Announcement

Collapse
No announcement yet.

dtc ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksu_M20
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 2121
    • Lahti

    #16
    Ihme juttu... Suoraan ei voi ajaa kylläkään ilman että kokoajan vilkkuisi valot taulussa, sama myös oikealle ympyrää ajettaessa. Vasemmalle ympyrää ajettaessa toimii kuten pitääkin. Inpalla en päässyt dsc:hen käsiksi, ilmoittaa vaa no responce to unit
    Mahtiala kustom - No connection
    Bmw E21 320A -81 "330i"
    Bmw e30 318is

    Comment

    • Nettipepe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1341
      • Kajaani

      #17
      Omasta kokemuksesta voin sanoa, että luistonestossa on mieletön ero kun vertaan
      ex -06 E90 ja nykyistä -08 E90 kulkinetta.
      Eroa ei varmaankaan ole muualla kuin softassa.
      -06:essa talvella piti ottaa liukkailla keleillä luistonesto pois, että pääsi liikennevaloista liikkeelle.
      Nykyisellä ei tarvetta moiselle operaatiolle (jos ei halua)

      Mutta jos vika ilmestynyt viimeaikoina niin joku abs anturi varmaan antaa väärää tietoa.
      Renkaiden paineet/renkaat mitä sattuu tai muuta ongelmaa.(E46:nen kun teki moista oli yllättäen takajousi poikki)
      F30 320xia
      Ex E90 325da
      Ex E90 320da
      Ex E46 330D

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        #18
        Originally posted by pekka_hirvonen View Post
        Ihme juttu... Suoraan ei voi ajaa kylläkään ilman että kokoajan vilkkuisi valot taulussa, sama myös oikealle ympyrää ajettaessa. Vasemmalle ympyrää ajettaessa toimii kuten pitääkin. Inpalla en päässyt dsc:hen käsiksi, ilmoittaa vaa no responce to unit
        Olet varmaan kokeillut kalibroida ohjauskulma-anturin?
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17837
          • PKS

          #19
          Originally posted by schwarze View Post
          Olet varmaan kokeillut kalibroida ohjauskulma-anturin?
          Jep, nyt kun topikin aloittaja puhui tuosta että vasemmalle käännöksessä toimii oikein, minunkin uusi veikkaukseni osuu tuohon ohjauskulmaan.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #20
            Kyllä tuon ikäinen pitäisi asiasta vikavalon/koodin antaa jos ohjauskulma liian pitkään pielessä kun ajetaan suoraan.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #21
              Originally posted by Supa View Post
              Ja kunhan muistaa että tässä kuten muissakin absillisissa, diagnostiikka katkeaa jos ajaa yli 20kmh, ainoastaan jos järjestelmässä on vika päällä, antaa se diagnosoida vaikka ajelee normaalisti.
              Epäilen nyt kyllä jotain muutosta jossain renkaassa ja yliherkkää softaa. Jollei selkeää löydy nopeustietoja tutkimalla niin softa päivitykseen.
              Eikö tuon ainakin e39:ssä saa pois NCS:llä? Muistan nähneeni sellaisen rivin koodissa:think
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #22
                Originally posted by suppari View Post
                Eikö tuon ainakin e39:ssä saa pois NCS:llä? Muistan nähneeni sellaisen rivin koodissa:think
                Ei pitäis mielestäni saada. Kyseessä tavallaan turvaominaisuus. Olishan se vähän ikävää aktivoida joku venttiili satkun vauhdissa sopivasti ja ohjata jarrupaineet piirin ohi tmv.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • TuomoA
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 533
                  • Krs

                  #23
                  Originally posted by dumo View Post

                  Offtopic: Oletko ajanut ? Itsellä kokemusta vain DCT-vaihteistollisesta joitain satoja kilometrejä, mutta eipä siinä kuivalla asfaltilla mitään pahempaa pito-ongelmaa tai selkeää/häiritsevää voiman rajoittamista/jarruttamista kyllä tunne vaikka tekisi launch-control-tyyppisen lähdön. Se V8 on kierroskone, 400Nm huippuvääntö saavutetaan vasta 3900rpm kohdalla. Aivan eri luokan pito-ongelmia tarjoaa esim. F30-sarjan 335i (400Nm @ 1200rpm) tai 330d (560Nm @ 2000rpm).
                  OT reply
                  En. 335i ja 330d sen sijaan on tutumpia. Uskoisin kuitenkin että kaikilla edellä mainituista on luistonestolle tarvetta tietyissä olosuhteissa.
                  G26 420iA Msport SanremoGreen
                  F22 220iA Msport EstorilBlau
                  E82 118dA TitanSilber
                  E46 325ti TopasBlau

