memebuy23buy

300 sarja 6. sukupolvi F30 2012/2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Olikos f31 takakontin mittoja jossain?
    Kävin mittaamassa, n.98x98cm. Eli n.10cm kanttiinsa pienempi kuin e39 loosteri, vaikka VDA litroina olevinaan isompi. Lisäksi matala sekä luukku on myös pieni.

    Ajoin f30, on se 3 sarjanen edelleen meluisa pikkuauto.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Ajoin f30, on se 3 sarjanen edelleen meluisa pikkuauto.
      Mutta entä tuntuma verrattuna E39 laivaan?
      E39 528iA

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by TJJ View Post
        Mutta entä tuntuma verrattuna E39 laivaan?
        No joo, ei se samanlainen laiva ole. Jarrut ottaa terävästi ja ohjaus tarkempi. En ajossa huomannut mitään erityisen hyvää enkä huonoa. Ihan perus Bemari ajettavuudeltaan. Pitäisi tehdä pidempi ajelu, että osaisi antaa syväluotaavan analyysin. En kokenut "Vau", enkä saanut "tällainen on pakko saada" fiilistä.

        Pieniä kivoja juttuja, esim. cruisen valittunopeus näkyy pienenä vihreänä pisteenä nopeusmittarissa ja sitä voi liikuttaa ratin napeilla. Kun cruise pois päältä muuttuu piste oranssiksi. Peilit on isot ja niistä näkee. Kaasuun ei vastaa heti vaan hetken päästä, mutta sitten vetoa on reippaasti. Laatikko toimii hienosti, sitä ei edes huomaa.

        Auto oli siis 320da.

        Comment

        • Maza
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 4321
          • Kannus/Kokkola

          Mitä mieltä porukka on tulevan M3:n voimanlähteestä ? Huhujahan on jo pitkään ollut, että moottori on turboahdettu v6. Toistaiseksi nuo on tullut sivutettua paskapuheena, mutta jumalauta - v6 konehan siellä kuulostaa roplottavan:



          Onhan tuo lyhyt (jalankulkija turvallisuus), pitkälti kasattavissa olemassa olevan v8:n osista ja painopisteenkin saa mukavan taakse. Mutta on tuo vaan niin jäätävän karmean kuuloinen vrt suora versio aiheesta. Välittömästi tuon videon katsoessa tulee fläshbäkkinä 70 luvun fordin v6:t

          Edit. Saahan tuon toisaalta kauittimista kuulostaan aivan auton moottorilta.
          Last edited by Maza; 21-12-2012, 17:46.

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            Originally posted by Maza View Post
            Mitä mieltä porukka on tulevan M3:n voimanlähteestä ? Huhujahan on jo pitkään ollut, että moottori on turboahdettu v6. Toistaiseksi nuo on tullut sivutettua paskapuheena, mutta jumalauta - v6 konehan siellä kuulostaa roplottavan:



            Onhan tuo lyhyt (jalankulkija turvallisuus), pitkälti kasattavissa olemassa olevan v8:n osista ja painopisteenkin saa mukavan taakse. Mutta on tuo vaan niin jäätävän karmean kuuloinen vrt suora versio aiheesta. Välittömästi tuon videon katsoessa tulee fläshbäkkinä 70 luvun fordin v6:t

            Edit. Saahan tuon toisaalta kauittimista kuulostaan aivan auton moottorilta.
            Mulle tulee hieman mieleen warre. (Warressa tosin miehekkäämmät äänet) soundproof
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2509
              • Länsirannikko

              Originally posted by Maza View Post
              Mitä mieltä porukka on tulevan M3:n voimanlähteestä ? Huhujahan on jo pitkään ollut, että moottori on turboahdettu v6. Toistaiseksi nuo on tullut sivutettua paskapuheena, mutta jumalauta - v6 konehan siellä kuulostaa roplottavan:



