Announcement

Collapse
No announcement yet.

G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6929
    • N/A

    #46
    G20 kun ostaa Adaptive M-Suspensionilla saa sitä jäykemmäksi sport asennolla, en osaa sanoa saako sen myös 320E malliin, 330E ainakin saa.
    Adaptiivialustan mukana tulee myös Aktiiviohjaus.
    330E tulee aina normaalikorkeudella, ruksit minkä alustan tahansa. Iskarit vaan vaihtuu. Eli se on "traktori" aina ellet vaihda jotai madallusjousia itse.
    Last edited by Antti O; 22-04-2021, 11:01.

    Comment

    • Pave407
      Bimmer Rookie
      • Mar 2017
      • 84
      • Helsinki

      #47
      Yritin tehdä omaa ketjua mutta sivusto ei toimi. Tässä asiani

      Keskustelua android autosta ja apple car playstä.

      Itsellä AA ja olen hommannut karttasovellukseksi Wazen *varottaa ääneen kameroista) ja tilannut Audiblen äänikirjojen kuuntelua varten.

      En oikein ole löytänyt googlen äänikomennoille käyttöä. Onko joku muu? Myöskään whatsappil viesti lukekinen (eli auto lukisi ne ääneen) toimio harvoin.


      Miinusta myös siitä että kojetaulun navissa ei näy AAn navin reitti vaan aina pitää navigoida erikseen Idriven kautta.

      Comment

      • Galaxy1223
        Bimmer Rookie
        • Jul 2009
        • 117
        • Suomi

        #48
        Joe väittää videollaan että kun 330e akusta loppuu virta on auto käytännössä vain polttomoottorin varassa. Onko tosiaan näin? Videolla jää vaikutelma että hän on oikeasti tilanteen kokenut ja ymmärrän toki että akkujen painon kera auto tuntuu tehottomalta pelkän polttomoottorin voimin...

        https://youtu.be/_Y-xC__LqDk

        Olen 330e koeajanut mutta akku ei ehtinyt loppua joten en tiedä miten homma oikeasti toimii. Luulin että auto säästelee satunnaisia kiihdytyksiä varten akkua.
        Last edited by Galaxy1223; 16-05-2021, 18:58.

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6699
          • PK-seutu

          #49
          Originally posted by Galaxy1223 View Post
          Joe väittää videollaan että kun 330e akusta loppuu virta on auto käytännössä vain polttomoottorin varassa. Onko tosiaan näin? Videolla jää vaikutelma että hän on oikeasti tilanteen kokenut ja ymmärrän toki että akkujen painon kera auto tuntuu tehottomalta pelkän polttomoottorin voimin...

          https://youtu.be/_Y-xC__LqDk

          Olen 330e koeajanut mutta akku ei ehtinyt loppua joten en tiedä miten homma oikeasti toimii. Luulin että auto säästelee satunnaisia kiihdytyksiä varten akkua.
          Kyllä. Akussa on aina jonkin verran latausta. Sitä ei pysty itse ajamaan kokonaan tyhjäksi. Eli on apuna myös täyskiihdytyksissä. Mutta toki jos kaasun painaa pohjaan ja ajaa pitkään täysiä niin loppuuhan se sähköapu jossain kohtaa.
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • Atom
            BTCF Member
            • Dec 2014
            • 102
            • Mäntsälä

            #50
            Originally posted by Galaxy1223 View Post
            Joe väittää videollaan että kun 330e akusta loppuu virta on auto käytännössä vain polttomoottorin varassa. Onko tosiaan näin? Videolla jää vaikutelma että hän on oikeasti tilanteen kokenut ja ymmärrän toki että akkujen painon kera auto tuntuu tehottomalta pelkän polttomoottorin voimin...

            https://youtu.be/_Y-xC__LqDk

            Olen 330e koeajanut mutta akku ei ehtinyt loppua joten en tiedä miten homma oikeasti toimii. Luulin että auto säästelee satunnaisia kiihdytyksiä varten akkua.
            Tekniikan Maailma testasi tätä hiljattain plugari testissä. Bemarissa ei olennaista eroa kiihtyvyydessä vielä useamman kiihdytyksen jälkeen akku "tyhjänä". Esim mersussa iso ero.
            G21 330e xDrive M-sport


            Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

            Uudenmaan Moottorioptimointi
            +358407496923

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 2003
              • Tampere/kainuu

              #51
              Akku ei ole tyhjä vaikka mittariston mukaan olisi. Siellä on latausta karkeasti sanottuna 15 -20% edelleen. Boostia sieltä saadaan ns tyhjänäkin.

