memebuy23buy

F30 320iA -12 ulina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juho-85
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 753
    • Pirkkala

    #16
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kaupan voit purkaa heti. Mitä pidempään auto on sulla ollut, niin sen vaikeampaa siitä tulee. Itse sopisin nyt heti kuka maksaa ja mitä kirjallisena. Kuukauden päästä kun se diagnoosi tehdään, niin voi olla toinen ääni kellossa kun pöytään lyödään 2k€ lasku. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään harvinainen auto, niin
    Millä perusteella tuon kaupan voi purkaa heti?
    Kyllä myyjällä on oikeus korjata auto ja mikäli korjaus ei onnistuisi muutamalla yrityksellä, niin sitten kaupan voisi purkaa.

    Nyt kun vika on selvästi ollut auton ostohetkellä, niin ei pitäisi olla epäselvyyksiä maksajastakaan, eli myyjän piikkiin pitäisi mennä.
    F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
    Tilattu i4 M50

    Exät:
    e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

    Comment

    • Retze
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 422
      • Keski-Suomi

      #17
      Originally posted by juho-85 View Post
      Millä perusteella tuon kaupan voi purkaa heti?
      Kyllä myyjällä on oikeus korjata auto ja mikäli korjaus ei onnistuisi muutamalla yrityksellä, niin sitten kaupan voisi purkaa.

      Nyt kun vika on selvästi ollut auton ostohetkellä, niin ei pitäisi olla epäselvyyksiä maksajastakaan, eli myyjän piikkiin pitäisi mennä.
      Kaupan purkuun ei taida olla tarpeeksi syitä tuossa. Joku myyjä voisi täsmentää miten se menee mutta ei taida sellaista sääntöä valitettavasti olla että käytetty auto pitää laittaa myyjän piikkiin kuntoon. Hyvien tapojen mukaistahan se olisi mutta omien kokemusten perusteella näin ei ole. Toivon että tässä tapauksessa myyjä kuitenkin hoitaa homman kunnialla kuntoon.
      nyk. jalkapelillä
      ex BMW 320i

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by juho-85 View Post
        Millä perusteella tuon kaupan voi purkaa heti?
        Kyllä myyjällä on oikeus korjata auto ja mikäli korjaus ei onnistuisi muutamalla yrityksellä, niin sitten kaupan voisi purkaa.

        Nyt kun vika on selvästi ollut auton ostohetkellä, niin ei pitäisi olla epäselvyyksiä maksajastakaan, eli myyjän piikkiin pitäisi mennä.
        No myyjähän oli sanonut, että kulut jaetaan. Itse en tuohon ainakaan suostuisi tässä tapauksessa vaan vaatisin kaupan purkamista. Tässä tilanteessa myyjä sitten yleensä alkaa itse laskea mikä on hänelle edullisin vaihtoehto ja suostuu korjaamaan vian. Kyllä aivan varmasti yrittää myyjä selittää kaikenlaista oletusta käyttöiästä ym., ettei joutuisi maksamaan koko korjausta. Autolla on ajettu 160tkm, joten myyjä voi vedota, että auto tulisi parempaan kuntoon korjauksen jälkeen, joten ei maksa kokonaan korjauksen hintaa. Toki kauppaa tuskin heti puretaan, mutta tässä tilanteessa se on hyvä nostaa heti esille, niin myyjä tietää asiakkaan mielipiteen. Myyjä on kuitenkin tietoisesti myynyt rikkinäisen auton tai olisi ainakin pitänyt tietää.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • artois
          Newbiemmer
          • Nov 2014
          • 24
          • Vantaa

