Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d (184 hv) uudellenohjelmointi/lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ma-rii
    Newbiemmer
    • Apr 2014
    • 12
    • V-S

    #46
    Originally posted by JarnoE36 View Post
    Etelä-Suomalaisille itse suosittelisin Special tuning Harinen. Pitkä kokemus ralli ja kilpa-autoista ja on penkki myös nelikoille

    Käytin tuolla w211 Mb 200cdi ja auto muuttui täysin 122hp, 270nm muutos penkissä ohjelmoinnin jälkeen 165,350nm. Hinnatkin ok, e60 lastutus 520, 550e, penkityksellä vissiin 650e.
    Itse suosittelen kanssa Hariselle vientiä asiantuntevaa ja hyvää palvelua. Edellisen auton siellä käytin, Quattro Audi 2,0 Tdi, vakiona 103 kw ja 320 nm. Ohjelmoinnin jälkeen 138kw ja 440 nm. Hyvin pelitti ja olipaha pirteempi menijä

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4624
      • Lahti.

      #47
      Meiltäkin löytyy nyt lääke f sarjalaisen N47D20 piristykseen



      Vapaaehtoiset koekanit privailkaa
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #48
        Originally posted by EPDM View Post
        Meiltäkin löytyy nyt lääke f sarjalaisen N47D20 piristykseen



        Vapaaehtoiset koekanit privailkaa
        Tehoboksi...
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4624
          • Lahti.

          #49
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Tehoboksi...
          Kyllä.

          Tässä tapauksessa toki on antureita sekä polttoainepaineen sekä ahtopaineen.
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #50
            Originally posted by EPDM View Post
            Kyllä.

            Tässä tapauksessa toki on antureita sekä polttoainepaineen sekä ahtopaineen.
            Miten niin tässä tapauksessa? Tuohan kytketään täysin samalla tavalla johtosarjan väliin kuin alle 100€:n boksit.

            Ja ecu on pöydällä 5 minuutissa, että ei ihan vaikeassa paikassa ole.
            Last edited by VolvoTDi; 16-05-2014, 16:55.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4624
              • Lahti.

              #51
              Originally posted by VolvoTDi View Post
              Miten niin tässä tapauksessa? Tuohan kytketään täysin samalla tavalla johtosarjan väliin kuin alle 100€:n boksit.

              Ja ecu on pöydällä 5 minuutissa, että ei ihan vaikeassa paikassa ole.
              Wow....Sinä olet vaan niin kova jätkä ettei kaikki pystyy sinun suoritukseen...
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #52
                Noita bokseja on ihan kunnollisia ja sitten sitä halpaa paskaa. Toisissa on sisällä enemmän elektroniikkaa ja toisissa vastus tai pari. Mulla on ihan hyvät kokemukset esimerkiksi Carlssonin boksista mersuun. Muutoskatsastin auton sille boksille ihan vittuillessani, kun se kerran oli mahdollista. Kaikista riittää horror stooreja, niin kuin riittää näistä DPF:n poistoistakin. Itsekin voisin kertoa yhden, jossa niks naks noin vaan poistetaan se ohjelmasta ja lopulta kaksi tai kolme ukkoa paini yhteensä yli vuoden tuon ohjelman kanssa, ennen kuin saatiin poltot kuriin.

                Sitten kun tulee ongelmia koodaamisen kanssa aletaan höpötellä kaikenlaista hajonneista osista. Seuraava valttikortti on sanoa, ettei meidän firma ohjelmoi mekaanisesti rikki olevia autoja, kun loppuu kortit kädestä. Savujen kanssa nyt on vieläkin ongelmaa, kun ei mene jakeluun se, että syöttöjä pitää leikata kaasupohjassa paikallaan. On kuulemma suuttimet rikki, vaan kun ei ole. Ilmamäärämittarikin olisi pitänyt vaihtaa uuteen, vaikka autossa oli pari kuukautta vanha juuri uusittu sellainen. Edellisellä ohjelmalla sentään se puoli oli hanskassa. No nyt ei jaksa ressata enää siitä, kun tuo käden känteessä tehtävä DPF:n ohjelmointi on kunnossa... Moni ihminen paini tuonkin kanssa ja kaikilla oli varmasti kova halu saada se toimimaan. Se vaan ei ollut ihan yksinkertaista. Huonoimmillaan käy niin, että asiakkaalle jää käteen risa dpf ja epäonnistunut ohjelmointi, jota kukaan ei halua korjata. Älkää ainakaan ehjiä pönttöjä menkö rikkomaan. Ostakaa mielummin korvausputki. Siinä kohtaa kun joka toisen tuollaisen pönttö on ajettu jumiin, onnistuu sitten tyhjän pöntön ohjelmointikin varmaan helpommin. Aina ne koodit joku purkaa (paitsi C180 kompuramesen siitä yhdestä boksista)

