Originally posted by artois
View Post
F30 320iA -12 ulina
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Tompsoni View PostEi tuossa paljon erilaisia näkemyksiä tarvita. Jos ostaa tuollaisen suht hinnakkaan vaihtoauton ja 50 km:n ajelun jälkeen se on siinä kunnossa ettei sillä uskalla enää ajaa niin ainoat oikeat vaihtoehdot on myyjällä korjata auto kuntoon tai purkaa kauppa. Ilmoititko myyjälle että tuote ei ole ollut myyntihetkellä siinä kunnossa kuin millaisena se sinulle myytiin?
Myyjä sanoi että joko jaetaan kustit näin tai sitten riitautan asian ja odottelen josko jotai saisin takaisin, mikä ei tässä tapauksessa ollut ilmeisesti mitenkään todennäköistä. En tiedä puhuiko se äijä paskaa niin paljon kuin kehtasi mutta näin se asia meikäläiselle ladottiin siihen.
Olen muuten 100% samaa mieltä siitä että mun ei kuuluisi maksaa rempasta pennin hyrrää. Onkohan täällä ketään joka olisi käynyt tämän samankaltaisen keissin läpi ja päässyt ilmaiseksi takaisin tien päälle? (Ottaen toki olosuhteet huomioon, eli että tehdas ei osallistu kustannuksiin ja että autossa on jo yli puolentoistasataatuhatta kilometriä takana jne.) Mielenkiinnolla lukisin että millaista vipuvartta on. Tässähän todettiin jo aikaisemmin että kaupan purku ei tod näk tule kyseeseen koska myyjä on valmis korjaamaan vian. Tai ainakaan se ei ole ensimmäisiä mahdollisia työkaluja pakissa. :think
Comment
-
-
Originally posted by artois View PostJoo kyllähän mä niin siinä sanoin ja peräänkuulutin sitä, ettei mulle edes yritetty myydä sitä lisäturvaa mikä tuohon oli saatavilla reilun 300€ lisähintaan / vuosi / 20000km, jolla olisin tästäkin farssista selvinnyt sillä kolmensadan hinnalla. Muistin sitä kysyä vasta kun soppari oli kirjoitettu, jolloin oli kuulemma liian myöhäistä sitä ottaa.
Myyjä sanoi että joko jaetaan kustit näin tai sitten riitautan asian ja odottelen josko jotai saisin takaisin, mikä ei tässä tapauksessa ollut ilmeisesti mitenkään todennäköistä. En tiedä puhuiko se äijä paskaa niin paljon kuin kehtasi mutta näin se asia meikäläiselle ladottiin siihen.
Olen muuten 100% samaa mieltä siitä että mun ei kuuluisi maksaa rempasta pennin hyrrää. Onkohan täällä ketään joka olisi käynyt tämän samankaltaisen keissin läpi ja päässyt ilmaiseksi takaisin tien päälle? (Ottaen toki olosuhteet huomioon, eli että tehdas ei osallistu kustannuksiin ja että autossa on jo yli puolentoistasataatuhatta kilometriä takana jne.) Mielenkiinnolla lukisin että millaista vipuvartta on. Tässähän todettiin jo aikaisemmin että kaupan purku ei tod näk tule kyseeseen koska myyjä on valmis korjaamaan vian. Tai ainakaan se ei ole ensimmäisiä mahdollisia työkaluja pakissa. :think
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostAika käsittämätöntä... kai olet soittaut kuluttaja-asiamiehelle?
"Tavara korjataan sellaiseksi kuin se oli ennen virhettä tai se vaihdetaan uuteen
Mikäli korjaus tai vaihto ei onnistu
Hinnanalennus € tai Kaupan purkaminen"
Eli tuossa ei juurikaan oteta kantaa siihen mitä korjaus voi maksaa ja miten kustannukset jaetaan. Otanpa hieman selvää ja raportoin tännekin.
