Originally posted by puokh72
View Post
4-sarjan 435d tai 435i kokemuksia
Collapse
X
-
Ei noilla spekseillä diesel olisi kannattanutkaan
.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
Noniin, kotona ollaan.
Vähän ennen Travemundea alkoi etupää jurisemaan yli 100 km/h vauhdeissa, melkein väittäisin että pyöränlaakeri menossa. Käytin näytillä jo BMW-huollossa, ei löytynyt vielä välyksiä mutta kirjasivat sen kuitenkin vaihdettavaksi ja nyt pääsee testaamaan BPS-takuun toimintaa käytännössä
3500 km pätkällä kulutus 6,9 l/100 km ja ajo tosiaan kaikkea muuta kuin ekologista. Kulahtaneet runflatit täytynee päivittää uusiin non-runflateihin ensi kevääseen menneessä. Talveksi tulee alle 18" kitkat, edellisen Audin A6 quattron alla Contin kitkat toimivat todella hienosti.Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
Liikkuuko tämä auto säännöllisesti Keravalla?Originally posted by puokh72 View PostItsellä ollut reilut 2 vuotta 435i xDrive Cabriolet alla.
Uudesta saakka ollut tehtaan virityssarja ja putkisto, 10 tkm ajettu nyt.
Tykkään kovasti: moottori vääntää alakierroksilla ja toisaalta kiertää sen 7000rpm äänimaailman ollessa korvaa hivelevä (ei nyt mikään ämmäläinen sentään mutta kelpaa minulle). Ei vaan pysty ymmärtämään niitä keille auto on pelkkä kulkuväline...
Matka-ajossa pääsee alle kympin mutta keskimäärin 13 tankkiin on mennyt. Taloudellinen ajo ei todellakaan kiinnosta.
Neliveto on talvella silkkaa hunajaa, varsinkin kun quattrokuskit tulevat härnäämään avoautoa tyyliin: "Eihän tuossa nyt voi olla nelivetoa".
Pohdin pitkään autoa tilatessa bensan ja dieselin välillä mutta bensakone pellin alle lopulta tuli.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Ja hienostihan se BPS-takuu näyttää toimivan. Lauantaina takuuanomus sähköpostilla Saksaan ja ma aamuna klo 10.30 tuli vastaus, että takuu kattaa 100 % työstä ja 100 % osista. Sehän sopii.Originally posted by Thmas View PostNoniin, kotona ollaan.
Vähän ennen Travemundea alkoi etupää jurisemaan yli 100 km/h vauhdeissa, melkein väittäisin että pyöränlaakeri menossa. Käytin näytillä jo BMW-huollossa, ei löytynyt vielä välyksiä mutta kirjasivat sen kuitenkin vaihdettavaksi ja nyt pääsee testaamaan BPS-takuun toimintaa käytännössä
Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
Muutamia tunnelmia 435d:stä kun 13000 km on jo tullut lisää mittariin heinäkuun jälkeen.
Keskikulutus on 6,5l/100 km sisältäen reilusti kaupunki- ja moottoritieajoa. Alussa kun pohti 435i:tä vaihtoehtona, niin hyvin voisin kuvitella kulutuksen olevan sillä jopa tuplat tällä ajosuoritteella. Eniten tulee ajettua Comfort -modella, ajoittain sitten laitettua Sport / Sport+ asentoon pääasiassa välttääkseen Start/Stop sammumisen valoissa.
Eco Pro modella olen kerran pihistellyt 100 km maantiepätkän 4,6 l/100 km kulutuksella, joten matkassa vitosella alkavat eivät tuota mitään ongelmaa. Voiman ja kulutuksen suhde on yksinkertaisesti ylivoimainen. Eco Pro antaa auton rullata kun nostaa kaasun, joka tuntuu varsin miellyttävältä.
