Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d (184 hv) uudellenohjelmointi/lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • manror
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 45
    • PKS

    320d (184 hv) uudellenohjelmointi/lastutus

    Hetki on tullut ajettua autolla ja tuntuu valitettavasti verkkaiselta peliltä edelliseen verattuna =(

    Missähän ja millä tavalla tätä 184 hv dieseliä kannattaisi piristää?
    Auto on E92 320xdA loppuvuoden 2010 malli, eli faceliftattu.

    Asustelen Etelä-Suomessa, mutta myös muualta mahdollisesti jopa Virosta jos löytyy hyvä ja halpa ohjelmoija niin voisin ajella kauemmaskin...

    Jotain vaihtoehtoja:

    320dA BMW EDC17 135 kW/184 hv 380 Nm 155 kW/211 hv 420 Nm 780.00 €
    The power and fuel economy of your vehicle can be enhanced or boosted in about an hour by remapping the settings on the engine control unit (ECU). By overwriting the vehicle ECU default map with a remap, which is programmed to enhance the car's overall performance, you'll experience an immediate improvement in the speed and power of your vehicle.

    216 hv, 454 Nm, £365
    OptimoiAutosi.fi tarjoaa alan parhainta moottorin optimointi palvelua ja huippu osaamista joka puolella Suomea kaikille Teille. Tervetuloa!

    216 hv, 460 Nm, 490 €?
    [edit: 21.3.2014]
    Käytin autoni AJ-Techilla.
    Tulos: 220 hv ja 480 Nm.
    Enää ei mee Mazdat ohi
    Last edited by manror; 20-03-2014, 22:22.
  • AC*
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 205
    • Tampere

    #2
    Vastaavaan autoon, tosin takavetoiseen, kyselin AJ-Tech:ltä. Noin 220 hv ja 440 Nm saisi jos tuon häkäpöntön jättää paikalleen, penkistä sitten tarkat lukemat.
    Eli itse suuntaan keväällä tuonne Seinäjoelle.

    On tämä hieman verkkainen myös tuon E90 330i:n jälkeen...
    i4 M50

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4623
      • Lahti.

      #3
      Ecu on näissä mallissa kirjoitussuojattu, eli suoja on ensin purettava pois ennen ohjelmointi. Ollaakseen v mainen valmistaja on useimmiten upottanut pcb'n ecun useimmiten alapuolella ja kaikki on mukavassa liimamassassa. Eli siihen voi mennä kivasti aikaa ennen kun sen saa irotettu ja ohjelmoitu...
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #4
        Kyseinen suojaus tuli ohjelmistopäivityksen myötä jo 6/2009 Ja näin ollen jos vuoden 2007 edc17 eculla oleva auto on käynyt päivityksessä tuon jälkeen niin autossa on tällöin suojaus. 2010 tuli DDE8, jossa koko piirilevy pitää irrottaa, koska boottausnasta on "väärällä" puolella, hidastaa noin 5min koko projektia. 2011 on vielä vanhemman ja uudemman mallista ecua ollut päällekkäin, ohjelma on sama ecusta riippumatta. Uusin suojaus tuli F-sarjan myötä, jota ei siis vielä kukaan pysty tekemään.
        Last edited by VolvoTDi; 02-02-2014, 17:41.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Jamppa
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 387
          • Kerava

          #5
          Itselläni ja muutamalla tuntemallani kyseisessä motissa http://www.racechip.de/ -boksi. Hinta ja laatu mielestäni kohdallaan. Asennus ja poisto 5 min homma.

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #6
            Kerron pienen tarinan, joka sattui tällä viikolla:
            Sain puhelun, jossa kysyttiin, että saanko dpf:n poistettua, koska siinä on reikä! Ihmettelin asiaa ja kysyin, että oletko nyt aivan varma? Kyllä siinä reikä on. No asia selvä, uskotaan (dpf:n materiaali 1mm rosteria). No vilkaisu auton alle vahvisti asia, reikähän dpf:n kyljessä on. Reiän vieressä on vaihteisto, josta on reiän kohdalta sulaneita kohtia (vaihteiston kuori on alumiinia). Tutkimusta tarkemmin: vaihtoon menee sulanut pakosarja ja turbo jonka laakerit kiljuvat. Väristä päätellen kaikki ovat olleet punaisena.

            Kysyin kaverilta, että onko autossa tehoboksi? Juu, oli Saksasta tilannut halvalla kun ohjelmointi olisi ollut kolme kertaa kalliimpi. Ilmeisesti auto on alkanut tekemään dpf:n polttoa ja kun boksin vuoksi polttoainetta ruikataan enemmän ecun tietämättä asiasta niin homma on valmis. Auto oli E91 330xd. Päätti kaveri säästää oikeassa paikassa
            Kaikkea olen kuullut bokseista ja osan itsekin todennut, mutta tämä kiilasi selkeästi ykköseksi. Eli ihan sama ketä ohjelmoinnin tekee niin vastaavaa ei pääse tapahtumaan tällä ainoalla oikealla tehonlisäys konstilla.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • Jamppa
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 387
              • Kerava

              #7
              Joo arvasin et kritiikkiä tulee varmasti, mut esitinpä silti vaihtoehdon. Riskitöntä virittämistä tuskin on olemassakaan.

