Announcement
Collapse
No announcement yet.
300 sarja 6. sukupolvi F30 2012/2013
Collapse
X
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMinusta taas F30 M Sport -ratin nahka oli mahtavaa. Muut ratit taas ei ole samaa jos yhtään mitään muistan. Olisiko duckland:illa tuollainen?
Kai se sporteissa on? Vakiojakkaroista ei muistikuvaa.
Sporteissä on, muttei vakiojakkarassa kuten e39:ssä.
Comment
-
-
Joo tietty kommentit o vaa omasta. Mul o sportline punasil tikkauksil ratti ja se nahka kyl miellyttää kättä ja noi tikkaukset. Kai siitä osa on pientä ihastusta ratin kauneuteen myös.
Tosin jos rutkuttaa vähän ratista niin e90 ratin säätimet oli paremmat. En tajua kun vasurilla ajaa suurimmaksi osaksi autoa niin volumen säätö on pitänyt viedä oikealle kädelle. Vieläkään en oo tottunut siihen. Sama biisien vaihtaminen tapahtuu tuolta. Vakkaria tulee paljon vähemmän käytettyä ja se on kokoajan hollilla vasurilla. No makuasioita kai, mut ite tykkäisin toisesta järjestyksestä.
Penkissä on etureunan kallistus ja korkeussäätö. mut paljon tärkeämpänä pidän sivutukien säätöä, jota ei e39.ssä kyllä ole. siihen ristiseläntuen säätö niin kyl mulle tämmösenä laihempana poikana toi o hemmetin hyvä penkki. e90 penkki oli lähes täydellinen, mut pienen parannussilauksen ne on tuohonkii saaneet.
Toi startstopin koodaus ois vaihtoehto, mut toi varuste on jossain tapauksis ihan hyvä. Ku tietää seisovan 3 minuuttia liikennevaloissa ni se o ihan jees et se katkasee käynnin. Et musta koodaus on vähän nii ja näin. mielummin sais olla omassa päätöksessä koska se on päällä ja koska ei.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View Post
Toi startstopin koodaus ois vaihtoehto, mut toi varuste on jossain tapauksis ihan hyvä. Ku tietää seisovan 3 minuuttia liikennevaloissa ni se o ihan jees et se katkasee käynnin. Et musta koodaus on vähän nii ja näin. mielummin sais olla omassa päätöksessä koska se on päällä ja koska ei.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKiinnostavaa luettavaa, kiitos vain!
Ei muutosta E90:een? Ite oon ihmetelly uusien bemarien halvan tuntuista kattoa ja aurinkolippoja verrattuna omaan autoon (jossa ei siinäkään mitään Alcantara-kattoa tietenkään ole).
Valoista joku sanoi niin mulla on valopaketti autossa niin kyllä tos valoja on enemmän kun e39:ssä tai e90 jossa myös oli valopaketti. Ovissa on tunnelmaledinauhat ja ledit katossa. Sisävaloja miljoona ja ulkona myös. Sanoisin, että jos meikkipeilistä puuttuu yksi valo niin tikulla silmään kaivelijaa(kyllä siellä valo kuitenkin on). Positiivisena voi ledituunaajille kertoa, että suurinosa valoista on jo ledejä, eli niitä kauppaavat yritykset rupeaa etsimään vaan uusia markkinoita. Rekisterikilven valoista lähtien kaikki on toteutettu ledeillä.
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostSillai sen saakin koodattua, että auto muistaa valinnan.
Nyt tulee asiapostia! Eli ymmärränkö, että tuosta napista, jota joka käynnistyksen yhteydessä painan niin se muistaisi sen? Vai tuleeko koodaus johonkin idriven syövereihin josta sitä saa kaivaa 5 minuuttia?
Pitää ottaa ekassa huollossa puheeksi tämä ehdottomasti.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostNyt tulee asiapostia! Eli ymmärränkö, että tuosta napista, jota joka käynnistyksen yhteydessä painan niin se muistaisi sen? Vai tuleeko koodaus johonkin idriven syövereihin josta sitä saa kaivaa 5 minuuttia?
Pitää ottaa ekassa huollossa puheeksi tämä ehdottomasti.
En tiedä, suostuuko merkkiliike tekemään tommosta.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSe voi olla, myös f10 vakioratissa on joku muovipinnoite.
Sporteissä on, muttei vakiojakkarassa kuten e39:ssä.
