Announcement

Collapse
No announcement yet.

300 sarja 6. sukupolvi F30 2012/2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7431
    • Oulu

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Etenkin ratinnahka on jotain kerniä tai muuta keinonahkaa ja tuntuu käteen kovalta sekä muoviselta rantalelulta.
    Minusta taas F30 M Sport -ratin nahka oli mahtavaa. Muut ratit taas ei ole samaa jos yhtään mitään muistan. Olisiko duckland:illa tuollainen?

    Originally posted by Bmw Master View Post
    ..., kuskinpenkissä ei kallistusta persosassa yms.
    Kai se sporteissa on? Vakiojakkaroista ei muistikuvaa.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Minusta taas F30 M Sport -ratin nahka oli mahtavaa. Muut ratit taas ei ole samaa jos yhtään mitään muistan. Olisiko duckland:illa tuollainen?


      Kai se sporteissa on? Vakiojakkaroista ei muistikuvaa.
      Se voi olla, myös f10 vakioratissa on joku muovipinnoite.

      Sporteissä on, muttei vakiojakkarassa kuten e39:ssä.

      Comment

      • duckland
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 418

        Joo tietty kommentit o vaa omasta. Mul o sportline punasil tikkauksil ratti ja se nahka kyl miellyttää kättä ja noi tikkaukset. Kai siitä osa on pientä ihastusta ratin kauneuteen myös.

        Tosin jos rutkuttaa vähän ratista niin e90 ratin säätimet oli paremmat. En tajua kun vasurilla ajaa suurimmaksi osaksi autoa niin volumen säätö on pitänyt viedä oikealle kädelle. Vieläkään en oo tottunut siihen. Sama biisien vaihtaminen tapahtuu tuolta. Vakkaria tulee paljon vähemmän käytettyä ja se on kokoajan hollilla vasurilla. No makuasioita kai, mut ite tykkäisin toisesta järjestyksestä.

        Penkissä on etureunan kallistus ja korkeussäätö. mut paljon tärkeämpänä pidän sivutukien säätöä, jota ei e39.ssä kyllä ole. siihen ristiseläntuen säätö niin kyl mulle tämmösenä laihempana poikana toi o hemmetin hyvä penkki. e90 penkki oli lähes täydellinen, mut pienen parannussilauksen ne on tuohonkii saaneet.

        Toi startstopin koodaus ois vaihtoehto, mut toi varuste on jossain tapauksis ihan hyvä. Ku tietää seisovan 3 minuuttia liikennevaloissa ni se o ihan jees et se katkasee käynnin. Et musta koodaus on vähän nii ja näin. mielummin sais olla omassa päätöksessä koska se on päällä ja koska ei.

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          Originally posted by duckland View Post

          Toi startstopin koodaus ois vaihtoehto, mut toi varuste on jossain tapauksis ihan hyvä. Ku tietää seisovan 3 minuuttia liikennevaloissa ni se o ihan jees et se katkasee käynnin. Et musta koodaus on vähän nii ja näin. mielummin sais olla omassa päätöksessä koska se on päällä ja koska ei.
          Sillai sen saakin koodattua, että auto muistaa valinnan.
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • duckland
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 418

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Kiinnostavaa luettavaa, kiitos vain!


            Ei muutosta E90:een? Ite oon ihmetelly uusien bemarien halvan tuntuista kattoa ja aurinkolippoja verrattuna omaan autoon (jossa ei siinäkään mitään Alcantara-kattoa tietenkään ole).
            Minusta e90 muuttui tuo kattoverhous tuollaiseksi "halvemman" näköiseksi ja sitä samaa f30 on myös. Eli ei downgreidausta sen osalta mallin vaihdon yhteydessä.

