Ei kannata vaivautua paitsi viihdemielessä. Mä kävin kattelemassa noita E39:jä jo viime kesänä halvan työmatkakulkineen toivossa. 7 autoa läpikäytyäni menetin toivoni ja ostin parin tonnin E34:sen. Hintaluokkakin oli 5-10K€. Olihan kamalassa kunnossa noi maailman parhaat autot. Yksikään ei kulkenut kolisematta, yhdessäkään ei kaikki varusteet toiminut, maalipinnaltaan ihan jätettä jne.. lista on loputon. Enkä kyllä huomannut mitään ihmeellistä hiljaisuutta noissa.
Tämähän alkaa kuulostaa siltä, että oma e39 on ihan priimakuntoinen yksilö
Toisen priima voi olla toisen p...a. Enkä tarkoita tässä nyt tässä sinua, vaan ihan yleiskommenttina.
Ei, kyllä noi oli ihan loppu kaikilla mittareilla. En kuvitellutkaan löytäväni sellaista missä ei mitään laittoa olis, en vaan nähnyt mitään ideaa tuollaisen korjaamisessa. Oma silloinen 265tkm ajettu e46 tuntui noihin verrattuna todella helmikuntoiselta, eikä se missään nimessä ollut enää "valioyksilö" vaan 10 vuotta vanha väsynyt paska.
Tämähän se ongelma onkin. Alkaa e39:sit olla loppuun ajettuja ja huonosti pidettyjä. Korjauskustannukset on isompia kuin arvo, halvempaa ja helpompaa ostaa uudempi. Aikansa kutakin. E60/E90 ei ulkonäöllä säväytä, F10/F30 on todella hienoja. Ostaakko uusi neekerivarusteltu F30 vai vähän käytetty F10 hyvillä varusteilla. Molemmat saa alta 50k€:llä. F10 on hieman pienempi kuin E38 ja hyvin nekin näyttää parkkiruutuihin mahtuvan
Siis täh, neekerivarusteltu F30 320i X-driven saat alle 40ke... Touring karvan yli 40ke. Toi on kyllä ihan älyttömän hyvä tarjous ja ei nyt edes karvalakki. Paremman ratin ja sport penkit kun lisää, niin ei paljon muuta tarvi ja silti jää F30 40ke hintaan.
SISÄLTÄÄ:
Automaattivaihteisto (8-vaihteinen)
Xenon-ajovalot
Vakionopeussäädin
Peruutustutka (PDC) taakse
Bluetooth handsfree Business ja USB-liitäntä
Kääntyvät takaselkänojat (40:20:40)
Siis täh, neekerivarusteltu F30 320i X-driven saat alle 40ke... Touring karvan yli 40ke. Toi on kyllä ihan älyttömän hyvä tarjous ja ei nyt edes karvalakki. Paremman ratin ja sport penkit kun lisää, niin ei paljon muuta tarvi ja silti jää F30 40ke hintaan.
SISÄLTÄÄ:
Automaattivaihteisto (8-vaihteinen)
Xenon-ajovalot
Vakionopeussäädin
Peruutustutka (PDC) taakse
Bluetooth handsfree Business ja USB-liitäntä
Kääntyvät takaselkänojat (40:20:40)
Kyllä nuo varusteet tarkoittaa vielä sitä todellista "neekerimallia" . Nuohan nyt on joka Kiassakin peruskamaa.
Kyllä nuo varusteet tarkoittaa vielä sitä todellista "neekerimallia" . Nuohan nyt on joka Kiassakin peruskamaa.
Neekerimalli tai ei, mutta kyllä nuo ylläolevat ehkä pienillä lisäyksillä riittää aika monille autonostajille itseni mukaan lukien. Eihän tossa tietenkään mitään ihmeellistä tai luksusta ole, mutta käyttöautoon mielestäni kaikki tarpeellinen.
BMW:n lisävarustehinnoittelu uutena vaan on sellainen, että ainakin mulla into isompaan ruksailuun hyytyy hyvin nopeasti. Vaikka uuden auton ostaminen kiistatta onkin osittain fiilisjuttu, ajattelin sitä ilman muuta myös järjellä. Raha ei kasva puissa ja autoon käytettynä se on jostakin muualta pois. Tässä yhtälössä päädyin siihen, että kun reilulla 40 kilolla saa uuden 3-sarjalaisen Suomen oloihin riittävällä koneella, nelivetoisena, automaattina ja kohtuullisella varustuksella, on siinä hinta-laatu suhde mielestäni erittäin hyvä. Itse en maksaisi tällaisesta 60 kiloa, johon hinta heittämällä nousee, jos mukaan ottaa kunnon hilut. Muutaman vuoden ikäisessä käytetyssähän tilanne on täysin toinen, koska siinä lisävarusteet eivät enää vaikuta hintaan läheskään niin paljoa.
