Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 taka-akseli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heneld
    Newbiemmer
    • Nov 2010
    • 13
    • Kuopio

    #16
    Edit ajatus ankka
    Last edited by heneld; 20-11-2015, 16:02.
    520i E28 1984
    318i E91 2005

    Comment

    • Potka
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 67
      • Lepsämä

      #17
      Jos ajatuksena olisi vaihtaa 518 E28:iin koko taka-akselipalkki tukivarsineen, levyjarruineen yms. kilkkeineen toisesta autosta, niin onko jollain mielipidettä mistä tuo kannattaisi tehdä? E34:stä lienee moni vaihdellut, mutta eikös niissäkin ole eroja vaikka ja kuinka koneesta riippuen? :think
      E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti

      Entisiä:
      E30/E36/E39/E60/E92

      Comment

      • leksii
        BTCF Member
        • May 2012
        • 1035
        • Turku

        #18
        Miks ne pitää jostain toisesta autosta vaihtaa? jos jotan jarrupäivitystä meinaa niin e34 jarrut passaa kyllä e28
        e28 535i Touring
        e28 m535i + s38
        e34 535i --> ?


        Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

        Comment

        • Potka
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 67
          • Lepsämä

          #19
          Originally posted by leksii View Post
          Miks ne pitää jostain toisesta autosta vaihtaa? jos jotan jarrupäivitystä meinaa niin e34 jarrut passaa kyllä e28
          Itselle oli jostain jäänyt semmoinen käsitys, ettei nuo E34 tukivarret istuisi suoraan tuohon E28 "pieneen" takapalkkiin?
          E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti

          Entisiä:
          E30/E36/E39/E60/E92

          Comment

          • leksii
            BTCF Member
            • May 2012
            • 1035
            • Turku

            #20
            Originally posted by Potka View Post
            Itselle oli jostain jäänyt semmoinen käsitys, ettei nuo E34 tukivarret istuisi suoraan tuohon E28 "pieneen" takapalkkiin?
            Ei ne istukkaan, meinasin vaan et jos on jo levyjarruakseli ja haluu isompaa jarrua niin ne on bolt on, mut jos rummut haluu levyiks vaihtaa nii ei ne niin kiven alla oo ne akselit, tai ostaa saksasta :think
            e28 535i Touring
            e28 m535i + s38
            e34 535i --> ?


            Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

            Comment

            • Potka
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 67
              • Lepsämä

              #21
              Originally posted by leksii View Post
              Ei ne istukkaan, meinasin vaan et jos on jo levyjarruakseli ja haluu isompaa jarrua niin ne on bolt on, mut jos rummut haluu levyiks vaihtaa nii ei ne niin kiven alla oo ne akselit, tai ostaa saksasta :think
              Jepulis. Rikkinäistä puhelinta tässä selkeästi, eli kyseessä rumpujarrullinen akselisto, johon nuo ei ole bolt on. Kutoskoneisen E28:n takapalkki olisi yksi vaihtoehto, mutta punnailin josko olisi ollut myös muita vaihtoehtoja.

              Saksanmaa oli hyvä tipsi, sitä korttia en tajunnutkaan vielä tsekata, tänks!
              E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti

              Entisiä:
              E30/E36/E39/E60/E92

              Comment

              • Morriz
                BTCF Member
                • Nov 2005
                • 1609
                • Honkajoki

                #22
                Originally posted by Potka View Post
                Jepulis. Rikkinäistä puhelinta tässä selkeästi, eli kyseessä rumpujarrullinen akselisto, johon nuo ei ole bolt on. Kutoskoneisen E28:n takapalkki olisi yksi vaihtoehto, mutta punnailin josko olisi ollut myös muita vaihtoehtoja.

                Saksanmaa oli hyvä tipsi, sitä korttia en tajunnutkaan vielä tsekata, tänks!

                Tuosta hakemaan
                -NO FARMS NO FOOD-

                M5 -93 Diamantschwarz
                525i -86 Diamantschwarz
                528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                Comment

                • Potka
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 67
                  • Lepsämä

                  #23
                  Originally posted by Morriz View Post
                  Näin se homma etenee, paiskasin myyjälle samantien viestiä! Thx!
                  E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti

                  Entisiä:
                  E30/E36/E39/E60/E92

                  Comment

                  • Jyke koo
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 399
                    • Tampere/Hämeenlinna

                    #24
                    Kyllä e34 kynkät menee pikkutakapalkkiin bolt on mutta vetarit on liian lyhyet
                    Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                    Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                    Comment

                    • Haatainen
                      BTCF Member
                      • Jul 2009
                      • 1446
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by Jyke koo View Post
                      Kyllä e34 kynkät menee pikkutakapalkkiin bolt on mutta vetarit on liian lyhyet
                      Ja saattaa pyöränkulmille tapahtua kummia. isossa palkissa kun kiinnityspisteet on eri paikassa.

