Pcv kalvo vaihdettu, vanha kuvassa ja eikä ollut vielä rikki nähtävästi. Ei vaikutusta koneen käytökseen joten selvittely jatkuu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
2012 328i N20 tyhjäkäynti värinät ja kylmästartti
Collapse
X
-
Tämän tarina jatkuu vielä, auto käynyt pariin otteeseen jw-servicellä josta ekalla kerralla vaihdettiin sitten suuttimet-> ei vaikutusta oireisiin. Toisella kerralla otettiin venttiilikoneistoa auki jaon tarkastamiseksi ja todettiin ketjun olevan kireenä ja kunnossa, mutta pakonokan ajoituksessa hyvin pientä heittoa eli tähän on ilmeisesti ketjuremppa joskus tehty. Ajoitus korjattiin ja kone kasaan-> ei parannusta vieläkään.
Kylmästarttiin on tullut säiden mukaan menevä muutos eli kun mittarin tippuu nollan alle ja auto on ulkona seisonut niin ekaa kertaa startatessa auto tukehtuu ja sammuu. Kun toisen kerran yrittää pysyy käynnissä pienien köhinöiden saattelemana. Linkissä video josta tämä ilmenee https://www.youtube.com/watch?v=aQPh82Mj9l0
Kaikkien näiden toimenpiteiden aikana tyhjäkäynnin tärinöihin ei ole tullut omasta mielestä juurikaan muutosta.F10 528iA
Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA
Comment
-
-
Onko hukkaportin ohjausta / turbon toimintaa tutkittu, videon perusteella tuntuu tukehtuvan just sillon kun katin lämmitys käyttö vai miksi sitä kutsutaan loppuu....
Originally posted by Mirska View PostTämän tarina jatkuu vielä, auto käynyt pariin otteeseen jw-servicellä josta ekalla kerralla vaihdettiin sitten suuttimet-> ei vaikutusta oireisiin. Toisella kerralla otettiin venttiilikoneistoa auki jaon tarkastamiseksi ja todettiin ketjun olevan kireenä ja kunnossa, mutta pakonokan ajoituksessa hyvin pientä heittoa eli tähän on ilmeisesti ketjuremppa joskus tehty. Ajoitus korjattiin ja kone kasaan-> ei parannusta vieläkään.
Kylmästarttiin on tullut säiden mukaan menevä muutos eli kun mittarin tippuu nollan alle ja auto on ulkona seisonut niin ekaa kertaa startatessa auto tukehtuu ja sammuu. Kun toisen kerran yrittää pysyy käynnissä pienien köhinöiden saattelemana. Linkissä video josta tämä ilmenee https://www.youtube.com/watch?v=aQPh82Mj9l0
Kaikkien näiden toimenpiteiden aikana tyhjäkäynnin tärinöihin ei ole tullut omasta mielestä juurikaan muutosta.
Comment
-
-
Mainittakoon että itselle suurin juttu olisi noi tärinöistä ja värinöistä eroon pääseminen koska ne häiritset 100% ajasta ja tuo starttaaminen vain sen yhden kerran, mutta luulen että nämä oireet ovat kytköksissä toisiinsa.
Originally posted by bmw320de46 View PostOnko hukkaportin ohjausta / turbon toimintaa tutkittu, videon perusteella tuntuu tukehtuvan just sillon kun katin lämmitys käyttö vai miksi sitä kutsutaan loppuu....
Originally posted by zakspeed View PostPysyykö polttoaineen siirtopaine riittävänä ennen vikaa ja vian tullessa?F10 528iA
Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA
Comment
-
-
Originally posted by Mirska View PostTästäkään ei tietoa, aattelisin että jos noissa olisi jotain hämärää niin ongelma ei poistusi heti tokalla startilla.
Autosi vuosimalli toki ei tue tätä teoriaa täysin, jossei ole vaihdettu jostain syystä kyseistä tuotetta siihen aikaan kun niissä vikaa oli (5/15 - 1/16)-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostSillä vain kiinnostaisi tietää, koska näissä on tiettyyn valmistesarjaan sattunut viallisia EKPS yksiköitä jotka saa ko tyylisen oireen aikaan.
Autosi vuosimalli toki ei tue tätä teoriaa täysin, jossei ole vaihdettu jostain syystä kyseistä tuotetta siihen aikaan kun niissä vikaa oli (5/15 - 1/16)F10 528iA
Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostAsia ei kosketa tuota yksikköä osanumeron perusteella.
