Kävin koeajamassa G20 330e:n. Kyllähän sen huomaa että kehitysaskelia on taas otettu verrattuna F30 sarjaan. Auto on hiljaisempi (ei silti mitenkään erityisen hiljainen) ja voimalinja toimii hienosti. Pelkällä sähkölläkin ajettuna auto liikkuu ihan riittävän nopeasti ainakin arkiajoon. Pelkäsin että sähköllä ajo on vitsi ja että joutuu ajamaan kun joku karavaanari tien tukkeena.
Sisätilatkin ovat kasvaneet, joskin hybridin akun kanssa sedanin konttiin ei mahdu mitään. Jos ikinä tarvitsee kuljetella mitään on käytännössä pakko valita farkku jonka valmistuksen pitäisi alkaa 2020 kesällä. Samalla tulee kai vihdoin android auto. Kännykällekin on vihdoin järkevä paikka keskikonsolin etuosassa jossa koeajoautossa oli myös langaton lataus. F30 mallissa kännykälle ei ole hyvää paikkaa.
Pakko vähän valittaakkin:
- Piano black viimeistelylistat sisustassa ovat pehmeämpiä kuin koskaan! Karhea sormenpää jättää pintaan naarmuja Aivan järkyttävää paskaa edes tarjota tuollaisia. Nuo kestävät ehkä vuoden ja sitten saa alkaa miettimään miten nuo saa kalvotettua uudestaan.
- Toinen mikä ainakin koeajolla tuntui melkoiselta turn offilta oli mittaristo. Digitaalimittaristo vaikuttaa siltä että siihen on vaan tungettu kaikenlaista kun "tälläisiä ihmiset vaan haluaa ostaa". Kaikesta graafisesta hassuttelusta huolimatta näytöllä ei ole mitään erityistä vaan on lähinnä sekava. Pieni kiitos pitää antaa siitä että nopeus sentään näkyy digitaalisena kokoajan. Perus mittaristossa (jota ei 330e saa) taitaa olla sama kuin F30 eli vain sport tila näyttää nopeuden (näin siis sillä 6WB mittaristolla).
- Viimeisin kitinä vielä siitä että näppäimien tuntuma on huonontunut ulkonäön vuoksi. Eli ratin ja idriven näppäimet on sellaiset lähes tasaiset joita joutuu katsomaan käytettäessä kun sormituntumaa ei ole. F30 näppäimet tuntuvat erillisiltä ja niitä on helpompi katsomatta käyttää.
Yleisesti hyvän oloinen auto. Ja siis kitinätkin oli aika pieniä. Ehkä faceliftiin tulee parannuksia mittaristoonkin. Facelift 330xe touring voisi olla olla ihan hyvä auto sitten vuosien päästä. Ensin pitää vaan saada G20 seuraaja markkinoille, jotta hinnat saadaan alaspäin
Lisäys:
Nyt on tullut vielä tuo 318i mallikin hinnastoon. Samalla B48 motilla kuin tehokkaammat versiot, mutta vain pienemmillä tehoilla. Se että onko siinä fyysistä eroa vaikka 320i selviää varmaan myöhemmin, mutta ajatuksena voi olla ihan hyvä budjettimalli käyttöautoksi. Eli halpa hankintahinta kun "kukaan ei halua alitehoista" ja sitten lastulla teho --> 330i tasolle.
Sisätilatkin ovat kasvaneet, joskin hybridin akun kanssa sedanin konttiin ei mahdu mitään. Jos ikinä tarvitsee kuljetella mitään on käytännössä pakko valita farkku jonka valmistuksen pitäisi alkaa 2020 kesällä. Samalla tulee kai vihdoin android auto. Kännykällekin on vihdoin järkevä paikka keskikonsolin etuosassa jossa koeajoautossa oli myös langaton lataus. F30 mallissa kännykälle ei ole hyvää paikkaa.
Pakko vähän valittaakkin:
- Piano black viimeistelylistat sisustassa ovat pehmeämpiä kuin koskaan! Karhea sormenpää jättää pintaan naarmuja Aivan järkyttävää paskaa edes tarjota tuollaisia. Nuo kestävät ehkä vuoden ja sitten saa alkaa miettimään miten nuo saa kalvotettua uudestaan.
- Toinen mikä ainakin koeajolla tuntui melkoiselta turn offilta oli mittaristo. Digitaalimittaristo vaikuttaa siltä että siihen on vaan tungettu kaikenlaista kun "tälläisiä ihmiset vaan haluaa ostaa". Kaikesta graafisesta hassuttelusta huolimatta näytöllä ei ole mitään erityistä vaan on lähinnä sekava. Pieni kiitos pitää antaa siitä että nopeus sentään näkyy digitaalisena kokoajan. Perus mittaristossa (jota ei 330e saa) taitaa olla sama kuin F30 eli vain sport tila näyttää nopeuden (näin siis sillä 6WB mittaristolla).
- Viimeisin kitinä vielä siitä että näppäimien tuntuma on huonontunut ulkonäön vuoksi. Eli ratin ja idriven näppäimet on sellaiset lähes tasaiset joita joutuu katsomaan käytettäessä kun sormituntumaa ei ole. F30 näppäimet tuntuvat erillisiltä ja niitä on helpompi katsomatta käyttää.
Yleisesti hyvän oloinen auto. Ja siis kitinätkin oli aika pieniä. Ehkä faceliftiin tulee parannuksia mittaristoonkin. Facelift 330xe touring voisi olla olla ihan hyvä auto sitten vuosien päästä. Ensin pitää vaan saada G20 seuraaja markkinoille, jotta hinnat saadaan alaspäin
Lisäys:
Nyt on tullut vielä tuo 318i mallikin hinnastoon. Samalla B48 motilla kuin tehokkaammat versiot, mutta vain pienemmillä tehoilla. Se että onko siinä fyysistä eroa vaikka 320i selviää varmaan myöhemmin, mutta ajatuksena voi olla ihan hyvä budjettimalli käyttöautoksi. Eli halpa hankintahinta kun "kukaan ei halua alitehoista" ja sitten lastulla teho --> 330i tasolle.
Comment