Announcement

Collapse
No announcement yet.

G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • airish
    replied
    Originally posted by grändi View Post

    Ehkei bemarilla ole ohjetta, mutta ainakin Defalta löytyy tuotteen alla ohjeet .pdf muodossa, tässä jonkun 320d MHEV varianttiin sopivan tuotteen linkki: https://www.defa.com/fi/autolampo/mo...mitin-autoosi/
    Oman mielen mukaan myös löytynee letkulämppäriä ja/tai kiertovesipumpullista TT-thermoa esimerkiksi. Loppupeleissähän tuokin moottori on vaan B47 ymmärtääkseni.
    Kiitos kommentista.

    Tarina ei ollutkaan ihan loppuun asti käsitelty.
    Sekä Defalta että Calixilta löytyi ohjeet ja varmistukset että sopii sopii kun niitä suoraan valmistajilta kyselin.

    Kiinnostuin myös eThermo Webastosta.
    Pommitin näissä asioissa sekä BMW huoltoja että tunnettuja lämppäriasentajia ja joka suunnasta tuli ristiriitaista tietoa mikä onnistuu ja mikä ei.

    BMW huolto suostuu asentaan säteilylämppärin tai polttiswebaston. Siellä ei oltu kuultukkaan eThermosta eivätkä sille hintaa osanneet antaa. Toinen BMW huolto ei myynyt edes säteilyä kun ei kuulemma sovi MHEV autoon.
    Tunnettu lämppäriasentaja ilmoitti taas että eThermo Webaston saa asennettuna lähes samaan hintaan kuin normi webaston (vaikka laite maksaa kolmanneksen) ja sillä lämmitettäisiin ainoastaan sisätiloja...

    Mistään ei oikein saa faktatietoa kun kaikesta paistaa läpi se mitä halutaan myydä sen sijaan että kuunneltaisiin mitä asiakas haluaa ostaa...

    Leave a comment:


  • grändi
    replied
    Originally posted by airish View Post

    Itse itselleni vastaten että vaihtoehdot on kuulemma nolla. Käsittämätöntä ettei mukamas pysty asentaa minkäänlaista pistokelämppäriä MHEV autoon. Varaosakauppias kyllä sellaisen speksaa ja myy rekisterinumeron perusteella mutta valmistajan asennusohjeet sitten puuttuu.
    Ehkei bemarilla ole ohjetta, mutta ainakin Defalta löytyy tuotteen alla ohjeet .pdf muodossa, tässä jonkun 320d MHEV varianttiin sopivan tuotteen linkki: https://www.defa.com/fi/autolampo/mo...mitin-autoosi/
    Oman mielen mukaan myös löytynee letkulämppäriä ja/tai kiertovesipumpullista TT-thermoa esimerkiksi. Loppupeleissähän tuokin moottori on vaan B47 ymmärtääkseni.

    Leave a comment:


  • airish
    replied
    Originally posted by airish View Post
    Tervehdys. Taloon tuli 2021 320d MHEV Xdrivella. Ajamisen iloa 6 vuoden Hyundai pätkän jälkeen.
    Lämppäriä kaipailisin. Webastoa en halua. Osaatteko antaa suositukset perusteluineen ja kokemukset töpseli lämppäreistä?
    Itse itselleni vastaten että vaihtoehdot on kuulemma nolla. Käsittämätöntä ettei mukamas pysty asentaa minkäänlaista pistokelämppäriä MHEV autoon. Varaosakauppias kyllä sellaisen speksaa ja myy rekisterinumeron perusteella mutta valmistajan asennusohjeet sitten puuttuu.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by orpopiru View Post
    Minkähän takia ratin lämmitys lähtee aina päälle, kun auton laittaa lämpiämään ennen lähtöä?
    Ohjauspyörän lämmitys on suunniteltu toimimaan osana auton esilämmitystoimintoja, jolloin se kytkeytyy automaattisesti päälle muun sisätilojen lämmityksen mukana.

    Leave a comment:


  • orpopiru
    replied
    Moi, oon täs nyt reilu puoli vuotta ajellu -19 330e:llä. Tykkään kovasti. Minkähän takia ratin lämmitys lähtee aina päälle, kun auton laittaa lämpiämään ennen lähtöä? Oon kyllä moneen kertaan sen tuolta valikosta varmistanu, et ei pitäs lämmetä.

    Leave a comment:


  • airish
    replied
    Tervehdys. Taloon tuli 2021 320d MHEV Xdrivella. Ajamisen iloa 6 vuoden Hyundai pätkän jälkeen.
    Lämppäriä kaipailisin. Webastoa en halua. Osaatteko antaa suositukset perusteluineen ja kokemukset töpseli lämppäreistä?