            Valoista joku sanoi niin mulla on valopaketti autossa niin kyllä tos valoja on enemmän kun e39:ssä tai e90 jossa myös oli valopaketti. Ovissa on tunnelmaledinauhat ja ledit katossa. Sisävaloja miljoona ja ulkona myös. Sanoisin, että jos meikkipeilistä puuttuu yksi valo niin tikulla silmään kaivelijaa(kyllä siellä valo kuitenkin on). Positiivisena voi ledituunaajille kertoa, että suurinosa valoista on jo ledejä, eli niitä kauppaavat yritykset rupeaa etsimään vaan uusia markkinoita. Rekisterikilven valoista lähtien kaikki on toteutettu ledeillä.

            Comment

            • duckland
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 418

              Originally posted by touring39 View Post
              Sillai sen saakin koodattua, että auto muistaa valinnan.

              Nyt tulee asiapostia! Eli ymmärränkö, että tuosta napista, jota joka käynnistyksen yhteydessä painan niin se muistaisi sen? Vai tuleeko koodaus johonkin idriven syövereihin josta sitä saa kaivaa 5 minuuttia?

              Pitää ottaa ekassa huollossa puheeksi tämä ehdottomasti.

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                Originally posted by duckland View Post
                Nyt tulee asiapostia! Eli ymmärränkö, että tuosta napista, jota joka käynnistyksen yhteydessä painan niin se muistaisi sen? Vai tuleeko koodaus johonkin idriven syövereihin josta sitä saa kaivaa 5 minuuttia?

                Pitää ottaa ekassa huollossa puheeksi tämä ehdottomasti.
                Ainakin F01 koodaus toimii just noin: "The ASS can be coded to always off or remember last setting". Luulis että kaikki muutkin F-kirjaimella alkavat on samaa kauraa.

                En tiedä, suostuuko merkkiliike tekemään tommosta.
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Se voi olla, myös f10 vakioratissa on joku muovipinnoite.

                  Sporteissä on, muttei vakiojakkarassa kuten e39:ssä.

                  Ei ole masteri ikinä ennen ajanut uutta bmw:tä? Kyllä se uusi mattapintainen nahka siitä kiillottuu samanlaiseksi kuin sinun E39:ssä
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    Ei ole masteri ikinä ennen ajanut uutta bmw:tä? Kyllä se uusi mattapintainen nahka siitä kiillottuu samanlaiseksi kuin sinun E39:ssä
                    Näinhän se olikin.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Ei ole masteri ikinä ennen ajanut uutta bmw:tä? Kyllä se uusi mattapintainen nahka siitä kiillottuu samanlaiseksi kuin sinun E39:ssä
                      Mutta onko se uusissa nahkaa? Esim. M550d:ssä ratti tuntui ja näytti muovimaiselta keinonahalta, onko se jotain ekonahkaa?
                      E39 528iA

                      Comment

                      • ANSSI
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 322
                        • Espoo

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Mutta onko se uusissa nahkaa? Esim. M550d:ssä ratti tuntui ja näytti muovimaiselta keinonahalta, onko se jotain ekonahkaa?
                        No kyllä se ihan nahkaa on, ilman mitään ekolisäyksiä Voihan se toki 550d:ssä olla keinonahkaa budjetti syistä, mutta F30 se on kyllä ihan nahkaa.
                        330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
                        EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7431
                          • Oulu

                          Eilen ajoin pikku lenkin työkaverin 3 päivää vanhalla 150 km ajetulla F31 320iA xDrivella. Kangasverhoillut sportjakkarat tuntui tosi hyviltä. Moottorissa on tyhjäkäynnillä vähän hassu ääni, mutta ajossa auto oli hiljainen, toki rengasääntä tuli läpi, mutta ei sitäkään voinut pahana pitää. 16" renkailla meno oli mukavaa erityisesti noppakivetyillä keskustan kaduilla. Ohjauksesta ei suuremmin osaa sanoa, mutta ainakaan itse en tuntenut tien uria yhtään noilla renkailla.

                          Sportautomaatti toimii hienosti D-asennossa, S-moodissa taas välillä ehkä hiukan hermostuneesti jos ajoin rauhalliseen tyyliin. Se vähän hämää kun ajotapavalitsemen voi laittaa myös sport-asentoon ilman että laatikko sportilla, tai toisin päin, tai sitten molemmat sportille. Aina tuntui laatikko pykälän pienempään tiputtavan jos jotain sporttia valitsi. Valopaketti autosta puuttui ja siksi lukuvaloja ei ollut sisällä. Sähköisesti aukeava takaluukku on mukava farkussa.