              Onhan tuo lyhyt (jalankulkija turvallisuus), pitkälti kasattavissa olemassa olevan v8:n osista ja painopisteenkin saa mukavan taakse. Mutta on tuo vaan niin jäätävän karmean kuuloinen vrt suora versio aiheesta. Välittömästi tuon videon katsoessa tulee fläshbäkkinä 70 luvun fordin v6:t

              Edit. Saahan tuon toisaalta kauittimista kuulostaan aivan auton moottorilta.
              Nuotti on tosiaan erikoinen, mutta ihan suora kutonen sinne tulee. En äkkiseltään keksi oikein mitään järkevää syytä vinkkeliin siirtymiselle, painava, monimutkainen, kaikin puolin paska. Harrastaja toki arvostaisi vinkkelimyökkyä siinä kohtaa kun ahdot alkaa huidella yli kahdessa kilossa.

              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4321
                • Kannus/Kokkola

                Originally posted by r.w. View Post
                Nuotti on tosiaan erikoinen, mutta ihan suora kutonen sinne tulee. En äkkiseltään keksi oikein mitään järkevää syytä vinkkeliin siirtymiselle, painava, monimutkainen, kaikin puolin paska. Harrastaja toki arvostaisi vinkkelimyökkyä siinä kohtaa kun ahdot alkaa huidella yli kahdessa kilossa.
                Huh. Toivottavasti tuo tosiaan on se virallinen motti. Järkyttävältä paskalta ovat kyllä saaneet tuon kuulostamaan. Toivottavasti virallisessa versiossa on äänipuolta viilattu hiukan parempaan suuntaan.

                V6:sta puolustaisi se, että sopisi pitkälti samat hilut kuin v8 biturbo moteissa. Poislukien lohkon, kansien valut yms. Käsittääkseni esim. vanhat v8:t ja v10:t oli "samaa moottoriperhettä". Tuotantokustannukset alas. Älä käsitä väärin - olen kyllä täsmälleen samaa mieltä kanssasi v6:sta.

                Comment

                • Tenojono
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 1753
                  • Pohjanmaa

                  Originally posted by Maza View Post
                  Huh. Toivottavasti tuo tosiaan on se virallinen motti. Järkyttävältä paskalta ovat kyllä saaneet tuon kuulostamaan. Toivottavasti virallisessa versiossa on äänipuolta viilattu hiukan parempaan suuntaan.

                  V6:sta puolustaisi se, että sopisi pitkälti samat hilut kuin v8 biturbo moteissa. Poislukien lohkon, kansien valut yms. Käsittääkseni esim. vanhat v8:t ja v10:t oli "samaa moottoriperhettä". Tuotantokustannukset alas. Älä käsitä väärin - olen kyllä täsmälleen samaa mieltä kanssasi v6:sta.
                  Eikö nykyään moottori ole ihan sama kun äänet "tehdään" sisälle kuulostamaan erilaiselta. Ja vieläpä kaiuttimien kautta. Audi ainakin harrastanut tätä.
                  Työmatkat: E46 preface 323 4d
                  Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                  Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                  Comment

                  • JNIJNI
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1488

                    Originally posted by Maza View Post
                    Huh. Toivottavasti tuo tosiaan on se virallinen motti. Järkyttävältä paskalta ovat kyllä saaneet tuon kuulostamaan. Toivottavasti virallisessa versiossa on äänipuolta viilattu hiukan parempaan suuntaan.

                    V6:sta puolustaisi se, että sopisi pitkälti samat hilut kuin v8 biturbo moteissa. Poislukien lohkon, kansien valut yms. Käsittääkseni esim. vanhat v8:t ja v10:t oli "samaa moottoriperhettä". Tuotantokustannukset alas. Älä käsitä väärin - olen kyllä täsmälleen samaa mieltä kanssasi v6:sta.
                    Äänien puolesta toivotaan, että ne on nuo Nyrren metalliaidat, jotka sotkee äänitaajuuksia.
                    G21 LCI 330e xDrive 2022
                    E93 M3

