Originally posted by Winx
View Post
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Nox-anturi voi herätä, kun kunnolla rasittaa. Tasainen vauhti, mutta yli 4000rpm ja yli puolitankkia bensaa. Ohjelmallinen vaihto myös herättää kuolleen anturin henkiin, mutta en osaa sanoa kuinka monesti tämän hoidon voi tehdä koska nox-määrän laskuri nollautuu samalla. Tämä toimii vain, jos komponentit muuten toimii (lämpöanturi, nox sensoriin yhteys jne. ).
Leave a comment:
-
Varmistetaan nyt ennen kuin tilaan huollon, eli onko selvä nox-anturi vika jos Carly antaa vikakoodiksi:
- Fault: Embassy of the nitrogen oxide sensor 1 is missing
- Code: 002EAE
Leave a comment:
-
Kulutus ollut kuluneen vuoden aika reipasta ja jaksoin vihdoinkin tehdä asialle jotain. Luin vikakoodit Rheingoldilla, jossa ei taas mitään kummempaa. Bensapumpusta 2AAF on se sama kuin noin vuosi sitten ja sitten oli muuta pientä ja epämääräistä.
Huonosti olen Rheingoldia opetellut, kun en vieläkään tiedä mistä Rheingoldissa näkee livedataa. Kokeilin samaa Torquella ajon aikana, joka vahvisti sen perkeleen mitä olen pelännyt. Auto on käynyt yli vuoden vain rikkaalla, josta faktaa alla. Nopeus motarilla noin 120-130km/h, missään vaiheessa lambda-arvo ei muuttunut 1.0:sta ja pakolämmöt aika helvetinmoiset:

Tuon jälkeen kuittasin Rheingoldilla NOx-katin vaihdetuksi ja sama homma uudelleen. Tasaisessa ajossa lambda 1.5-2.0 ja kiihdytyksessä tippuun arvoon 1. Nopeutta noin 120km/h:

Kulutus näyttää tuon jälkeen laskeneen pienellä shoppailukierroksella 1-2 litraa. Autossa on alakierroksilla potkua selvästi enemmän eikä poljinta tartte polkea yhtä rajusti.
Inpa katkoo mulla yhteyttä, mutta siinä kuitenkin arvot päivittyy, kun virheilmoitukseen klikkailen koko ajan OK. NOx-sensorin ppm-arvoksi näytti 0, mutta en muista katsoinko tuon ennen vai jälkeen katalysaattoriresetoinnin.
Arvon raati, pistänkö ensin tilaukseen NOx-anturin?
Leave a comment:
-
Nyt on viikon verran ollut ajossa ja pienen pientä "aaltoilua" on etenkin kylmänä kun lähtee pintakaasulla kiihdyttämään. Ei nyi eikä nypi mutta aavistuksen epätasainen on alkukierroksilla. Heti kun pääsee vetoalueelle niin menee puhtaasti. Ja lämpimänä hiukan parempi. Tyhjäkäynti tasainen, lähtee välittömästi käyntiin kun napista painaa.
Mitä sanovat tästä ne joilla kokemusta kyseisestä moottorista? Onko hyväksyttävän kuuloista?
Leave a comment:
Leave a comment: