Announcement

Collapse
No announcement yet.

G20 ohjauksen takertelu keskialueella

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2328
    • Uusimaa

    #16
    Originally posted by Draper View Post
    Löytyy. Auto G30 2019. Hammastanko alkoi kolisemaan niin vaihdettiin uusi ohjausvaihde. Nyt keskialueella on todella epämääräistä, ohjaus ei ikäänkuin palauta yhtään keskelle vaan kun käännät hieman rattia niin se menee vaikka ojaan jos et korjaa. Tämä yhdistettynä outoon jäykkyyteen tekee ajosta aikamoista seilaamista. Harmittaa kun ennen remonttia meni kuin juna. Kyllä tähän pitäisi jotain parannusta keksiä.
    Ikävä kuulla että uudellakin ohjausvaihteella tilanne on tuo. Tässä mun tapauksessa ongelmia on kaksi: juuri tuo jumittava tunne. Aivan kuin hammastanko olisi täynnä jäykkää puuroa, joka estää ohjauksen palautuksen. Ja toisena ongelmana keskialueella oleva "mikorojumittaminen" ja muljahtelun tunne. Jälkimmäinen tuntuu olevan jonakin päivänä pahempi ja toisena taas jotenkuten siedettävä.

    Auto on menossa viikon päästä Autokeskukselle tutkimukseen. Ja jos palauttavat sen ilman minkäänlaista vikadiagnoosia, niin taitaa koko auto lähteä palautukseen autoliikkeeseen. Onneksi kirjautin tuon vian kauppakirjaan....
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • epikki
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 99
      • JKL

      #17
      Täysin sama ongelma oli G20 ja nyt myös G26.

      G20:stä käytätin pari kertaa Bavarialla Jyväskylässä huollossa tuloksetta. Mitään vikaa ei mistään löytynyt. Parani merkittävästi osaavalla nelipyöräsuuntaajalla. Toki ehkä vain siitä syystä että autoa ei tarvinnut ohjata koko aikaa johonkin päin.

      Hankittuani maanantaina G26 niin huokaisin jo helpotuksesta että ongelma on tiessään kunnes tuli todella tuulinen päivä ja +5 niin aivan täysi sama ominaisuus paljastui ja ehkä x2 mutta tänään taas ajellessa en ongelmaa havainnut.

      On kyllä todella kummallinen ja ärsyttävä vika. Mielenkiinnolla odottelen löytyykö tähän jotain syytä ihan softa puolelta?
      F11 530xd M-Sport -11
      ex. Skoda Superb aka koronakosla
      ex. F31 320xd M-Sport -14
      ex. A4 B8 3.0TDI Quattro
      ex. E61 535d M-Sport -07vm
      ex. E39 530d M-Sport, E30 ritsa

      Comment

      • Tomi T
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 3861
        • Nokia

        #18
        Ei nyt ole sama asia, mutta ohjauksen hommia G20:ssä kuitenkin, niin kirjoitan tähän.

        Ostin juuri tuollaisen 180tkm ajetun 330i:n. Kun auto lämpeni (kylmänä ei tosiaan mitään vikaa..), niin ohjauksessa tuntui ja erityisesti kuului ihan pienellä liikkellä välys/klak-klak-ääni. Alempi ohjausakseli oli syyllinen, uudella priima taas. Nivelen alue oli rasvaisen pölyinen tuossa. Oli vähän epävarma todeta autossa kiinni ollessa. Vanhassa osassa tuntui käsin irrallaan käpistellessä hyvin vähäinen välys.
        BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

        ex. 54*BMW

        Comment

        • TuomoA
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 538
          • Krs

          #19
          Omassani en ole havainnut jumiutumisia tai ongelmia ohjauksen kanssa, mutta allekirjoitan sen että kaistavahti on ärsyttävä. Sitä ei taida saada pysyvästi pois päältä ollenkaan? Palautuu aina kun auto sammutetaan ja käy sleepissä.
          G26 420iA Msport SanremoGreen
          F22 220iA Msport EstorilBlau
          F20 118i MsportValenciaOrange
          E82 118dA TitanSilber

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

            #20
            Originally posted by MeisterW View Post
            Voisiko liittyä kaistavahtiin? Pitää laittaa vilkku ensin päälle, muuten vastustaa?
            Tai jos ei kaistavahtiin, vaan tähän steering intervention toimintoon. Vai onko se Active steering nimellä.... Eikös joissakin bemareissa ole jonkinlainen automaattinen sivutuulen korjausominaisuus?
            Vai olenko sitten nähnyt unta.
            Mutta tiedä vaikka jos oliskin kyse siitä, ja sen huonosta kalibroinnista.
            Mä mitää tiiä, kuhan arvailen.

            P.S. Kun F11 tuli markkinoille, se oli koeajettavana liikkeessä. Tietty se piti testata. F11 520d. Mutta voi herran jumala mikä ohjaus siinä oli. Ihan ku ois ajanut jollain -70 mersulla jossa ohjaussimpukka olis ruuvattu aivan liian tiukalle, ja aina käännettäessä ohjaus tarras kiiinni enneku se yks kaks keveni ja auto alkoi kääntyä.
            Eipä sen jälkeen F1x mallit hirveesti oo innostanut.
            Last edited by Havis; 31-01-2025, 17:44.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2284
              • Vantaa

              #21
              Yleisesti ottaen nyky BMW:n ohjaus riippuu paljon ajettavuuteen liittyvistä varusteista.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              Working...
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