Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 oikea takavalo valittaa check controllissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaW
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 34
    • Oulun seutu

    #16
    Tutkin nyt vähän lisää tuota ongelmaa, omassa muuten toimii nuo valot, paitsi kun laittaa takasumarit päälle niin silloin ei toimi tuo vasen jarruvalo...Eipä ollut torx-avainta niin en tuota haitaria voinut irroittaa, mutta todennäköistähän tuo on, että jotain johtoja poikki. Lähteekö tuo kumihaitari ihan vaan kiskasemalla irti(tieten torxilla ensin se pidike irti noiden muovien alta)?
    E84 X1 xDrive 23da -10
    -ex-E91 330xda -05

    Comment

    • Homebrew
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2011
      • 351
      • Paimio

      #17
      Originally posted by JaW View Post
      Tutkin nyt vähän lisää tuota ongelmaa, omassa muuten toimii nuo valot, paitsi kun laittaa takasumarit päälle niin silloin ei toimi tuo vasen jarruvalo...Eipä ollut torx-avainta niin en tuota haitaria voinut irroittaa, mutta todennäköistähän tuo on, että jotain johtoja poikki. Lähteekö tuo kumihaitari ihan vaan kiskasemalla irti(tieten torxilla ensin se pidike irti noiden muovien alta)?
      Ite tein niin että torxilla ensin pidike irti, haitari irti urasta, sitten haitaria varovasti nitkuttamalla luukun suuntaan saa taitoskohdan johtonipusta esiin. Joku liukaste vois olla hyvä jos sais ruiskittua haitarin sisään, lähtee toki ilmankin.. Oman haasteensa tuo se että johtoja menee myös takaluukun lipalle ja sinne menee myös siinä toisessa haarassa lasinpesunesteletku, joten varovaisuus kannattaa, voi olla aika fiddumainen korjata jos onnistuu hajottamaan sen letkun.. Ite purin myös sisäpuolelta verhoiluja pois(kun ei tiennyt mitä kaikkea pitää purkaa), mutta se ei välttämätöntä ole.
      Last edited by Homebrew; 09-05-2012, 12:47. Reason: typo
      Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
      Ex. E91 330d -07

      Comment

      • JaW
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 34
        • Oulun seutu

        #18
        Jooh, eristeet oli murtuilleet, vaan eipä saanut niin hyvin esille niitä johtoja, että ois mitään pystynyt tekeen. Puristin sen haitarin niin kasaan kuin sen pystyi saamaan ja kokeilin vähän kiskoa johtoja esille, mutta ei tosiaan saanut niin hyvin esille, että ois voinu korjata. Pitäis saada sieltä matkustamon puolelta se haitari irti niin ehkä pystyis jotain tekemään, mutta sitten on taas ongelmana se toisessa haarassa oleva pesurin letku
        E84 X1 xDrive 23da -10
        -ex-E91 330xda -05

        Comment

        • Homebrew
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 351
          • Paimio

          #19
          Ok, kyllä se haitari pitää irrottaa sieltä matkustamon puolelta.. Luukun johtonippua saa sitten työnnettyä matkustamon suuntaan haitarin läpi ja sillä tavalla pääsee paremmin käsiksi johtoihin..

          Kuva ehkä kertoo paremmin. Tein jatkot hajonneisiin johtoihin, vedin ne haitarista läpi ja katkoin alkuperäisistä johdoista sitten sen verran pois ja uutta juotosta perään.. Ja luonnollisesti liimautuvaa kutistesukkaa päälle. Jos tuo vielä alkaa kiukutella niin pitäs melkeen tehä koko nippu uusiks...
          Attached Files
          Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
          Ex. E91 330d -07

          Comment

          • JaW
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 34
            • Oulun seutu

            #20
            No nyt ymmärtää. Käsitin väärin tuon sun aiemman postauksen, luulin, että teit sen silleen kun minä yritin Aika pitkät piuhat vedit, saitko hyvin takaisin sinne haitarin sisään? Tokihan tuo on aika pakkokin tehdä vähä pidemmillä jatkoilla, ettei ne liitokset jää siihen pahimpaan rasituskohtaan...
            E84 X1 xDrive 23da -10
            -ex-E91 330xda -05

            Comment

            • Homebrew
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2011
              • 351
              • Paimio

              #21
              joo, pitkät piuhat joutu laittaa ettei jää liitos haitarin sisään.. kyllä ne sai vedetttyä haitarin läpi kunhan ensin kiersi johtonippua auki ja purkasi nipun ympärillä haitarin sisässä olleen "sukan"... ja vielä liukastetta perään niin liukuu...
              Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
              Ex. E91 330d -07

              Comment

              • janiskan
                Newbiemmer
                • Jul 2012
                • 4
                • vimpeli

                #22
                bmw e91 takavalolle ei tuu virtaa ???

                Originally posted by JaW View Post
                No nyt ymmärtää. Käsitin väärin tuon sun aiemman postauksen, luulin, että teit sen silleen kun minä yritin Aika pitkät piuhat vedit, saitko hyvin takaisin sinne haitarin sisään? Tokihan tuo on aika pakkokin tehdä vähä pidemmillä jatkoilla, ettei ne liitokset jää siihen pahimpaan rasituskohtaan...
                osaisko joku kertoa missä vika kun ei tuu virtaa e91 takavalolle. johdot pitäs olla ehjät, ei tuu siis virtaa ees sinne luukulle asti.. ja mittarissa valo palaa et lamppu ois rikki.. sammuuko se jos otan virran toiselta luukun valolta?
                Last edited by janiskan; 21-07-2012, 15:48.

