Joo pahoittelut sana muodosta, en tarkoittanut "samaa" jakoa, lähinnä tuota luotettavuutta että se tuntuu olevan samalla tasolla mitä on netistä kattellu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
318d 320d / N47 Jakopääremontti
Collapse
X
-
Nojaa, noista tuon tyypin jakopäistähän hyppi aiemmassa generaatiossa ketjut kun kiristinvara loppui, jos sulla ei ole uutta kiristintä niin sen voi vaihtaa ja tuskin murheita tulee aikoihin. Jos tuleekin, niin ei riko mitään ja paketin vaihto onnistuu helposti useammassa paikassa, ihan koneen etupäässä se on.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostNojaa, noista tuon tyypin jakopäistähän hyppi aiemmassa generaatiossa ketjut kun kiristinvara loppui, jos sulla ei ole uutta kiristintä niin sen voi vaihtaa ja tuskin murheita tulee aikoihin. Jos tuleekin, niin ei riko mitään ja paketin vaihto onnistuu helposti useammassa paikassa, ihan koneen etupäässä se on.
ja sen takia rupeaa helisemään, kiristinongelmia näissä ei taida olla?
Ja hintaa nostaa älytön työn määrä kun jakoketju on rintapellin puoleisessa päässä, joten kone ja laatikko pitää ottaa kokonaan irti enenkuin ketjuun pääsee käsiksi...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Kennedy View PostKun näistä jakopääongelmista puhtaan niin mikä siellä on menossa? Ketju venyy?
Eli voisinko jonkun osan etukäteen vaihtamalla laskea varvemmaksi, ettei hajoa tuo?
Edit: hupsista tässä olikin toinen sivu ja kysymykseen vastattu, sitä se väsymys teettääLast edited by Matte1411; 16-02-2013, 15:01.BMW E46 320i -99
BMW E30 320i -85
Comment
-
-
Merkillistä, ettei pääkaupunkiseudun BMW-merkkiliikkeistä saa tietoa siitä, mitä jakopäävaurioissa on rikkoontunut ja mitä osia niihin on vaihdettu sekä mitä ennakoivana toimenpiteenä kannattaisi vaihtaa, jotta tapahtuneiden vaurioiden kaltaiset rikkoontumiset voisi välttää.
On kuitenkin on tullut esille, että tehtaan ohjeessa kiristimen, chain tensioner 11 31 1 439 851 lisäksi ”epäkelpoja” olisivat pultit bearing bolt 11 31 1 439 850 ja torx bolt 07 12 9 903 621. Jakopääongelmana on mainittu lähinnä laahaimien kuluminen ja sen aiheuttajana mahdollinen huonolaatuinen moottoriöljy.
Edellä mainitut osat on kerrotun mukaisesti katsottu osiksi, mitä ei enään saa käyttää ja ne on vedetty varastoista pois. ”Syytä miksi suunnittelija on päätynyt tähän ratkaisuun ei valmistaja kerro.” Ei myöskään ole kerrottu löystyvätkö pultit vai katkevatko ne, eikä siis sitäkään ovatko ne löystyneet tai katkenneet korjatuissa moottoreissa taikka onko niitä käytännössä vaihdettu kiristimen vaihdon yhteydessä.
Lisäkommentti: selvitys koski N46 -moottoria.Last edited by oppipoika; 17-02-2013, 13:38.
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostN47:ssa ketjusta kuluu renkaat väärän hammaskulman takia,
ja sen takia rupeaa helisemään, kiristinongelmia näissä ei taida olla?
Ja hintaa nostaa älytön työn määrä kun jakoketju on rintapellin puoleisessa päässä, joten kone ja laatikko pitää ottaa kokonaan irti enenkuin ketjuun pääsee käsiksi...
oppipoika: Jako hyppää (lähes poikkeuksetta käynnistäessä) ja käynti muuttuu todella kamalaksi -> ei ajamista, ei muita vaurioita.
Koitetaan nyt kuitenkin pitää tämä N47-topicina kun nuo muut ovat niin erilaisia.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostN47:ssa ketjusta kuluu renkaat väärän hammaskulman takia,
ja sen takia rupeaa helisemään, kiristinongelmia näissä ei taida olla?