Sport+ antaa enemmän joustoa luistoille ja auton saa helposti kaasulla luisuun märällä asvaltilla, sekin on varsin hauskaa
Rengastus on tuottanut tähän mennessä eniten päänvaivaa, lähinnä melutason vuoksi. Olen ajellut orkkis 19" run flateistä hampaat irvessä loppuun viimeisiä millejä tässä syksyn mittaan. Talveksi hommasin tuumaa pienemmät Nokian Hakkapeliitta R2 kitkat. Melkein jo odottaa, että pääsee laittamaan kitkat alle, keväällä sitten uusia kesäkumeja hankkimaan. Nyt kun muutama viileämpi aamu on jo ollut, olen todennut kabiinin lämpeävän varsin nopeasti. Kuumaa puskee muutamassa minuutissa. Tuskin tulee kylmä talvellakaan toisin kuin pikkudieseleissä.
Ehdottomasti positiivisinta on se, ettei näitä tule coupena vastaan ihan joka nurkalla. Ulkonäkö kerää myönteisiä kommentteja huoltoasemilla jne. Mallimerkinnän puuttuminen takaa, maltillisen oloinen putkisto (kaksi ulostuloa samalla puolella) jne on pariin otteeseen aiheuttanut pienen oho -reaktion kanssa-autoilijoille valoista lähtiessä
Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
Olisit nyt hommannut jotkut muut kuin äänekkäät ja älyttömän lötköt R2:set. Misukan X-ice esim. ovat kuin yö ja päivä vrt R2. Itse meinaan viime syksynä sorruin Nokialaisiin monen vuoden Misukka leirin jälkeen ja nyt täytyy kyllä vaihtaa takaisin.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Jaa, että 435d:ssä on taas putket samalla puolella
. Kumma, kun tuntuu, että G-sarjassa on jokainen 5-sarjalainen eri puolilla...:think
Sen auto/stop-sammumisen saa varmasti koodattua pois, ei tarvitse sen takia sportilla ajaa
.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Kuten tuossa edellä todettiin, niin siitä start/stop pääsee koodamalla eroon, jos siitä ei tykkää.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Itse koodasin niin, että muistaa edellisen asetuksen Start/Stopissa. Nyt comfortissa on se jatkuvasti poissa. Ei ärsytä niin paljoa pysähtyä. Weulin mainitsemalla nelossarjalaisella tuli ajettua Kalajoelle partyille ja kyllähän se huikee peli on. Ite nyt sorruin F30 toista kuukautta sitten.F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
--------------------------------------------
ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
ex. vRS -11 - 270hp/428N
ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
ex. VW Jetta :think
ex. Opel Ascona :think
Comment
-
Nyt on R2:set alla. Talvikelejä ei vielä ole, mutta auto muuttui kesärenkaisiin verrattuna äänettömäksi, siltä osin olen erittäin tyytyväinen. Aiempana vertailukohtana on Contin CVC6 A6 3.0 tdi:n alla, ei osaa vielä sanoa kumpi on parempi. Ja että lötköt.. noh, ne on kitkat.Originally posted by VolvoTDi View PostOlisit nyt hommannut jotkut muut kuin äänekkäät ja älyttömän lötköt R2:set. Misukan X-ice esim. ovat kuin yö ja päivä vrt R2. Itse meinaan viime syksynä sorruin Nokialaisiin monen vuoden Misukka leirin jälkeen ja nyt täytyy kyllä vaihtaa takaisin.
Start/stopin koodausmahdollisuus pois oli kyllä tiedossa, mutta sitä en tiennyt että sen saa pois esim. vain Comfort asennosta. Harkintaan!
Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
kyllä. mutta jos ajelet ecoprolla niin sammuu silti kun pysähdyt. ecopro kirjoittaa yli viimeisen valinnan. toki muistaa valitun taas kun vaihdat ajomoodin comfort/sport/sport +Originally posted by Puistis View PostStart&stopin saa koodattuna myös muistamaan edellisen asetuksen.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
35-koneella just kannattaa käyttää jotain ihme ekomoodiaOriginally posted by poke View Postkyllä. mutta jos ajelet ecoprolla niin sammuu silti kun pysähdyt. ecopro kirjoittaa yli viimeisen valinnan. toki muistaa valitun taas kun vaihdat ajomoodin comfort/sport/sport +
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
Comment