Edit ajatus ankka
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e28 taka-akseli
Collapse
X
-
Jos ajatuksena olisi vaihtaa 518 E28:iin koko taka-akselipalkki tukivarsineen, levyjarruineen yms. kilkkeineen toisesta autosta, niin onko jollain mielipidettä mistä tuo kannattaisi tehdä? E34:stä lienee moni vaihdellut, mutta eikös niissäkin ole eroja vaikka ja kuinka koneesta riippuen? :thinkE28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti
Entisiä:
E30/E36/E39/E60/E92
Comment
-
-
Originally posted by leksii View PostMiks ne pitää jostain toisesta autosta vaihtaa? jos jotan jarrupäivitystä meinaa niin e34 jarrut passaa kyllä e28E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti
Entisiä:
E30/E36/E39/E60/E92
Comment
-
-
Originally posted by Potka View PostItselle oli jostain jäänyt semmoinen käsitys, ettei nuo E34 tukivarret istuisi suoraan tuohon E28 "pieneen" takapalkkiin?e28 535i Touring
e28 m535i + s38
e34 535i --> ?
Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi
Comment
-
-
Originally posted by leksii View PostEi ne istukkaan, meinasin vaan et jos on jo levyjarruakseli ja haluu isompaa jarrua niin ne on bolt on, mut jos rummut haluu levyiks vaihtaa nii ei ne niin kiven alla oo ne akselit, tai ostaa saksasta :think
Saksanmaa oli hyvä tipsi, sitä korttia en tajunnutkaan vielä tsekata, tänks!E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti
Entisiä:
E30/E36/E39/E60/E92
Comment
-
-
Originally posted by Potka View PostJepulis. Rikkinäistä puhelinta tässä selkeästi, eli kyseessä rumpujarrullinen akselisto, johon nuo ei ole bolt on. Kutoskoneisen E28:n takapalkki olisi yksi vaihtoehto, mutta punnailin josko olisi ollut myös muita vaihtoehtoja.
Saksanmaa oli hyvä tipsi, sitä korttia en tajunnutkaan vielä tsekata, tänks!
Tuosta hakemaan-NO FARMS NO FOOD-
M5 -93 Diamantschwarz
525i -86 Diamantschwarz
528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
X5 3.0d -05 Titansilber metallic
Comment
-
-
Originally posted by Morriz View PostE28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti
Entisiä:
E30/E36/E39/E60/E92
Comment
-
-
Originally posted by Jyke koo View PostKyllä e34 kynkät menee pikkutakapalkkiin bolt on mutta vetarit on liian lyhyet
Toinen puute on pikkupalkista puuttuva "drop armin" paikka. e34-kynkkien puslia ei ole suunniteltu ottamaan sivusuuntaisia voimia, vaan ne hoitaa tuo mainittu drop-arm, eli semmoinen ~7cm pitkä pulikka joka on alapuolelta pultattu ulomman puslankohdan ja taka-akselipalkin väliinAlla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
Originally posted by Haatainen View PostJa saattaa pyöränkulmille tapahtua kummia. isossa palkissa kun kiinnityspisteet on eri paikassa.
Toinen puute on pikkupalkista puuttuva "drop armin" paikka. e34-kynkkien puslia ei ole suunniteltu ottamaan sivusuuntaisia voimia, vaan ne hoitaa tuo mainittu drop-arm, eli semmoinen ~7cm pitkä pulikka joka on alapuolelta pultattu ulomman puslankohdan ja taka-akselipalkin väliin
Comment
-
-
Jarrupäivitys e28
Hei herättelen taas lakaa tulille, kun itsellä edessä jarrupäivitys e28 518i koriin tulossa! Multa löytyy jo e34:n jarruosat ja takakynkät. Oliko joku sopiva vetoakseli yhdistelmään: e28 pikkutaka-akseli + e34 takakynkät? E28:n levyjarrulliset akselit kun nykyään rupee oleen jo kiven allaVai onko tässätilanteessa helpompi sovittaa koko e34 taka-akseli e28 koriin? Kaikki vinkit on tervetulleita
Comment
-
-
Originally posted by axu-9435 View PostHei herättelen taas lakaa tulille, kun itsellä edessä jarrupäivitys e28 518i koriin tulossa! Multa löytyy jo e34:n jarruosat ja takakynkät. Oliko joku sopiva vetoakseli yhdistelmään: e28 pikkutaka-akseli + e34 takakynkät? E28:n levyjarrulliset akselit kun nykyään rupee oleen jo kiven allaVai onko tässätilanteessa helpompi sovittaa koko e34 taka-akseli e28 koriin? Kaikki vinkit on tervetulleita
Vetarin laippoja on kahta kokoa. isokoneisissa isommat.
Omassani (alunperin 518i) on tällainen kombo:
Edessä: E34 etutolpat jarruineen (530i V8), Kääntövarret E34.
Takana: E28 M30 poikkipalkki, E34 (530i V8) takatukivarret jarruineen, E28 210-perä ja vetoakselit.
Lisäksi ABS-järjestelmä samaisesta autosta.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostE34 tukivarret sopii suoraan E28:n takapalkkiin, mikäli se on M30 koneisesta mallista(=paikat tuplasilmukoille).
Vetarin laippoja on kahta kokoa. isokoneisissa isommat.
Omassani (alunperin 518i) on tällainen kombo:
Edessä: E34 etutolpat jarruineen (530i V8), Kääntövarret E34.
Takana: E28 M30 poikkipalkki, E34 (530i V8) takatukivarret jarruineen, E28 210-perä ja vetoakselit.
Lisäksi ABS-järjestelmä samaisesta autosta.
Eli näillä näkymin helpoin olisi lähteä kaventamaan e34:sen taka-akselia päistään jotta sopii e28:n runkoon. E28 taka-akselinihan on tietysti m10 koneisesta ja siihen ei siis istu nuo e34:sen kynkät?
Comment
-
Comment