                          Tämmöistäkin näytti tuohon jo saavan: http://www.ebay.de/itm/RaceChip-Ulti...item589d6e1be2
                          Last edited by Petri.Kekkonen; 21-05-2013, 11:46.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • van cleef
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1894
                            • 01830

                            Elämä on valintoja. Tuli tehtyä sellainen, mopoimmalla koneella ja silti hintaa yli 47 k€.
                            ...

                            Comment

                            • lao
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2010
                              • 278
                              • Tampere

                              Omassa mopossa (320ia xDrive) on nyt takana 3500km ja ei voi olla kuin tyytyväinen, vaikka polttoainetta meneekin reippaasti, tosin kulutus on sentään hieman laskenut kilometrien myötä. Nyt pääsee sekalaisessa ajossa 8.6l keskikulutuksella.

                              Tuo 8-lovinen automaatti ja ahdettu kone pelaavat kyllä todella hyvin yhteen ja suorituskyky on luokkaa hyvä kaupunkiajossa vrt. edellinen E91 330xdA, etenkin kun omamassaa on 200kg vähemmän. 80km/h jälkeen eron huomaa ja 120km/h kohdalla huomaa, että moottorissa on vain 135kW, eikä mikään vaihteisto lisää huipputehoa.

                              Ajettavuus on huippuluokkaa ja auto kulkee yllättävän suoraa RF-renkailla, kun säädätin vielä aurauskulmat tehtaan jäljiltä kuntoon. Ohjaus on servotronicilla varustettuna M-sport paketin 18" vakiorenkailla aivan huippuluokkaa tuntuman ollessa tarkka ajossa ja kevyt mateluvauhdeissa.

                              Ergonomia ja yleinen laatutunnelma on ottanut ison harppauksen eteenpäin E9X-malleista. Toki ero on F3X- autojenkin välillä melko huikea, jos vertaa pappapenkkistä perus verhoiltua perus rattista autoa yksilöön, jossa on M-sport paketti. Vakiona F3X sisusta on tunnelmaltaan mitään sanomaton ja halvan oloinen. M-sport paketin verhoilumateriaali on yllättävän laadukkaan näköinen ja tuntuinen, joten nahkasisustaa ei osaa kaivata.

                              Sisätiloissa on myös tapahtunut numeroita suurempaa kehitystä ja esim. pikkutavaroille on paremmin tilaa ja mukitelineet ovat nyt edessä oikealla paikalla vaihdekepin vieresssä. Takapenkillä istuu myös paljon väljemmin. Sähköinen takaluukku yhdistettynä comfort accessiin tuo sitä arjen helppoutta, kun takaluukku aukeaa heilauttamalla jalkaa puskurin alla.

                              Negatiivista palautetta on myös pakko antaa! Melutaso on korvakuulolta hieman E9X-malleja kovempaa ja StartStop-järjestelmä on todella ärsyttävä, kun se pitää muistaa kytkeä erikseen pois joka käynnistyksellä ja turhan usein sen muistaa vasta ekan "perkeleen" jälkeen.

                              Kannattiko sijoittaa 58ke juuri uuteen F31? Kyllä, omat autotarpeet huomioiden.
                              Last edited by lao; 27-05-2013, 20:35.

                              Comment

                              • Ishvan
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 254

                                [QUOTE=lao;3050262]
                                Kannattiko sijoittaa 58ke juuri uuteen F31? Kyllä, omat autotarpeet huomioiden.[/QUOTE]

                                Varmasti kannatti. Fiksu auto tuo F31 kaikenkaikkiaan. Itse tosin sijoitin saman summan allekirjoituksen kulkuvälineeseen, koska hyvitykset olivat BMW-myyjillä lähes naurettavia vanhasta hopasta.
                                -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