          #20
          Originally posted by Mann View Post
          Eli pidetäänkö nyt todennäköisimpänä diagnoosina jakoketjua vai öljypumpun ketjua? Molemmathan ne tietysti kannattaa samalla vaihtaa
          Öljypumpun ketju tai kuulemma tarkemmin rattaat joista hampaat kuluvat ja alkavat sitten ujeltaa. Näin siis Laakkosen mies sanoi. Ei ole kuulemma tullut toisaalta vielä yhtään katkennutta öljypumpun ketjua eli sikäli ei ilmeisesti ole maailmanloppu odottaa sitä kuun loppua. Voisin tosiaan nyt ottaa omaksi actioniksi soittaa myyjälle ja pyrkiä ottaa kirjallisena miten toimitaan jos ja kun löytyy vikaa. Jos kunto paranisi niin sellaisen pienen erotuksen voisi melkein jo maksaakin mutta henk. koht. ajattelen että siihen vaatisi jo melkein uuden myllyn että hinnassa oleellisesti näkyisi korottavana. Tuo lähinnä palauttaa auton sellaiseksi kuin sen kuuluisikin olla. (IMO) on meinaan paljon muutakin kuluvaa osaa tuon verran ajetussa.

          Kiitos kaikille neuvoista, pitää laittaa luu kurkkuun jos myyjä yrittää laittaa meitsin kontolle ison slaissin hommaa! Muuten on varsin pätevä kone ja siksi haluan mieluummin kuntoon kuin kaupan purkuun... :think

          Comment

          • Mann
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 57
            • Helsinki

            #21
            Originally posted by artois View Post
            Öljypumpun ketju tai kuulemma tarkemmin rattaat joista hampaat kuluvat ja alkavat sitten ujeltaa. Näin siis Laakkosen mies sanoi. Ei ole kuulemma tullut toisaalta vielä yhtään katkennutta öljypumpun ketjua eli sikäli ei ilmeisesti ole maailmanloppu odottaa sitä kuun loppua. Voisin tosiaan nyt ottaa omaksi actioniksi soittaa myyjälle ja pyrkiä ottaa kirjallisena miten toimitaan jos ja kun löytyy vikaa. Jos kunto paranisi niin sellaisen pienen erotuksen voisi melkein jo maksaakin mutta henk. koht. ajattelen että siihen vaatisi jo melkein uuden myllyn että hinnassa oleellisesti näkyisi korottavana. Tuo lähinnä palauttaa auton sellaiseksi kuin sen kuuluisikin olla. (IMO) on meinaan paljon muutakin kuluvaa osaa tuon verran ajetussa.

            Kiitos kaikille neuvoista, pitää laittaa luu kurkkuun jos myyjä yrittää laittaa meitsin kontolle ison slaissin hommaa! Muuten on varsin pätevä kone ja siksi haluan mieluummin kuntoon kuin kaupan purkuun... :think
            Ok, kiitti tiedoista kun itsellä tosiaan sama keissi meneillään, vielä ei tarkkaa diagnoosia. Ajattelitko laitattaa samalla avauksella jakopäähän uutta osaa, kun öljypumpun ketju+rataspaketti menee vaihtoon?

            Comment

            • artois
              Newbiemmer
              • Nov 2014
              • 24
              • Vantaa

              #22
              Originally posted by Mann View Post
              Ok, kiitti tiedoista kun itsellä tosiaan sama keissi meneillään, vielä ei tarkkaa diagnoosia. Ajattelitko laitattaa samalla avauksella jakopäähän uutta osaa, kun öljypumpun ketju+rataspaketti menee vaihtoon?
              No se ei varmaan 100% ole mun käsissäni, mutta mitä olen siis ymmärtänyt niin se olisi varsin hyvä hetki tehdä se, että paras olisi tietty vaihtaa siinä samalla. Pitää yrittää saada ne duunaamaan se samaan syssyyn niin ei jää sitten arvailulle varaa. Jakoketjuhan ei itsessään pankkia räjäytä hinnallaan, mutta onhan siinä oma työnsä siihen päälle, eli ei se itsestään siihen hammaspyörille hyppää vaikka olisikin auki. Mielenrauha olisi huomattavasti parempi jos tekisi kaiken siinä samalla...