Ja hintaa nostaa älytön työn määrä kun jakoketju on rintapellin puoleisessa päässä, joten kone ja laatikko pitää ottaa kokonaan irti enenkuin ketjuun pääsee käsiksi...Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Moi!
Ostin autuaan tietämättönä N47 dieselin ongelmallisuudesta (lähinnä nyt tää jakoketju) kys.moottorilla varustetun auton. Hieno ajaa ja näyttää hyvältä, mutta nyt toki tuntuu huonolta kun pelko perseessä täytyy näköjään elää.
Pirun paljon harmittaa kun bemareita on ollut kauan eikä koskaan tarvinnut turhaan stressata ja nyt lukee tällaista.
Auto 320d manuaali, tehty 11/2008. Ajettu 200tkm eli paljon tässä ajassa.
Tuotu Saksasta, jossa huollettu merkkiliikkeessä ohjelman mukaisesti ja ollut leasing-käytössä.
En ole mikään asiantuntija, mutta mitenkään en pysty kyllä kuulemaan sellaista kitinää/kolinaa mitä noissa Youtube videoissa on. En ole kuullut näitä moottoreita aikaisemmin, mutta mielestäni hyvin käy ja 1500-2000 kierroksella ajaessa ikkuna auki en kuule omiin korviini ylimääräistä.
Kysymykset:
1) Onko mahdollista tai todennäköistä että autolle on jotain tehty tämän osalta kun huollettu säntillisesti ja jo 200tkm ajettu? Voiko selvittää jostain?
2) Jos kuulostaa hyvältä ja kestää nyt 200tkm jälkeen niin onko hyvä merkki? Onko kyseessä siis huonot yksilöt vai onko ajan kysymys koska tämä hajoaa kaikista 2008 tai 2009 vuoden autoista?
3) Stressaanko syyttä tässä vaiheessa? En nyt ihan osaa hahmottaa, että onko kyse ikävästä, mutta melko harvinaisesta viasta vai systemaattisesta ongelmasta, joka rikkoo 100% varmuudella kaikki jakopään ketjut.
Jos ääntä alkaa kuulumaan niin ilmeisesti se on sitten reissu Tallinnaan , jossa 3500€ näytti olevan korjauksen hinta. Itku kyllä tulisi, ja saattaisi parinkymmennen vuoden rakkaustarina merkin kanssa päättyä.
Ainakin öljyjä vaihtelen tiheämmin nyt tällä autolla, se on varma - jos edes vähän auttaisi.Last edited by Jerry_; 27-03-2013, 12:58.
Comment
-
-
^Siirsin postauksen hieman parempaan ketjuun.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Jerry_ View PostMoi!
Ostin autuaan tietämättönä N47 dieselin ongelmallisuudesta (lähinnä nyt tää jakoketju) kys.moottorilla varustetun auton. Hieno ajaa ja näyttää hyvältä, mutta nyt toki tuntuu huonolta kun pelko perseessä täytyy näköjään elää.
Pirun paljon harmittaa kun bemareita on ollut kauan eikä koskaan tarvinnut turhaan stressata ja nyt lukee tällaista.
Auto 320d manuaali, tehty 11/2008. Ajettu 200tkm eli paljon tässä ajassa.
Tuotu Saksasta, jossa huollettu merkkiliikkeessä ohjelman mukaisesti ja ollut leasing-käytössä.
En ole mikään asiantuntija, mutta mitenkään en pysty kyllä kuulemaan sellaista kitinää/kolinaa mitä noissa Youtube videoissa on. En ole kuullut näitä moottoreita aikaisemmin, mutta mielestäni hyvin käy ja 1500-2000 kierroksella ajaessa ikkuna auki en kuule omiin korviini ylimääräistä.
Kysymykset:
1) Onko mahdollista tai todennäköistä että autolle on jotain tehty tämän osalta kun huollettu säntillisesti ja jo 200tkm ajettu? Voiko selvittää jostain?
2) Jos kuulostaa hyvältä ja kestää nyt 200tkm jälkeen niin onko hyvä merkki? Onko kyseessä siis huonot yksilöt vai onko ajan kysymys koska tämä hajoaa kaikista 2008 tai 2009 vuoden autoista?