                Monenlaisten kokemusten jälkeen olen sitä mieltä, että hyvä boksi on ihan ok ratkaisu. Se mikä on hyvä jää varmaan jokaisen itsensä selvitettäväksi. Ekana varmaan ei kannata valkata sitä, missä on luvattu suuri teho. Myös Tüv paperit olis jees. Hyvissä bokseissa tulee laput katsastusta varten. Niihin on oikeasti nähty aikaa ja vaivaa.
                Last edited by Juppe; 16-05-2014, 22:10.

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #53
                  Originally posted by EPDM View Post
                  Wow....Sinä olet vaan niin kova jätkä ettei kaikki pystyy sinun suoritukseen...
                  Ei nyt nokkiinsa kannata ottaa! Kaikki ketä sen ecun on sieltä kerran kaivanut niin tietää, että ei siihen tuon enempää aikaa mene.
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • EPDM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2005
                    • 4624
                    • Lahti.

                    #54
                    Originally posted by VolvoTDi View Post
                    Ei nyt nokkiinsa kannata ottaa! Kaikki ketä sen ecun on sieltä kerran kaivanut niin tietää, että ei siihen tuon enempää aikaa mene.
                    Ei kannata, ja kyse on lähinä miten päästään siihen ecun tietoon sisään..kuten varmasti myös tiedät. Tietäkseeni ei kukaan ole vielä murtaudunnut juuri tämän edc17c41 versiota...
                    Viviendo en Lahiti
                    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                    Vw Corrado vr6

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      #55
                      Originally posted by EPDM View Post
                      Tietäkseeni ei kukaan ole vielä murtaudunnut juuri tämän edc17c41 versiota...
                      Totta tuo jos on F-sarja ja käynyt päivityksessä. Ensimmäiset F-sarjat onnistuu jos päivitystä ei ole tehty ja kaikki E9x-mallit. On tuokin kumma kun eivät löydä konstia tuon murtamiseen, on bemulla kehittäneet vaikean tapauksen.
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4624
                        • Lahti.

                        #56
                        Originally posted by VolvoTDi View Post
                        Totta tuo jos on F-sarja ja käynyt päivityksessä. Ensimmäiset F-sarjat onnistuu jos päivitystä ei ole tehty ja kaikki E9x-mallit. On tuokin kumma kun eivät löydä konstia tuon murtamiseen, on bemulla kehittäneet vaikean tapauksen.
                        Juuri, tätä tarkoitin. Joten tämän kaltainen "tehoboksi" on ainoa menetelmä, ainakin toistaiseksi. Varmasti joku sen saa sen krakattu lähiaikana, ja silloin se on vaan ajan kysymys että kaikki isommat toimittajat sen osaa.
                        Last edited by EPDM; 17-05-2014, 10:05.
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • _Sylin_teri_
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 366
                          • Suomi finland

                          #57
                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          Kerron pienen tarinan, joka sattui tällä viikolla:
                          Sain puhelun, jossa kysyttiin, että saanko dpf:n poistettua, koska siinä on reikä! Ihmettelin asiaa ja kysyin, että oletko nyt aivan varma? Kyllä siinä reikä on. No asia selvä, uskotaan (dpf:n materiaali 1mm rosteria). No vilkaisu auton alle vahvisti asia, reikähän dpf:n kyljessä on. Reiän vieressä on vaihteisto, josta on reiän kohdalta sulaneita kohtia (vaihteiston kuori on alumiinia). Tutkimusta tarkemmin: vaihtoon menee sulanut pakosarja ja turbo jonka laakerit kiljuvat. Väristä päätellen kaikki ovat olleet punaisena.