                    Comment

                    • duckland
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 418

                      Vaikka suoran kuutosen kannattaja oonkii niin pikkuhiljaa löytyy tubesta vs videoita 328:sta.




                      speksien perusteella noi voi pitää jopa paikkaansa:


                      0-100 5,6 ei oo missään nimessä huono.

                      tilausta sisään ja kellenersin kautta

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3144
                        • Tampere

                        Eikös se ole jo vahvistettu että suora kuutonen siellä konepellin alla lymyilee: KLIK ja KLIK ja KLIK:

                        "We can finally confirm that the next generation M3 (F80 / F82) will be powered by an inline 6 cylinder engine. We spoke to the President of BMW North America, Mr. Ludwig Willisch, at a current BMW event and he has officially confirmed that the next generation M3's engine will indeed feature an inline 6 layout and not a V6.
                        "

                        Kuvien kera. Kovin ahtaalta tuo konehuone näyttää ja aika jäykät nuo vahvisteet.
                        Last edited by MNi; 03-01-2013, 03:39. Reason: kolmas linkki

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6327
                          • P-Pohjanmaa

                          Originally posted by duckland View Post
                          Vaikka suoran kuutosen kannattaja oonkii niin pikkuhiljaa löytyy tubesta vs videoita 328:sta.




                          speksien perusteella noi voi pitää jopa paikkaansa:


                          0-100 5,6 ei oo missään nimessä huono.

                          tilausta sisään ja kellenersin kautta
                          Aika on ok mutta äänet ei oo häävit
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • PatarautaE34
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 183

                            Originally posted by veku View Post
                            Aika on ok mutta äänet ei oo häävit
                            Juurikin näin! Vanhana viitosliittolaisena kans kaipaisin tuohon isompaa putkistoa ja siten enempi mörisevämpää ääntä. Eihän se voima synny ilman ääntelyä!
                            Ein Moment bitte. Ich habe eine Frage
                            Mord komission II

                            Comment

                            • duckland
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2003
                              • 418

                              Kaikkea ei tuohonkaan voi saada. En oo kuullut 4 koneen ikinää kuullostavan hyvältä. Parempi sit piilottaa ne äänet. Eikä turbon ja hukkaportin vihellyksetkään enää jaksa innostaa. 18 kesäsenä ehkä toimi. Eii nää uudet/viimeset kuutosetkaa mitään nättiäänisiä oo. Tyhjäkäyntiä ei erota kiisselistä. Sen verran laihalla tuntuu käyvän. 4 tonnin jälkeen vasta erottaa edes mikä moottori keulalla on. Lopun pelissä äänet ei lisää nopeutta yhtään. Fiilistä kylläkin. Ja onhan noi äänet kuitenkin paremmat ku yhdessäkään bemarin kiisselissä.

                              Comment

                              • ///Jone
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2009
                                • 1289
                                • HKI

                                Originally posted by duckland View Post
                                Kaikkea ei tuohonkaan voi saada. En oo kuullut 4 koneen ikinää kuullostavan hyvältä. Parempi sit piilottaa ne äänet. Eikä turbon ja hukkaportin vihellyksetkään enää jaksa innostaa. 18 kesäsenä ehkä toimi. Eii nää uudet/viimeset kuutosetkaa mitään nättiäänisiä oo. Tyhjäkäyntiä ei erota kiisselistä. Sen verran laihalla tuntuu käyvän. 4 tonnin jälkeen vasta erottaa edes mikä moottori keulalla on. Lopun pelissä äänet ei lisää nopeutta yhtään. Fiilistä kylläkin. Ja onhan noi äänet kuitenkin paremmat ku yhdessäkään bemarin kiisselissä.
                                DB rajat, jo M135 on sound generator sisällä. Sopivalla putkistolla kyllä kutosen tunnistaa ja kuulostaa hyvälle.

                                ______________________
                                Nykyinen:
                                Model 3

                                BMW:t vuodesta 2009:
                                i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                                Comment

                                Working...
                                X