Announcement

Collapse
No announcement yet.

G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Galaxy1223
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 117
    • Suomi

    #16
    Kävin koeajamassa G20 330e:n. Kyllähän sen huomaa että kehitysaskelia on taas otettu verrattuna F30 sarjaan. Auto on hiljaisempi (ei silti mitenkään erityisen hiljainen) ja voimalinja toimii hienosti. Pelkällä sähkölläkin ajettuna auto liikkuu ihan riittävän nopeasti ainakin arkiajoon. Pelkäsin että sähköllä ajo on vitsi ja että joutuu ajamaan kun joku karavaanari tien tukkeena.

    Sisätilatkin ovat kasvaneet, joskin hybridin akun kanssa sedanin konttiin ei mahdu mitään. Jos ikinä tarvitsee kuljetella mitään on käytännössä pakko valita farkku jonka valmistuksen pitäisi alkaa 2020 kesällä. Samalla tulee kai vihdoin android auto. Kännykällekin on vihdoin järkevä paikka keskikonsolin etuosassa jossa koeajoautossa oli myös langaton lataus. F30 mallissa kännykälle ei ole hyvää paikkaa.

    Pakko vähän valittaakkin:
    - Piano black viimeistelylistat sisustassa ovat pehmeämpiä kuin koskaan! Karhea sormenpää jättää pintaan naarmuja Aivan järkyttävää paskaa edes tarjota tuollaisia. Nuo kestävät ehkä vuoden ja sitten saa alkaa miettimään miten nuo saa kalvotettua uudestaan.

    - Toinen mikä ainakin koeajolla tuntui melkoiselta turn offilta oli mittaristo. Digitaalimittaristo vaikuttaa siltä että siihen on vaan tungettu kaikenlaista kun "tälläisiä ihmiset vaan haluaa ostaa". Kaikesta graafisesta hassuttelusta huolimatta näytöllä ei ole mitään erityistä vaan on lähinnä sekava. Pieni kiitos pitää antaa siitä että nopeus sentään näkyy digitaalisena kokoajan. Perus mittaristossa (jota ei 330e saa) taitaa olla sama kuin F30 eli vain sport tila näyttää nopeuden (näin siis sillä 6WB mittaristolla).

    - Viimeisin kitinä vielä siitä että näppäimien tuntuma on huonontunut ulkonäön vuoksi. Eli ratin ja idriven näppäimet on sellaiset lähes tasaiset joita joutuu katsomaan käytettäessä kun sormituntumaa ei ole. F30 näppäimet tuntuvat erillisiltä ja niitä on helpompi katsomatta käyttää.

    Yleisesti hyvän oloinen auto. Ja siis kitinätkin oli aika pieniä. Ehkä faceliftiin tulee parannuksia mittaristoonkin. Facelift 330xe touring voisi olla olla ihan hyvä auto sitten vuosien päästä. Ensin pitää vaan saada G20 seuraaja markkinoille, jotta hinnat saadaan alaspäin

    Lisäys:
    Nyt on tullut vielä tuo 318i mallikin hinnastoon. Samalla B48 motilla kuin tehokkaammat versiot, mutta vain pienemmillä tehoilla. Se että onko siinä fyysistä eroa vaikka 320i selviää varmaan myöhemmin, mutta ajatuksena voi olla ihan hyvä budjettimalli käyttöautoksi. Eli halpa hankintahinta kun "kukaan ei halua alitehoista" ja sitten lastulla teho --> 330i tasolle.
    Last edited by Galaxy1223; 22-04-2020, 08:07. Reason: 318i kommentti

    Comment

    • Jacques
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 573
      • pk

      #17
      Kirjoitetaan myös lyhyt koeajoraportti. Katsastin G20 korista F30 330e:n tilalle. Nahkapenkit, digitaalimittaristo, HiFi-äänentoisto, kohtalaisesti varusteita.

      Yleisesti auton melutaso oli alhainen 17" perusvanteilla, keskustelu onnistuu ääntä nostamatta takapenkillekin. Pienen miinuksen annan siitä että melutason ollessa alhainen, se ei ole tasapainossa vaan osa äänistä tuntuivat korostetun kovilta.

