Announcement

Collapse
No announcement yet.

318d 320d / N47 Jakopääremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rmmeukku
    Newbiemmer
    • Oct 2013
    • 2
    • Lappeenranta

    #76
    Terve kaikille !

    Ensimmäinen viesti mutta suoraan asiaan.. Tuli hommattua tossa ensimäinen BMW e90 318d N47T koneella muutama kuukausi takaperin. Vuosimalli on 2011 ja 55tkm oli mittarissa ostohetkellä. Nyt 62tkm mittarissa ja moottorista alkoi kuulumaan samanlaista rallatusta kun ajaisi mopolla löysillä ketjuilla...

    No tuli sitten tänään vietyä auto paikalliselle BMW jälleenmyyjälle kuunneltavaksi ja jakopäähän sieltä on menossa hajalle. BMW maksaa kaikki osat, 80% töistä ja sijarin vaidon ajaksi... Omaksi onnekseni ostin auton liikkeestä joten 20% siivun työkuluista maksaa autoliike. Takuuta ei siis ollut enään jäljellä.

    Kiitokset kaikille tämänkin ketjun kirjoittelijoille, että tuli osattua kuunnella käyntiääntä oikealla tavalla ettei päässyt vika lopulliseen muotoonsa...

    Comment

    • Juice
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 818

      #77
      Olisiko BMW aika siirtyä takaisin perinteiseen helpommin huollettavaan etupään jakoon kaikissa koneissaan, kun uudetkin twinturbot same bs... jos ei suku pysty hoitaan, se on entinen suku.
      Last edited by Juice; 02-11-2013, 02:39.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #78
        Originally posted by Juice View Post
        Olisiko BMW aika siirtyä takaisin perinteiseen helpommin huollettavaan etupään jakoon kaikissa koneissaan, kun uudetkin twinturbot same bs... jos ei suku pysty hoitaan, se on entinen suku.

        Joo ja hihna takas 100tkm vaihtovälillä
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • claude
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 144
          • Hollola

          #79
          Originally posted by Juice View Post
          Olisiko BMW aika siirtyä takaisin perinteiseen helpommin huollettavaan etupään jakoon kaikissa koneissaan, kun uudetkin twinturbot same bs... jos ei suku pysty hoitaan, se on entinen suku.

          Samaa mieltä.. Jostain kuulin että VAG ois siirtymässä takasin remmeihin. Ainakin joissain malleissa



          F31 320d lci
          ex bemut.
          e92 325i -07
          e91 325d -08
          e60 530da "m-sport" -04
          e39 525iat -01

          Comment

          • Scyber
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 686
            • Hyvinkää

            #80
            Jaksaiskohan joku mode laittaa koostaa tän jakopään tyyppivika hommelin Stickyksi ja laittaa näkyviin 1 / 3 / 5 sarjan keskustelupalstoille?

            Olisin kiitollinen ja saataisiin vielä monelle omistajalle Goodwilliin menemään ainakin osat.
            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
            www.napalmi.com

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              #81
              Originally posted by bemu2000 View Post
              Joo ja hihna takas 100tkm vaihtovälillä
              Eipä tuo hihnahomma ole niin olennainen. Polttomoottori on niin vanha keksintö, että se osattaisiin tehdä kestämään, jos vain haluttaisiin.
              Kyllähän vanhemmissa koneissa nuo ketjut kestää todella suuria määriä kilometrejä ilman sen suurempia toimenpiteitä.
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #82
                Originally posted by BreeZi View Post
                Eipä tuo hihnahomma ole niin olennainen. Polttomoottori on niin vanha keksintö, että se osattaisiin tehdä kestämään, jos vain haluttaisiin.
                Kyllähän vanhemmissa koneissa nuo ketjut kestää todella suuria määriä kilometrejä ilman sen suurempia toimenpiteitä.

                Vanhemmat koneet vaan on niin paljon järeämpää tekoa muutenkin. Jos on pakko tehdä halvalla ja kevyttä, niin ottaisivat sitten suosiolla ne hihnat takas. Rakenne kun tehdään sillain että se hihnan vaihto on helppo nakki, niin ei ole paha heittää esim. 120tkm huollossa uusi vesipumppu ja hihna koneeseen... Esim. M5x koneiden ketjut on kestänyt lähes mitä vaan, niin sitten on koneita hajonnut vesipumpun rikkoutumisen takia +-200tkm kilsoilla varmaan saman verran kuin näitä nykyisiä ketjukoneita.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • jaakoppi123
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 45
                  • vaasa/espoo

                  #83
                  Itsellä koneena N47D20A, ketju poikki ja kone entinen. Onko kenelläkään tietoa voiko autoon laittaa uudemman version koneesta esimerkiksi N47D20c:n? :think

                  Auto 320da ja valmistettu 12/2007.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #84
                    Originally posted by jaakoppi123 View Post
                    Itsellä koneena N47D20A, ketju poikki ja kone entinen. Onko kenelläkään tietoa voiko autoon laittaa uudemman version koneesta esimerkiksi N47D20c:n? :think

                    Auto 320da ja valmistettu 12/2007.
                    Varsinaiset erothan löytyvät vertaamalla molempien moottoreiden varaosalistoja.
                    Äkkiseltään tuntuma on että menisi suoraan, mutta varmistaisin silti kaiken ennen hankintaa. Jos antureissa tai niiden sijainnissa eikä suuttimissa ole eroa niin sähköisestihän tuo käy silloin; moottorin kiinnityskin sekä laatikkoon että autoon on samanlainen. Starttikin lienee sama, kannattaa katsoa bmw web etksta molempien autojen moottoreista nuo asiat, jos em osat sopivat ristiin niin konekin käy suoraan tilalle.

