Announcement

Collapse
No announcement yet.

318d 320d / N47 Jakopääremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pietsu
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 22
    • Helsinki

    Originally posted by PEK View Post
    Milloin on tullut viimeisin päivitys kitti N47 koneelle ja mitä siinä on muutettu? Itse huomasin eilen omassa 2010 318DA, että ajon jälkeen sammuttaa koneen ja antaa hetken levätä ja sitten kun nakkaa padan tulille niin kuskinpuolen eturenkaan kohdaltaa kun tarkkaan kuuntelee kuuluu ajoittaista tsik tsik ääntä . Ääni on vastaava kun linkissä https://www.youtube.com/watch?v=rIvdSPu5A5Q, mutta monin kertaisesti hiljaisempi. Mitään ketjun rallattimasta ei kuulu vaikka kierroksia nostaisi eli ainoastaan tyhjänkäynnillä ja lämpimänä. Toinen paikka, mistä äänen kuulee, pistää korvan ölysuodattimen viereen. Kylmänä ei kuulu mitään poikkeavaa eikä kylmäkäynnistyksessäkään. Onko nyt tuomio selvä
    Koitetaan olla nostamatta pelontunnetta, mutta itsellä alkoi vastaava ääni pari vuotta sitten. Ensin hyvin vaimeana ja sitä kuunneltiin huollossakin, mutta ei siihen mitään tarkempaa osattu sanoa. Ajan myötä ääni voimistui ja lisäksi alkoi kuulua jokaisen käynnistyksen yhteydessä, mutta ei enää lämpimällä autolla.

    Pari viikkoa sitten (varmaankin ilmojen kylmettyä) tsik tsik -äänen lisäksi alkoi kuulua ketjun selvää rallatusta (kuten linkin lopussa kun antaa hieman kaasua). Tilasin samantien ajan remppaan (en käytä merkkihuollossa, 166t mittarissa, -08, omaan piikkiin vajaa 2.5t maksoi) ja romut vaihdettiin. Sanoivat huollossa että oli aika lopussa ketju ja ohjaimet, että onneksi olin tullut. Ketjun ääni on varmasti pikkuhiljaa salakavalasti voimistunut enkä ole sitä sinänsä sisäisänyt, koska nyt uusilla osilla moottori on uskomattoman hiljainen. Olo on kuin olisi uusi auto alla. Eli omien kokemusten perusteella tuon tsik tsik -äänen kuultua kannattaa olla hyvin tarkkana (huolto/myyminen/jne oman harkinnan mukaan).
    E90 320D -08

    Comment

    • PEK
      Bimmer Rookie
      • Apr 2014
      • 58
      • S

      Originally posted by Pietsu View Post
      Koitetaan olla nostamatta pelontunnetta, mutta itsellä alkoi vastaava ääni pari vuotta sitten. Ensin hyvin vaimeana ja sitä kuunneltiin huollossakin, mutta ei siihen mitään tarkempaa osattu sanoa. Ajan myötä ääni voimistui ja lisäksi alkoi kuulua jokaisen käynnistyksen yhteydessä, mutta ei enää lämpimällä autolla.

      Pari viikkoa sitten (varmaankin ilmojen kylmettyä) tsik tsik -äänen lisäksi alkoi kuulua ketjun selvää rallatusta (kuten linkin lopussa kun antaa hieman kaasua). Tilasin samantien ajan remppaan (en käytä merkkihuollossa, 166t mittarissa, -08, omaan piikkiin vajaa 2.5t maksoi) ja romut vaihdettiin. Sanoivat huollossa että oli aika lopussa ketju ja ohjaimet, että onneksi olin tullut. Ketjun ääni on varmasti pikkuhiljaa salakavalasti voimistunut enkä ole sitä sinänsä sisäisänyt, koska nyt uusilla osilla moottori on uskomattoman hiljainen. Olo on kuin olisi uusi auto alla. Eli omien kokemusten perusteella tuon tsik tsik -äänen kuultua kannattaa olla hyvin tarkkana (huolto/myyminen/jne oman harkinnan mukaan).
      Vaihdoin omaan autooni öljyt ja sen jälkeen en ole tsik tsik -ääntä saanut esille, mutta kyllä tuo takaraivossa kummittelee. Paljonko ajoit vielä todettuasi äänen?

      Comment

      • Pietsu
        Newbiemmer
        • Jun 2010
        • 22
        • Helsinki

        Originally posted by PEK View Post
        Vaihdoin omaan autooni öljyt ja sen jälkeen en ole tsik tsik -ääntä saanut esille, mutta kyllä tuo takaraivossa kummittelee. Paljonko ajoit vielä todettuasi äänen?
        En tarkasti muista milloin ääni ensimmäisen kerran ilmeni, mutta ehkä noin 30t tuli vielä mittariin ensioireiden jälkeen.
        E90 320D -08

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Originally posted by Pietsu View Post
          En tarkasti muista milloin ääni ensimmäisen kerran ilmeni, mutta ehkä noin 30t tuli vielä mittariin ensioireiden jälkeen.
          Jos on maltilliset kilsat ja noin tuore auto niin tehdas ilmeisti tulee vastaan kustannuksissa, eli kannattanee käydä kyselemässä
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Pietsu
            Newbiemmer
            • Jun 2010
            • 22
            • Helsinki

            Originally posted by _nixu_ View Post
            Jos on maltilliset kilsat ja noin tuore auto niin tehdas ilmeisti tulee vastaan kustannuksissa, eli kannattanee käydä kyselemässä
            166t on ajettuna ja kysely on vetämässä, saas nähdä tuleeko mitään. 2.5 vuotta sitten aiheesta olin jo bmw:lle yhteydessä. Silloin kyselin tietäävätkö he viasta ja miten sitä voisi ennalta ehkäistä (ei ole vikaa jne)
            E90 320D -08

            Comment

            • Jukka_
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 156
              • finland Keski-suomi

              onkohan tässä vm: 5 /08. 318 D 143hv koneessa juurinkin kyseinen ongelma ? :think

              Ilmeisesti äänen kuulee ennakkoon kapiiniin kun alkaa olee ajankohtainen vaihtaa ?