      Digitaalimittaristo ei estä ostamasta autoa. HUDiakaan ei niin kaipaa kun nopeus näkyy selkeästi sivusilmällä. Nopeus- ja kierroslukumittarit reunoilla - niiden olemassaolo tekee mieli unohtaa, esimerkilliset tapaukset miksi arvostan oikeita analogimittareita.

      Galaxya mukaillen, eri nappien laatuvaikutelma/käytettävyys ei vakuuttanut. Pidemmänkin ajon jälkeen oli erikseen tarkistettava että sormi osuu oikealle napille. Vakionopeudensäädintä varten on 5 nappia ja 1 rulla, mitä ihmettä!! E-sarjan viikseä kohtaan annan aivan uuden tason arvostusta.
      Myös ilmastoinnin lämpötilasäädön napit on tehty ämpärimuovista, epäilen että Daciassakin on laadukkaampi fiilis säätönaviskoille (jos ilmastointi on varustelistalta ruksittu).

      Itse ajoltaan, se suurin juttu. Niin minun kuin perheen Pääministerin mielestä auton ajaminen tuntui kuin skodaa kipparoisi. Tätä on vaikea perustella (perheessä oli hairahdus skodillakkiin 2017-2018) mutta emme tunteneet ajamisen iloa saati saaneet kipinää auton ostamiselle.


      Kokonaisuutena G20 oli meille suurehko pettymys. Ehkä odotusarvo oli liian kova. Epäilen että seuraava koeajo tehdään faceliftin tullessa, ellei jotain poikkeuksellista vaihdokkia tule tarjolle.
      G30 540i
      F32 435d

      Comment

      • TON-III
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2018
        • 480
        • Turku

        #18
        Laitetaan tämä jo toisaalle reilu vuosi sitten kirjoittamani luonnehdinta tästä uuden kopan koeajamastani edustajasta BMW 320 DA X-Drive M-Sport 2019:


        Nyt bemmileiriin siirryttyäni ajattelin käydä kokeilemassa tuon minulle ehkä oikeamman kokoluokan uusimman edustajansa, auto oli varsin täyteen ladattu ( mm. adaptive drive) joten vastaa paljolti niiden puolesta tuota 'möykkyäni'.

        Ohjaus tuntui uskomattoman tarkalta, ei uskoisi olevan sähkövempain. Tosin maantiellä tuntui hieman herkältä, en tiedä oliko mekaanista vai tuulen aiheuttamaa.

        Alusta: näyttäisi siltä että nyt ajoin ensimmäisen kerran bemmin nelaria jossa oli sama alusta kuin vastaavassa takatuupparissa eli jouset eivät olleet ne vakiot ( eli löysät) vaan alusta oli urheilullisen jämäkkä ja muuttui vain sopivasti eri alustamoodien välillä ( oma vastaava muuttuu 'liikaa' eri moodien välillä syynä vakiojousi ?). Alustan jämäkkyys osasyynä hyvään ohjaustuntumaan ??!!

        Vaihteisto: jotenkin tuo 8-lovinen automaatti pelasi tässä yhdistelmässä paremmin kuin omani, ehkä siksi kun nelarin (moottori) sisäiset kitkat ja massat pinemmät niin se n. 2 tonnissa käynti ei tunnu niin 'tuskaiselta'.

        Ajoasento: kerrassaan mainio, pulkkakin oli hyvä.

        Harman Kardon: soi puhtaasti/kirkkaasti mutta merkillisen kuiva keskialue ja alapää ( tosin en sen kummemmin säädellytkään/ vähän samanlaisen oloinen kuin oma Hifi DSP Prof.)

        Mittaristo: todellinen no go, jotenkin levottoman oloinen.

        Sisustus: k.o. yksilössä oli aika paljon hopeaa näkyvillä, tuli semmoinen joulukuusi-efekti.

