Hinnasto näyttää 650 € ja tämän päälle lähes 1000 km ajot, eli tuosta tulee kallis keikka.
Kokeilen ensin muista vaihtoehtoja. Ainakin OptimoiAutosi.fi antaa listahinnaksi 490 € ja paikkoja vähän joka puolella.
Ei kai noi ihan apteekin hintoja ole, kysymällä :think + saa itse olla mukana ohjelmoimassa / vaikuttaa millaisen ohjelman haluaa & tarvittava määrä dynomittauksia
Ei kai noi ihan apteekin hintoja ole, kysymällä :think + saa itse olla mukana ohjelmoimassa / vaikuttaa millaisen ohjelman haluaa & tarvittava määrä dynomittauksia
No näin minäkin käsitin että halvemmallakin voi selvitä
+ sitten ainakin tulee toiveiden mukaan räätälöity softa, nuo halvimmat optimoinnit ei välttämättä ihan kaikkeen pysty. DPF:n polton poistot yms :think
Meillä tosiaan portin kautta tehtynä 490€, mutta kyseisestä autosta joutuu ecun avaan ja työstä rokotetaan 100€. Kaikki meidän ohjelmat tehdään muokkaamalla auton omaa ohjelmaa ja siten myös räätälöinti onnistuu tekniikan sallimissa rajoissa. Nettisivuilla ilmoitettu teholukema on Taso1 (perustason ohjelma) mutta muitakin Tasoja saadaan tehtyä
Dpf + egr:t ollaan pystytty tekemään jo vuosia.
Haluisko joku vielä selvittää mulla että mitä näille DPF:llä ja EGR:lle yleensä tehdään? Ja miksi niille pitää ylipäätään tehdä jotain?
Edellisen Alfan tyyppivika karstoittuiminen jumitti aina EGR:n 100.000 kilsan välein ja putsaaminen mekaanisesti maksoi 200 €. Uudelleenohjelmoinnin jälkeen tätä ongelmaa ei esiinny. Muuta en näistä sitten tiedäkään.
Itse en jaksa uskoa, että ihan heti tulee suomeen (oma mielipide). Saahan sen dpf:n takaisin jos huono säkä käy. Vaikka joku korvausputki tilalle, niin eikös se orkkis dpf säily ehjänä hyllyssä?
Ei sitä voi oikein säilyttääkään kun on yhdistelmäpönttö. Tietty voihan suoran putken heittää tilalle tuhoamatta orkkista, mutta 100% varma hylsy katsastuksessa. Voihan aina katsastukseen laittaa dpf kiinni, mikä on 4-syl malleissa helppo homma, mutta 6-syl malleissa joutuu mm. moottorin korvan irroittamaan eli ei ole pieni homma. Suomeen tuskin tulee koskaan ko. laitetta, mutta nyt tulee Euro6 luokitukset niin siihen tulee varmasti jokin väline, millä todennetaan luokitus tai sitten on sama laite, mutta ei käytetä Euro5 moottoreissa.
Ei sitä voi oikein säilyttääkään kun on yhdistelmäpönttö. Tietty voihan suoran putken heittää tilalle tuhoamatta orkkista, mutta 100% varma hylsy katsastuksessa. Voihan aina katsastukseen laittaa dpf kiinni, mikä on 4-syl malleissa helppo homma, mutta 6-syl malleissa joutuu mm. moottorin korvan irroittamaan eli ei ole pieni homma. Suomeen tuskin tulee koskaan ko. laitetta, mutta nyt tulee Euro6 luokitukset niin siihen tulee varmasti jokin väline, millä todennetaan luokitus tai sitten on sama laite, mutta ei käytetä Euro5 moottoreissa.
AJ-techin ohjelmointi + korvausputki DPF:n tilalla. Erittäin pienellä savuarvolla meni katsastuksesta läpi notta heilahti!
AJ-techin ohjelmointi + korvausputki DPF:n tilalla. Erittäin pienellä savuarvolla meni katsastuksesta läpi notta heilahti!
