Announcement

Collapse
No announcement yet.

318d 320d / N47 Jakopääremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • barriquerot
    Newbiemmer
    • Mar 2016
    • 22
    • Finland

    Meillä meni F25 jakopää 24tkm kohdalla...(n47)
    Last edited by barriquerot; 13-04-2016, 14:09.

    Comment

    • alfonson
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 34
      • Oulu

      Noniin. Autohan kävi wetterillä tutkailussa ja jakopää menee uusiksi. Remontin hinta kuulemma 3000€ Alkais hikeä puskemaan jos ite joutuis ton maksaa. Onko kellää tietoa kun tonne jakopäähän laitetaan kaikki uudet kilkkeet niin onko ne nyt kestävempiä? Kuitenki kaks vuotta tulee takuuta työlle ja osille.

      Comment

      • zorb
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2015
        • 211
        • Lahti

        Originally posted by alfonson View Post
        Noniin. Autohan kävi wetterillä tutkailussa ja jakopää menee uusiksi. Remontin hinta kuulemma 3000€ Alkais hikeä puskemaan jos ite joutuis ton maksaa. Onko kellää tietoa kun tonne jakopäähän laitetaan kaikki uudet kilkkeet niin onko ne nyt kestävempiä? Kuitenki kaks vuotta tulee takuuta työlle ja osille.
        Minulle ainakin Autokeskuksella väittivät että uusissa ketjuissa olisi lisätty aineenvahvuutta.
        Tämä viime syksynä, kun -07 520d:stä vaihdettiin jakopää kokonaan tehtaan piikkiin.

        Comment

        • alfonson
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 34
          • Oulu

          Vois melkeen nauhottaa tuo jakopään ääni ennen korjausta ja jälkeen korjausta.

          Comment

          • beemerfanatic
            BTCF Member
            • Feb 2010
            • 232
            • Oulu

            Originally posted by alfonson View Post
            Noniin. Autohan kävi wetterillä tutkailussa ja jakopää menee uusiksi. Remontin hinta kuulemma 3000€ Alkais hikeä puskemaan jos ite joutuis ton maksaa. Onko kellää tietoa kun tonne jakopäähän laitetaan kaikki uudet kilkkeet niin onko ne nyt kestävempiä? Kuitenki kaks vuotta tulee takuuta työlle ja osille.
            Jakopään osille on tehty kolme kertaa tuoteparannus. Muutaman auton olen nähnyt, missä ketju kahisee vaikka on jo kertaalleen tehty jakopää remontti.
            Itsellä löytyy myös n47 omasta autosta. Jakopää tehty 270t kohdalla.
            E28 520i

            Ex: E30 318, E34 525i, E36 323i, E30 316i, E46 320d, E39 530dA, E36 320i, E91 320d.

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              Melkosia laitteita.

              Tuli vastaan laite jossa on 4. kone menossa. Ensimmäinen muistaakseni 150tkm kohdalla. Seuraava käytetty vaihtokone 150km . Sitten lohko halki seuraavasta vaihdokista. Viimeisimmässä vaihdokissa jakopää tehtynä mutten kyllä tuohon siltikään taitaisi liikaa luottaa... kyseessä -12 vm 500-sarjalainen 2l pikipannulla.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • 745iivari
                Newbiemmer
                • Dec 2015
                • 23
                • Nurmijärvi

                Kuinka yleistä tuo jakopään hajoaminen oikeasti on? Monta autoa sadasta porsii ja millaidessa ajossa porsineet autot ovat olleet, lyhyttä ajoa, paljon tyhjäkäyntiä, lastutettuja yms?