Ei ole masteri ikinä ennen ajanut uutta bmw:tä? Kyllä se uusi mattapintainen nahka siitä kiillottuu samanlaiseksi kuin sinun E39:ssä
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostEi ole masteri ikinä ennen ajanut uutta bmw:tä? Kyllä se uusi mattapintainen nahka siitä kiillottuu samanlaiseksi kuin sinun E39:ssä
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMutta onko se uusissa nahkaa? Esim. M550d:ssä ratti tuntui ja näytti muovimaiselta keinonahalta, onko se jotain ekonahkaa?330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99
Comment
-
-
Eilen ajoin pikku lenkin työkaverin 3 päivää vanhalla 150 km ajetulla F31 320iA xDrivella. Kangasverhoillut sportjakkarat tuntui tosi hyviltä. Moottorissa on tyhjäkäynnillä vähän hassu ääni, mutta ajossa auto oli hiljainen, toki rengasääntä tuli läpi, mutta ei sitäkään voinut pahana pitää. 16" renkailla meno oli mukavaa erityisesti noppakivetyillä keskustan kaduilla. Ohjauksesta ei suuremmin osaa sanoa, mutta ainakaan itse en tuntenut tien uria yhtään noilla renkailla.
Sportautomaatti toimii hienosti D-asennossa, S-moodissa taas välillä ehkä hiukan hermostuneesti jos ajoin rauhalliseen tyyliin. Se vähän hämää kun ajotapavalitsemen voi laittaa myös sport-asentoon ilman että laatikko sportilla, tai toisin päin, tai sitten molemmat sportille. Aina tuntui laatikko pykälän pienempään tiputtavan jos jotain sporttia valitsi. Valopaketti autosta puuttui ja siksi lukuvaloja ei ollut sisällä. Sähköisesti aukeava takaluukku on mukava farkussa.
Tämmöistäkin näytti tuohon jo saavan: http://www.ebay.de/itm/RaceChip-Ulti...item589d6e1be2Last edited by Petri.Kekkonen; 21-05-2013, 11:46.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Omassa mopossa (320ia xDrive) on nyt takana 3500km ja ei voi olla kuin tyytyväinen, vaikka polttoainetta meneekin reippaasti, tosin kulutus on sentään hieman laskenut kilometrien myötä. Nyt pääsee sekalaisessa ajossa 8.6l keskikulutuksella.
Tuo 8-lovinen automaatti ja ahdettu kone pelaavat kyllä todella hyvin yhteen ja suorituskyky on luokkaa hyvä kaupunkiajossa vrt. edellinen E91 330xdA, etenkin kun omamassaa on 200kg vähemmän. 80km/h jälkeen eron huomaa ja 120km/h kohdalla huomaa, että moottorissa on vain 135kW, eikä mikään vaihteisto lisää huipputehoa.
Ajettavuus on huippuluokkaa ja auto kulkee yllättävän suoraa RF-renkailla, kun säädätin vielä aurauskulmat tehtaan jäljiltä kuntoon. Ohjaus on servotronicilla varustettuna M-sport paketin 18" vakiorenkailla aivan huippuluokkaa tuntuman ollessa tarkka ajossa ja kevyt mateluvauhdeissa.
Ergonomia ja yleinen laatutunnelma on ottanut ison harppauksen eteenpäin E9X-malleista. Toki ero on F3X- autojenkin välillä melko huikea, jos vertaa pappapenkkistä perus verhoiltua perus rattista autoa yksilöön, jossa on M-sport paketti. Vakiona F3X sisusta on tunnelmaltaan mitään sanomaton ja halvan oloinen. M-sport paketin verhoilumateriaali on yllättävän laadukkaan näköinen ja tuntuinen, joten nahkasisustaa ei osaa kaivata.
Sisätiloissa on myös tapahtunut numeroita suurempaa kehitystä ja esim. pikkutavaroille on paremmin tilaa ja mukitelineet ovat nyt edessä oikealla paikalla vaihdekepin vieresssä. Takapenkillä istuu myös paljon väljemmin. Sähköinen takaluukku yhdistettynä comfort accessiin tuo sitä arjen helppoutta, kun takaluukku aukeaa heilauttamalla jalkaa puskurin alla.
Negatiivista palautetta on myös pakko antaa! Melutaso on korvakuulolta hieman E9X-malleja kovempaa ja StartStop-järjestelmä on todella ärsyttävä, kun se pitää muistaa kytkeä erikseen pois joka käynnistyksellä ja turhan usein sen muistaa vasta ekan "perkeleen" jälkeen.
Kannattiko sijoittaa 58ke juuri uuteen F31? Kyllä, omat autotarpeet huomioiden.Last edited by lao; 27-05-2013, 20:35.
Comment
-
-
[QUOTE=lao;3050262]
Kannattiko sijoittaa 58ke juuri uuteen F31? Kyllä, omat autotarpeet huomioiden.[/QUOTE]
Varmasti kannatti. Fiksu auto tuo F31 kaikenkaikkiaan. Itse tosin sijoitin saman summan allekirjoituksen kulkuvälineeseen, koska hyvitykset olivat BMW-myyjillä lähes naurettavia vanhasta hopasta.-21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport
Comment
-
Comment