Comment
-
-
KKV:n sivuilta poimittua:
<Jakoketjun kestoikä ja moottorivaurio
Käytettynä ostetun auton jakoketju venyi ja aiheutti moottorivaurion reilu vuosi kaupanteon jälkeen. Myyjä korvasi puolet korjauskustannuksista ja piti sitä riittävänä, sillä kuluttajan oli täytynyt varautua auton kuluneisuuteen.
Jakoketjun pitäisi kestää selvästi pidemmän aikaa kuin 99 000 km, joten kyse oli auton ennenaikaisesta vaurioitumisesta. Autoa oli huollettu huolto-ohjelman mukaisesti, eikä myyjä pystynyt osoittamaan, että kuluttaja olisi aiheuttanut vaurion.
Kuluttajariitalautakunta suositti, että myyjä maksaa kuluttajalle vielä 500 euron lisähyvityksen viivästyskorkoineen, joten. kuluttajan osuudeksi kustannuksista jäi noin 1 170 euroa. Korvaussummaa arvioitaessa huomioitiin auton kauppahinta 30 900 euroa, sen ikä (vauriohetkellä 4 vuotta) ja sillä ajetut kilometrit.>
Kyseisessä keississä melkein prikulleen samat speksit, toki vaurio tapahtui huomattavasti myöhemmin kuin minulla, joka ei ehtinyt onneksi vielä edes tapahtua.
Edit* Kyseisessä autossa toki huollotkin tehty aivan ajallaan ^Last edited by artois; 06-07-2017, 14:42.
Comment
-
-
Noniin tänään sain vihdoin ihmisen langan päähän kuluttajaneuvonnasta. Lopputulema on se, että neuvojan mielestä se 50/50 on sinänsä linjassa sen mukaan mitä näissä yleensä tarjotaan ja maksetaan, mutta kuitenkin ns. "törkeää" myyjältä näin maalaisjärjellä ajateltuna varsinkin kuin vika havaittiin heti oston jälkeen. Vaikka asia onkin näin niin ei suosittele ainakaan riitelemään asiasta, koska se hyöty mitä siitä pitkällä tähtäimellä tulisi, ei todennäköisesti olisi vaivan arvoista. Kehoitti tinkaamaan lisää ja sanoi, että jos 800€ saisi tingittyä niin olisi hänen mielestään kohtuullisempi jako. Tosin en maininnut siitä että sitä huoltoa sain siihen tingattua, joten loppujen lopuksi sain ehkäpä jopa paremman diilin kuin kuluttajaneuvonnan mielestä olisi ollut kohtuullista. Peukku sille, mutta alapeukku sille että nyt olen ollut ilman omaa bemmiä ja saanut körötellä vanhalla puhkiajetulla 1.6 diesel farmari Focuksella (sijaisauto) JA että menee vielä tonni omasta taskusta. Homma on nyt joka tapauksessa sitä myöten selvä.
Comment
-
-
Mun mielestä sulla kävi kuitenkin hirveän hyvä tuuri ettei koko kone ole sökönä ohjureiden tai pumpun ketjun hajottua. Laskua on helposti 20 kiloeuroa moottorinvaihdosta. N20- koneissa kannattaa kuunnella hyvin tarkasti koneen ääntä. Jos itse olisin 328:ia pitänyt pidempään olisin harkinnut jakopään laittamista uusiksi ihan varotoimenpiteenä.
Comment
-
-
Originally posted by ocram View PostMun mielestä sulla kävi kuitenkin hirveän hyvä tuuri ettei koko kone ole sökönä ohjureiden tai pumpun ketjun hajottua. Laskua on helposti 20 kiloeuroa moottorinvaihdosta. N20- koneissa kannattaa kuunnella hyvin tarkasti koneen ääntä. Jos itse olisin 328:ia pitänyt pidempään olisin harkinnut jakopään laittamista uusiksi ihan varotoimenpiteenä.Vaatii sävelkorvaa että bongaa sieltä eri nyansseja! Mutta totta haastat. Onni tässä erityisesti oli että jouduin odottelemaan autoa kaupanteon jälkeen päivän, niin ehdin edellisillan selailla foorumia ja imeä kaiken tiedon sisääni kuin sieni. Ilman sitä olisin todennäköisesti ohittanut äänen jonain modernin bensaturbon ominaisäänenä.
