Announcement

Collapse
No announcement yet.

xDrive ja madallusjouset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TON-III
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2018
    • 480
    • Turku

    #46
    Samaa mieltä edellisen kanssa eli säätyvät iskarit ovat jäykimmilläänkin melko 'pehmeät' eivätkä pysty kontrolloimaan tiukkoja jousia.

    Siitä tulikin mieleeni onko niitä säätyviä iskareita saanut aiemmin jäykkien M-Sport-jousien kera ?

    Ymmärtääkseni ensimmäinen kori jossa tämä on tapahtunut on G20 X-Drive-yhdistelmässä, aiemmin jo myös takatuupparissa.

    Oheisessa topiikissa sivuuttiin aihetta toteamalla että passiiviset iskarit ovat paremmat jos haetaan sitä viimeistä ( rata-) suorituskykyä.

    F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

    Comment

    • Mörö
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 106
      • city

      #47
      X-Drive ja adaptiivinen alusta johon vaihdoin jouset. Jos olen oikein ymmärtänyt niin pitääkös noi iskarit nyt kalibroida? Madalsi sen 10mm vaikka pitäisi 20/15, että hyvin meni

      Comment

      • Mörö
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 106
        • city

        #48
        Itse asiassa jäi makaamaan vakio/m-Sport pohjaanlyöntikumien päälle. Kyyti oli aika pompottava. Laitin f80 kumit jotka hieman lyhyemmät. Ajettavuus muuttui ja madaltui samalla

        Comment

        • JaVa^
          Newbiemmer
          • Dec 2020
          • 1
          • HML

          #49
          428i xDrive M-sport vuosimallia 2013 madallusjousia on vähän hintsusti tarjolla. Eibach tarjoaa settiä joka madaltaisi edestä 15 - 20mm ja takaa 5 - 10mm. Vakionahan tuo on melkoinen hirvitorni, mutta onko tosiaan niin, että tuo M-sport ei tässä tapauksessa vaikuta lähtökorkeuteen mitenkään ja tuo setti madaltaisi suunnilleen sen mitä lupaa? Säädettävä alusta ei tule tässä tapauksessa kyseeseen... En löytänyt mitään muita laillisia jousia tuohon äkkiseltään, jotka madaltaisi enemmän?

          Comment

          • Morbus
            Bimmer Rookie
            • Nov 2020
            • 49
            • Pirkmanmaa

            #50
            Olen seuraillut tässä nyt jonkin aikaa tätä keskustelua xdriven madalluksesta ja itseäkin on alkanut kiinnostamaan oman F30 330D xdriven (maltillinen) madallus, koska onhan se kiistämätön tosiasia että tuo perusalustalla varustettu f30 ON löllö, mutta kun niin monesta erilaisesta vaihtoehdosta tullut ehdotuksia joten menee pää ihan sekaisin..

            Joten jos nyt jollain olisi suositella jotain maltillisesti madaltavaa ja maltillisen hintaista jousisettiä niin olisin erittäin kiitollinen.
            Maltillisesti madaltavalla tarkoitan että esim. tuo 30/15mm kuulostaa hyvältä tuohon omaan täysin normaalialustaiseen (ei siis adaptive eikä M-sport), kun tarkoituksena on vielä säilyttää täysin vakio rengastuskin 225/50/17, ihan vaan siitä syystä kun hankin n.kk takaperin uudet kesärenkaat.

            Comment

            • miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2079
              • Naantali

              #51
              Originally posted by Morbus View Post
              Olen seuraillut tässä nyt jonkin aikaa tätä keskustelua xdriven madalluksesta ja itseäkin on alkanut kiinnostamaan oman F30 330D xdriven (maltillinen) madallus, koska onhan se kiistämätön tosiasia että tuo perusalustalla varustettu f30 ON löllö, mutta kun niin monesta erilaisesta vaihtoehdosta tullut ehdotuksia joten menee pää ihan sekaisin..

              Joten jos nyt jollain olisi suositella jotain maltillisesti madaltavaa ja maltillisen hintaista jousisettiä niin olisin erittäin kiitollinen.
              Maltillisesti madaltavalla tarkoitan että esim. tuo 30/15mm kuulostaa hyvältä tuohon omaan täysin normaalialustaiseen (ei siis adaptive eikä M-sport), kun tarkoituksena on vielä säilyttää täysin vakio rengastuskin 225/50/17, ihan vaan siitä syystä kun hankin n.kk takaperin uudet kesärenkaat.
              No tuo 30/15mm ei oikeastaan todellisuudessa juurikaan madalla Xdriveä, eli kannattaa katsella hiukan enemmän madaltavia joku 40/20 olis varmaan hyvä. Meillä oli 430xd H&R 60/40 ja ne oli jo aika matalat. Samoin noi H&R oli aika pintakovat ja minun mieletä Eibacit on paremmat ainakin omasta kokemuksesta.
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

              Comment

              • Morbus
                Bimmer Rookie
                • Nov 2020
                • 49
                • Pirkmanmaa

                #52
                Originally posted by miyli View Post
                No tuo 30/15mm ei oikeastaan todellisuudessa juurikaan madalla Xdriveä, eli kannattaa katsella hiukan enemmän madaltavia joku 40/20 olis varmaan hyvä. Meillä oli 430xd H&R 60/40 ja ne oli jo aika matalat. Samoin noi H&R oli aika pintakovat ja minun mieletä Eibacit on paremmat ainakin omasta kokemuksesta.
                Ja noi 40/20 on vielä sellaset että vakiopyörät mahtuu hyvin pyörimään..kuitenkin 50 sarjalainen rengas..?