        Renkaistus: 18" alk.p. alut Nokian R3-kitkoilla ( 225/45 ja 95T XL) tuntui toimivan jokseenkin täydellisesti ( omaan makuuni siis/ kitka on sopivasti löysä/) eikä pallojen 'yli'painosta jäänyt kummempaa reaktiota

        Summa summarum: ajo-ominaisuuksiltaan ehkä paras koskaan kokeilemani n. 'normaalin' tapainen ja hintainen tuote.
        F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

        Comment

        • 314da
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 230
          • J

          #19
          Originally posted by Galaxy1223 View Post
          Kävin koeajamassa G20 330e:n. Kyllähän sen huomaa että kehitysaskelia on taas otettu verrattuna F30 sarjaan. Auto on hiljaisempi (ei silti mitenkään erityisen hiljainen) ja voimalinja toimii hienosti. Pelkällä sähkölläkin ajettuna auto liikkuu ihan riittävän nopeasti ainakin arkiajoon. Pelkäsin että sähköllä ajo on vitsi ja että joutuu ajamaan kun joku karavaanari tien tukkeena.

          Sisätilatkin ovat kasvaneet, joskin hybridin akun kanssa sedanin konttiin ei mahdu mitään. Jos ikinä tarvitsee kuljetella mitään on käytännössä pakko valita farkku jonka valmistuksen pitäisi alkaa 2020 kesällä. Samalla tulee kai vihdoin android auto. Kännykällekin on vihdoin järkevä paikka keskikonsolin etuosassa jossa koeajoautossa oli myös langaton lataus. F30 mallissa kännykälle ei ole hyvää paikkaa.

          Pakko vähän valittaakkin:
          - Piano black viimeistelylistat sisustassa ovat pehmeämpiä kuin koskaan! Karhea sormenpää jättää pintaan naarmuja Aivan järkyttävää paskaa edes tarjota tuollaisia. Nuo kestävät ehkä vuoden ja sitten saa alkaa miettimään miten nuo saa kalvotettua uudestaan.

          - Toinen mikä ainakin koeajolla tuntui melkoiselta turn offilta oli mittaristo. Digitaalimittaristo vaikuttaa siltä että siihen on vaan tungettu kaikenlaista kun "tälläisiä ihmiset vaan haluaa ostaa". Kaikesta graafisesta hassuttelusta huolimatta näytöllä ei ole mitään erityistä vaan on lähinnä sekava. Pieni kiitos pitää antaa siitä että nopeus sentään näkyy digitaalisena kokoajan. Perus mittaristossa (jota ei 330e saa) taitaa olla sama kuin F30 eli vain sport tila näyttää nopeuden (näin siis sillä 6WB mittaristolla).

          - Viimeisin kitinä vielä siitä että näppäimien tuntuma on huonontunut ulkonäön vuoksi. Eli ratin ja idriven näppäimet on sellaiset lähes tasaiset joita joutuu katsomaan käytettäessä kun sormituntumaa ei ole. F30 näppäimet tuntuvat erillisiltä ja niitä on helpompi katsomatta käyttää.

          Yleisesti hyvän oloinen auto. Ja siis kitinätkin oli aika pieniä. Ehkä faceliftiin tulee parannuksia mittaristoonkin. Facelift 330xe touring voisi olla olla ihan hyvä auto sitten vuosien päästä. Ensin pitää vaan saada G20 seuraaja markkinoille, jotta hinnat saadaan alaspäin

          Lisäys:
          Nyt on tullut vielä tuo 318i mallikin hinnastoon. Samalla B48 motilla kuin tehokkaammat versiot, mutta vain pienemmillä tehoilla. Se että onko siinä fyysistä eroa vaikka 320i selviää varmaan myöhemmin, mutta ajatuksena voi olla ihan hyvä budjettimalli käyttöautoksi. Eli halpa hankintahinta kun "kukaan ei halua alitehoista" ja sitten lastulla teho --> 330i tasolle.
          Taitaa olla tuo G2x 318i B48B20A moottorilla eli samanmoinen kuin F3x 320i. G2x 320i on ainakin osassa autoissa B48b20B moottori joka on siis sama motti kuin 330i mallissa ja siitä bittinikkarit ottavat ulos 460 Nm ja 310 hv lukemia.

