memebuy23buy

Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemmeri
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    ...
    Helpoiten onnistuu protool-apillä, sielä on yleisimmät koodailut raksi ruutuun meiningillä.

    https://web.archive.org/web/20160325...w-actually-fun
    Tuo olikin tutustumisen arvoinen juttu. Kuvittelin alkuun että tuo on kuin Carly, että jotain valomodulia, yms. vaan saa, kun tuosta näyttää olevan keskustelua toisaalla.

    Hyvä että kehittyy nämä hommat ja sovellukset.
    Aikoinaan jäi niin epämiellyttävä kuva nc expert, yms softista, ettei niitä viittiny alkaa opettelemaan.

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Sähköinen lukko kannattaa mielestäni ilman muuta koodata pois millä tahansa lukkoperällä. Näin ollen lukkoperä toimii niinkuin se on suunniteltu. Mulla Quaife ja koodattu pois.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Kyllä tuo kannattaa koodata veks, ei sen pitäisi enää vaikuttaa lukkoperän asennettua, kun pyörintäero ei kasva niin suureksi. Mitään hyötyähän siitä ei ole lukkoperän asennettua, pahimmassa tapauksessa systeemi vain lagittaa ja muuttaa tehot lämmöksi jarrulevyillä.

    Muutenkin munmielestä kovin epästabiili järjestelmä avoimella perällä, tuntui joka kerta toimivan hiukan erilailla tai jättää toimimatta. Samalla suosittelen koodaamaan muitakin lapsenvahteja dsc yksiköltä pois, varsinkin jos rata-ajo tms kiinnostaa.

    Helpoiten onnistuu protool-apillä, sielä on yleisimmät koodailut raksi ruutuun meiningillä.

    Last edited by tryffis; 18-08-2021, 12:44.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Onko sitä pyörimiseroa sitten levylukon asennuksen jälkeen niin paljon, että lukon tukemisen sijaan aletaan jarruttamaan menoa, selviää varmaan helpoiten ottamalla sulakkeen pois ja kokeilemalla?
    Vaikea sanoa. Kun ei ole mitään käryä kuinka pienellä erolla jarrut voisi puuttua peliin nopeammin pyörivällä renkaalla ja missä pienemmillään pyrkii pitämään pyörimisen eron.
    Livedatastahan tuosta saisi suuntimia, kun loggailisi tilanteita jossa saa lukon aktivoitua, jolloin saisi käyrää pyörimisnopeuksista.
    Auto pukeilla ja jää nyt kokeilematta ennen perän vaihtoa.


    Originally posted by Kaimu View Post
    Tietysti se kannattaa koodata pois.
    Eipä noita vanhemmissakaan lukollisissa autoissa ole.
    Se sähkölukko ei ole milläänlailla varma vetämään molemmilla pyörillä.
    Kyllä kyllä, mutta kun itsellä ei ole taitoa/tietoa koodata tuota pois, niin sillä kyselin, että onko tuosta suuremmin haittaa. Niin tarviaa jonkun luona käyttää että saa sen pois.
    Last edited by bemmeri; 18-08-2021, 10:22.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Nyt se on koodattu niin että DSC pois kokonaan päältä se jarruttelee sutivaa pyörää. Tietenkin kun kyseessä ei tule olemaan 100% lukko, niin takapyörien välillä tulee olemaan pyörintäeroa myös kiihdytyksessä, sudittaessa, yms. tilanteissa.
    Onko sitä pyörimiseroa sitten levylukon asennuksen jälkeen niin paljon, että lukon tukemisen sijaan aletaan jarruttamaan menoa, selviää varmaan helpoiten ottamalla sulakkeen pois ja kokeilemalla?

    Leave a comment:


  • Kaimu
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Kannattaako tuo "sähköinen" lukkoperä koodata pois sen jälkeen kun levylukolla oleva perä vaihtuu?
    Noiden torsenien kanssa sehän olisi hyvä olla päällä, kun tukee niiden toimintaa tilanteissa joissa toisella pyörällä "nollapito" ja torsen ei lukita. Mutta levylukko askarruttaa.


    Nyt se on koodattu niin että DSC pois kokonaan päältä se jarruttelee sutivaa pyörää. Tietenkin kun kyseessä ei tule olemaan 100% lukko, niin takapyörien välillä tulee olemaan pyörintäeroa myös kiihdytyksessä, sudittaessa, yms. tilanteissa.
    En osaa arvioida, tai tiedä, kuinka suurella renkaiden pyörintäerolla tuo sähköinen lukko alkaa jarruttamaan toista pyörää ja sitä kautta sotkeeko/puuttuuko tuon mekaanisen lukon käytökseen.
    Tuo sähkölukko toimi ihan ok, etenkin talvella. Mutta pitävällä pinnalla oli hieman arvaamaton (välillä puraisi kiinni ihan tosissaan, kuin ois käkkäristä vetänyt, tms. ja välillä kuin avoin perä )
    Tietysti se kannattaa koodata pois.
    Eipä noita vanhemmissakaan lukollisissa autoissa ole.
    Se sähkölukko ei ole milläänlailla varma vetämään molemmilla pyörillä.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Kannattaako tuo "sähköinen" lukkoperä koodata pois sen jälkeen kun levylukolla oleva perä vaihtuu?
    Noiden torsenien kanssa sehän olisi hyvä olla päällä, kun tukee niiden toimintaa tilanteissa joissa toisella pyörällä "nollapito" ja torsen ei lukita. Mutta levylukko askarruttaa.