3) Stressaanko syyttä tässä vaiheessa? En nyt ihan osaa hahmottaa, että onko kyse ikävästä, mutta melko harvinaisesta viasta vai systemaattisesta ongelmasta, joka rikkoo 100% varmuudella kaikki jakopään ketjut.
Jos ääntä alkaa kuulumaan niin ilmeisesti se on sitten reissu Tallinnaan , jossa 3500€ näytti olevan korjauksen hinta. Itku kyllä tulisi, ja saattaisi parinkymmennen vuoden rakkaustarina merkin kanssa päättyä.
Ainakin öljyjä vaihtelen tiheämmin nyt tällä autolla, se on varma - jos edes vähän auttaisi.
Mulla samantyyppinen tausta sillä poikkeuksella että oma kulkine on tehty 2/2009 ja ostettaessa 180tkm ajettu, nyt 204tkm mittarissa. Hankinnan jälkeen minäkin vasta löysin nämä keskustelut jakopääongelmista.
Mulle tää bemu on ensimmäinen, ja luultavasti olisin jättänyt ostamatta, jos olisin tiennyt että näissä on suurempi riski kalliille remonteille.
Ekaks asia stressas aika paljon, mut nyt ottaa jo vähän rauhallisemmin.
Luulis nimittäin, että monesti näissä tilanteissa huonot yksilöt on erottunut joukosta hyvissä ajoin ja jos on jo 200tkm mittarissa, niin siihen mennessä olisi kai pitänyt jo korkata.
Tällä foorumilla joku muu kiteytti asian aika hyvin, että aina näistä toimimattomista yksilöistä juttua pisaa, muttei kukaan koskaan kerro toimivista yksilöistään.
Silläkin voi vielä lohduttautua, että ostaapa sit minkämerkkisen nykyauton tahansa, niin kaikissa tuntuu olevan niitä huonoja yksilöitä.
Ei muutakuin huolettomia kilometrejä vielä pitkäksi aikaa...E91 LCI 325d -09, E90 330xd -06
Comment
-
-
Kiitos Dealhill vastauksesta! Ja hyvä tietää, että huolet helpottuvat ajan kanssa (jos siis ei huolet realisoidu ja silloinkin ne helpottaa ajan kanssa!)
Hyviä pointteja, ja onhan se tietysti niin, että foorumeilla on aivan valtava "bias" / vinoutuma näissä ketjuissa, koska tänne kirjoittelevat paljon ne, jotka pelaavat jatkuvasti näiden autojen kanssa (korjaukset yms.) ja sitten moni sellainen, jolle käy huono tuuri löytää tiensä näille palstoille vasta sitten kun jotain tapahtuu. Eli tyytyväiset käyttäjät puuttuvat hyvinkin pitkälle.
Mutta kuitenkin tämä on kaikesta huolimatta aavistuksen verran pahemman kuuloista, kun mitä olin odottanut. Tavallaan kostautui naiivi luotto bemariin, jonka takia en tarkemmin alkanut moottoreiden speksejä tarkistamaan. Kyllähän mä tän forumin tiesin..
Mutta otetaan ajan kanssa, eiköhän se nyt kestä - ja murehditaan jos jotain tapahtuu.
Ps. Onko kellään mennyt coupé:sta rikki tämä niin, että tiedetään? Samahan se moottori on kuitenkin, mutta ehkä pientä irrationaalista luottoa tulisi jos niitä ei ole mennyt
Comment
-
-
Itse ostin juuri Saksasta ketjuvaurioista täysin tietoisena -10/09 318d:n. Vuoden takuu toki helpottaa mutta itse järkeilen asiaa niin, kyllähän tuota mottia myydään niin vietävästi eri malleissa, että prosentuaalisesti vaurion kokeneiden koneiden osuus ei välttämättä ole kovin suuri. Katsoin myös yhtä N43 koneista mutta ainakin sen motin raksutus lämpimänä ei ollut kovin kaunista kuultavaa ja vääntö vähäistä. Katsotaan miten pelittää, toistaiseksi vallan mainio peli eikä veronkaan määrä päätä huimaa
Comment
-
Comment