Piipahdin tosiaan ajamassa tuon X3 2.0tdi mallin ja täytyy valitettavasti sanoa että X3 dieselinä vie 320xia mallia kuin litran mittaa, jos miettii ajomukavuutta , hiljaisuutta ja tuota tehon "tuntua" normaalikäyttöalueilla. Totta kai vinguttamalla tuo bensapata vie myös eteenpäin mutta kai sitä alkaa tulla laiskaksi tms, koska tehon välitön tuntu ilman että kiekkamittari vinkuu punaista kohden on miellyttävämpää kuin se "vinguttaminen".
En tiedä miten tuo x20i malli sitten lastutettuna toimisi..
Piipahdin tosiaan ajamassa tuon X3 2.0tdi mallin ja täytyy valitettavasti sanoa että X3 dieselinä vie 320xia mallia kuin litran mittaa, jos miettii ajomukavuutta , hiljaisuutta ja tuota tehon "tuntua" normaalikäyttöalueilla.
Kyllä nuo varusteet tarkoittaa vielä sitä todellista "neekerimallia" . Nuohan nyt on joka Kiassakin peruskamaa.
Niin kuin tuossa edellä jo mainittu, niin tuo varustelu on jo kohtuullinen ja suurimmalle osalle ostajista vähintään riittävä. Se joka alkaa katselemaan jotain kiaa, tai mitä vaan muuta ripulikiikkua halvempien varusteitten ja suuremman nippelimäärän toivossa halvemmalla ei ymmärrä autoista mitään
Niin kuin tuossa edellä jo mainittu, niin tuo varustelu on jo kohtuullinen ja suurimmalle osalle ostajista vähintään riittävä. Se joka alkaa katselemaan jotain kiaa, tai mitä vaan muuta ripulikiikkua halvempien varusteitten ja suuremman nippelimäärän toivossa halvemmalla ei ymmärrä autoista mitään
Ripulikiikku tai ei niin siihen taitaa saada aika kohtuullisella rahasummalla parhaimman varustetason kun taas varmaan bemariin saa ruksia vastaavat varusteet jo yhden Kian arvosta. Ehkä se Kian ostaja pitää taasen 80ke bemarin ostajaa autoista mitään tajuavana kun on mennyt sellaiset rahat siihen uhraamaan Enkä siis ole ostamassa Kiaa..
Itsellekkin kyllä riittää nuo sinun luettelemasi varusteet oikein hyvin. Tällä foorumilla vain kuulostaa nuo lisävarusteet olevan aika korkeassa arvossa. Ei-premium merkkien foorumeilla noille ei juurikaan anneta lisäarvoa samalla tavalla. Täällä on tullut vähän sellainen kuva, että jos se Navi ja nahkasisusta puuttuu niin autolla ei tee yhtään mitään Melko huonoja vehkeitä vissiin nämä bemarit siis?
Omat kriteerit on aikalailla tässä:
-AAC
-Vakionopeudensäädin
-Monitoimiratti
-Xenonit(ei ehkä ihan must)
-PDC jos auto on iso/pitkä
-Kääntyvät selkänojat takana (nämä pitäisi minusta kuulua aina ihan automaattisesti)
Nykyisessäkin on tätä paremmat varusteet, mutta eipä noita kaikkia kyllä ole tullut koettua välttämättömiksi. Sanotaan nyt vielä, että itse kyllä voisin ottaa F10 ihan koska vaan, mutta hintataso on liian korkea. Sitten joutuukin miettimään E60(1)/E90(1) linjalta autoa. Itsellä ei noiden kanssa mitään ulkonäköongelmaa ole sen suhteen. Pidän E60 m-sporttina oikein hienona, ilman sitähän se on vähän kuin e39, eli aika surullisen näköinen
Siis täh, neekerivarusteltu F30 320i X-driven saat alle 40ke
Hinnaston mukaan 40500. Siihen pari-kolme tonnia lisävarusteita, ei olisi paha hinta uudesta nelivedosta. Touring muutaman tonnin kalliimpi, sen saa ehkä helpommin myytyä pois vuosien päästä.
Tällä foorumilla vain kuulostaa nuo lisävarusteet olevan aika korkeassa arvossa. Ei-premium merkkien foorumeilla noille ei juurikaan anneta lisäarvoa samalla tavalla. Täällä on tullut vähän sellainen kuva, että jos se Navi ja nahkasisusta puuttuu niin autolla ei tee yhtään mitään
Jos siihen premiumiin ei edes varusteita laita, niin mitä järkeä koko hommassa on? Maksat hurjasti lisää vain siitä sinivalkoisesta merkistä ja jossain puolet halvemmassa Kiassa/Toyotassa on paremmat varusteet. Mielestäni jos tuollaisen premiumin ostaa, pitäisi se homma tehdä sitten kunnolla eikä karvalakkitasolla.
Niin no itse ainakin oletan bemarissa on muutakin eroa Kiaan ja Toyotaan. Kuten ajettavuus ja auton viimeistely,moottorit, ulkonäkö, jne. Kyllä minulla tulee ainakin pitkä lista niitä ominaisuuksia mieleen mitä Kia/Toyota akselilta puuttuu.
Itse en ainakaan varusteiden perusteella bemaria osta, sitten se on sama ostaa se Kia jos vain ne merkitsee. Ehkä itse kuulun eriin ostajaryhmään sitten.
Comment