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6699
            • PK-seutu

            #20
            Eikös G20 330e:ssä ole nimenomaan 330i:n bensakone?
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • 314da
              Bimmer Fanatic
              • May 2015
              • 230
              • J

              #21
              Originally posted by pyroz View Post
              Eikös G20 330e:ssä ole nimenomaan 330i:n bensakone?
              Ainakin suurimmassa osassa on juuri tuo B48B20B eli sama kuin 330i:ssä.

              Comment

              • Atom
                BTCF Member
                • Dec 2014
                • 102
                • Mäntsälä

                #22
                Nuo keskihintaiset ledit ei ole yhtä hyvät kuin aiemmat adaptiiviset ledit. Näissä ei ole mitään älyä. Tulipahan tuokin huomattua kaupan jälkeen. Myyjä ehkä selitti asian vähän epäselvästi. Millaisia kokemuksia muilla nuista?
                G21 330e xDrive M-sport


                Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

                Uudenmaan Moottorioptimointi
                +358407496923

                Comment

                • TuomoA
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 533
                  • Krs

                  #23
                  Sopiiko G30 vanteet G20?

                  pitäis hankkia kesävalssit G20, niin huonosti tarjontaa, kun taas G30 vanteita on enemmän ja halvemmallakin. Sopiiko ET puolesta myös G20?
                  G26 420iA Msport SanremoGreen
                  F22 220iA Msport EstorilBlau
                  E82 118dA TitanSilber
                  E46 325ti TopasBlau

                  Comment

                  • Deuce
                    Newbiemmer
                    • Apr 2004
                    • 7

                    #24
                    Sopii, itellä talvivanteina g30 vanteet, et 30 joka nurkassa

                    Comment

                    • E93_335i
                      Newbiemmer
                      • Dec 2016
                      • 4
                      • Vantaa

                      #25
                      G22 kokemuksia?

                      Moi,

                      Kellä kokemuksia G22:a, itse tilasin G22 420i:n business m-sport mallin ja auton pitäisi saapua luovutukseen tällä viikolla. Varusteiksi ruksin nahkapulkat, hifi;n race blue metallivärin, 19" alut, connected ja comfort paketit, kattoluukun, privacy glasses etc.

                      Taakkatelineitä ei taida vielä löytyä Gx malleihin, vai sopiineekohan ns. BMW vakiotelineet?

                      Comment

                      • Galaxy1223
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2009
                        • 117
                        • Suomi

                        #26
                        320e on saanut hintansa ihan bemarin sivustollakin.

                        Alla hinnat alkaen Touringit kun Sedanille ei xDriven hintaa näkynyt.

                        320e A Charged Edition 45.513,64
                        320e xDrive A Charged Edition 47.624,50

                        vs.

                        330e A Charged Edition 51.665,84
                        330e xDrive A Charged Edition 53.782,73

                        Hintaeroa molemmissa n. 6100€ verrattuna 330e malli. Täytyy vähän seurailla markkinoita, mutta jos polttomoottorin tehoja pystyy uusissa malleissa yhä nostamaan niin voi olla ihan houkutteleva peli. (Luin siis jostain että uusimmissa olisi jotain ongelmia ollut ECUn kanssa). Vakiona saattaa tuntua vähän hengettömältä kun kyseessä on kuitenkin raskas auto. Täytyy käydä kokeilemassa kun koeajoon niitä tulee. Samalla pääsisi testaamaan sitä Android autoa joka pitäisi kai kaikista MY21 autoista löytyä.
                        Last edited by Galaxy1223; 02-03-2021, 20:09.

                        Comment

                        • AC*
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 205
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by Galaxy1223 View Post
                          320e on saanut hintansa ihan bemarin sivustollakin.

                          Alla hinnat alkaen Touringit kun Sedanille ei xDriven hintaa näkynyt.

                          320e A Charged Edition 45.513,64
                          320e xDrive A Charged Edition 47.624,50

                          vs.

