Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • works
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Jos puhe siitä lukon päälle koodauksesta niin ei onnistu bmwhatilla
    Juu, en lähtenyt edes kokeilemaan kun Supra tuli käymään paikan päällä päivässä. Omassa LCI 330dA:ssa tämä sähkölukko jopa DSC kokonaan poissa päältä oli jo valmiiksi aktiivinen, joten sorkittiin muutamaan muuta featurea sitten samalla.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    En tiedä meneekö BMWhatilla kun en ole käyttänyt, joku asiasta tietävä kertokoot. NCSexpertillä onnistuu kaikki.
    Jos puhe siitä lukon päälle koodauksesta niin ei onnistu bmwhatilla

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by works View Post
    Milläs softalla onnistuu ruudun raksitus jos softaversio on jo uusin mitä E91 platalle sai tasan kaksi vuotta sitten ja moottori (N57) löytyy listalta? Ettei BMWhatilla menisi?
    En tiedä meneekö BMWhatilla kun en ole käyttänyt, joku asiasta tietävä kertokoot. NCSexpertillä onnistuu kaikki.

    Leave a comment:


  • works
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Dodi, ei sitten muuta ku boksi päivitykseen ja rastia ruutuun.
    Milläs softalla onnistuu ruudun raksitus jos softaversio on jo uusin mitä E91 platalle sai tasan kaksi vuotta sitten ja moottori (N57) löytyy listalta? Ettei BMWhatilla menisi?

    Leave a comment:


  • hoikkas
    replied
    Tässä pari päivää sitten "testasin" niin kyllä rykii ihan hulluna ja nastat kipinöi, ykkösellä, kakkosella ja kolmosella...ei ollu mitään nykimää menossa. Pikkasen omaa mieltä kylmäsi vaan

    Jännä juttu tuo kertomasi että meno nykivää...

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Tuossa aikasemmin pohdin onko sähkölukko käytössä ja olihan se, mitä samalla laatikon ohjelmoinnin yhteydessä sitä katsottiin.

    Ihmetyttää tuo käytös, kun esim. kolmosella vetää lapun lattiaan asvaltilla kun kaikki estot pitäisi olla pois päältä, niin meno on sellaista nykivää, ikään kuin auto ei tiedä pitäiskö mennä vai ei. Vähän sama kuin pumppaisi kaasupoljinta, eli tuntuu niin ku veto katkeaisi aina välillä. Johtuuko siitä että jarru ei jaksa pitää toista pyörää aisoissa ja rupeaa tosiaan tehoja leikkaamaan, kuten ads-turku aikaisemmin kirjoitti 135i:n kohdalla. Kesärenkailla en havainnut samaa. Eikä viiti revitellä asvaltilla noita nastarenkaita paskaksi, niin ei osaa sanoa tekeekö 1 ja 2lla samaa, nelosella en oo viittiny noilla lötköillä renkailla hurjastella, mutta ainakaan maltillisesti (=ei täysillä), tee samaa.

    Kai se on ootettava että saa kesärenkaat taas keväällä alle. Jos vaikka ensi talvikaudella vaihtaisi hivenen kovemmat kitkat alle, kun nää nykyajan talvet ei enää kovin talvisia näytä olevan.
    Last edited by bemmeri; 28-12-2015, 17:30.

    Leave a comment:


  • hapelton1
    replied
    Nimimerkille böntti iso kiitos. Kaikki meni kuin tanssi kesäyössä.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Ei voi lupailla mitään mutta näin veikkaisin.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Vanhemman ecun softat loppuu koodausindeksiin C07. Tähän kyseiseen ecuun (DSC90) löytyy softapäivitys ja siksi numeroa ei löydy uusien dateneiden .dat-tiedostosta. Veikkaisin että koodausindeksi nousee kun ecun päivittää.

    Tässä muuten ehtolauseet sille että parametri menee tehdaskoodauksilla aktiiviseksi:
    Code:
    E81+(N47D20T0,N52B30O1)
    E82+(N47D20T0,N52B30U1,N52B30M1,N51B30M0,N54B30U0,N55B30M0)
    E87+(N47D20T0,N52B30O1)
    E88+(N47D20T0,N52B30U1,N52B30M1,N51B30M0,N54B30U0,N55B30M0)
    E90+(N51B30M0,N52B30M1,M57D30O2,N57D30O0,N52B30O0,N52B30O1,N53B30O0,M57D30T2,N54B30U0+ALPINA,N55B30M0,N54B30+ALPINA)
    E91+(N52B30M1,M57D30O2,N57D30O0,N52B30O0,N52B30O1,N53B30O0,M57D30T2,N54B30U0+ALPINA,N55B30M0,N54B30+ALPINA)
    E92+(N51B30M0,N52B30M1,M57D30O2,N57D30O0,N52B30O1,N53B30O0,M57D30T2,N54B30U0+ALPINA,N55B30M0,N54B30T0,N54B30+ALPINA)
    E93+(N51B30M0,N52B30M1,M57D30O2,N57D30O0,N52B30O1,N53B30O0,N54B30U0+!ALPINA,N55B30M0,N54B30T0,N54B30+ALPINA)
    Korimalli, moottori ja se että onko Alpina ratkaisee asian. M-sport ei liity suoranaisesti koodaukseen, sitä en tiedä että tuoko se vanhempiin autoihin ominaisuutta tukevan DSC:n.

