G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Petteri75
    replied
    G20 M Sport-alusta on kovempi kuin edeltäjässä, F30:ssä. Tämä tuli kokeiltua itse ja oli ehkä 1. kerta, kun 45min koeajon loppumista vain odotti. Sinänsä sääli, kohde oli hyvinvarusteltu Suomi-auto (termi, jota ei usein kohtaa), muistaakseni BMW:n omilla 19-tuumaisilla. Kaikki tuli läpi, siis jokainen kaivonkansi, kuoppa ja ed. talven hiekoitushiekan sorajyvänenkin. Totta kai näytti hyvältä ja kaarreajo oli erittäinkin sujuvaa, mutta käytännössä kun ajaa KehäIII:en sisäpuolella ja muutenkin cruise päällä suoraan, niin epämukavuustekijä oli aika kova. Kannattaa ehdottomasti itse kokeilla ennen ostopäätöstä, omalla kohdalla se oli viimeinen kerta kun M Sport -alustaa tosissaan edes harkitsi.

    Jos eteen tulee dynaaminen l. sähköiskareilla varustettu M Sport G20, niin tässä voi olla mahdollisuuksia kohtuullisempaan ajomukavuuteen. Jos iskunvaimentimia pitää vaihtaa, kohtuullisuus lompakon suhteen päättyy välittömästi.

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by analoki View Post
    Hei, oon katselemassa uudeksi daily driveriksi G20 320i mallia 2019-2023 n. 30k€ m-sport paketilla. Kävin koeajaa yhtä ilman M-sport pakettia ja alustahan oli tosi mersumaisen pehmeä, jarrut aika lussut ja ohjaus hieman epälooginen (tosi kevyt pienessä vauhdissa ja poikkeuksellisen iso kontrasti maantieajoon)?

    Nyt ei ole oikein myynnissä M-sport paketilla olevia yksilöitä, niin korjaako se nämä puutteet kuinka hyvin? Haluan pääasiassa ajodynamiikoiltaan kohtuu hyvän auton ja muut lisävarusteet on enemmän optionaalisia... lueskelin foorumilta, että porukalla on ollut ongelmaa auton ohjaustehostimen herkkyden suhteen ja se vähän huolettaa kyllä... Onkohan näissä odotettavissa, että ketjulla pääsisi 200k+ km asti ilman huoltotoimenpiteitä?
    Ketjun kestosta ei huolen häivää jos huollettu järkevästi.
    Alustahan ei edes Msport alustalla ole mitenkään kivireki.
    Ohjauksen herkkyydessä varustekohtaista ja varmaan vuosimalli kohtaista eroa sekä sportohjelmassa erilainen tehostus. Kannattaa koeajaa useampaa yksilöä. Minä en ole huomannut noissa mitään erikoisen huonoa ohjausta, toki olen varmaan aika tottunut näihin Gxx koristen ohjauksiin. Msport on kyllä oma suositukseni.

    Leave a comment:


  • analoki
    replied
    Hei, oon katselemassa uudeksi daily driveriksi G20 320i mallia 2019-2023 n. 30k€ m-sport paketilla. Kävin koeajaa yhtä ilman M-sport pakettia ja alustahan oli tosi mersumaisen pehmeä, jarrut aika lussut ja ohjaus hieman epälooginen (tosi kevyt pienessä vauhdissa ja poikkeuksellisen iso kontrasti maantieajoon)?

    Nyt ei ole oikein myynnissä M-sport paketilla olevia yksilöitä, niin korjaako se nämä puutteet kuinka hyvin? Haluan pääasiassa ajodynamiikoiltaan kohtuu hyvän auton ja muut lisävarusteet on enemmän optionaalisia... lueskelin foorumilta, että porukalla on ollut ongelmaa auton ohjaustehostimen herkkyden suhteen ja se vähän huolettaa kyllä... Onkohan näissä odotettavissa, että ketjulla pääsisi 200k+ km asti ilman huoltotoimenpiteitä?

    Leave a comment:


  • asscona78
    replied
    330e sammui kesken ajon, polttomoottorilla ajaessa häipyi vain ykskaks kaikki virrat ja näkemiin teksti tuli näyttöön. Starttia painamalla heräsi kyllä eloon samantien ja toimi loppu matkan normaalisti mutta vähänhän tuo pahan maun jätti kun tuolleen teki.

    Onko muilla samanlaista ilmennyt?

    E:Lisäksi kun nyt rupesi kuuntelemaan polttomoottorin ääntä niin reilummin kaasutellessa ihan kuin dumppi suhisisi, liekö näissä normaalia? Ei ole aikaisemmin tullut juuri kuunneltua niin ei osaa sanoa onko ääni muuttunut.

    E2: Eilen meni keskinäyttö pimeäksi kun lähti liikkeelle, muutaman sammutus/käynnistys kerran jälkeen puolet näytöstä palasi ja puolet oli vaaleana. Tänään aamulla lähdettäessä oli taas normaali. Ei nyt kovin kaksiselta vaikuta bemarin laatu, parin kk jälkeen.
    Last edited by asscona78; 11-09-2025, 09:27.