                          330e A Charged Edition 51.665,84
                          330e xDrive A Charged Edition 53.782,73

                          Hintaeroa molemmissa n. 6100€ verrattuna 330e malli. Täytyy vähän seurailla markkinoita, mutta jos polttomoottorin tehoja pystyy uusissa malleissa yhä nostamaan niin voi olla ihan houkutteleva peli. (Luin siis jostain että uusimmissa olisi jotain ongelmia ollut ECUn kanssa). Vakiona saattaa tuntua vähän hengettömältä kun kyseessä on kuitenkin raskas auto. Täytyy käydä kokeilemassa kun koeajoon niitä tulee. Samalla pääsisi testaamaan sitä Android autoa joka pitäisi kai kaikista MY21 autoista löytyä.
                          320e xDrive tulee vain Touringiin.
                          Pitää myös käydä kokeilemassa, miten massa tuntuu tuossa.

                          Android auto tulee kaikkiin G20/G21, myös 2019 malliin tuli jo loppusyksystä 2020 päivityksenä. Toimiva ja kätevä kyllä, ja hyvin näkyy opasteet mittaristossa ja HUD:ssa navigoidessa Google Maps:lla. Muutenkin aika saumaton kokemus, yhdistää automaattisesti haluttaessa ja langattomana helppo. Luonnollisesti syö akkua ja kun tuo langaton laturi on aika susi, niin akku ei käytännössä lataannu vaan pitää varausta yllä.
                          i4 M50

                          Comment

                          • Pave407
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2017
                            • 84
                            • Helsinki

                            #28
                            Lienee hiljalleen aika luopua 2002 vuoden E46:sta. Oon funtsinu g20 330e ja 530e välillä. Yllättävän lähellä näiden hinnat käytettynä kun muutama vuosi autolla ikää. Onko mitään merkittävää vinkkiä kumpaan suuntaan kallistua? Mikähän näiden autojen ero tarkalleen on, maallikko ei oikein älyä.

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 2003
                              • Tampere/kainuu

                              #29
                              Originally posted by Pave407 View Post
                              Lienee hiljalleen aika luopua 2002 vuoden E46:sta. Oon funtsinu g20 330e ja 530e välillä. Yllättävän lähellä näiden hinnat käytettynä kun muutama vuosi autolla ikää. Onko mitään merkittävää vinkkiä kumpaan suuntaan kallistua? Mikähän näiden autojen ero tarkalleen on, maallikko ei oikein älyä.
                              Autojen ero on ulkomitoissa ja varusteissa. Toinen on kolmos sarjalainen ja toinen vitos sarjalainen. Kaikki eroavaisuudet tulee iso auto vs pienempi auto.

                              Jos uusista puhutaan ovat autot teknisesti hyvin samoja 330e vs 530e tai 330e Xdrive vs 530e Xdrive. Näissä kummassakin 2 litrainen bensa + sähkövoimalinja.

                              Vitos sarjalaista saa hybridinä myös 6sylinterisenä bensana 545e Xdrive.

                              Akustot kaikissa samat.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              • Galaxy1223
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2009
                                • 117
                                • Suomi

                                #30
                                Originally posted by Pave407 View Post
                                Lienee hiljalleen aika luopua 2002 vuoden E46:sta. Oon funtsinu g20 330e ja 530e välillä. Yllättävän lähellä näiden hinnat käytettynä kun muutama vuosi autolla ikää. Onko mitään merkittävää vinkkiä kumpaan suuntaan kallistua? Mikähän näiden autojen ero tarkalleen on, maallikko ei oikein älyä.
                                Autot on tosiaan hieman eri kohderyhmälle. Vitonen on isompi, painavampi ja vähän möhkömpi ajaa/parkkeerata yms. Toisaalta se on paremmin äänieristetty ja voi löytyä varusteita joita ei pienempään edes saa. Kallistuisin 330e jos ei ole tarvetta kuljettaa takapenkillä aikuisia säännöllisesti tai jos mukavuus maantiellä ei ole ensimmäisenä vaatimuslistalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