Meillä meni F25 jakopää 24tkm kohdalla...(n47)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
318d 320d / N47 Jakopääremontti
Collapse
X
-
Noniin. Autohan kävi wetterillä tutkailussa ja jakopää menee uusiksi. Remontin hinta kuulemma 3000€ Alkais hikeä puskemaan jos ite joutuis ton maksaa. Onko kellää tietoa kun tonne jakopäähän laitetaan kaikki uudet kilkkeet niin onko ne nyt kestävempiä? Kuitenki kaks vuotta tulee takuuta työlle ja osille.
Comment
-
-
Originally posted by alfonson View PostNoniin. Autohan kävi wetterillä tutkailussa ja jakopää menee uusiksi. Remontin hinta kuulemma 3000€ Alkais hikeä puskemaan jos ite joutuis ton maksaa. Onko kellää tietoa kun tonne jakopäähän laitetaan kaikki uudet kilkkeet niin onko ne nyt kestävempiä? Kuitenki kaks vuotta tulee takuuta työlle ja osille.
Tämä viime syksynä, kun -07 520d:stä vaihdettiin jakopää kokonaan tehtaan piikkiin.
Comment
-
-
Originally posted by alfonson View PostNoniin. Autohan kävi wetterillä tutkailussa ja jakopää menee uusiksi. Remontin hinta kuulemma 3000€ Alkais hikeä puskemaan jos ite joutuis ton maksaa. Onko kellää tietoa kun tonne jakopäähän laitetaan kaikki uudet kilkkeet niin onko ne nyt kestävempiä? Kuitenki kaks vuotta tulee takuuta työlle ja osille.
Itsellä löytyy myös n47 omasta autosta. Jakopää tehty 270t kohdalla.E28 520i
Ex: E30 318, E34 525i, E36 323i, E30 316i, E46 320d, E39 530dA, E36 320i, E91 320d.
Comment
-
-
Melkosia laitteita.
Tuli vastaan laite jossa on 4. kone menossa. Ensimmäinen muistaakseni 150tkm kohdalla. Seuraava käytetty vaihtokone 150km . Sitten lohko halki seuraavasta vaihdokista. Viimeisimmässä vaihdokissa jakopää tehtynä mutten kyllä tuohon siltikään taitaisi liikaa luottaa... kyseessä -12 vm 500-sarjalainen 2l pikipannulla.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by 745iivari View PostKuinka yleistä tuo jakopään hajoaminen oikeasti on? Monta autoa sadasta porsii ja millaidessa ajossa porsineet autot ovat olleet, lyhyttä ajoa, paljon tyhjäkäyntiä, lastutettuja yms?-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by Malagutisti View PostVähänhän toi jännittää kokoajan mutta on kyllä muuten mahtava kone. Janoinen kyllä käskettäessä mutta muuten menee kyllä hajulla. Imo käy paljon nätimmin kuin vanha m47n.
Sama ongelma on aivan varmasti N57 moottorissa (sama jakopää), mutta koska niitä myydään paljon vähemmän ja niillä myös ajetaan vähemmän, ei vika ilmene. Jos on korjattu niin en jakopään takia jättäisi (oma lehmä ojassa jo) ostamatta. Joku kehui että 200tkm/jakopää. Harva taitaa nykyään ajaa yhdellä autolla niin pitkään?
EDIT: Huomasin että tossa tekstissä on pieni väärinymmärryksen vaara. Selvennykseksi: Eli moottorin pyörimisliike ei ole koskaan tasaista vaan sylinterissä tapahtuvan "räjähdyksen" vuoksi moottorin pyöriminen hidastuu todella pieneksi hetkeksi ja siis todella todella vähän. Tuosta tapahtumasta silti johtuu resonanssia ympäri konetta eri osiin ja esim jakoketku karrikoiden "renkkaa edestakaisin". Sen vuoksi mitä enemmän sylintereitä, palotapahtumia ja massaa pyörimässä yhden kierroksen aikana, sitä pienempiä nuo nykäykset ovat. Samasta syystä nykyään käytetään todella paljon latureissa yms vapaakytkimiä ja apulaitehihnoissa jousikuormitteisia/hydraulisia kiristimiä koska ne vähentävät tuon "nykimisen" aiheuttamaa rasitusta apulaitteille.Last edited by divinee; 04-09-2016, 17:19.E87 116i -08 M-Sport väliaikaiskulkine
EX: F36 420xd M-Sport -15, Audi A5 3.0TDI Quattro S-Line -09, F31 330dA M-Sport -13, e90 330dA -10, e90 320dA -07, e46 320i -00, 3B Passatti, Golf II, 2x 405Mi16 + toistakymmentä pösöö jne..