              Comment

              • artois
                Newbiemmer
                • Nov 2014
                • 24
                • Vantaa

                #23
                Nauhoitin ääntä vielä videollekin. Harmillisesti viileiden koneiden jäätävä raksutus peittää moottoritilassa kuvatuissa videoissa paljon muuta äänimaailmaa, mutta en nyt jaksanut vääntäytyä takaisin halliin. Vertailukohtana videossa siis muutama kymmentonninen ajettu 428iA jossa vinkunaa ei ole, mutta en nyt sitten tiedä erottaako noista mitään eroja. Sisältä kuvatussa videossa vinkuna selkeämmin erottuvana, ei kuitenkaan ihan niin selkeänä kuin langan alkupään videossa.

                Comment

                • Mann
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2012
                  • 57
                  • Helsinki

                  #24
                  Nyt on vaihdettu jakoketju ja öljypumpun ketju sekä kaikki niihin liittyvät hilppeet. Molemmat ketjut oli kuulemma venyneet 1-2 cm, mikä kuulostaa kyllä paljolta:think Ujellukset hävis kokonaan ja jospa tää nyt kestäis vähän aikaa

                  Comment

                  • artois
                    Newbiemmer
                    • Nov 2014
                    • 24
                    • Vantaa

                    #25
                    Originally posted by Mann View Post
                    Nyt on vaihdettu jakoketju ja öljypumpun ketju sekä kaikki niihin liittyvät hilppeet. Molemmat ketjut oli kuulemma venyneet 1-2 cm, mikä kuulostaa kyllä paljolta:think Ujellukset hävis kokonaan ja jospa tää nyt kestäis vähän aikaa
                    Hieno kuulla! Itse itkin ilmeisesti tarpeeksi ja kun halusin kaiken kirjallisena mut pyydettiin tänään näyttämään autoa. Sinnehän se jäi! Ei saa ajaa ja hyvä että vein! Se tungetaan nyt kuulemma jonon väliin kiireellisenä ja sama setti mulla kuin sullakin eli molemmat ketjut ja kaikki hilppeet. 2350€. Mulle tarjos 50/50 sopparia eikä perkele venyny ku siihen et mulle jää 1000€ mut sain siihen vielä sijaisauton ilmaseks (saan oman viim silloin takas kun oli alunp. suunniteltu, eli pahimmillaan 1kk) ja laajan huollon eli öljyt, jarrunesteet, tulpat jne. Silti tuntuu et paska diili. Tulee kuulemma parempaan kuntoon ku vastaavat, mutta se nyt on mielipideasia. Näin tällä kertaa.

                    Comment

                    • Tompsoni
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2005
                      • 51
                      • ?

                      #26
                      Originally posted by artois View Post
                      Hieno kuulla! Itse itkin ilmeisesti tarpeeksi ja kun halusin kaiken kirjallisena mut pyydettiin tänään näyttämään autoa. Sinnehän se jäi! Ei saa ajaa ja hyvä että vein! Se tungetaan nyt kuulemma jonon väliin kiireellisenä ja sama setti mulla kuin sullakin eli molemmat ketjut ja kaikki hilppeet. 2350€. Mulle tarjos 50/50 sopparia eikä perkele venyny ku siihen et mulle jää 1000€ mut sain siihen vielä sijaisauton ilmaseks (saan oman viim silloin takas kun oli alunp. suunniteltu, eli pahimmillaan 1kk) ja laajan huollon eli öljyt, jarrunesteet, tulpat jne. Silti tuntuu et paska diili. Tulee kuulemma parempaan kuntoon ku vastaavat, mutta se nyt on mielipideasia. Näin tällä kertaa.
                      Eihän tuo ole tuon jälkeen sen paremmassa kunnossa ku muut vastaavat ehjät autot! Eikö ne sulle ehjän auton myyny joka ei sitten seuraavana päivänä ollutkaan ehjä? Sinuna en maksaisi senttiäkään

                      Comment

                      • juho-85
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 753
                        • Pirkkala