    Leave a comment:


  • klasumasu
    replied
    Originally posted by 314da View Post

    Samalla lailla toimii ja asennus kuskinpuoleisesta sisälokarista.
    Jees, näin vähän arvelinki! Kiitokset tiedosta.

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by klasumasu View Post
    Kyselyä vähän G2x webastosta. Ilmeisesti mitä netissä myydään noita vastuksia missä liitin mukana niin käyvät myös tähän koppaan? Monessa paikassa mainittu G3x jne vaan. Onko täällä ketään, joka asentanut tän koriseen autoon? Onhan se paljon kivempi, et moottorikin lämpenee eikä vaa sisätilat.
    Samalla lailla toimii ja asennus kuskinpuoleisesta sisälokarista.

    Leave a comment:


  • klasumasu
    replied
    Kyselyä vähän G2x webastosta. Ilmeisesti mitä netissä myydään noita vastuksia missä liitin mukana niin käyvät myös tähän koppaan? Monessa paikassa mainittu G3x jne vaan. Onko täällä ketään, joka asentanut tän koriseen autoon? Onhan se paljon kivempi, et moottorikin lämpenee eikä vaa sisätilat.

    Leave a comment:


  • Jontsu00
    replied
    Originally posted by Jontsu00 View Post
    Juuri käytin auton katsastuksessa ja mainitsin asiasta, mutta mitään väljää ei perusteellisen etsinnän jälkeen löytynyt vielä näillä kilsoilla. Nelipyöräsuuntaukseen on aika varattu ensiviikolle, joten katsotaan irtoaako sieltäkään mitään uutta.
    Nelipyöräsuuntauksessa löytyi keulasta säädettävää (toinen rengas haritti ulospäin ja toinen aurasi liikaa sisään). Tämä paransi menoa jonkinverran, mutta ei vieläkään ihan älytöntä muutosta. Vaihdoin alle uudet vanteet ja renkaat (Michelin), joka taas vei ajettavuutta paremmaksi. Edelliset renkaat olivat kyllä jo todella kuluneet. Kokonaisuutena auto on nyt rauhallisempi ajettava, mutta ei nyt edelleenkään mihinkään kärkikastiin mene. Nyt on kuitenkin suhteellisen tarkkaan kaikki ongelmakohdat käyty läpi tämän osalta kun välyksiä ei ole, pyöräkulmat on kunnossa ja renkaat ovat uudet.

    Tarkoitus olisi asentaa autoon Eibach pro kit madallusjouset seuraavaksi. Kun olette madallusjousia asentaneet, niin oletteko lyhentäneet pohjaanlyöntikumeja alkuperäistä mitasta?

    Autossa on normaali ei-M-sport alusta.

    Leave a comment:


  • Jontsu00
    replied
    Originally posted by Kangas82 View Post

    Juu itse huomasin samaa kun ajelin pidempää matkaa motarilla. Mulla 320d G21 ja 100tkm ajettu. Laitahan viestiä jos oot teettäny jotain toimenpiteitä, onko ollu vaikutusta.
    Juuri käytin auton katsastuksessa ja mainitsin asiasta, mutta mitään väljää ei perusteellisen etsinnän jälkeen löytynyt vielä näillä kilsoilla. Nelipyöräsuuntaukseen on aika varattu ensiviikolle, joten katsotaan irtoaako sieltäkään mitään uutta.

    Leave a comment:


  • Kangas82
    replied
    Originally posted by Jontsu00 View Post
    Onko muilla G20 levoton ajettava?

    G20 320i xDrive -21 (ajettu n. 90tkm) on harmittavan levoton ajettava moottoritie nopeuksissa. Autoa joutuu ohjaamaan kokoajan, kun tuntuu että seilaa jatkuvasti. Kovalla tuulella ja huonolla tiellä vielä huomattavampi haitta. Rengastuksella ei vaikutusta, koska yhtä ”huono” ajettava kesä ja talvirenkailla (17”).
    Juu itse huomasin samaa kun ajelin pidempää matkaa motarilla. Mulla 320d G21 ja 100tkm ajettu. Laitahan viestiä jos oot teettäny jotain toimenpiteitä, onko ollu vaikutusta.

    Leave a comment:


  • Mip
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Haluttu asetus on koodattavissa oletukseksi.
    Millä saa koodattua? Obd11 ei apua ainakaan.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Mip View Post
    Saako näissä jotenkin adaptiivisen vakkarin etäisyyden valittua vakioksi?
    Haluttu asetus on koodattavissa oletukseksi.

    Leave a comment:


  • Mip
    replied
    Saako näissä jotenkin adaptiivisen vakkarin etäisyyden valittua vakioksi? Ainakun vakkarin laittaa päälle on ”3viivan” etäisyys vakiona. Käytän yleensä 4viivaa, ja ärsyttävä joka kerta erikseen painaa tuo päälle. Toisessa saksalaisessa sai suoraan asetuksista oletuksen päälle

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Tarkistuta etutukivarret. Erääseen M340i G21 piti tukivarsia vaihtaa alle 50 tkm kun pallonivelet oli väljät...

    Leave a comment:


  • Banned
    replied
    Tässä joku keskustelu aiheesta: https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...-keskialueella
    Itsellä ei onneksi ole vielä tullut vastaan vaikka >90 tkm ajettu.

    Leave a comment:

Working...
X