                    Comment

                    • exautisti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1267
                      • oulu

                      #85
                      Originally posted by jaakoppi123 View Post
                      Itsellä koneena N47D20A, ketju poikki ja kone entinen. Onko kenelläkään tietoa voiko autoon laittaa uudemman version koneesta esimerkiksi N47D20c:n? :think

                      Auto 320da ja valmistettu 12/2007.
                      Se nyt on käytännössä ihan sama minkä käytetyn sinne laittaa,jakopään hilut ehdottomasti uusiksi kun kone on irti. Eikä sitä konetta ole pakko roskiin laittaa,kyllä siitä vielä toimivan saa.
                      -99 punane passatti

                      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                      Tuikun softat
                      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                      www.mcars.fi

                      Kysy 041-5056506

                      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                      Comment

                      • Tupe_T
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2008
                        • 49
                        • Kouvola

                        #86
                        Auto e91 318d v.2008.
                        Ajettu 205 000 km.

                        Muutama viikko sitten alkoi kuulumaan "rohinaa" siinä vaiheessa, kun vaihdetta vaihdattaessa kierrokset alkavat laskemaan, eli kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle ja kierroksia on ennen vaihtoa n. 2500 r/min. Rohina ääntä kuuluu, kun kytkin pohjassa ja kierrokset alkavat laskemaan tuosta 2500 r/min alaspäin ja ääni loppuu, kun kolmonen menee päälle. Tätä ääntä kuulunut kakkoselta kolmoselle ja kolmoselta neloselle vaihdettaessa.

                        Jakopäänketjun kiristäjä vaihdettu, mutta sama ääni tulee vieläkin.

                        Kylmällä koneella ääntä ei kuulu, mutta heti koneen lämmettyä ääni kuuluu.

                        Tulisiko ääni alaketjusta?? Saman rohina-äänen saa myös esille siten, että ajaa kakkosella 2000 r/min tasaisesti ja alkaa vähän kuormittamaan, niin sama ääni tulee esille..

                        Onko kenelläkään ollut samanlaisia vikoja havaittavissa??

                        Comment

                        • exautisti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1267
                          • oulu

                          #87
                          Originally posted by Tupe_T View Post
                          Auto e91 318d v.2008.
                          Ajettu 205 000 km.

                          Muutama viikko sitten alkoi kuulumaan "rohinaa" siinä vaiheessa, kun vaihdetta vaihdattaessa kierrokset alkavat laskemaan, eli kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle ja kierroksia on ennen vaihtoa n. 2500 r/min. Rohina ääntä kuuluu, kun kytkin pohjassa ja kierrokset alkavat laskemaan tuosta 2500 r/min alaspäin ja ääni loppuu, kun kolmonen menee päälle. Tätä ääntä kuulunut kakkoselta kolmoselle ja kolmoselta neloselle vaihdettaessa.

                          Jakopäänketjun kiristäjä vaihdettu, mutta sama ääni tulee vieläkin.

                          Kylmällä koneella ääntä ei kuulu, mutta heti koneen lämmettyä ääni kuuluu.

                          Tulisiko ääni alaketjusta?? Saman rohina-äänen saa myös esille siten, että ajaa kakkosella 2000 r/min tasaisesti ja alkaa vähän kuormittamaan, niin sama ääni tulee esille..

                          Onko kenelläkään ollut samanlaisia vikoja havaittavissa??
                          Alaketju sieltä yleensä ensimmäisenä porsii.
                          -99 punane passatti

                          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                          Tuikun softat
                          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                          www.mcars.fi

                          Kysy 041-5056506

                          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #88
                            Originally posted by Tupe_T View Post
                            Auto e91 318d v.2008.
                            Ajettu 205 000 km.

                            Muutama viikko sitten alkoi kuulumaan "rohinaa" siinä vaiheessa, kun vaihdetta vaihdattaessa kierrokset alkavat laskemaan, eli kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle ja kierroksia on ennen vaihtoa n. 2500 r/min. Rohina ääntä kuuluu, kun kytkin pohjassa ja kierrokset alkavat laskemaan tuosta 2500 r/min alaspäin ja ääni loppuu, kun kolmonen menee päälle. Tätä ääntä kuulunut kakkoselta kolmoselle ja kolmoselta neloselle vaihdettaessa.

                            Jakopäänketjun kiristäjä vaihdettu, mutta sama ääni tulee vieläkin.

                            Kylmällä koneella ääntä ei kuulu, mutta heti koneen lämmettyä ääni kuuluu.

                            Tulisiko ääni alaketjusta?? Saman rohina-äänen saa myös esille siten, että ajaa kakkosella 2000 r/min tasaisesti ja alkaa vähän kuormittamaan, niin sama ääni tulee esille..

                            Onko kenelläkään ollut samanlaisia vikoja havaittavissa??
                            Jos ei jakopäälle ole vielä auton historian aikana mitään tehty, kannattaa tehdä pian.

                            Comment

                            • Rado
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 716

                              #89
                              Koskeeko tää jakopääonkelma kaikkia yksilöitä vai onko vikaa vain jossain pienessä erässä (esim. eri alihankkija) ?

                              Comment

                              • Rado
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 716

                                #90
                                Mihin hintaan nykyään saa tuota 2.0D moottoria C-versiona uutena ?

                                Onko jakopäänkamojen hinnat yhtään laskeneet tai saako yksityinen marmorilta 250tkm ajettuun autoon edes halvemmalla palikat kun kyseessä kuitenkin suunnittelu moka ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