                Comment

                • Retze
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 422
                  • Keski-Suomi

                  #23
                  Jalkatilamoduli katkaisee virransyötön lampulta jossa pitkään kosketushäiriötä (polttimon kanta sulanut). Pitää testerillä laittaa toimimaan.
                  Last edited by Retze; 22-07-2012, 10:35.
                  nyk. jalkapelillä
                  ex BMW 320i

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #24
                    Originally posted by janiskan View Post
                    .. ja mittarissa valo palaa et lamppu ois rikki.. sammuuko se jos otan virran toiselta luukun valolta?
                    Ei sammu, sitten sammuu toinenkin valo. Ei näitä virityksiä mihinkään autoon vaan hommat oikeasti kuntoon. Korjaa kanta / johdot / polttimo ja käytä akun - kaapelia hetken irti. Jos ei auta sitten diagnostiikkaan ja jollei nollaamallakaan ala toimia vikaa on joko johtosarjassa edelleen tai lampussa edelleen tai siitten FRM moduulissa joka sekin on korjattavissa.

                    Comment

                    • m-sport newbie
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 142
                      • Vantaa

                      #25
                      Originally posted by Retze View Post
                      Jalkatilamoduli katkaisee virransyötön lampulta jossa pitkään kosketushäiriötä (polttimon kanta sulanut). Pitää testerillä laittaa toimimaan.
                      Hmm voisiko olla mulla tämä...oli 2x piuhaa poikki ja peruutusvalot ei toiminut. Piuhat korjattiin mutta nyt pakkivalot ei syty mitenkään eikä reagoinut testerilläkään. Check control herjaa palanutta polttimoa oikeassa parkissa mutta polttimo on ok
                      ***************************************
                      E90 -06 330D
                      E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
                      ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
                      ex -04 Peugeot 307 2.0
                      ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i

                      Comment

                      • Homebrew
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 351
                        • Paimio

                        #26
                        Originally posted by Homebrew View Post
                        joo, pitkät piuhat joutu laittaa ettei jää liitos haitarin sisään.. kyllä ne sai vedetttyä haitarin läpi kunhan ensin kiersi johtonippua auki ja purkasi nipun ympärillä haitarin sisässä olleen "sukan"... ja vielä liukastetta perään niin liukuu...
                        Jatketaan wanhaa... 5 vuotta melkeen mentiinkin ilman ongelmia. Nyt loppui radiokanavien kuuluminen ja keyless entry on toiminut epävakaasti jo pari-kolme vuotta. Kokeilin lipalle menevää johtonippua/haitaria ja samalla katsoin mitä radiokanavia löytyy.. Jossain asennossa löytyy hyvin ja kun vähän haitaria vääntää niin katoaa kaikki --> siellä jotain johtoja poikki. Josko viikonloppuna katsois saisiko sinne vedettyä uutta johtoa vai joutuuko puukottamaan haitarin auki...
                        Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                        Ex. E91 330d -07

                        Comment

                        • Homebrew
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2011
                          • 351
                          • Paimio

                          #27
                          Originally posted by Homebrew View Post
                          Jatketaan wanhaa... 5 vuotta melkeen mentiinkin ilman ongelmia. Nyt loppui radiokanavien kuuluminen ja keyless entry on toiminut epävakaasti jo pari-kolme vuotta. Kokeilin lipalle menevää johtonippua/haitaria ja samalla katsoin mitä radiokanavia löytyy.. Jossain asennossa löytyy hyvin ja kun vähän haitaria vääntää niin katoaa kaikki --> siellä jotain johtoja poikki. Josko viikonloppuna katsois saisiko sinne vedettyä uutta johtoa vai joutuuko puukottamaan haitarin auki...
                          Puukotukseksi meni, antennivahvistimelle menevistä johdoista 2 poikki ja 2 muuta rispaantunut. Ensiavuksi silikonijohdosta pienet pätkät tilalle, kolvaus ja liimautuvaa kutistesukkaa päälle. Haitarikumin kääräisin vulkanoituvalla teipillä ja lämmittelin jonkun aikaa. Pitänee alkaa kesälle suunnittelemaan korjaussarjan laittamista.... Radio pelaa taas, mutta comfort access pätkii edelleen. Kokeilin toisella antennivahvistimella myös ja samalla tavalla toimii. Nyt olisi siis yksi antennivahvistin kaupan jos jollain tarvetta.
                          Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                          Ex. E91 330d -07

                          Comment

                          • Bumba268
                            Newbiemmer
                            • Jan 2017
                            • 4
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Originally posted by BeamR View Post
                            Ja todennäköinen ongelma: valomodulissa liitokset huonot -> valomodulin juotokset uusiksi ja loppuu herjat. Aika yleistä E9X:ssä että alkaa herjailemaan valojen palamista mutta kuitenkin kaikki toimii (mm. meidän autossa huutelee ajovaloja+pitkiä).

                            Toinen, kalliimpi vaihtoehto on hommata uusi valomoduli ja koodata se autoon, mutta sitten puhutaan jo merkittävästi kalliimmasta rempasta.
                            Samaa vikaa ilmeisesti mulla kun takaa on valoja pimiänä ja johdot on ehjiä ja sitte mittarivalot ja ajovalot menee sillon tällön päälle ja pois kun on autoomaattiset valot. Sitte jos ei mee päälle niin laittaa sumarit päälle niin räpsähtää mittarivalot ja ajovalot päälle

                            Onkos varmaa tietoa että tulee juottamalla kuntoon se moduuli jottei tarvi käyttää piuhan pääs autoa?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