              Jokuhan näitä on vaihtanu niin osien hintoja vois laittaa
              Bmw X5 3.0DA 2005

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                Originally posted by Jukka_ View Post
                onkohan tässä vm: 5 /08. 318 D 143hv koneessa juurinkin kyseinen ongelma ? :think

                Ilmeisesti äänen kuulee ennakkoon kapiiniin kun alkaa olee ajankohtainen vaihtaa ?

                Jokuhan näitä on vaihtanu niin osien hintoja vois laittaa
                KaikissaN47... useimmiten jotakin ääntä kuuluu aika pitkän aikaa ennenkuin tapahtuu mitään tuhoa. Korjaus kannattaa tehdä pikimmiten kun kilinää/ siritystä/kahinaa kuuluu, ei kannata kokeilla kuinka kauan ketju kestää...

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by jpeltoma View Post
                  Jotain hämärää niissä ketjuvälityksissä on, mitä itse olen tutkinut niin kuluneessa ketjussa on joka kolmas lenkki väljä ja muut tiukkoja. Neloskoneen tasapainoton repivä käynti on myrkkyä ketjulle, siksi esim vanhoissa 80hp mersuissa on 2 kertaa paksumpi KAKSIrivinen ketju.
                  Jos tosiaan on noin niin saksalainen insinööri on ryssinyt oikein huolella, ketjuvälityksissä ketjun lenkkien lukumäärä ei saa olla jaollinen ketjunpyörän hampaisiin jotta eri kierroksilla ketju vaihtaa eri hampaalle. Eli jos tuollainen kuluminen on tapahtunut ketjun pituus on ollut jaollinen ketjupyörän hammasluvulla - vika joka ei ole peräisin osien alimitoituksesta vaan pahasta lapsuksesta suunnittelussa.....

                  Comment

                  • Kosta87
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2013
                    • 178
                    • Finland

                    Olen harkinnut 320D ostoa 2008-2010. Onko noissa koneissa/vuosimalleissa eroa tuon jakopään kestävyyden suhteen? Millaist kannattaa katsoa vai katsooko suoraan 325..?

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      Originally posted by Kosta87 View Post
                      Olen harkinnut 320D ostoa 2008-2010. Onko noissa koneissa/vuosimalleissa eroa tuon jakopään kestävyyden suhteen? Millaist kannattaa katsoa vai katsooko suoraan 325..?

                      Katso suoraan isompaa, se on tuon ikäisissä hyvä kone.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Nakkisoturi
                        Aluevastaava
                        • Apr 2011
                        • 1257
                        • Helsinki

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        Katso suoraan isompaa, se on tuon ikäisissä hyvä kone.
                        Itselläni ollut nyt kaksi n47 kummatkin toimineet moitteetta, kuitenkin kilometrejä toisessa oli myynti hetkellä 255tkm ja nykyisessä 198tkm. Joten en nyt suoraan sanoisit että pitäisi isompaa konetta samantien hommata...
                        Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

                        G08 LCI iX3 M-sport -22

                        ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
                        ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
                        ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
                        ex e90 LCI 320d M-Sport -09
                        ex e36 328is M-Sport -95

                        Comment

                        • viksu
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2009
                          • 62
                          • Oulu

                          Originally posted by Nakkisoturi View Post
                          Itselläni ollut nyt kaksi n47 kummatkin toimineet moitteetta, kuitenkin kilometrejä toisessa oli myynti hetkellä 255tkm ja nykyisessä 198tkm. Joten en nyt suoraan sanoisit että pitäisi isompaa konetta samantien hommata...
                          No ainakin jälleenmyyntiä ajatellen on iso ero, onko autossa peruskestäväksi tiedetty m57 vai "surullisenkuuluisa" n47.
                          e91 330d -06
                          ex e39 530i
                          ex e36 325i

                          Comment

                          • inconel
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 96
                            • Sipoo

                            https://drive.google.com/file/d/0B52...anc/view?pli=1 Jokohan näitäkin pommeja uskaltaa kohta ostaa?

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by viksu View Post
                              No ainakin jälleenmyyntiä ajatellen on iso ero, onko autossa peruskestäväksi tiedetty m57 vai "surullisenkuuluisa" n47.

                              Kyllä, ja muutenkin mukavampi kun on kunnon moottori missä on voima ja käy nätisti. Kyllähän noi 2 litraiset on todella ankeita vehkeitä ja hintaerokaan ei ole enää suuri.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • sonnybonds
                                Newbiemmer
                                • Jan 2015
                                • 25
                                • Espoo

                                Originally posted by inconel View Post
                                https://drive.google.com/file/d/0B52...anc/view?pli=1 Jokohan näitäkin pommeja uskaltaa kohta ostaa?
                                Meneeköhän laittoon vaikkei oireita olisi vielä ilmennyt? Jos menee, niin voipi tulla aika ruuhka..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