Se on noissa kyllä hyvin piilossa kun pohjassa on muovi ja yläpuolella turbo, mutta yksi taskulamppuvilaisu oikeaan paikkaa pohjan alla niin se on siinä + jos haisee pahalta (jos ei ole kattia) niin luulisi katsuria kiinnostavan... Tosin ihmeen vähän on kiinnostanut jos totta puhutaan. Tiedän ainoastaan kaksi bemaria (530d ja 535d) jotka ovat saaneet hylsyn kun dpf on korvattu putkella, mutta noissa alkupään tekeleissä se on oikein tarjottimella pohjan alla, joten sen nyt ymmärtääkin. Eikö ne oikeasti tiedä noita juttua?! Toisaalta hyvä niin
Mites noissa yhdistelmäpöntöllä varustetuissa. Onnistuisko niissä avata pönttöä rälläkällä ja nostaa pdf elementtiä ehjänä pois ja hitsata kasaan ja lisätä myöhemmin tarvittaessa?
Mites noissa yhdistelmäpöntöllä varustetuissa. Onnistuisko niissä avata pönttöä rälläkällä ja nostaa pdf elementtiä ehjänä pois ja hitsata kasaan ja lisätä myöhemmin tarvittaessa?
Ensimmäinen vaihe onnistuu, mutta toinen on vähän hankalampi, koska sovitus on tosi tiukka. Melkein itse laittaisin sen korvausputken ja katsastukseen vaihtaisin orkkiksen, vaihtohomma on kuitenkin vain max 30min.
On vähän suhteellista, mikä on kallista, kun puhutaan ohjelmoinneista. Jos tonnilla saa +40hp & 40Nm, niin eipä tuo kovin kallista. Mieluummin mä ainakin maksaisin 800€ vs. 400€, jos se antaa mielenrauhan paremman kestävyyden ja laadukkaasti tehdyn ohjelman muodossa.
On vähän suhteellista, mikä on kallista, kun puhutaan ohjelmoinneista. Jos tonnilla saa +40hp & 40Nm, niin eipä tuo kovin kallista. Mieluummin mä ainakin maksaisin 800€ vs. 400€, jos se antaa mielenrauhan paremman kestävyyden ja laadukkaasti tehdyn ohjelman muodossa.
Kaikki ei ajattele noin vaan pääosin porukka kauhistelee hintaa. Esimerkkinä vaikka 330d dpf poisto kokonaisuudessaan maksaa minulla n. 1100e riippuu ohjelman tasosta ja kyllä siihen koko päivän saa varata, joten ei se loppujen lopuksi kallis ole, paljon rahaa kylläkin ja saahan sillä kuin uuden auton.
Ite kävin e91 320d 2010 tyhjäyttääs dpf ja ohjelmoittaas ajtechillä. Ei voi kuin kiittää ja kehua palvelua. Aikaa miehellä meni kaikkiaan 3h ja penkitetyt tulokset eikä mitään optimoiautosi mutua. (Ei herneitä)
Vuosi sitten käytin autoni optimoiautosi.fissä. Autoon piti tulla 223hp ja 470nm. Paperia ei siitä tietenkään saanut, kulutus nousi matka-ajossakin litralla eikä perstuntumalla mitään älyttömiä tapahtunut.
Tuollahan kun mainostetaan 100% tyytyväisyys takuuta, joten halusin ohjelman palautettavan takaisin vakioksi. Se onnistui, kun ensin oli saanut kuulla että ohjelman toimimattomuus on auton vika ja että olen vain käynyt kopioituttamassa ohjelman muualla. Sekä piti aivan jotain pomoja myöden soitella asiasta.
Nyt 1kk sitten käytin ajtechillä, penkitettiin 218hp ja 483nm ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Kulutus laskenut vajaat puoli litraa satasella.
Optimoiautoa en omilla kokemuksilla suosittele pahimmalle vihamiehellekään.
Mites noissa yhdistelmäpöntöllä varustetuissa. Onnistuisko niissä avata pönttöä rälläkällä ja nostaa pdf elementtiä ehjänä pois ja hitsata kasaan ja lisätä myöhemmin tarvittaessa?
Comment