Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d (184 hv) uudellenohjelmointi/lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matson^
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2113
    • Seinäjoki

    #16
    Originally posted by manror View Post
    Hinnasto näyttää 650 € ja tämän päälle lähes 1000 km ajot, eli tuosta tulee kallis keikka.
    Kokeilen ensin muista vaihtoehtoja. Ainakin OptimoiAutosi.fi antaa listahinnaksi 490 € ja paikkoja vähän joka puolella.
    Ei kai noi ihan apteekin hintoja ole, kysymällä :think + saa itse olla mukana ohjelmoimassa / vaikuttaa millaisen ohjelman haluaa & tarvittava määrä dynomittauksia
    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
    | Nissan Navara TREK-1 |
    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #17
      Originally posted by Matson^ View Post
      Ei kai noi ihan apteekin hintoja ole, kysymällä :think + saa itse olla mukana ohjelmoimassa / vaikuttaa millaisen ohjelman haluaa & tarvittava määrä dynomittauksia
      No näin minäkin käsitin että halvemmallakin voi selvitä

      + sitten ainakin tulee toiveiden mukaan räätälöity softa, nuo halvimmat optimoinnit ei välttämättä ihan kaikkeen pysty. DPF:n polton poistot yms :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #18
        Meillä tosiaan portin kautta tehtynä 490€, mutta kyseisestä autosta joutuu ecun avaan ja työstä rokotetaan 100€. Kaikki meidän ohjelmat tehdään muokkaamalla auton omaa ohjelmaa ja siten myös räätälöinti onnistuu tekniikan sallimissa rajoissa. Nettisivuilla ilmoitettu teholukema on Taso1 (perustason ohjelma) mutta muitakin Tasoja saadaan tehtyä
        Dpf + egr:t ollaan pystytty tekemään jo vuosia.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • manror
          Bimmer Rookie
          • Nov 2013
          • 45
          • PKS

          #19
          DPF je EGR

          Haluisko joku vielä selvittää mulla että mitä näille DPF:llä ja EGR:lle yleensä tehdään? Ja miksi niille pitää ylipäätään tehdä jotain?

          Edellisen Alfan tyyppivika karstoittuiminen jumitti aina EGR:n 100.000 kilsan välein ja putsaaminen mekaanisesti maksoi 200 €. Uudelleenohjelmoinnin jälkeen tätä ongelmaa ei esiinny. Muuta en näistä sitten tiedäkään.

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4623
            • Lahti.

            #20
            Dpf ei sitten kannata heittää pois, voi olla että lähitulevaisuudessa niitä tarkistetaan katasastuksen yhteydessä myös suomessa kuten englannissakin.

            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • Hiace
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2011
              • 1203
              • Helsinki/Joensuu

              #21
              Originally posted by EPDM View Post
              Dpf ei sitten kannata heittää pois, voi olla että lähitulevaisuudessa niitä tarkistetaan katasastuksen yhteydessä myös suomessa kuten englannissakin.

              https://www.gov.uk/government/news/n...iculate-filter
              Itse en jaksa uskoa, että ihan heti tulee suomeen (oma mielipide). Saahan sen dpf:n takaisin jos huono säkä käy. Vaikka joku korvausputki tilalle, niin eikös se orkkis dpf säily ehjänä hyllyssä?
              F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #22
                Originally posted by EPDM View Post
                Dpf ei sitten kannata heittää pois, voi olla että lähitulevaisuudessa niitä tarkistetaan katasastuksen yhteydessä myös suomessa kuten englannissakin.

                https://www.gov.uk/government/news/n...iculate-filter
                Ei sitä voi oikein säilyttääkään kun on yhdistelmäpönttö. Tietty voihan suoran putken heittää tilalle tuhoamatta orkkista, mutta 100% varma hylsy katsastuksessa. Voihan aina katsastukseen laittaa dpf kiinni, mikä on 4-syl malleissa helppo homma, mutta 6-syl malleissa joutuu mm. moottorin korvan irroittamaan eli ei ole pieni homma. Suomeen tuskin tulee koskaan ko. laitetta, mutta nyt tulee Euro6 luokitukset niin siihen tulee varmasti jokin väline, millä todennetaan luokitus tai sitten on sama laite, mutta ei käytetä Euro5 moottoreissa.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • ralliriisseli
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 72
                  • Laihia

                  #23
                  Originally posted by VolvoTDi View Post
                  Ei sitä voi oikein säilyttääkään kun on yhdistelmäpönttö. Tietty voihan suoran putken heittää tilalle tuhoamatta orkkista, mutta 100% varma hylsy katsastuksessa. Voihan aina katsastukseen laittaa dpf kiinni, mikä on 4-syl malleissa helppo homma, mutta 6-syl malleissa joutuu mm. moottorin korvan irroittamaan eli ei ole pieni homma. Suomeen tuskin tulee koskaan ko. laitetta, mutta nyt tulee Euro6 luokitukset niin siihen tulee varmasti jokin väline, millä todennetaan luokitus tai sitten on sama laite, mutta ei käytetä Euro5 moottoreissa.
                  AJ-techin ohjelmointi + korvausputki DPF:n tilalla. Erittäin pienellä savuarvolla meni katsastuksesta läpi notta heilahti!
                  F11 530d X-drive M-Sport 2016
                  ———————————————————
                  Exs:
                  E91 LCI 320dA -09
                  E46 330D -02

