memebuy23buy

F30 320iA -12 ulina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H202H
    Newbiemmer
    • Nov 2018
    • 17
    • Finland

    #76
    Tuomiopäivä

    Noniin, nyt se sitten tapahtui, eli drivetrain malfunction ja vikakoodina p0015, camshaft position - timing over retarded. Jotain naksahti kun lähdin normaalisti tänään kotoa. Ehdin ajaa 100 metriä kun naksahti. Sen jälkeen auto limb modeen ja alkoi kuulostamaan sen verran epäterveeltä että käännyin takaisin kotiin ja jätin auton parkkiin. Aamulla soittoa korjaamolle jatkotoimenpiteitä varten. Toivottavasti ei mennyt koko motti muussiksi. 160tkm mittarissa. N20. 2012.

    Palaan asiaan kun saan lisätietoja varikolta.

    Comment

    • H202H
      Newbiemmer
      • Nov 2018
      • 17
      • Finland

      #77
      Originally posted by Jay R View Post
      Helou
      Auto on ollut mulla vajaan vuoden, varsinkin käynnistäessä koneesta kuuluu kyllä todella ruma ääni ja samaten veto päällä sellainen miten sen kuvaisi, rallatus. Autoon tehtiin jakopääremontti kun ostin auton, mutta ääni on kyllä pysynyt samana. Itsellä ei niin paljon tuota teknistä tietoutta ole mutta ei tuo ainakaan terveeltä kuulosta osaisko joku sanoo miten kannattais edetä?
      https://www.youtube.com/watch?v=yPC5...ature=youtu.be
      Videota ei taida olla enää saatavilla

      Comment

      • riuska
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1148
        • Lahti

        #78
        Itsellä n47. Vähän samanlainen ulina kuuluu pienillä kierroksilla veto päällä, mutta ei paikallaan. Tulisikohan jakopäästä vai onko jotain muita vaihtoehtoja?
        F30 320d
        F30 320i
        E46 320i
        E36 325i
        E30 316

        Comment

        • H202H
          Newbiemmer
          • Nov 2018
          • 17
          • Finland

          #79
          Originally posted by H202H View Post
          Noniin, nyt se sitten tapahtui, eli drivetrain malfunction ja vikakoodina p0015, camshaft position - timing over retarded. Jotain naksahti kun lähdin normaalisti tänään kotoa. Ehdin ajaa 100 metriä kun naksahti. Sen jälkeen auto limb modeen ja alkoi kuulostamaan sen verran epäterveeltä että käännyin takaisin kotiin ja jätin auton parkkiin. Aamulla soittoa korjaamolle jatkotoimenpiteitä varten. Toivottavasti ei mennyt koko motti muussiksi. 160tkm mittarissa. N20. 2012.

          Palaan asiaan kun saan lisätietoja varikolta.
          Siinäpä kesti, mutta auto on taas ajossa. Tietäjät ei varmaan uskoisi, jos kertoisin, että öljypumpun ketjumoduuli oli sanonut itsensä irti... kokonaan. Ketju siis katkennut ja sen mukana kaikki palaset öljypohjassa. Auto kävi pajalla ja aluksihan tilanne vaikutti erittäin huonolta. Läheltä meni moottorin vaihto, kun ketju ei vetänyt jakoketjua mukanaan. Nyt kone kuulostaa käyvän paljon paremmin kuin aiemmin. Vaihtoon meni siis öljypumpun ketjumoduuli sekä jakoketju ohjaimineen. Hintaa remontilla 2000€

          Tämän jälkeen en voi muuta kuin suositella tuota öljypumpun ketjumoduulin sekä jakoketjun ennakoivaa vaihtamista. Haluan vähän uskoa, että RVS käsittely auttoi siinä, kun kone kävi ilman öljynpainetta hetken. Ostin jo uuden pullon tätä seuraavaa öljynvaihtoa varten. Laakerit olivat niin hyvässä kunnossa ettei niitä tarvinnut vaihtaa.

          Mitäs seuraavaksi?:think

          Comment

          • kobluna
            Bimmer Rookie
            • Oct 2018
            • 143
            • Espoo

            #80
            Originally posted by H202H View Post
            Siinäpä kesti, mutta auto on taas ajossa. Tietäjät ei varmaan uskoisi, jos kertoisin, että öljypumpun ketjumoduuli oli sanonut itsensä irti... kokonaan. Ketju siis katkennut ja sen mukana kaikki palaset öljypohjassa. Auto kävi pajalla ja aluksihan tilanne vaikutti erittäin huonolta. Läheltä meni moottorin vaihto, kun ketju ei vetänyt jakoketjua mukanaan. Nyt kone kuulostaa käyvän paljon paremmin kuin aiemmin. Vaihtoon meni siis öljypumpun ketjumoduuli sekä jakoketju ohjaimineen. Hintaa remontilla 2000€

            Tämän jälkeen en voi muuta kuin suositella tuota öljypumpun ketjumoduulin sekä jakoketjun ennakoivaa vaihtamista. Haluan vähän uskoa, että RVS käsittely auttoi siinä, kun kone kävi ilman öljynpainetta hetken. Ostin jo uuden pullon tätä seuraavaa öljynvaihtoa varten. Laakerit olivat niin hyvässä kunnossa ettei niitä tarvinnut vaihtaa.

            Mitäs seuraavaksi?:think
            Hyvä että selvisit noinkin vähällä. Motarilla vastaavan tapahtuessa olisi varmaan ollut entinen motti isomman kuormituksen ja pysähtymiseen menevän ajan takia. Mutta eikö tuosta siis tullut öljynpainevaroitusta ollenkaan!? Entä kuuluiko moottorista vinkunaa ennen tapahtumaa? Yleensä kai ketju alkaa vinkumaan ensin ja sitten pettää kokonaan seuraavan 1000km kuluessa.

            Comment

            • H202H
              Newbiemmer
              • Nov 2018
              • 17
              • Finland

              #81
              Originally posted by kobluna View Post
              Hyvä että selvisit noinkin vähällä. Motarilla vastaavan tapahtuessa olisi varmaan ollut entinen motti isomman kuormituksen ja pysähtymiseen menevän ajan takia. Mutta eikö tuosta siis tullut öljynpainevaroitusta ollenkaan!? Entä kuuluiko moottorista vinkunaa ennen tapahtumaa? Yleensä kai ketju alkaa vinkumaan ensin ja sitten pettää kokonaan seuraavan 1000km kuluessa.
              Jeps, onneksi selvisin. Motarilla olisi varmaan joo mennyt.. Öljynpainevaroitusta ei, mutta moottorinvikavalo keltaisella kyllä. Vinkuminen oli kyllä käyty liikkeessä kuulusteluttamassa. Ei se niin pahasti vinkunut, mutta se perus öljypumpunketjun ulina sieltä välillä kuului.

              Comment

              Working...
              X