Announcement

Collapse
No announcement yet.

N43 sytytystulpat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silmaauki
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 1782
    • Turku

    #16
    En ole vielä tulppia tähän vaihtanut ja noi vanhat linkit työkaluihin ei enää toimi. Olisko tarjota tuoreempaa linkkiä siitä minkälainen tulppa-avain tähän koneeseen tarvitaan?
    E93 335i Aarre, Montego blue
    E90 318i talvipulkka

    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

    Comment

    • Cunttory
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1772
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by Silmaauki View Post
      En ole vielä tulppia tähän vaihtanut ja noi vanhat linkit työkaluihin ei enää toimi. Olisko tarjota tuoreempaa linkkiä siitä minkälainen tulppa-avain tähän koneeseen tarvitaan?
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...387314&page=52

      Tuolla on aihetta sivuttu, linkattu motonetin nivelletty pitkä avain on ihan toimiva.
      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

      Comment

      • Silmaauki
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 1782
        • Turku

        #18
        Kiitos. Ilmeisesti kyse on tästä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/7002...50-mm-14-mm-38
        E93 335i Aarre, Montego blue
        E90 318i talvipulkka

        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #19
          Tämä itselläni:
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17837
            • PKS

            #20
            Originally posted by Silmaauki View Post
            Kiitos. Ilmeisesti kyse on tästä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/7002...50-mm-14-mm-38
            Auttamatta liian pitkä ja ei mene kunnolla sen mutkan ohi N43 moottorissa, kuten aiemmissa viesteissä oli jo todettu. N53 toimii vähän sinnepäin jo, mutta en suosittele siihenkään.

            Tuo Supan linkkaama on parempi, jahka vähän paksuseinäinen sekin, mutta tuo ajaa toki asian.

            Paras löytämäni:
            T322114 Trident 3/8" Dr 12pt Magnetic Spark Plug Socket Thin Wall
            Last edited by Dualfun; 30-10-2020, 09:48.
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Silmaauki
              BTCF Member
              • Jan 2015
              • 1782
              • Turku

              #21
              Tuohan on nivelöity, joten eikö se siis mahdu siitä mutkastakaan? Tolle 14mm:lle ei ole kuvaa, mutta vastaavan 16mm:n kuva on tässä:


              Supan linkkaama sitten taas edellyttää kait oman nivelöidyn varren.
              E93 335i Aarre, Montego blue
              E90 318i talvipulkka

              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

              Comment

              • Cunttory
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1772
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by Dualfun View Post
                N53 toimii vähän sinnepäin jo, mutta en suosittele siihenkään.
                Ilmeisesti et ole koskaan N53:seen kokeillutkaan, toimii erinomaisesti siihen, vaikka ei niveltä vaadikkaan.
                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #23
                  Ei tuolla omalla ainakaan ole tehnyt edes tiukkaa normi jatkolla. Onko mun tulpankolot väljempiä kuin muilla?
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17837
                    • PKS

                    #24
                    Originally posted by Cunttory View Post
                    Ilmeisesti et ole koskaan N53:seen kokeillutkaan, toimii erinomaisesti siihen, vaikka ei niveltä vaadikkaan.
                    Pahoitteluni, sekoitin tuon nyt motonetista linkatun semmoiseen malliin mitä myivät joskus aikaisemmin. Se oli noin 250mm nivelöimätön tasapaksu hylsy ja se ei kyllä mahtunut kuin kovalla hinkkaamisella sitä mutkaa vasten N53 tapauksessa, N43 kohdalla en usko että laisinkaan.

                    Tuolla mallilla varmasti onnistuu.

                    Avainsana tässä on että hylsy on lyhyt, ja siihen kiinnittyvä jatko (oli erillinen tai intergoitu) on oma palansa. Nivelöity sen ei tarvitse olla välttämättä, normi ohuella 3/8" jatkolla homma menee hienosti ilmankin. edit: Parempi tosin on 3/8" jatko jossa hylsyn saa vedettyä "ulos" jolloin jatkovarren kiinnitys toimii pienenä noin 15 asteen nivelenä. (menipä hifistelyksi)
                    Last edited by Dualfun; 30-10-2020, 16:33.
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • M3 kuume
                      Newbiemmer
                      • Oct 2009
                      • 11
                      • Lohja

                      #25
                      Lukasin ketjun nopeesti ja vähän ymmällään vielä. Eli mikä motonetin avain nyt käy tohon N43b20

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1782
                        • Turku

                        #26
                        Mulla on toi aiemmin linkkaamani 14mm ja kyllä mä just sillä olen (muistaakseni) onnistunut tulpat vaihtamaan omasta talvipulkasta (N43). Saatan sitten vaan muistaa väärin.
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • M3 kuume
                          Newbiemmer
                          • Oct 2009
                          • 11
                          • Lohja

                          #27
                          Originally posted by Silmaauki View Post
                          Mulla on toi aiemmin linkkaamani 14mm ja kyllä mä just sillä olen (muistaakseni) onnistunut tulpat vaihtamaan omasta talvipulkasta (N43). Saatan sitten vaan muistaa väärin.
                          Kiitoksia

                          Comment

                          • M3 kuume
                            Newbiemmer
                            • Oct 2009
                            • 11
                            • Lohja

                            #28
                            Sentin lyhensin sitä motonetin 14mm nivelellä olevaa.. pikkasen laikalla hioin siitä nivel osasta ja kärjestä ohuemmaks.. ykköspytyn oli melko kovin kiinni, hapettumaa tai karstaa, pelkäsin jo että edellinen rusikoinut väärille kierteille. Voi olla olis menny ilman hiomisiakin, mutta lyhentää piti..

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2673
                              • Tampere

                              #29
                              Käytän itse Laserin valmistamaa 14 mm nivellettyä 12-kulmaista sytytystulppahylsyä, joka ei edellytä muutoksia käyttövalmiuteen saattamiseksi.
                              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