Comment
-
-
Nyt menee totaalisen mutuiluksi omalta osalta, mutta: tuo kutoskoneen tasaisempi käynti on varmasti helpottava tekijä. Käsittääkseni osasyyllinen on hydrauliset ketjunkiristimet yhdistettynä matalaan öljynpaineseen jolloin tyhjäkäynnillä löysä ketju syö itseään ja rattaita.
/mutu
Pitänee jossain välissä tarkistaa omasta tuo ketju. Wetteriltä kehuivat että konetta vaihtaessa uuteen (vanhasta lohko halki) on siihen tehty jakopääkamppis, mutta omasta mielestä roklattaa niin pirusti. Tosin ei taas ole mitään verrattuna työkaverin 520d:hen. Vanhassa ja varmaankin uudessa vaan on kiinteällä rattaalla oleva kampiakseli.BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
E46 320d purettua palikkaa tarjolla
Comment
-
-
LCI malli ilmeisesti myös vaarassa? Tuleeko BMW vielä vastaan jos sellainen hajoaa? Saksassa ainakin taisi olla kamppis alle 8 vuotiaille ja alle 200tkm ajetuille?BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Comment
-
-
Minun ostamani -12 318d rallatti kunnolla kun kävin sitä kamuxin tontilla katsomassa, silloin vuosi sitten 169 ajettu saksasta tuotu. Joten kyllä niitä sattuu myös LCI mallissa, kuinka paljon en voi sanoa.
En tiedä jos bmw tuli vastaan vai ei mutta kone tuli fiksattua kamuxin piikkiin ja ainakin vielä on nyt 210 ajettuna hiljainen.
Comment
-
-
Oma 318d -11 N47D20C 68 tkm kävi merkkiliikkeessä tarkastuksessa, kun valittelin, että kuuluu ikäviä laahausääniä 1500 kierroksen jälkeen, mikä sopii tähän jakopääongelmaan. Lopputulema oli kuitenkin, että vika ei ole jakopäässä (eivät edes tutkineet), vaan olivat ottaneet laturin hihnan pois jolloin ääni katosi. Tuntuu kuitenkin ettei tuon puljun asentajat tiedä mistään mitään, joten taidan käydä vielä hakemassa toisesta liikkeestä toisen mielipiteen.
Ainakin nyt on paperi mitä heilutella kun katastrofi iskee.
Comment
-
-
Originally posted by SchwartzII View PostOma 318d -11 N47D20C 68 tkm kävi merkkiliikkeessä tarkastuksessa, kun valittelin, että kuuluu ikäviä laahausääniä 1500 kierroksen jälkeen, mikä sopii tähän jakopääongelmaan. Lopputulema oli kuitenkin, että vika ei ole jakopäässä (eivät edes tutkineet), vaan olivat ottaneet laturin hihnan pois jolloin ääni katosi. Tuntuu kuitenkin ettei tuon puljun asentajat tiedä mistään mitään, joten taidan käydä vielä hakemassa toisesta liikkeestä toisen mielipiteen.
Ainakin nyt on paperi mitä heilutella kun katastrofi iskee.
E: Tuli vähän huonosti luettua lainaus ja sitä myöden vastauskin on samaa laatua... Eli minun tapauksessani kuului myös laahaavaa ääntä, joka loppui moniurahihnan ollessa irti. Äänen aiheuttajaksi ilmeni laturi.Last edited by huupi; 19-08-2016, 23:04.
Comment
-
-
Originally posted by SchwartzII View PostOma 318d -11 N47D20C 68 tkm kävi merkkiliikkeessä tarkastuksessa, kun valittelin, että kuuluu ikäviä laahausääniä 1500 kierroksen jälkeen, mikä sopii tähän jakopääongelmaan. Lopputulema oli kuitenkin, että vika ei ole jakopäässä (eivät edes tutkineet), vaan olivat ottaneet laturin hihnan pois jolloin ääni katosi. Tuntuu kuitenkin ettei tuon puljun asentajat tiedä mistään mitään, joten taidan käydä vielä hakemassa toisesta liikkeestä toisen mielipiteen.
Ainakin nyt on paperi mitä heilutella kun katastrofi iskee.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment