Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tarvitaanko eteläisessä Suomessa moottorinlämmitintä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #16
    Originally posted by kautsi300 View Post
    Muutama viikko sitten laitoin kiertovesipumpullisen letkulämmittimen ja sisätilan lämppärin. Osat 298 + 40 sisäpuhallin. Mukavuutta ja kosteus pois auton sisältä.
    Mimmonen sisäpuhallin poistaa kosteutta auton sisältä:think
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • Pemu
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 133
      • Uusimaa

      #17
      Originally posted by GOOFY View Post
      Mimmonen sisäpuhallin poistaa kosteutta auton sisältä:think
      Toimiva...

      Comment

      • vaappu
        BTCF Member
        • Sep 2010
        • 1189
        • Rovaniemi/Pyhätunturi

        #18
        Meinaa hiukan naurattaa koko topikki

        Jos ei oo pakko lähtiä töihin, kun on 35 raitaa pakkasta tai siitä ylös päin. Puhumalla selviää kun auto ei lähe käyntiin NIIN se on jokaisen oma asia

        Napapiirin paremmalla puolen opittu että auto lämmitykseen kun on pakkasta.
        Ylläpito Laturinkin olen kytkeny talouden jokaiseen käyttö autoon ja omaan työ autoon lokilämppärin yhteyteen. Ei tule yllätyksiä kun vääntää avaimesta.

        Sekä joka kinnerissä on polttoainekäyttöset lämmitin myös. Jos tulee äkkilähtö niin weba/eebeeri päälle , auto roikkaan ja 15min niin saat lähtiä. Vaikka olis mikä keli ei tarvi itkiä että ei lähe käyntiin koska suomen luonto...

        Mutta ei kai Kehä 4. (OULUN alapuolella) alla tarvi nykyään edes toppa takkia niin mitä hullua sitä lämmittimillä autoissa Oli pakko
        mb 519 täys pitkä
        mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
        e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
        e31 850i Miljoonan markan bmw.
        e21. Kimppa rassi.
        Awd corolla turbo.+420whp..

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6194
          • Helsinki

          #19
          Kyllä mukavuuden takia olisi kiva olla lohko ja sisälämppäri. Tänä aamuna just sai skrapaa kuin viimeistä päivää, sit kun pakkaset alkaa, niin olisi se mukavaa kun olisi kone suoraan lämmin ja sulat ikkunat. Kaikissa omissa autoissa missä on ollut lohko/sisäpuhallin, olen aina käyttänyt sitä. Sit tulee sitä turhaa tyhjäkäyntiä kätettyä tai no auton lämmittäminen tyhjäkäynnillä ei ole turhaa(näin toiset ajattelee, toiset ei. Naapuri just käryttää nokikasaa pihalla sen tunnin ennen kuin liikkuu
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            #20
            Originally posted by vaappu View Post
            Meinaa hiukan naurattaa koko topikki

            Mutta ei kai Kehä 4. (OULUN alapuolella) alla tarvi nykyään edes toppa takkia niin mitä hullua sitä lämmittimillä autoissa Oli pakko
            Huumoriahan aina mahtuu mukaan. Otsikon mukaisen aluerajauksen suhteen kysyjää ei liiemmin kiinnostane tarviiko autot napapiirillä moottorinlämmitintä.

            Jonkin sortin autoalan (ammatti?) ihmisenä voin vastata kyllä siihenkin, ettei se nyky auto sitä esilämmitystä suoraan sanottuna kaipaa sielläkään.

            Nimimerkillä: sieltä kehä nelosen rajamailta lähtöisin
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • JHo
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 297
              • Vihanti

              #21
              Ite kyllä vähän erimieltä tuosta esilämmityksestä kovemmilla pakkasilla. Osa porukasta kummiskin vaihtelee esim. moottoriöljyjä tihennetyin välein mut sitten taas voi ihan hyvin lähtä kylmiltään liikkeelle jossain -25C pakkasessa. Sitten ihmetellään laakerivikoja ja vastaavia.
              F87&E28

              Comment

              • Silmaauki
                BTCF Member
                • Jan 2015
                • 1817
                • Turku

                #22
                Originally posted by Petsku333 View Post
                Tämä on se ympäristölle ja autolle kaikista huonoin vaihtoehto.
                Minäkin kaipaisin tähän perusteluja siitä miksi tämä olisi autolle kaikista huonoin vaihtoehto.
                E93 335i Aarre, Montego blue
                E90 318i talvipulkka

                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                Comment

                • -kiki-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1160
                  • Hämeenkyrö

                  #23
                  Kukin tyylillään itse olen viimeksi vuonna 2003 käynnistänyt auton ilman esilämmitystä 🤣. Jopa työauto tulee aina lämmitettyä.
                  F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                  Comment

                  • Pemu
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 133
                    • Uusimaa

                    #24
                    Itselläni oli yhdessä autossa tuo säteilylämmitin, käytännössä ei edes huomannut milloin oli hajonnut. Vaikutuksen huomaa ehkä sitten kovemmilla pakkasilla mutta montakos yli -25 pakkaspäivää tänne eteläisempään Suomeen sitten yhdessä talvessa osuu? Nykyisin vain sisätilalämmitin ettei tarvitse ikkunoita raapia ja senkin tarve ainoastaan työpaikan pihalla.

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17841
                      • PKS

                      #25
                      Originally posted by Silmaauki View Post
                      Minäkin kaipaisin tähän perusteluja siitä miksi tämä olisi autolle kaikista huonoin vaihtoehto.
                      No siksi että öljy kestää lämmetä paljon pidempään tyhjäkäynnillä kuin ajossa. Öljy ei lähde siten kylmänä kiertämään siinä pihalla odotellessa, joten turhaan kulutat moottoria koska voitelusta huolehtii ainoastaan osiin jäänyt öljykalvo joka on kerrostunut viimeisen lämpimäksi ajon yhteydessä.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • nullzwei
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 11056
                        • ?

                        #26
                        Originally posted by Pemu View Post
                        Itselläni oli yhdessä autossa tuo säteilylämmitin, käytännössä ei edes huomannut milloin oli hajonnut. Vaikutuksen huomaa ehkä sitten kovemmilla pakkasilla mutta montakos yli -25 pakkaspäivää tänne eteläisempään Suomeen sitten yhdessä talvessa osuu? Nykyisin vain sisätilalämmitin...
                        Nolla, noll, null, zero, 0. Viimeksi käytin viiden euron arvoista (samanlainen tälläkin foorumilla myynnissä) sisätilalämppäriä esilämmitykseen koska akku alkoi piiputtaa ja uutta piti odotella pari päivää... Tunnin verran tonniwattinen lämppäri puhalsi akkua lämpimäksi. Hyvin jaksoi väsynyt akku pyöräyttää dieselin tulille.

                        Ensi talvena -taas- lämppärifirmat lobbaa iltapulujen sivuilla miten moottorin esilämmitys sitä ja tätä, blaa blaa. Lämppäri on lähes humpuukituote etelän vetelille.

                        Comment

                        • GOOFY
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 4139
                          • .

                          #27
                          Ei tartte rapata ikkunoita ku laittaa semmosta -36 astetta kestävää nestettä pissapoikaan ja pikkuseen ruuttapulloon jolla voi suhia sivuikkunoihin.
                          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #28
                            Ompa kysymys.
                            Omia laitteita en mielellään lyö tulille niin että öljyt on -20°C. Ei toimi voitelu aivan optimaalisesti.
                            Säästän kai jonkinverran polttoainetta toimimalla näin. Vähän vanhemmassa kioskissa esilämmitys lisää käynnistymisvarmuutta.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

                              #29

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5416
                                • S:t Karins

                                #30
                                Kylmään autoon istumaan, hyi saataana. Onneksi on lämmitimet keksitty.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