    Dodi, ei sitten muuta ku boksi päivitykseen ja rastia ruutuun.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Vanhemman ecun softat loppuu koodausindeksiin C07. Tähän kyseiseen ecuun (DSC90) löytyy softapäivitys ja siksi numeroa ei löydy uusien dateneiden .dat-tiedostosta. Veikkaisin että koodausindeksi nousee kun ecun päivittää.

    Tässä muuten ehtolauseet sille että parametri menee tehdaskoodauksilla aktiiviseksi:
    Code:
    E81+(N47D20T0,N52B30O1)
    E82+(N47D20T0,N52B30U1,N52B30M1,N51B30M0,N54B30U0,N55B30M0)
    E87+(N47D20T0,N52B30O1)
    E88+(N47D20T0,N52B30U1,N52B30M1,N51B30M0,N54B30U0,N55B30M0)
    E90+(N51B30M0,N52B30M1,M57D30O2,N57D30O0,N52B30O0,N52B30O1,N53B30O0,M57D30T2,N54B30U0+ALPINA,N55B30M0,N54B30+ALPINA)
    E91+(N52B30M1,M57D30O2,N57D30O0,N52B30O0,N52B30O1,N53B30O0,M57D30T2,N54B30U0+ALPINA,N55B30M0,N54B30+ALPINA)
    E92+(N51B30M0,N52B30M1,M57D30O2,N57D30O0,N52B30O1,N53B30O0,M57D30T2,N54B30U0+ALPINA,N55B30M0,N54B30T0,N54B30+ALPINA)
    E93+(N51B30M0,N52B30M1,M57D30O2,N57D30O0,N52B30O1,N53B30O0,N54B30U0+!ALPINA,N55B30M0,N54B30T0,N54B30+ALPINA)
    Korimalli, moottori ja se että onko Alpina ratkaisee asian. M-sport ei liity suoranaisesti koodaukseen, sitä en tiedä että tuoko se vanhempiin autoihin ominaisuutta tukevan DSC:n.
    Last edited by böntti; 17-12-2015, 22:18.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Mikä oli DSC:n koodausindeksi? Se on muitten juttujen kautta ihan varma että kutoskoneisessa coupessa ja cäbissä on aina uudemman mallin DSC. Tai no, mikäpä se näissä hommissa olis kiveen kirjoitettua. Ei ainakaan se että kaikkiin uudenmallisiinkaan saisi tätä koodattua, ainakaan ilman ohjelmistopäivitystä.
    C08.
    C09 alkaen oikea parametri löytyy.
    Softaversio 6778237.
    Omista Dateneista ei moista löydy.
    Last edited by Supra^; 17-12-2015, 21:16.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Mikä oli DSC:n koodausindeksi? Se on muitten juttujen kautta ihan varma että kutoskoneisessa coupessa ja cäbissä on aina uudemman mallin DSC. Tai no, mikäpä se näissä hommissa olis kiveen kirjoitettua. Ei ainakaan se että kaikkiin uudenmallisiinkaan saisi tätä koodattua, ainakaan ilman ohjelmistopäivitystä.
    Last edited by böntti; 17-12-2015, 19:59.

    Leave a comment:


  • hapelton1
    replied
    Kiitos nimimerkille Supra^. Todettiin että, E92 325 bensaan 2006 koodaus ei onnistu.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Juu, ei oo aito m-sportti.

    Kai se on jonnekin mentävä kellä vehkeet ja taito koodata, saapahan varmasti päälle ja jos siinä tosiaan jonkinlaista "tasoa" säädön suhteen on, niin maksimille nekin. Samalla laatikkoon "uusi" ohjelma, yms. tarpeellista...

    Tampereella olisi käyntiä heti joulun jälkeen. Jos varkaus-tampere välille tai pienen koukkauksen päähän sattuu koodaria, niin paiskaa yv, niin sovitaan tarkemmin. (böntiltä jo aikaisemmin kysytty, mutta ei aikataulut natsaa yhteen tällä kerralla).

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Kellä on tuo sähkölukko, niin ottaako "lukko" (=jarru) kiinni heti kun lähtee paikaltaan ja samalla hieman kaartaa tai toisella puolella on selvästi liukkaampaa?

    Itellä kyllä muuten tuntuu käyttäytyvän kuin lukkoperä. Mutta äsken kiinnitin huomiota että vaan toinen suti pari metriä ja sitte toinenkin lähteny jauhamaan joutavaa (pienellä kaasulla lähtö paikaltaan hieman kääntäen ja liukkaalla pinnalla).
    Kaiken järjen mukaan pitäis olla jo vakiona tuo sähkölukko, kun valmistettu 3/-08.
    Ottaa se. Se osaa asteittain säätää jarruvoimaa. Jos sulla ei oo aito M-sport niin lukon aktiivisuus ei ole kiveen kirjoitettu. Pyydä jonkun aktivoimaan. Tuon käyttäytymisen akressivisuuttakin pystyy säätämään muustaakseni, jos vain jostain löytää mitä mikäkin säätö vaikuttaa / kokeilee.

    Leave a comment:

Working...
X