Announcement

Collapse
No announcement yet.

318d 320d / N47 Jakopääremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jebujee
    Newbiemmer
    • Feb 2013
    • 19
    • Vantaa

    Mitä tuo käytännössä tarkottaa?
    Meneekö tuon mukaan tehdyt remontit muuten BMW:n piikkiin paitsi nuo erikseen mainittu moottoriöljy ja jäähdytysneste?

    Originally posted by inconel View Post
    https://drive.google.com/file/d/0B52...anc/view?pli=1 Jokohan näitäkin pommeja uskaltaa kohta ostaa?
    E91 320 XdA -09 + AjTech softa

    Comment

    • N54
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2012
      • 526
      • Satakunta

      Kohdassa Reimbursement (=korvaus) lukee "Claims are subject to current warranty terms." Eli voimassa olevien takuuehtojen mukaan mennään, joten tuskimpa tästä mitään massakampanjaa tulee kun eihän näitä ilmeisesti tähänkään mennessä olla takuun päätyttyä kauhean supeasti korjattu?

      Comment

      • N54
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2012
        • 526
        • Satakunta

        Toiselta foorumilta tuli luettua että siellä neljä vuotta vanhasta ja 125 tkm ajetusta oli mennyt ilmaiseksi osat vaihtoon ja vain öljyt ja nesteet menee omasta pussista. Kuulemma jokaisesta tapauksesta tehdään erillinen diagnoosi ja gw kysely, jonka jälkeen tulee päätös korjataanko goodwilliin vai ei. Eli suhtautuminen näihin on paranemaan päin.

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Mun mielestä tää uus kamppanja on eri kun noi gw korjatut. Alustanumerolla pitäs näkyä onko ko autossa tämä uusin voimassa.. :think
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • sonnybonds
            Newbiemmer
            • Jan 2015
            • 25
            • Espoo

            Tämä kampanja ei koske ainakaan N47d20c-moottoreita (omani valmistettu loppuvuonna 2010 eli ennen tuota "turvallista" takarajaa). Autokeskuksen kaveri ei osannut sanoa tarkemmin mitä vuosimalleja koskee (eipä se kyllä paljon muutakaan osannut sanoa).

            Comment

            • Dealhill
              Bimmer Rookie
              • Aug 2012
              • 43
              • Finland

              Originally posted by sonnybonds View Post
              Tämä kampanja ei koske ainakaan N47d20c-moottoreita (omani valmistettu loppuvuonna 2010 eli ennen tuota "turvallista" takarajaa). Autokeskuksen kaveri ei osannut sanoa tarkemmin mitä vuosimalleja koskee (eipä se kyllä paljon muutakaan osannut sanoa).
              Kävin kans tiedustelemassa Hämeenlinnan Autokeskuksen hieman tietävämmältä kaverilta, ja totesi myös ettei ainakaan tällä hetkellä koske C-koneita. Asia kumminkin niin tuore, että lista varmaan päivittyy ajansaatossa ja kehoitti kyselemään myöhemmin uudestaan. Odottelevat myös työkaluja remontin tekoon, jossa ketju vaihdetaan uudella pujotusmetodilla.
              E91 LCI 325d -09, E90 330xd -06

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                Meidän 320d N47 on valmistettu 2.11.2009 eikä siinäkään ole kampanjaa auki.

                Toki kuulemma, jos rupeaa rohisemaan, romppeet vaihdetaan, tehdas maksaa osan ja artisti maksaa 700-800€.
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • bmwajomies
                  Newbiemmer
                  • May 2015
                  • 2
                  • Suomi

                  Piti oikein rekisteröityä..

                  Ostin e90 2008 320d:n nyt keväällä, ja parin viikon kuluttua ostosta korvaan alko tarttua melkoinen moottorista tuleva metallin kilinä varsinkin kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Noh, tämän ketjun innoittamana paljastui, että minulla on nimenomaan tämä N47d20a, joka lienee pahinta laatua.

                  Mutta, kiitos ketjun, soitin Autokeskukseen ja kysyin kampanjasta, vaikka Trafin sivuilta en löytänyt mitään mainintaa..

                  Kampanja toimi kuten täälläkin sanotaan. Autolle varattiin jo heti soitosta 3 päivää aikaa jakopääremonttiin maahantuojan piikkiin, ja nyt lopputuloksena molemmat ketjut on vaihdettu ja kone kuulostaa terveeltä. Öljyt oli pakko vaihtaa samalla, ja sen Autokeskus laskutti (n. 180e).

                  Huoltotiskin kaverin mukaan remontti maksaisi näin etukäteen tehtynä (ennen kuin ketju on hajoittanut mitään) luokkaa 2500-3000e jos se otettaisiin asiakkaalta.

                  Muuten btw on kyllä hieno peli ajaa, vaikka meillä onkin kakkosautona

                  Comment

                  • aaty
                    Newbiemmer
                    • Dec 2010
                    • 18
                    • joensuu

                    takuu kampanja.

                    kyllä ne minullekkin laakkosen tiskillä sanoivat että ei kuulu riskiryhmään tuo sinun auto kun on uudempaa tuotantoa ( N47D20c) mutta mahdollista on tehdä tehtaalle erillinen pyyntö, niinkui se sitten tehtiin. myyjä siinä tiskillä jo epäili ettei menisi takuuseen kun on kyse yli 200 tkm ajetusta autosta ja tehtaalta tulikin kielteinen vastaus.. laakkosen tarjous vaihosta osien, öljyjen, jäähdytysnesteiden, kylmäaineiden yms muiden tarvittavien aineiden kera sisältäen työt 2500e. tekeehän tuon remontin joku halvemmallakin, kun tuo työ on aika tyyristä laakkosella, mutta tuskin siitä alle 1600 euoron pääsee.
                    E91 318d -08 Facelift
                    E46 328

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7518
                      • Kotona

                      Meinaatko laittaa ennaltaehkäisevästi kuntoon vai ajeletko sormet ristissä?