Comment
-
-
Noniin auton sain viime perjantaina takaisin ja on ulinat loppuneet!Tuleeko kellään mieleen muuten että nyt kun kaikki muut äänet sitten kuuluvatkin entistä paremmin niin mikä mahtaa pitää sellaista vaimeaa "säksätystä" ku autossa on veto päällä eli tyhjäkäynnillä kuulostaa ihan normaalilta mutta heti kun laittaa vaihteen silmään ja lähtee liikkeelle niin tulee sellainen nakutus autosta (enkä nyt tarkoita sitä suuttimien nakutusta) vaan ihan sellainen *tak* *tak* ääni joka kuuluu etenkin kylmänä mutta lämpimänä juuri ja juuri jos radio on pois ja ilmastoinnista puhallus hiljaisella. Haluaisin nyt vihdoin nauttia huolettomasta ajosta mutta tuntuu että tuossa on nyt kaikki maailman äänet sitten riesana ja täytyy sanoa että jos ohiajavat mopoautotkin kuulostavat sivistyneemmiltä kuin bemari niin jossain homma kusee. Voi olla että kuulen omiani, mutta etenkin parkkihallissa jos ajaa ikkunat auki kuunnellakseen niin aikamoisia ääniä tuo auto päästää. :think
Edit: video:
Last edited by artois; 28-07-2017, 13:59.
Comment
-
-
Originally posted by ocram View PostMun mielestä sulla kävi kuitenkin hirveän hyvä tuuri ettei koko kone ole sökönä ohjureiden tai pumpun ketjun hajottua. Laskua on helposti 20 kiloeuroa moottorinvaihdosta. .
Kuten tässäkin ketjussa on huomattavissa, suomalaiset olettavat jotenkin hassusti saavansa uuden auton kun ostavat 5v / 150 tkm ajetun auton. Tokihan se onkin tuore suhteessa Suomen autokantaan, joka on todella vanhaa. Todellisuudessa 5v / 150 tkm auto alkaa olla kuitenkin laskennallisen käyttöiän puolivälissä ellei ylikin. Kuluttajariitalautakunnan päätöksissä mainitaan esim. moottorin ja vaihteiston käyttöiäksi yleensä 300 tkm. Mielestäni tässä tapauksessa liike korvasi asian esimerkillisesti kun teki vielä huollonkin. Puoletkin kustannuksista olisi ollut ok.
Tismalleen samaa ideaa tukee BMW Premium Selection takuun ehdot. Se kattaa alle 100 tkm ajetun auton viat kokonaan, ja 100 tkm jälkeen asiakkaan osuus kasvaa 10 % per 20 tkm. Toisin sanoen, jos alle 160 tkm ajettu autosi olisi ollut BPS takuun alainen, olisit itse maksanut 30 % takuu kattanut 70 % . Ei siis mitenkään kovinkaan merkittävästi parempi, vaikka ihan virallinen BMW:n lanseeraama takuuohjelma. Ja edellyttää toki huoltamista ajallaan merkkiliikkeessä.