              Sama yläpäässä eli sitä ei vedetä aivan täyteen vaikka mittaristo täyttä näyttääkin ja latausasema on sen ladannut "täyteen"
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • ///Jone
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2009
                • 1281
                • HKI

                #52
                Nopsalla googlettelulla selville, että ainakin Quaife tarjoaa lukkoperää G20. Lisäksi tehtaalta saa 330i ja 340m ja 330d -malleihin jonkinlaista M-sport tasauspyörästöä (huom! ...ei "lukko" sanaa).

                Onko tietoa millainen tuo BMW:n oma lukko on? Verkkosivulla ilmoitetaan "- - Vetopidon optimointi tapahtuu tasauspyörästön elektronisesti ohjatulla lamellijarrulla, joka pienentää takapyörien välistä pyörintänopeuseroa". Osanumeroita tutkimalla selviäis onko 330i ja 320i sama perä, tällöin retrofittinä menis tuo bemun "lukko-kikkare" myös 320i:hin, jos siitä on ees mihinkään.

                Omaan korvaan kuulostaa joltain kikkareelta, joka on jonkinlainen edistyneempi vedos jarruilla tehtävästä "lukosta", muttei kuitenkaan aito lukkoperä. Sähkölukko on onneton, kun sen teho hiipuu muutaman sladin jälkeen ainakin F20.

                Tavallaan olisi hyvin kiinnostava peli F20 jälkeen tuollainen G20 320i/e tai 330e/i. Sivistyneempi ja laadukkaampi, tehoa mukavasti ja voisi palata sedaniin takavedolla, sekä lukolla...Hieman fiilistä vanhasta 325i:stä. Siinä oli kitkalukko 25 % ja toimi ihan ok.
                ______________________
                Nykyinen:
                Model 3

                BMW:t vuodesta 2009:
                i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                Comment

                • IKa
                  BTCF Member
                  • Apr 2007
                  • 877
                  • Klaukkala

                  #53
                  Originally posted by ///Jone View Post
                  Nopsalla googlettelulla selville, että ainakin Quaife tarjoaa lukkoperää G20. Lisäksi tehtaalta saa 330i ja 340m ja 330d -malleihin jonkinlaista M-sport tasauspyörästöä (huom! ...ei "lukko" sanaa).

                  Onko tietoa millainen tuo BMW:n oma lukko on? Verkkosivulla ilmoitetaan "- - Vetopidon optimointi tapahtuu tasauspyörästön elektronisesti ohjatulla lamellijarrulla, joka pienentää takapyörien välistä pyörintänopeuseroa". Osanumeroita tutkimalla selviäis onko 330i ja 320i sama perä, tällöin retrofittinä menis tuo bemun "lukko-kikkare" myös 320i:hin, jos siitä on ees mihinkään.

                  Omaan korvaan kuulostaa joltain kikkareelta, joka on jonkinlainen edistyneempi vedos jarruilla tehtävästä "lukosta", muttei kuitenkaan aito lukkoperä. Sähkölukko on onneton, kun sen teho hiipuu muutaman sladin jälkeen ainakin F20.

                  Tavallaan olisi hyvin kiinnostava peli F20 jälkeen tuollainen G20 320i/e tai 330e/i. Sivistyneempi ja laadukkaampi, tehoa mukavasti ja voisi palata sedaniin takavedolla, sekä lukolla...Hieman fiilistä vanhasta 325i:stä. Siinä oli kitkalukko 25 % ja toimi ihan ok.
                  Oletuksesi (...kuulostaa joltain kikkareelta...) menee juuri väärinpäin. Tuo M Sport Differential on aito kitkalevy-lukko. Perustaltaan juuri sellainen joka lähes joka jannulla on E30/ E36 autoissaan, mutta kehittyneempi versio siitä.