              Comment

              • ApplY
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 32
                • Rovaniemi

                #8
                Mitenhän nuissa racechipeissä onnistuu tuon dpf:n poisto?
                Tuo ilmeisesti ohittaa auton oman lastun jolloin sinne ei hyodytä tehdä dpf:n poistoa?
                Itsellä tuli tuossa viikolla tyhjennettyä pönttö turbo remontin yhteydessä ja seuraavana olis vuorossa ohjelmointi. Nytvain punnitaan toteutus tapaa. Tuo palikka houkuttelis kovasti..

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #9
                  Originally posted by ApplY View Post
                  Mitenhän nuissa racechipeissä onnistuu tuon dpf:n poisto?
                  Tuo ilmeisesti ohittaa auton oman lastun jolloin sinne ei hyodytä tehdä dpf:n poistoa?
                  Itsellä tuli tuossa viikolla tyhjennettyä pönttö turbo remontin yhteydessä ja seuraavana olis vuorossa ohjelmointi. Nytvain punnitaan toteutus tapaa. Tuo palikka houkuttelis kovasti..
                  Noilla palikoilla ei onnistu dpf:n poisto, koska ne on tarkoitettu huijaamaan auton omia antureita ja vain tehonlisäys tarkoituksessa. Ohjelmointi on ainoa tapa millä autosi saa toimimaan jos dpf on poistettu.
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by VolvoTDi View Post
                    Noilla palikoilla ei onnistu dpf:n poisto, koska ne on tarkoitettu huijaamaan auton omia antureita ja vain tehonlisäys tarkoituksessa. Ohjelmointi on ainoa tapa millä autosi saa toimimaan jos dpf on poistettu.
                    Eläs nyt intoa kavereita. Ilmeisesti näitä DPF:fiä, turboja ja pakosarjoja ei ole vielä poltettu tarpeeksi. Antaa muutaman kaverin ensiksi polttaa oma autonsa tuollaisella ja saada vakuutusyhtiöltä kieltävä korvauspäätös, kun auton omia järjestelmiä ollaan menty sörkkimään
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • Rantakirppu
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 504
                      • Keski-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Jamppa View Post
                      Joo arvasin et kritiikkiä tulee varmasti, mut esitinpä silti vaihtoehdon. Riskitöntä virittämistä tuskin on olemassakaan.
                      dpf katit yms.. kaikki vidduun ja AJ-Tech ohjelmointiin!!
                      Suomen oloissa noilla ei tee mitään!
                      Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #12
                        Originally posted by Rantakirppu View Post
                        dpf katit yms.. kaikki vidduun ja AJ-Tech ohjelmointiin!!
                        Suomen oloissa noilla ei tee mitään!
                        Jos ei mitään superturbo-laitetta aio rakentaa niin katin jättäisin, koska se ei oikeastaan ahdista ja sen poistamisen jälkeen haisee pakokaasu todella pahalta --> katsuri huomaa kun silmät vuotaa
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • manror
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2013
                          • 45
                          • PKS

                          #13
                          Mainioita vastauksia

                          Onpas tullut paljon ja hyviä vastauksia.

                          En ole oikein noihin chippeihin päin ja meinasin jättää ne kyllä laittamatta. Kiitos tästäkin ehdotuksesta, hinta ainakin oli huomattavan edulinen!

                          Ohjelmointi sen sijaan kiinnostaa.
                          "Ongelma" tässä vain on, ettei siitä kiinnosta tuota 800 e maksaa, silloin se kyllä jää tekemättä.

                          Saanko autooni jostain pirteämmän ohjelman kohtuullisella hinnalla, eli 400-500 €?
                          Jos joku tällaisen paikan minulle osaisi osoittaa, niin sitten saisi kyllä tuo paikka asiakkaan...

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            #14
                            Originally posted by manror View Post
                            Onpas tullut paljon ja hyviä vastauksia.

                            En ole oikein noihin chippeihin päin ja meinasin jättää ne kyllä laittamatta. Kiitos tästäkin ehdotuksesta, hinta ainakin oli huomattavan edulinen!

                            Ohjelmointi sen sijaan kiinnostaa.
                            "Ongelma" tässä vain on, ettei siitä kiinnosta tuota 800 e maksaa, silloin se kyllä jää tekemättä.

                            Saanko autooni jostain pirteämmän ohjelman kohtuullisella hinnalla, eli 400-500 €?
                            Jos joku tällaisen paikan minulle osaisi osoittaa, niin sitten saisi kyllä tuo paikka asiakkaan...
                            Jos vaikka kysyisit tuolta kehuja saaneesta AJ-techistä :think
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • manror
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2013
                              • 45
                              • PKS

                              #15
                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Jos vaikka kysyisit tuolta kehuja saaneesta AJ-techistä :think
                              Hinnasto näyttää 650 € ja tämän päälle lähes 1000 km ajot, eli tuosta tulee kallis keikka.
                              Kokeilen ensin muista vaihtoehtoja. Ainakin OptimoiAutosi.fi antaa listahinnaksi 490 € ja paikkoja vähän joka puolella.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