                        #27
                        Originally posted by Tompsoni View Post
                        Eihän tuo ole tuon jälkeen sen paremmassa kunnossa ku muut vastaavat ehjät autot! Eikö ne sulle ehjän auton myyny joka ei sitten seuraavana päivänä ollutkaan ehjä? Sinuna en maksaisi senttiäkään
                        Eikös tuo nyt tule huomattavasti parempaan kuntoon, kun jakoketjussa ei käsittääkseni ole todettu mitään vikaa ja sekin vaihdetaan ja saa vielä samalla laajan huollonkin. :think
                        F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                        Tilattu i4 M50

                        Exät:
                        e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                        Comment

                        • Puistis
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 849
                          • 09

                          #28
                          Originally posted by juho-85 View Post
                          Eikös tuo nyt tule huomattavasti parempaan kuntoon, kun jakoketjussa ei käsittääkseni ole todettu mitään vikaa ja sekin vaihdetaan ja saa vielä samalla laajan huollonkin. :think
                          Jos ehjä osa vaihdetaan uuteen niin eihän se silloin paremmaksi tule? :think jatkoketju on kuitenkin suunniteltu "ikuiseksi", vaikkei se neloskoneisessa bemarissa sitä ole.

                          Comment

                          • juho-85
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 753
                            • Pirkkala

                            #29
                            Originally posted by Puistis View Post
                            Jos ehjä osa vaihdetaan uuteen niin eihän se silloin paremmaksi tule? :think jatkoketju on kuitenkin suunniteltu "ikuiseksi", vaikkei se neloskoneisessa bemarissa sitä ole.
                            Mutta jos oikein ymmärsin, niin ostaja on nyt itse halunnut tämän ehjän jakoketjun vaihdettavaksi ns. ennakoivasti. Ei myyjä sitä varmasti muuten olisi lähtenyt vaihtamaan.
                            F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                            Tilattu i4 M50

                            Exät:
                            e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                            Comment

                            • artois
                              Newbiemmer
                              • Nov 2014
                              • 24
                              • Vantaa

                              #30
                              Originally posted by juho-85 View Post
                              Mutta jos oikein ymmärsin, niin ostaja on nyt itse halunnut tämän ehjän jakoketjun vaihdettavaksi ns. ennakoivasti. Ei myyjä sitä varmasti muuten olisi lähtenyt vaihtamaan.
                              Itse asiassa vikakuvausta esittäessäni ilmaisin omat olettamukseni asiasta, mutta myyjä / huolto oli katsonut parhaaksi vaihtaa myös jakoketjun ja roippeet. Eli tässä tapauksessa myyjä vaihdattaa. Diagnoosissa kesti about 15 min. kun he nostivat sen ylös "paikallistaakseensa äänen lähteen" eli en sitten tiedä millaisen kavalkadin ääniä olivat sieltä spotanneet. Kyllähän nuo ketjut ilmeisesti kuluvat eli sikäli 160k ajetun vaihtaminen 0km ajettuun parantaa auton kuntoa, mutta sitä voi sitten miettiä pitääkö se näin myös ajatella, ottaen huomioon että myyjänkin mukaan ketju on huoltovapaa mutta olikohan "laskennallisesti 270tkm elinaika" eli silläkin logiikalla siinä oli vielä 100 tkm matkaa jäljellä.

                              Vaihtoehdot oli splitata nyt tällaisella sovitellulla jaolla myyjän kanssa, koska valmistaja ei osallistu kustannuksiin myöhästyneiden huoltojen takia tai maksaa koko roska itse ja riitauttaa asia ja saada ehkä joskus jotain (jopa kaikki) takaisin. Sitä aina kuvittelee olevansa niin kovaa kaveria että laittaa kovan kovaa vastaan kun asiasta aletaan vääntää, mutta siinä tilanteessa sitten ei niitä omia näkemyksiä asiasta saakaan niin tehokkaasti läpi...

                              Comment

                              Working...
                              X