    Leave a comment:


  • TJK
    replied
    Originally posted by Tommix View Post

    Totta, ja huvittaa kun pöllö-öljymiehet välillä hehkuttaa kun tankillisella pääsee 100 km.

    Pyh sanon minä.



    En oo ihan noin tyhjäksi kehdannu koskaan ajaa, mutta 32tkm ajoilla olen keskimäärin päässyt 1800km per tankillinen ja keskikulutus on 2l/100km.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Mikä piru tätä foorumia riivaa, väittää ettei postaus onnistu mutta läpi menee kuitenkin
    Last edited by Tommix; 17-08-2024, 14:00.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    tripla
    jotain errorua pukkaa eika postaus etee mutta silti näköjään menee läpi...​
    Last edited by Tommix; 17-08-2024, 13:57.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    tupla...
    Last edited by Tommix; 17-08-2024, 13:56.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Täällä 9kk ja 16 tkm ei mitään vikaa 90 pyörähti just.
    Todella edullinen auto ajaa,vaimon käytössä ja sillä työmatka 55 km päivässä joten tankilla ajaa pitkään..laskin joskus että puolet halvempi ajaa kun ex m550d
    Totta, ja huvittaa kun pöllö-öljymiehet välillä hehkuttaa kun tankillisella pääsee 100 km.

    Pyh sanon minä.




    Tämän kuvan jälkeen tankkiin mahtui bensaa:

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Täällä 9kk ja 16 tkm ei mitään vikaa 90 pyörähti just.
    Todella edullinen auto ajaa,vaimon käytössä ja sillä työmatka 55 km päivässä joten tankilla ajaa pitkään..laskin joskus että puolet halvempi ajaa kun ex m550d

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Täälä vuosi ja 20tkm ajeltu 330e hybridillä, nyt 113tkm taulussa ja ei mitää ongelmia ollut. 50km sähkörangella ajelee arkiajot ja muut ajot bensalla, bensaa palaa maantiellä 4,3l/100km. Halpa vehe laskee ja akkujakin pystyy tarvittaessa korjailee, vaikka ei näistä ihan liikoja moduuleja ole tainnut mennä. Lahden autosalpa ei ole vaihtanut ainakaa yhtää g korin bemarin moduulia tai akkua.

    Leave a comment:


  • TJK
    replied
    Originally posted by Jacques View Post

    Meillä on selvästi eri preferenssit, puhuin omasta kokemuksestani, en maininnut mitään halpuudesta. Höpöhöpö itsellesi.
    No kerro toki niistä kokemuksista? Halpuus viittaukset oli lähinnä tarkoitettu alkuperäiselle kysyjälle.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by TJK View Post

    Höpö höpöä. Jos hybridi vain sopii omaan käyttöön ja ajoprofiiliin, niin kyllä se on huomattavasti halvempi ajella kuin polttis. Hinta ei todellakaan romahdan takuun päättymisen jälkeen ja todella vähän mitään hybridi tekniikkaan liityviä ongelmia näissä on ollut. G2X koppasissa latausluukku lienee ainut mikä jossain kohtaa menee vaihtoon melko varmuudella. Ja jos hinnan romahdus akkutakuun jälkeen jännittää, niin osta sitten se "hintaromahdus malli" niin säästät rahaa ja ei tarvi jännittää..
    +1. Jos hybridi tukee omaa ajosuoritetta, niin 100tkm huolimatta kannattaa harkita. Mainittu latausluukku lienee pakkovaihdettavien listalla 2-3v. välein, omassa on nyt 3. luukku. Mitä jäännösarvoon tulee, niin kyllähän se on aika hyvää syöksyä ollut, nyt tuskin saisi enää puoliakaan siitä, mitä 3v. sitten maksoi mutta hei, eikös tämä ole baijerilais-syndroomaa syvimmillään..? Skoda Octavia ja Toyota Yaris ovat varmempia vaihtoehtoja, olleet tätä jo varmasti kymmenen vuotta.

    Omalla kohdalla jos olisi varaa (=vähemmän a-lainaa), niin seuraavakin olisi todennäköisesti hybridi. Se n. 50km käyttösäde kattaa päivittäiset tarpeet - jos pääsee lataamaan kotona ja töissä. Kerran kuussa suoritettu n. 1100-1300km ajolenkki taas menee suoraan bensalla. Säästöä? Tuskin, mutta kyllähän tuossa pari tankkausta kuussa välttää. Kaupunki- ja taajama-ajo on näillä paljon mukavampi kokemus kuin polttomoottorilla. Kannattaa ehdottomasti harkita ainakin?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