Ja mitä tuohon käyntiääneen tulee korjauksen jälkeen, se ei ole uutenakaan kovin pehmeä (yhden uuden F30 320iA:n hankkineena).Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
-
Originally posted by artois View PostNoniin auton sain viime perjantaina takaisin ja on ulinat loppuneet!Tuleeko kellään mieleen muuten että nyt kun kaikki muut äänet sitten kuuluvatkin entistä paremmin niin mikä mahtaa pitää sellaista vaimeaa "säksätystä" ku autossa on veto päällä eli tyhjäkäynnillä kuulostaa ihan normaalilta mutta heti kun laittaa vaihteen silmään ja lähtee liikkeelle niin tulee sellainen nakutus autosta (enkä nyt tarkoita sitä suuttimien nakutusta) vaan ihan sellainen *tak* *tak* ääni joka kuuluu etenkin kylmänä mutta lämpimänä juuri ja juuri jos radio on pois ja ilmastoinnista puhallus hiljaisella. Haluaisin nyt vihdoin nauttia huolettomasta ajosta mutta tuntuu että tuossa on nyt kaikki maailman äänet sitten riesana ja täytyy sanoa että jos ohiajavat mopoautotkin kuulostavat sivistyneemmiltä kuin bemari niin jossain homma kusee. Voi olla että kuulen omiani, mutta etenkin parkkihallissa jos ajaa ikkunat auki kuunnellakseen niin aikamoisia ääniä tuo auto päästää. :think
Edit: video:
https://www.youtube.com/watch?v=H91I...ature=youtu.beNyt vaan kovaa ajoa
Comment
-
-
Originally posted by Mann View PostEi tuon pätkän perusteella kuulosta omaan korvaan mitenkään tavanomaisesta poikkeavalta. Eihän nää koneet äänimaailmaltaan ole mitään kauneimpia, varsinkin jos tottunut suoraan kutoseenNyt vaan kovaa ajoa
No ei kai siinä sitten kun ajoa vaan.
Onhan se niin ettei tässä uutta autoa ollut kukaan ostamassakaan, vaan ehjää mutta pitää sanoa että on maailma menny oudoksi kun baijerilaisesta tulee ekana mieleen joku kiertokangenlaakerivikanen Briggs&Stratton. Aiemmat omani olleet toki kutoskoneella vaikka vanhoja piiskoja olivatkin.
Comment
-
-
Tuli siitä nakutuksesta mieleen että voisiko se olla apulaitehihnan kiristin mikä siellä kolisee? Yhdestä w124 mesestä sellaisen vaihdoin ja se piti melkoista nakutusta/rallatusta käydessään. Se voisi hieman selittää sitä että ääni tulee vasta kun veto on päällä, jos hihnaan tulee enemmän vastusta vaikka laturista tai mitä ikinä hihna tuossa käyttääkään. Ilmeisesti vesipumppukin on näissä sähköinen? Autossa kuitenkin on sen verran jo kilsoja että kiristin voi olla jo menossa ulos ovesta.
Comment
-
-
Myös omasta autosta on alkanut kuulua mielestäni hieman outo ääni moottorista. Selvästikään se ei ole samantyyppinen ujellus, kun mitä monilla videoilla on kuulunut, vaan hiljaisempi "naukuminen". Kuuluu selvästi kylmällä koneella, lämpimällä ei niinkään. Ja parhaiten kuuluu suhteellisen pienillä kierroksilla.
Käytin autoa myös Autokeskuksella ja heidän mukaansa ei aiheuta akuutteja toimia, jos ääni ei tuosta kasva. Mitä mieltä olette, tulisiko tuosta äänestä huolestua?
f22 220i
Comment
-
-
Originally posted by maukka86 View PostMyös omasta autosta on alkanut kuulua mielestäni hieman outo ääni moottorista. Selvästikään se ei ole samantyyppinen ujellus, kun mitä monilla videoilla on kuulunut, vaan hiljaisempi "naukuminen". Kuuluu selvästi kylmällä koneella, lämpimällä ei niinkään. Ja parhaiten kuuluu suhteellisen pienillä kierroksilla.
Käytin autoa myös Autokeskuksella ja heidän mukaansa ei aiheuta akuutteja toimia, jos ääni ei tuosta kasva. Mitä mieltä olette, tulisiko tuosta äänestä huolestua?
https://photos.app.goo.gl/4VbGzN7duYsjK8eu8
Comment
-
Comment