                      Onko kellään kokemuksia että tuo N47D20c osat olisi vaihdettu tähän kampanjaan vai koskeeko tuo pelkästään N47D20a moottoreita?
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                      -

                      Comment

                      • aaty
                        Newbiemmer
                        • Dec 2010
                        • 18
                        • joensuu

                        Originally posted by Zeta View Post
                        Meinaatko laittaa ennaltaehkäisevästi kuntoon vai ajeletko sormet ristissä?
                        autoa hankkiessa ei edes diesel ollut hakusessa vaan kun halvalla sai pitäähän se laittaa jos enemmälti ajelen, vaan kun on nuo avot ja coupet vähän pyöriny mielessä josko vaihtais:think

                        eikä auto siis oireile vielä, mutta tämän ''tyyppivian'' tietäen kävin hieman kyselemässä etukäteen
                        Last edited by aaty; 08-06-2015, 18:43.
                        E91 318d -08 Facelift
                        E46 328

                        Comment

                        • ropes
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2007
                          • 30

                          Silloin lasahti

                          Että semmoista..
                          Auto e60 lci 2008 520d, n47d20
                          Ajettu 200tkm
                          Alkoi huonosti käynnistymään ja savuttamaan kylmänä, luulin että hehkut ei toimi mutta niissä ei ollut mitään vikaa. Hehkuen ohjaus toimi kans moitteetta.
                          Alkoi ruiskia jähynestettä korkista pihalle, vaihdoin korkin. Väheni nesteen kuluminen mutta ei loppunut.

                          Pongasin ketjukamppiksen ja vein auton tarkistukselle Oulun wetterille. Toiveissa oli että ketju olisi jotenkin aiheuttanut huonosti käynnistymisongelmat, mutta ei.
                          Ohivuotomittauksessa ei suurta eroa ollut sylintereiden välillä, joten vian selvitykseksi täytyi repiä kansi pois..

                          Sieltähän se paljastui, ykkös ja kakkos sylinterin välinen putken seinämä oli halki. (Hiushalkeama) alakerta vaihtoon..
                          Näitä vikoja wetterin mukaan on noin kaksi vuodessa, ihan auton mallista riippumatta. 1, 3 ja 5 sarjan malleissa, joissa on sama tuhnu moottori.

                          Nyt kysynkin, olisiko jollain ylimääräistä konetta tai hyviä vinkkejä mistä lähteä konetta etsimään..

                          Kiitos jo etukäteen..
                          E60 520d LCI -08 M Sport

                          Ei ku menox.. Heh.. Heh..

                          Comment

                          • Vekaas
                            Newbiemmer
                            • Sep 2013
                            • 19
                            • Kuopio

                            318d '07 200tkm ajettu, Belgian tuonti ja olen Suomessa toinen omistaja.

                            Kävin ketjukampanjassa jakopään tarkastuttamassa vaikka koko jakopää uusittu -13 syksyllä. Tästä huolimatta halusivat ketjut katsoa ja niin vaan vaihtoon menikin yläketju ja kiristin. Eli erittäin kestävästä tuotteesta on kyse kun kesti kaksi vuotta ja 40tkm.

                            Mutta Kuopion Laakkonen hoiti sijaisautoa myöten kaiken mallikkaasti vaikkakin naarmuttivat takapuskurin ja vasemman takaumpion halkasivatkin. Puskuri myllytettiin ja umpio vaihdettiin.
                            Peugeot 308 SW WhitePearl

                            Ex:
                            E91 318D ~180hp/380nm
                            Volvo S60 BSR
                            Volvo 960 3.0

                            Comment

                            • Heksunaattori
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 60
                              • Tuusula

                              n47/n57 jakopääongelmat

                              Terve!

                              Onko tiedossa mitään tilastoa näistä paljon puhutuista jakopääongelmista? Lähinnä kiinnostaisi onko vikaa keskimäärin kyseisissä moottoreissa 1/10, 1/100, 1/1000 vai millainen riski todellisuudessa on?

                              Itsellä nyt vm. -09 320dA eli n47 koneella, ajettu 162tkm. Olen alkanut harkita vaihtoa vastaavaan peliin isommalla koneella, 330d n57 tai 335d m57n2. Kannattaako tuon jakopääongelman välttämiseksi hommata siis 335d vaikka oman tehotarpeen puolesta myös 330d riittäisi?
                              F10 525dA -10
                              E90 320dA -09
                              E36 320i -95
                              E60 525dA -05

                              Comment

                              • Weilside
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2015
                                • 60
                                • Kuopio

                                Originally posted by Vekaas View Post
                                318d '07 200tkm ajettu, Belgian tuonti ja olen Suomessa toinen omistaja.

                                Kävin ketjukampanjassa jakopään tarkastuttamassa vaikka koko jakopää uusittu -13 syksyllä. Tästä huolimatta halusivat ketjut katsoa ja niin vaan vaihtoon menikin yläketju ja kiristin. Eli erittäin kestävästä tuotteesta on kyse kun kesti kaksi vuotta ja 40tkm.

                                Mutta Kuopion Laakkonen hoiti sijaisautoa myöten kaiken mallikkaasti vaikkakin naarmuttivat takapuskurin ja vasemman takaumpion halkasivatkin. Puskuri myllytettiin ja umpio vaihdettiin.
                                Vieläkö kampanja voimassa? Täällä kanssa N47 kone johon tehty koko jakopää+kampiakseli ym. hilppeet uusiksi 2014. Ei kyllä pidä mitään ylimääräisiä ääniä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