                          Kysyin kaverilta, että onko autossa tehoboksi? Juu, oli Saksasta tilannut halvalla kun ohjelmointi olisi ollut kolme kertaa kalliimpi. Ilmeisesti auto on alkanut tekemään dpf:n polttoa ja kun boksin vuoksi polttoainetta ruikataan enemmän ecun tietämättä asiasta niin homma on valmis. Auto oli E91 330xd. Päätti kaveri säästää oikeassa paikassa
                          Kaikkea olen kuullut bokseista ja osan itsekin todennut, mutta tämä kiilasi selkeästi ykköseksi. Eli ihan sama ketä ohjelmoinnin tekee niin vastaavaa ei pääse tapahtumaan tällä ainoalla oikealla tehonlisäys konstilla.
                          Itse tilasin mielenkiinnosta halvimman 50e "plug and pray" boksin tuohon -06 150hp fleet edition malliin. Nyt on pari tuhatta ollut kiinni ja toimii kuin unelma BMWhatilla juuri tähän viestiin liittyen seurailin pakolämpöjä ja polttoja. Samalla tavalla toimi kuin ennenkin. EGR alipaineletku on nappaistu irti. (Alentaa muuten pakolämpöjä aka paljon). Penkissä en ole käyttänyt mutta aluksi ei tuntunut kauheasti pirteämmältä mutta kun ajoi pari sataa kilometriä niin tuntui ainakin piristyneen ajon aikana melkoisesti Lupasivat tuohon 185hp eikä kauhean kauaksi tunnu jäävän. Pari kymmentä heppaa olisin lisää saanut 350e:lla mutta hyvä että en kesällä sitä tehnyt. Tässä linkki kyseiseen palikkaan--> http://www.ebay.com/itm/271199544805...%3AMEBIDX%3AIT

                          Mulla ennen dpf pesua muuten teki noita polttoja vähän väliä. Tankillisella varmaan toistakymmentä parhaimmillaan. Vaikka pesussa ei oikeastaan mitään irronnut niin sen jälkeen kuittasin suodattimen vaihdetuksi ja sen jälkeen teki pari polttoa/tankki. Onkohan kaksikin liikaa? Jotain hämärää suodattimessa kuitenkin oli kun mustui putkenpää ja koko putki oli dpf jälkeen noessa. (Tämä siis ennen tehoboksia)

                          Comment

                          • Rado
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 716

                            #58
                            Mistä tai miten tietää että auto on alkamassa tai alkanut DPF-polton ?

                            Onko musta pakoputkenpää huonompi merkki kuin vaalea ?

                            Minkälaisia arvoja muut ovat saaneet katsurin saastetestissä ?

                            Comment

                            • _Sylin_teri_
                              BTCF Member
                              • May 2013
                              • 366
                              • Suomi finland

                              #59
                              Originally posted by Rado View Post
                              Mistä tai miten tietää että auto on alkamassa tai alkanut DPF-polton ?

                              Onko musta pakoputkenpää huonompi merkki kuin vaalea ?

                              Minkälaisia arvoja muut ovat saaneet katsurin saastetestissä ?
                              Itse en kyllä huomaa oikein eroa, ehkä hieman humisee putkessa kun kaasua painaa. Bmwhatilla näkee että pakokaasujen lämpötila nousee 500-600asteeseen ja shoot mass alkaa laskea suodattimessa. Nokea ei kai saisi olla putkenpäässä mutta itsellä ainakin on pikimusta vaikka dpf polttaa ja on pestykin. Savutusarvo oli katsastuksessa 0,01

                              Comment

                              • Rado
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 716

                                #60
                                Eikö putkenpää tule juuri mustaksi kun polttoa tapahtuu ?
                                Noki lähtee liikenteeseen pöntöstä...:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