Itsellä ollut reilut 2 vuotta 435i xDrive Cabriolet alla.
Uudesta saakka ollut tehtaan virityssarja ja putkisto, 10 tkm ajettu nyt.
Ei noilla spekseillä diesel olisi kannattanutkaan .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Vähän ennen Travemundea alkoi etupää jurisemaan yli 100 km/h vauhdeissa, melkein väittäisin että pyöränlaakeri menossa. Käytin näytillä jo BMW-huollossa, ei löytynyt vielä välyksiä mutta kirjasivat sen kuitenkin vaihdettavaksi ja nyt pääsee testaamaan BPS-takuun toimintaa käytännössä
3500 km pätkällä kulutus 6,9 l/100 km ja ajo tosiaan kaikkea muuta kuin ekologista. Kulahtaneet runflatit täytynee päivittää uusiin non-runflateihin ensi kevääseen menneessä. Talveksi tulee alle 18" kitkat, edellisen Audin A6 quattron alla Contin kitkat toimivat todella hienosti.
Itsellä ollut reilut 2 vuotta 435i xDrive Cabriolet alla.
Uudesta saakka ollut tehtaan virityssarja ja putkisto, 10 tkm ajettu nyt.
Tykkään kovasti: moottori vääntää alakierroksilla ja toisaalta kiertää sen 7000rpm äänimaailman ollessa korvaa hivelevä (ei nyt mikään ämmäläinen sentään mutta kelpaa minulle). Ei vaan pysty ymmärtämään niitä keille auto on pelkkä kulkuväline...
Matka-ajossa pääsee alle kympin mutta keskimäärin 13 tankkiin on mennyt. Taloudellinen ajo ei todellakaan kiinnosta.
Neliveto on talvella silkkaa hunajaa, varsinkin kun quattrokuskit tulevat härnäämään avoautoa tyyliin: "Eihän tuossa nyt voi olla nelivetoa".
Pohdin pitkään autoa tilatessa bensan ja dieselin välillä mutta bensakone pellin alle lopulta tuli.
Liikkuuko tämä auto säännöllisesti Keravalla?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Vähän ennen Travemundea alkoi etupää jurisemaan yli 100 km/h vauhdeissa, melkein väittäisin että pyöränlaakeri menossa. Käytin näytillä jo BMW-huollossa, ei löytynyt vielä välyksiä mutta kirjasivat sen kuitenkin vaihdettavaksi ja nyt pääsee testaamaan BPS-takuun toimintaa käytännössä
Ja hienostihan se BPS-takuu näyttää toimivan. Lauantaina takuuanomus sähköpostilla Saksaan ja ma aamuna klo 10.30 tuli vastaus, että takuu kattaa 100 % työstä ja 100 % osista. Sehän sopii.
Muutamia tunnelmia 435d:stä kun 13000 km on jo tullut lisää mittariin heinäkuun jälkeen.
Keskikulutus on 6,5l/100 km sisältäen reilusti kaupunki- ja moottoritieajoa. Alussa kun pohti 435i:tä vaihtoehtona, niin hyvin voisin kuvitella kulutuksen olevan sillä jopa tuplat tällä ajosuoritteella. Eniten tulee ajettua Comfort -modella, ajoittain sitten laitettua Sport / Sport+ asentoon pääasiassa välttääkseen Start/Stop sammumisen valoissa.
Eco Pro modella olen kerran pihistellyt 100 km maantiepätkän 4,6 l/100 km kulutuksella, joten matkassa vitosella alkavat eivät tuota mitään ongelmaa. Voiman ja kulutuksen suhde on yksinkertaisesti ylivoimainen. Eco Pro antaa auton rullata kun nostaa kaasun, joka tuntuu varsin miellyttävältä.
Sport+ antaa enemmän joustoa luistoille ja auton saa helposti kaasulla luisuun märällä asvaltilla, sekin on varsin hauskaa
Rengastus on tuottanut tähän mennessä eniten päänvaivaa, lähinnä melutason vuoksi. Olen ajellut orkkis 19" run flateistä hampaat irvessä loppuun viimeisiä millejä tässä syksyn mittaan. Talveksi hommasin tuumaa pienemmät Nokian Hakkapeliitta R2 kitkat. Melkein jo odottaa, että pääsee laittamaan kitkat alle, keväällä sitten uusia kesäkumeja hankkimaan. Nyt kun muutama viileämpi aamu on jo ollut, olen todennut kabiinin lämpeävän varsin nopeasti. Kuumaa puskee muutamassa minuutissa. Tuskin tulee kylmä talvellakaan toisin kuin pikkudieseleissä.
Ehdottomasti positiivisinta on se, ettei näitä tule coupena vastaan ihan joka nurkalla. Ulkonäkö kerää myönteisiä kommentteja huoltoasemilla jne. Mallimerkinnän puuttuminen takaa, maltillisen oloinen putkisto (kaksi ulostuloa samalla puolella) jne on pariin otteeseen aiheuttanut pienen oho -reaktion kanssa-autoilijoille valoista lähtiessä
Olisit nyt hommannut jotkut muut kuin äänekkäät ja älyttömän lötköt R2:set. Misukan X-ice esim. ovat kuin yö ja päivä vrt R2. Itse meinaan viime syksynä sorruin Nokialaisiin monen vuoden Misukka leirin jälkeen ja nyt täytyy kyllä vaihtaa takaisin.
Jaa, että 435d:ssä on taas putket samalla puolella . Kumma, kun tuntuu, että G-sarjassa on jokainen 5-sarjalainen eri puolilla...:think
Sen auto/stop-sammumisen saa varmasti koodattua pois, ei tarvitse sen takia sportilla ajaa .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Itse koodasin niin, että muistaa edellisen asetuksen Start/Stopissa. Nyt comfortissa on se jatkuvasti poissa. Ei ärsytä niin paljoa pysähtyä. Weulin mainitsemalla nelossarjalaisella tuli ajettua Kalajoelle partyille ja kyllähän se huikee peli on. Ite nyt sorruin F30 toista kuukautta sitten.
Olisit nyt hommannut jotkut muut kuin äänekkäät ja älyttömän lötköt R2:set. Misukan X-ice esim. ovat kuin yö ja päivä vrt R2. Itse meinaan viime syksynä sorruin Nokialaisiin monen vuoden Misukka leirin jälkeen ja nyt täytyy kyllä vaihtaa takaisin.
Nyt on R2:set alla. Talvikelejä ei vielä ole, mutta auto muuttui kesärenkaisiin verrattuna äänettömäksi, siltä osin olen erittäin tyytyväinen. Aiempana vertailukohtana on Contin CVC6 A6 3.0 tdi:n alla, ei osaa vielä sanoa kumpi on parempi. Ja että lötköt.. noh, ne on kitkat.
Start/stopin koodausmahdollisuus pois oli kyllä tiedossa, mutta sitä en tiennyt että sen saa pois esim. vain Comfort asennosta. Harkintaan!
Start&stopin saa koodattuna myös muistamaan edellisen asetuksen.
kyllä. mutta jos ajelet ecoprolla niin sammuu silti kun pysähdyt. ecopro kirjoittaa yli viimeisen valinnan. toki muistaa valitun taas kun vaihdat ajomoodin comfort/sport/sport +
kyllä. mutta jos ajelet ecoprolla niin sammuu silti kun pysähdyt. ecopro kirjoittaa yli viimeisen valinnan. toki muistaa valitun taas kun vaihdat ajomoodin comfort/sport/sport +
35-koneella just kannattaa käyttää jotain ihme ekomoodia
Comment