                  Comment

                  • Peksu_M20
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 2121
                    • Lahti

                    #24
                    Tuli kuntohon kun kävin kaikki abs anturit läpi ja putsailin kehät.
                    Mahtiala kustom - No connection
                    Bmw E21 320A -81 "330i"
                    Bmw e30 318is

                    Comment

                    • riuska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1160
                      • Lahti

                      #25
                      Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                      Tuli kuntohon kun kävin kaikki abs anturit läpi ja putsailin kehät.
                      Hyvä juttu
                      F30 320d
                      F30 320i
                      E46 320i
                      E36 325i
                      E30 316

                      Comment

                      • mirrinmurkina
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2012
                        • 161
                        • Tuusula

                        #26
                        Itellä ollut samaa ongelmaa kaksi kertaa, mutta pahempana. Kummassakin tapauksessa vika meni lopulta niin pahaksi että abs ja dsc lähti pois päältä. Toukokuussa autokeskuksella vaihdettiin oikealle taakse anturi, pyörintäkehä ja oikea vetoakseli. Nyt on torstaina sama homma edessä. Vasemmalle taakse anturin ja pyörintäkehän vaihto.
                        Toivottavasti ei tarvitse vetoakselia vaihtaa kun nyt pitää itse maksaa.
                        f10 535xi vm2011
                        ---
                        ex:
                        e92 335i vm2007
                        e90 320i vm2005
                        e46 328CiA vm1999

                        Comment

                        • Peksu_M20
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 2121
                          • Lahti

                          #27
                          Originally posted by mirrinmurkina View Post
                          Itellä ollut samaa ongelmaa kaksi kertaa, mutta pahempana. Kummassakin tapauksessa vika meni lopulta niin pahaksi että abs ja dsc lähti pois päältä. Toukokuussa autokeskuksella vaihdettiin oikealle taakse anturi, pyörintäkehä ja oikea vetoakseli. Nyt on torstaina sama homma edessä. Vasemmalle taakse anturin ja pyörintäkehän vaihto.
                          Toivottavasti ei tarvitse vetoakselia vaihtaa kun nyt pitää itse maksaa.
                          Tuossa meikäläisen tapauksessa se oli tunnepohjalta veikattuna kuskin puolella edessä... Inpalla en päässyt käsiksi joten mutu tuntumalla mentiin Oli siellä laakerissa anturin kohdalla sellainen hapettunut kökkö minkä sai rapsuteltua helposti pois. Takavetareisssahan on oikein tukevat kehät joten tuskin niissä on mitään vikaa kuitenkaan?
                          Mahtiala kustom - No connection
                          Bmw E21 320A -81 "330i"
                          Bmw e30 318is

                          Comment

                          • mirrinmurkina
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 161
                            • Tuusula

                            #28
                            Pitää sittenkin vaihtaa vetoakseli, laakeria ei tarvitse. Pyörintäkehä on vetoakselissa ja se on näköjään ruostunut ja turvonnut ja sitten ottanut kiinni anturiin rikkoen sen.
                            Autokeskuksella on muuten halvemmat osat kuin Schmiedmanilla.
                            f10 535xi vm2011
                            ---
                            ex:
                            e92 335i vm2007
                            e90 320i vm2005
                            e46 328CiA vm1999

                            Comment

                            • Islay
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2008
                              • 51
                              • Helsinki

                              #29
                              Minun 2005 320da:n DTC alkoi vilkkumaan kovemmassa nopeudessa ja tehot hävisivät. Mitään vikailmoitusta ei tullut. DTC-napin painaminen auttoi, poiskytkettynä auto toimii. Kuitenkin kesken ajon tuli myöhemmin ABS- ja Runflat-ilmoitukset: Brake and driving control system failure ja Run Flat Indicator failure. Missähän vika? ABS-antureissa tai Hydro unitissa? Missä nämä kannattaisi huollattaa pääkaupunkiseudulla?

                              Comment

                              • Thmas
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 531
                                • HEL

                                #30
                                Onko samasta abs-anturiviasta kyse, jos mutkaan kaartaessa alkaa dtc puuttumaan peliin kuivalla asvaltilla ja "normaalissa" ajonopeudessa? Esim. moottoritien ramppi?
                                Audi e-tron 55

                                Exiä:
                                1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