin katoaa kaikki --> siellä jotain johtoja poikki. Josko viikonloppuna katsois saisiko sinne vedettyä uutta johtoa vai joutuuko puukottamaan haitarin auki...Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
Samaa vikaa ilmeisesti mulla kun takaa on valoja pimiänä ja johdot on ehjiä ja sitte mittarivalot ja ajovalot menee sillon tällön päälle ja pois kun on autoomaattiset valot. Sitte jos ei mee päälle niin laittaa sumarit päälle niin räpsähtää mittarivalot ja ajovalot päälleOriginally posted by BeamR View PostJa todennäköinen ongelma: valomodulissa liitokset huonot -> valomodulin juotokset uusiksi ja loppuu herjat. Aika yleistä E9X:ssä että alkaa herjailemaan valojen palamista mutta kuitenkin kaikki toimii (mm. meidän autossa huutelee ajovaloja+pitkiä).
Toinen, kalliimpi vaihtoehto on hommata uusi valomoduli ja koodata se autoon, mutta sitten puhutaan jo merkittävästi kalliimmasta rempasta.
Onkos varmaa tietoa että tulee juottamalla kuntoon se moduuli jottei tarvi käyttää piuhan pääs autoa?
Comment
Comment