Ookkei :think voi vitsi mä olisin mielelläni ottanu vaikka ketjun venymisen tähän syypääksi ja pienen kulun omasta lompakosta kuin tämmösen mysteerivian hakemista kuukausikaupalla. MAFfin ruiskuttelin tänään putsausaineella aikani kuluksi kun tätä ei ollut vielä tehty, ei vaikutusta.F10 528iA
Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA
Comment
-
-
Itsekin tässä keskustelussa tullut sanottua että ei mitään ongelmia ikinä, mutta nyt viimeaikoina huomannut myös ajoittaista tyhjäkäyntitärinää. Harmi kun ei ole enää istaa koneella eikä jaksaisi koko päivää latailla ja asennella ohjelmia jotta pääsisi käsiksi. Täytyy varmaan ekana käydä katsomassa suutinten korjausarvot ja kurkata tulppien väri jos siitä jotain selviäisi. Kerroppa ihmeessä jos itse olet päässyt vikaan kiinni! Vikakoodit luin ja niitä ei ole.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Heps! Mulla oireili miltei samalla tavalla kuin sinunkin, vaikkakin oma bemu oli mallia F20. Ilmamäärämittaria/massamittaria vaihdettiin, jakoketju tarkistettiin/jako, BMW-suuttimien puhdistusaineita laiteltiin, ahdinta tutkittiin ym. ja täysin turhaan...Oli siis merkkihuollossa ja Bemu-spesialisteillakin tutkittavana oireista.
RATKAISU oli niinkin yksinkertainen kuin = Uusin sattumalta (halvan oem) nokka-akselin asentotunnistimen ja käynti ja värinävaivat olivat poissa
PS. Vaikuttanee tuo nokan tunnistin, kaikin tavoin sytytykseen ja kai myös polttoaineen suorasuhkutukseenkin jne.?
Comment
-
-
Originally posted by eeroolli View PostHeps! Mulla oireili miltei samalla tavalla kuin sinunkin, vaikkakin oma bemu oli mallia F20. Ilmamäärämittaria/massamittaria vaihdettiin, jakoketju tarkistettiin/jako, BMW-suuttimien puhdistusaineita laiteltiin, ahdinta tutkittiin ym. ja täysin turhaan...Oli siis merkkihuollossa ja Bemu-spesialisteillakin tutkittavana oireista.
RATKAISU oli niinkin yksinkertainen kuin = Uusin sattumalta (halvan oem) nokka-akselin asentotunnistimen ja käynti ja värinävaivat olivat poissa
PS. Vaikuttanee tuo nokan tunnistin, kaikin tavoin sytytykseen ja kai myös polttoaineen suorasuhkutukseenkin jne.?F10 528iA
Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostItsekin tässä keskustelussa tullut sanottua että ei mitään ongelmia ikinä, mutta nyt viimeaikoina huomannut myös ajoittaista tyhjäkäyntitärinää. Harmi kun ei ole enää istaa koneella eikä jaksaisi koko päivää latailla ja asennella ohjelmia jotta pääsisi käsiksi. Täytyy varmaan ekana käydä katsomassa suutinten korjausarvot ja kurkata tulppien väri jos siitä jotain selviäisi. Kerroppa ihmeessä jos itse olet päässyt vikaan kiinni! Vikakoodit luin ja niitä ei ole.
Omaa viestiäni lainaten. Otin tulpat irti, ykkönen oli melko musta ja haisi bensalta. Tilasin yhden suuttimen jossa oli vielä sattumalta lähes samat korjausarvot. Patentoin itse kumiputkesta teflon tiivisteen painotyökalun ja laitoin uuden suuttimen paikalleen. Erittäin yksinkertainen homma tehdä enkä tarvinnut erikoistyökaluja kuin vähän ohuemman tulpanavaajan. Suutin lähti myös irti ilman väkivaltaa. Testin jälkeen kaikki tuntuisi nyt toimivan täysin normaalisti ja värinät ovat kadonneet. Vanha suutin oli silminnähden karstassa. Tyhjäkäynnillä vuoti todennäköisesti tulpan päälle ja pätki kipinää. Tempaisin tankkiin vielä puhdistusaineet jos muissa saattaa olla alkavaa likaantumista.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
Comment