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #24
                    Originally posted by ralliriisseli View Post
                    AJ-techin ohjelmointi + korvausputki DPF:n tilalla. Erittäin pienellä savuarvolla meni katsastuksesta läpi notta heilahti!
                    Se on noissa kyllä hyvin piilossa kun pohjassa on muovi ja yläpuolella turbo, mutta yksi taskulamppuvilaisu oikeaan paikkaa pohjan alla niin se on siinä + jos haisee pahalta (jos ei ole kattia) niin luulisi katsuria kiinnostavan... Tosin ihmeen vähän on kiinnostanut jos totta puhutaan. Tiedän ainoastaan kaksi bemaria (530d ja 535d) jotka ovat saaneet hylsyn kun dpf on korvattu putkella, mutta noissa alkupään tekeleissä se on oikein tarjottimella pohjan alla, joten sen nyt ymmärtääkin. Eikö ne oikeasti tiedä noita juttua?! Toisaalta hyvä niin
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • pouri
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 370
                      • 06 area

                      #25
                      Mites noissa yhdistelmäpöntöllä varustetuissa. Onnistuisko niissä avata pönttöä rälläkällä ja nostaa pdf elementtiä ehjänä pois ja hitsata kasaan ja lisätä myöhemmin tarvittaessa?
                      Diesel, fuel of satin man

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #26
                        Originally posted by pouri View Post
                        Mites noissa yhdistelmäpöntöllä varustetuissa. Onnistuisko niissä avata pönttöä rälläkällä ja nostaa pdf elementtiä ehjänä pois ja hitsata kasaan ja lisätä myöhemmin tarvittaessa?
                        Ensimmäinen vaihe onnistuu, mutta toinen on vähän hankalampi, koska sovitus on tosi tiukka. Melkein itse laittaisin sen korvausputken ja katsastukseen vaihtaisin orkkiksen, vaihtohomma on kuitenkin vain max 30min.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • J-Boy
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2011
                          • 405
                          • Länsi-rannikko

                          #27
                          On vähän suhteellista, mikä on kallista, kun puhutaan ohjelmoinneista. Jos tonnilla saa +40hp & 40Nm, niin eipä tuo kovin kallista. Mieluummin mä ainakin maksaisin 800€ vs. 400€, jos se antaa mielenrauhan paremman kestävyyden ja laadukkaasti tehdyn ohjelman muodossa.
                          F31 320xDA
                          M-B Sprinter 319

                          Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            #28
                            Originally posted by J-Boy View Post
                            On vähän suhteellista, mikä on kallista, kun puhutaan ohjelmoinneista. Jos tonnilla saa +40hp & 40Nm, niin eipä tuo kovin kallista. Mieluummin mä ainakin maksaisin 800€ vs. 400€, jos se antaa mielenrauhan paremman kestävyyden ja laadukkaasti tehdyn ohjelman muodossa.
                            Kaikki ei ajattele noin vaan pääosin porukka kauhistelee hintaa. Esimerkkinä vaikka 330d dpf poisto kokonaisuudessaan maksaa minulla n. 1100e riippuu ohjelman tasosta ja kyllä siihen koko päivän saa varata, joten ei se loppujen lopuksi kallis ole, paljon rahaa kylläkin ja saahan sillä kuin uuden auton.
                            Last edited by VolvoTDi; 18-02-2014, 12:18.
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • Jyrg
                              Newbiemmer
                              • Sep 2012
                              • 8
                              • Ep

                              #29
                              Ite kävin e91 320d 2010 tyhjäyttääs dpf ja ohjelmoittaas ajtechillä. Ei voi kuin kiittää ja kehua palvelua. Aikaa miehellä meni kaikkiaan 3h ja penkitetyt tulokset eikä mitään optimoiautosi mutua. (Ei herneitä)

                              Vuosi sitten käytin autoni optimoiautosi.fissä. Autoon piti tulla 223hp ja 470nm. Paperia ei siitä tietenkään saanut, kulutus nousi matka-ajossakin litralla eikä perstuntumalla mitään älyttömiä tapahtunut.

                              Tuollahan kun mainostetaan 100% tyytyväisyys takuuta, joten halusin ohjelman palautettavan takaisin vakioksi. Se onnistui, kun ensin oli saanut kuulla että ohjelman toimimattomuus on auton vika ja että olen vain käynyt kopioituttamassa ohjelman muualla. Sekä piti aivan jotain pomoja myöden soitella asiasta.

                              Nyt 1kk sitten käytin ajtechillä, penkitettiin 218hp ja 483nm ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Kulutus laskenut vajaat puoli litraa satasella.

                              Optimoiautoa en omilla kokemuksilla suosittele pahimmalle vihamiehellekään.

                              Comment

                              • markkunis
                                Newbiemmer
                                • May 2011
                                • 22
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by pouri View Post
                                Mites noissa yhdistelmäpöntöllä varustetuissa. Onnistuisko niissä avata pönttöä rälläkällä ja nostaa pdf elementtiä ehjänä pois ja hitsata kasaan ja lisätä myöhemmin tarvittaessa?
                                Tähän tyyliin voisi onnistuakin :think

                                -->sivu 30, viesti 534



                                Tuossa viestiketjussa muutenkin hyvä kuvallinen ohje DPF:n poistoon alkaen sivulta 1..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