Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 dieselin sekaan bensaa! Homma ohi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    #31
    Joo, kyllä toi korkki kannattaa hommata. Toi tankkausvirhe käy niin helposti.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • huitoja2
      BTCF Member
      • Dec 2007
      • 231
      • Porvoo

      #32
      Paska keikka mutta tulihan tehtyä...
      Homma meni osapuilleen näin, enkä ota kantaa miten tämä oikeaoppisesti pitäisi tehdä.

      1. Letku irti korkeapainepumpulle tulevasta liittimestä ja jatkoletku tyhjään kannuun.
      2. Auton omalta polttoainepumpulta sähköliitin irti ja toisesta akusta virtaa suoraan pumpulle ja tankki (lähes) tyhjäksi.
      3. Lisää dieseliä tankkiin ja edelleen pumppausta läpi.
      4. Letku takaisin korkeapainepumpulle ja paluuletkusta liitin auki ja taas lisää pumppausta että myös korkepainepumpulta vaihtuu tavarat.
      5. Polttoainesuodattimen vaihto ja uuteen suodattimeen hiukan 2t öljyä sisään ennen asennusta.
      5. Lisää dieseliä tankkiin jossa hiukan 2t öljyä.
      6. Virrat päälle ~1min ajaksi ja starttia, hiukan kakostellen kävi hetken aikaa mutta tasaantui äkkiä.

      Nyt siis taas toimii
      G30 530e, E61 523ia
      ex e60 525da
      ex e90 320Si
      ex e91 320d
      ex e46 330 Ci
      ex e46 330D touring
      ex e46 323 sedan
      ex e36 320 Coupe
      Yms lajiin kuulumattomia...

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #33
        ATF on parempi vaihtoehto dieselpumpun voiteluun kuin 2 tahtiöljy. Muuten noilla periaatteilla, eikä ole suurta merkitystä jos sinne joku desi bensaa jääkin jos ATF:ää on seassa varmistamassa voitelu. Tiedän (e39) korkeapainepumpulla ajetun lähes 90% bensiinillä useita kilometrejä sen tai minkään muunkaan hajoamatta, en toki suosittele kokeilemaan. Bensiini liuottaa dieselissä olevia pumpua voitelevia parafiinikiteitä joten tämän vuoksi voitelua tulee muilla ainein tehostaa, noin 10% atfää väärän aineen määrästä riittää mutta voi enempikin laittaa, diesel polttaa atf:n hyvin.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9156
          • Oulu

          #34
          Originally posted by WSE1 View Post
          ATF on parempi vaihtoehto dieselpumpun voiteluun kuin 2 tahtiöljy.
          Miksi?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • huitoja2
            BTCF Member
            • Dec 2007
            • 231
            • Porvoo

            #35
            Originally posted by WSE1 View Post
            ATF on parempi vaihtoehto dieselpumpun voiteluun kuin 2 tahtiöljy.
            Tähän minäkin haluaisin vastauksen!
            2t öljyhän on nimenomaan tarkoitettu polttoaineen sekaan ja siis poltettavaksi mutta ATF ei, miksi siis ATF olisi parempi vaihtoehto? Sekoittuuko se yhtä hyvin polttoaineeseen ja palaa myös hyvin, vai perustuuko väitteesi sen parempaan voiteluominaisuuteen korkeapainepumpussa?
            G30 530e, E61 523ia
            ex e60 525da
            ex e90 320Si
            ex e91 320d
            ex e46 330 Ci
            ex e46 330D touring
            ex e46 323 sedan
            ex e36 320 Coupe
            Yms lajiin kuulumattomia...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