                Comment

                • Mörö
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 106
                  • city

                  #53
                  Kannattaa varmaan katsoa f30.bimmerpost. in puolelta noista jousista. Löytyy kuvia eri sarjoilla ym. Esim acs jouset ovat eibachin valmistamat, jousen paksuus pituus ja jäykkyys täysin samat keskenään noissa sarjoissa mitä itse omaan autooni haeskelin.

                  Comment

                  • roadrunner
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 142
                    • Rovaniemi

                    #54
                    Tässä mittoja miten f30 318xd m-sport tippui.
                    Jouset eibach e10-20-031-03-22 (autodocista n.140e)
                    Mad. Etu/taka. -15/20

                    Vakiona kaaresta keskiöön etu/taka n.380mm

                    Todellisuudes tippui -35/19. Edestä otin pohjaanlyöntikumeista puolet pois, ja takaa yhden sellasen paukuravälin, taakse tehtävä viä temput että saa perää alemma... Vähä yllätti paljoko keula tippui.
                    Miellyttävät on ajaa ku vertaa oman e61 bc-racingiin. Ja se vakion huojunta ja heilunta katosi.
                    Attached Files
                    E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
                    E61 530xd m-sport edition titansilber -09

                    E91 320d -06
                    E46cab 330i m-sport titansilver -01
                    E39touring tds -97
                    E91 320d m-sport lemansblue -06
                    E39 m5 avusblue -99
                    E39 tds m5replica -97
                    E36 320i -92

                    Comment

                    • Morbus
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2020
                      • 49
                      • Pirkmanmaa

                      #55
                      Originally posted by roadrunner View Post
                      Tässä mittoja miten f30 318xd m-sport tippui.
                      Jouset eibach e10-20-031-03-22 (autodocista n.140e)
                      Mad. Etu/taka. -15/20

                      Vakiona kaaresta keskiöön etu/taka n.380mm

                      Todellisuudes tippui -35/19. Edestä otin pohjaanlyöntikumeista puolet pois, ja takaa yhden sellasen paukuravälin, taakse tehtävä viä temput että saa perää alemma... Vähä yllätti paljoko keula tippui.
                      Miellyttävät on ajaa ku vertaa oman e61 bc-racingiin. Ja se vakion huojunta ja heilunta katosi.
                      Tuo on omaan silmään hyvän näköinen, itse en lähtis enää takapäätä pudottaan alemmas, jotenkin mun silmään näyttää hyvältä ku takapää hivenen korkeammalla.

                      Mut sulla ei taida olla vakirengastus? Tai sit tossa M-sportissa on eri rengastus kuin tossa mun perusmallissa.

                      Comment

                      • roadrunner
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 142
                        • Rovaniemi

                        #56
                        Originally posted by Morbus View Post
                        Tuo on omaan silmään hyvän näköinen, itse en lähtis enää takapäätä pudottaan alemmas, jotenkin mun silmään näyttää hyvältä ku takapää hivenen korkeammalla.

                        Mut sulla ei taida olla vakirengastus? Tai sit tossa M-sportissa on eri rengastus kuin tossa mun perusmallissa.
                        Itseasias perä oli jopa silmään häiritsevän ylhäällä livenä, joten pudotin n.10mm ja nyt kelvatkoon, kun aavistuksen ylempänä keulaa.

                        Niin siis nuo 19” jotku m-sport paketin ruksitut vanteet. 225/40. 255/35 rengastus
                        E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
                        E61 530xd m-sport edition titansilber -09

                        E91 320d -06
                        E46cab 330i m-sport titansilver -01
                        E39touring tds -97
                        E91 320d m-sport lemansblue -06
                        E39 m5 avusblue -99
                        E39 tds m5replica -97
                        E36 320i -92

                        Comment

                        • Driver22
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2093
                          • *

                          #57
                          Onko kellään jäänyt ylimääräiseksi 330D/335D xdriven vakio m-sport jousia tai sitten Eibach Eibach Pro-kit 30/15MM (E10200311722). Jos on niin voisin olla kiinnostunut.

                          Itsellä nyt H&R -45/30 jouset ja omaan käyttöön liian matala vaikka kyllä näyttääkin tosi hyvältä 20" kesävanteiden kanssa.

                          Last edited by Driver22; 23-11-2022, 10:04.
                          F31 330D Xdrive M-Sport

                          Comment

                          • josse7
                            Newbiemmer
                            • Mar 2016
                            • 9
                            • Suomi

                            #58
                            Tilaamassa pro-street-s sarjaa.
                            Etuakselimassa 990 kg, tarjoaa kahta vaihtoehtoa eteen1000 kg ja 1090 kg.
                            Kulkine 320d x-drive 2018.
                            Kumpi parempi?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