                  Jos Lontoo taipuu, niin lue lisää vaikka täältä (kts. erityisesti toinen postaus): https://g20.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1656096

                  Uusissa aidoissa M-autoissa on "Active M Differential" joka on taas pykälää kehittyneempi: https://www.bmw-m.com/en/topics/maga...ferential.html

                  ps. Ei Quaifen Torsen-tyyppinen rataslukkokaan ole huono. Mulla oli sellainen F33 430i autossa. Mutta silti elektronisesti ohjattu kitkalevy-lukko vie voiton niin rata-ajossa kuin driftauksessa. F-sarjan autoissa ainakin oli eri perä 420i ja 430i ja vielä 440i versioiden välissä.
                  Last edited by IKa; 27-05-2021, 13:43.
                  G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                  Comment

                  • ///Jone
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2009
                    • 1281
                    • HKI

                    #54
                    Kiitos infosta Tuohan kuulostaa todella hyvältä.
                    ______________________
                    Nykyinen:
                    Model 3

                    BMW:t vuodesta 2009:
                    i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #55
                      G20 330e on mietinnässä ja koska olen ihan pihalla hyvin uusista autoista niin kertokaas mitä seikkoja tutkitte vastaavista autoista? Varusteet, lähinnä miten toimii ilmastointi/lämmitys-kauko-ohjaus?
                      Nämähän ovat aivan uusia autoja joten valinta tehdään katsomalla kiva väri ja ottamalla se
                      (M-sport joo tiedän, pitää hintansa, mutta hinnat alkaen kasasta näitä olen katsomassa)
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • ///Jone
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2009
                        • 1281
                        • HKI

                        #56
                        Onko kokemusta kuinka hyvin tuo BMW:n driving assistant professionalin ”automaattiajo” toimii?

                        Satunnaisten youtube-videoiden perusteella toimiva varuste, ihmettelen vaan miksei lähes missään myynnissä olevassa Suomi G20 tätä. Saksassa lähes jokaisessa 330e:ssä.
                        ______________________
                        Nykyinen:
                        Model 3

                        BMW:t vuodesta 2009:
                        i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7509
                          • Jyväshyvä

                          #57
                          Originally posted by ///Jone View Post
                          Onko kokemusta kuinka hyvin tuo BMW:n driving assistant professionalin ”automaattiajo” toimii?

                          Satunnaisten youtube-videoiden perusteella toimiva varuste, ihmettelen vaan miksei lähes missään myynnissä olevassa Suomi G20 tätä. Saksassa lähes jokaisessa 330e:ssä.
                          G3x sarjassa se toimii kohtuudella, ei kuitenkaan niin hyvin että siihen voisi luottaa ainakaan keväällä kun kaistaviivat on talven jäljiltä hävinneet...
                          Hyvä apu kun on vaikka puhelimessa tai oikein väsynyt, muuten se ei ole päällä...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Nettipepe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1341
                            • Kajaani

                            #58
                            Onkos kenelläkään havaintoa, liikkuuko näitä markkinoilla miten paljon tuolla mielenkiintoisella B48B20B moottorivariantilla?
                            F30 320xia
                            Ex E90 325da
                            Ex E90 320da
                            Ex E46 330D

                            Comment

                            • Pave407
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2017
                              • 84
                              • Helsinki

                              #59
                              Terve,

                              Omalla 330e:llä nyt 5000km alla.

                              Muutaman kerran nyt helteillä tuntunut, että ilmastointi ei puhalla kunnolla kylmää ja muutenkin epäilen suuresti, että auto pitäisi sisätilaa esim. asetetussa 20c. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tuossa yhdessä kohtaa päivityksen jälkeen huomasin että ilmastointi ei puhalla ollenkaan kylmää. Tämä saattoi (huom. En ole varma) johtua siitä, että päivityksessä oli asetukseksi vaihtunut ulkoilman oton sijaan oletukseksi kierrättää sisäilmaa esim. preconditionissa.

                              Edit. G30-puolella keskustelua aiheesta. https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=375909


                              Edit. 2: Täytyy tsekkaa ajomoodin asetuksista onko esim. EcoPro-tilassa joku hippiasetus ilmastoinnille.
                              Last edited by Pave407; 22-06-2021, 08:01.

                              Comment

                              • isolohko
                                BTCF Member
                                • May 2004
                                • 900
                                • Kymenlaakso

                                #60
                                Olenkos oikein hahmottanut, että 330e xDrive on ”aina” nelivetoinen, niin sähköajossa, kuin hybrid moodissa? Tuo lienee erona esim Volvon T6/T8 voimalinjaan, jossa e-ajossa menee takavedolla?

                                Jos saisi xDrive Bemariin Volvon tehot ja väännöt ja Mersun c plugarin lataustehot 11kW ja kantaman 100km, olisi aika kunkku kokonaisuus.

                                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