    Nyt se on koodattu niin että DSC pois kokonaan päältä se jarruttelee sutivaa pyörää. Tietenkin kun kyseessä ei tule olemaan 100% lukko, niin takapyörien välillä tulee olemaan pyörintäeroa myös kiihdytyksessä, sudittaessa, yms. tilanteissa.
    En osaa arvioida, tai tiedä, kuinka suurella renkaiden pyörintäerolla tuo sähköinen lukko alkaa jarruttamaan toista pyörää ja sitä kautta sotkeeko/puuttuuko tuon mekaanisen lukon käytökseen.
    Tuo sähkölukko toimi ihan ok, etenkin talvella. Mutta pitävällä pinnalla oli hieman arvaamaton (välillä puraisi kiinni ihan tosissaan, kuin ois käkkäristä vetänyt, tms. ja välillä kuin avoin perä )
    Last edited by bemmeri; 18-08-2021, 06:46.

    Leave a comment:


  • Venom
    replied
    Originally posted by palze View Post
    Olisko suositella pääkaupunkiseudulta hyvää pajaa Quaifen asennukselle E92 335i -autoon?
    Minulla E93 335i:n asennettiin Schmiedmanilla, voin suositella, kaikki meni sujuvasti..

    Leave a comment:


  • IKa
    replied
    Originally posted by palze View Post
    Olisko suositella pääkaupunkiseudulta hyvää pajaa Quaifen asennukselle E92 335i -autoon?
    Mun edelliseen autoon (F33 430i) Quaifen asensi Takmill ky Nurmijärvellä. Olin hyvin tyytyväinen kyseiseen asennukseen, joten uskallan suositella lämpimästi. Tosin kaikkein halvin paikka se tuskin on. Täältä löytyy postaus jossa kerron hieman lisää aiheesta: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...6&postcount=87

    Leave a comment:


  • Bössi
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    :think
    Samasta linkistä viesti #90 mm.

    https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...7&postcount=90
    Joo en osannut linkata pelkkää yhtä postausta ja keskustelu jatkuu seuraavalla sivulla niin näin aiheelliseksi linkata koko topicin.

    Leave a comment:


  • Kaimu
    replied
    Originally posted by Odto View Post
    Laitan viestin tähän ketjuun kun täällä on diniksestä paljon puhetta. Mitenkäs teillä on herran perät kestäny? Oma 50% lukko ollut e36 turbossa n. 3000km, eikä kaikki kilometrit oo todellakaan ollut aivotonta rääkkäystä.

    Nyt perä pyörii vetarin päästä n.10nm voimalla tyhjää. Ei paljon ole lukkoa jäljellä, joten huoltoon joutaa. Jotenkin lyhyt oli elinkaari :/
    Mulle myönsi parin vuoden takuun.
    Toisaalta, jos tuohon vikaa tulee, niin taitaa olla aika kovat kulut lähettää hänelle takaisin fiksattavaksi.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Sun linkki ei taida viitata siihen keskusteluun, mihin haluaisit sen viittaavan. Tuossa tulee esille keskustelu Tuusulantien peränajosta.
    :think
    Samasta linkistä viesti #90 mm.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Bössi View Post
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...=384518&page=9

    Siitä voi lukea vähän samanlaista kokemusta kuin sinulla. Itsellä toiminut ongelmitta käyttöautossa n. 6tkm, tosin 215 eikä 188.
    Sun linkki ei taida viitata siihen keskusteluun, mihin haluaisit sen viittaavan. Tuossa tulee esille keskustelu Tuusulantien peränajosta.

    Leave a comment:


  • palze
    replied
    Olisko suositella pääkaupunkiseudulta hyvää pajaa Quaifen asennukselle E92 335i -autoon?

    Leave a comment:


  • Bössi
    replied
    Originally posted by Odto View Post
    Laitan viestin tähän ketjuun kun täällä on diniksestä paljon puhetta. Mitenkäs teillä on herran perät kestäny? Oma 50% lukko ollut e36 turbossa n. 3000km, eikä kaikki kilometrit oo todellakaan ollut aivotonta rääkkäystä.

    Nyt perä pyörii vetarin päästä n.10nm voimalla tyhjää. Ei paljon ole lukkoa jäljellä, joten huoltoon joutaa. Jotenkin lyhyt oli elinkaari :/


    Siitä voi lukea vähän samanlaista kokemusta kuin sinulla. Itsellä toiminut ongelmitta käyttöautossa n. 6tkm, tosin 215 eikä 188.

    Leave a comment:

Working...
X