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  Originally posted by 745iivari View Post
                  Kuinka yleistä tuo jakopään hajoaminen oikeasti on? Monta autoa sadasta porsii ja millaidessa ajossa porsineet autot ovat olleet, lyhyttä ajoa, paljon tyhjäkäyntiä, lastutettuja yms?
                  Jokainen hajoaa. Ennemmin tai myöhemmin.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • divinee
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2014
                    • 44
                    • Hämeenlinna

                    Originally posted by Malagutisti View Post
                    Vähänhän toi jännittää kokoajan mutta on kyllä muuten mahtava kone. Janoinen kyllä käskettäessä mutta muuten menee kyllä hajulla. Imo käy paljon nätimmin kuin vanha m47n.
                    Sama ongelma on aivan varmasti N57 moottorissa (sama jakopää), mutta koska niitä myydään paljon vähemmän ja niillä myös ajetaan vähemmän, ei vika ilmene. Jos on korjattu niin en jakopään takia jättäisi (oma lehmä ojassa jo) ostamatta. Joku kehui että 200tkm/jakopää. Harva taitaa nykyään ajaa yhdellä autolla niin pitkään?
                    Sori että nostelen täällä vähän vanhaa postausta, mutta n47 ja n57 on melko ratkasevana erona sylintereiden lukumäärä. Kutoskoneen pyörimisliike on huomattavasti tasaisempaa joten vähän liioitellusti ilmaistuna kutoskone nykii vähemmän edestakaisin kuin neloskone -> ketjuun ei kohdistu niin suurta voimavaihtelua. Onhan kutosessa sitten enemmän nokkia jne mutta resonointi pysyy edelleen pienempänä kuin neloskoneessa. Jatkuva rasitus ei ole koskaan niin paha kuin vaihteleva.

                    EDIT: Huomasin että tossa tekstissä on pieni väärinymmärryksen vaara. Selvennykseksi: Eli moottorin pyörimisliike ei ole koskaan tasaista vaan sylinterissä tapahtuvan "räjähdyksen" vuoksi moottorin pyöriminen hidastuu todella pieneksi hetkeksi ja siis todella todella vähän. Tuosta tapahtumasta silti johtuu resonanssia ympäri konetta eri osiin ja esim jakoketku karrikoiden "renkkaa edestakaisin". Sen vuoksi mitä enemmän sylintereitä, palotapahtumia ja massaa pyörimässä yhden kierroksen aikana, sitä pienempiä nuo nykäykset ovat. Samasta syystä nykyään käytetään todella paljon latureissa yms vapaakytkimiä ja apulaitehihnoissa jousikuormitteisia/hydraulisia kiristimiä koska ne vähentävät tuon "nykimisen" aiheuttamaa rasitusta apulaitteille.
                    Last edited by divinee; 04-09-2016, 17:19.
                    E87 116i -08 M-Sport väliaikaiskulkine
                    EX: F36 420xd M-Sport -15, Audi A5 3.0TDI Quattro S-Line -09, F31 330dA M-Sport -13, e90 330dA -10, e90 320dA -07, e46 320i -00, 3B Passatti, Golf II, 2x 405Mi16 + toistakymmentä pösöö jne..

                    Comment

                    • Malagutisti
                      BTCF Member
                      • Aug 2010
                      • 211
                      • Kurikka/Tre

                      Nyt menee totaalisen mutuiluksi omalta osalta, mutta: tuo kutoskoneen tasaisempi käynti on varmasti helpottava tekijä. Käsittääkseni osasyyllinen on hydrauliset ketjunkiristimet yhdistettynä matalaan öljynpaineseen jolloin tyhjäkäynnillä löysä ketju syö itseään ja rattaita.
                      /mutu

                      Pitänee jossain välissä tarkistaa omasta tuo ketju. Wetteriltä kehuivat että konetta vaihtaessa uuteen (vanhasta lohko halki) on siihen tehty jakopääkamppis, mutta omasta mielestä roklattaa niin pirusti. Tosin ei taas ole mitään verrattuna työkaverin 520d:hen. Vanhassa ja varmaankin uudessa vaan on kiinteällä rattaalla oleva kampiakseli.
                      BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
                      BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
                      E46 320d purettua palikkaa tarjolla

                      Comment

                      • Rockwell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 1713
                        • Helsinki

                        LCI malli ilmeisesti myös vaarassa? Tuleeko BMW vielä vastaan jos sellainen hajoaa? Saksassa ainakin taisi olla kamppis alle 8 vuotiaille ja alle 200tkm ajetuille?
                        BMW F31 330d M-Sport -13
                        ex. BMW F21 116i -13
                        ex. BMW 540i(g) Touring -01
                        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                        ex. BMW 316g -99
                        ex. BMW M5 Touring -92
                        ex. BMW 535i -91
                        ex. BMW M5 -91
                        ex. BMW 325i Touring -90

                        Comment

                        • Eastimies
                          Newbiemmer
                          • Jul 2015
                          • 7
                          • Vaasa

                          Minun ostamani -12 318d rallatti kunnolla kun kävin sitä kamuxin tontilla katsomassa, silloin vuosi sitten 169 ajettu saksasta tuotu. Joten kyllä niitä sattuu myös LCI mallissa, kuinka paljon en voi sanoa.
                          En tiedä jos bmw tuli vastaan vai ei mutta kone tuli fiksattua kamuxin piikkiin ja ainakin vielä on nyt 210 ajettuna hiljainen.

                          Comment

                          • SchwartzII
                            Newbiemmer
                            • Aug 2016
                            • 1
                            • Finland

                            Oma 318d -11 N47D20C 68 tkm kävi merkkiliikkeessä tarkastuksessa, kun valittelin, että kuuluu ikäviä laahausääniä 1500 kierroksen jälkeen, mikä sopii tähän jakopääongelmaan. Lopputulema oli kuitenkin, että vika ei ole jakopäässä (eivät edes tutkineet), vaan olivat ottaneet laturin hihnan pois jolloin ääni katosi. Tuntuu kuitenkin ettei tuon puljun asentajat tiedä mistään mitään, joten taidan käydä vielä hakemassa toisesta liikkeestä toisen mielipiteen.
                            Ainakin nyt on paperi mitä heilutella kun katastrofi iskee.

                            Comment

                            • huupi
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 1197
                              • Tyrnävä

                              Originally posted by SchwartzII View Post
                              Oma 318d -11 N47D20C 68 tkm kävi merkkiliikkeessä tarkastuksessa, kun valittelin, että kuuluu ikäviä laahausääniä 1500 kierroksen jälkeen, mikä sopii tähän jakopääongelmaan. Lopputulema oli kuitenkin, että vika ei ole jakopäässä (eivät edes tutkineet), vaan olivat ottaneet laturin hihnan pois jolloin ääni katosi. Tuntuu kuitenkin ettei tuon puljun asentajat tiedä mistään mitään, joten taidan käydä vielä hakemassa toisesta liikkeestä toisen mielipiteen.
                              Ainakin nyt on paperi mitä heilutella kun katastrofi iskee.
                              Saattaa se tullakin siitä laturista, tai ainakin mulla tuli. Tuolta voit lukea lisää tarinaa kohdaltani: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=333355

                              E: Tuli vähän huonosti luettua lainaus ja sitä myöden vastauskin on samaa laatua... Eli minun tapauksessani kuului myös laahaavaa ääntä, joka loppui moniurahihnan ollessa irti. Äänen aiheuttajaksi ilmeni laturi.
                              Last edited by huupi; 19-08-2016, 23:04.
                              I01 i3s 94

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by SchwartzII View Post
                                Oma 318d -11 N47D20C 68 tkm kävi merkkiliikkeessä tarkastuksessa, kun valittelin, että kuuluu ikäviä laahausääniä 1500 kierroksen jälkeen, mikä sopii tähän jakopääongelmaan. Lopputulema oli kuitenkin, että vika ei ole jakopäässä (eivät edes tutkineet), vaan olivat ottaneet laturin hihnan pois jolloin ääni katosi. Tuntuu kuitenkin ettei tuon puljun asentajat tiedä mistään mitään, joten taidan käydä vielä hakemassa toisesta liikkeestä toisen mielipiteen.
                                Ainakin nyt on paperi mitä heilutella kun katastrofi iskee.
                                No kyllähän se moniurahihnan irroittaminen on ensimmäinen asia äänien etsimisessä. Mikäli ääni katoaa, niin vika silloin jossain sillä hihnalla pyörivässä. Ei siitä jakopään purkamisesta kannata aloittaa, jos vika on jossain moniurahihnalla pyörivässä.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