                      Toinen puute on pikkupalkista puuttuva "drop armin" paikka. e34-kynkkien puslia ei ole suunniteltu ottamaan sivusuuntaisia voimia, vaan ne hoitaa tuo mainittu drop-arm, eli semmoinen ~7cm pitkä pulikka joka on alapuolelta pultattu ulomman puslankohdan ja taka-akselipalkin väliin
                      Alla:
                      E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                      E24 635Csi -84 Polaris metallic

                      Ennenkin on ollut autoja

                      Comment

                      • rgaweer
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 1670
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by Haatainen View Post
                        Ja saattaa pyöränkulmille tapahtua kummia. isossa palkissa kun kiinnityspisteet on eri paikassa.

                        Toinen puute on pikkupalkista puuttuva "drop armin" paikka. e34-kynkkien puslia ei ole suunniteltu ottamaan sivusuuntaisia voimia, vaan ne hoitaa tuo mainittu drop-arm, eli semmoinen ~7cm pitkä pulikka joka on alapuolelta pultattu ulomman puslankohdan ja taka-akselipalkin väliin
                        Käsittääkseni alkupään(ainakin osassa) levyjarrulisissa kynkissä ei ole tuota drop-armia.
                        E34 x2, E12 x2, E30
                        E28 520i -82 & 520iA -86
                        Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                        Comment

                        • Schutzstaffel
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 345
                          • Lounais-Suomi

                          #27
                          Originally posted by rgaweer View Post
                          Käsittääkseni alkupään(ainakin osassa) levyjarrulisissa kynkissä ei ole tuota drop-armia.
                          Ainakaan 525i ja 528i ei ole sitä. Itsellä -84 ja puuttuu. 535i saattaa jo ollakin. :think
                          Monta 80-luvun autoa

                          Comment

                          • axu-9435
                            BTCF Member
                            • Jan 2019
                            • 19
                            • Tampere

                            #28
                            Jarrupäivitys e28

                            Hei herättelen taas lakaa tulille, kun itsellä edessä jarrupäivitys e28 518i koriin tulossa! Multa löytyy jo e34:n jarruosat ja takakynkät. Oliko joku sopiva vetoakseli yhdistelmään: e28 pikkutaka-akseli + e34 takakynkät? E28:n levyjarrulliset akselit kun nykyään rupee oleen jo kiven alla Vai onko tässätilanteessa helpompi sovittaa koko e34 taka-akseli e28 koriin? Kaikki vinkit on tervetulleita

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3045

                              #29
                              Originally posted by axu-9435 View Post
                              Hei herättelen taas lakaa tulille, kun itsellä edessä jarrupäivitys e28 518i koriin tulossa! Multa löytyy jo e34:n jarruosat ja takakynkät. Oliko joku sopiva vetoakseli yhdistelmään: e28 pikkutaka-akseli + e34 takakynkät? E28:n levyjarrulliset akselit kun nykyään rupee oleen jo kiven alla Vai onko tässätilanteessa helpompi sovittaa koko e34 taka-akseli e28 koriin? Kaikki vinkit on tervetulleita
                              E34 tukivarret sopii suoraan E28:n takapalkkiin, mikäli se on M30 koneisesta mallista(=paikat tuplasilmukoille).
                              Vetarin laippoja on kahta kokoa. isokoneisissa isommat.

                              Omassani (alunperin 518i) on tällainen kombo:

                              Edessä: E34 etutolpat jarruineen (530i V8), Kääntövarret E34.
                              Takana: E28 M30 poikkipalkki, E34 (530i V8) takatukivarret jarruineen, E28 210-perä ja vetoakselit.
                              Lisäksi ABS-järjestelmä samaisesta autosta.
                              Kulkineet/projektit:

                              640D F06
                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              • axu-9435
                                BTCF Member
                                • Jan 2019
                                • 19
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by poke View Post
                                E34 tukivarret sopii suoraan E28:n takapalkkiin, mikäli se on M30 koneisesta mallista(=paikat tuplasilmukoille).
                                Vetarin laippoja on kahta kokoa. isokoneisissa isommat.

                                Omassani (alunperin 518i) on tällainen kombo:

                                Edessä: E34 etutolpat jarruineen (530i V8), Kääntövarret E34.
                                Takana: E28 M30 poikkipalkki, E34 (530i V8) takatukivarret jarruineen, E28 210-perä ja vetoakselit.
                                Lisäksi ABS-järjestelmä samaisesta autosta.



                                Eli näillä näkymin helpoin olisi lähteä kaventamaan e34:sen taka-akselia päistään jotta sopii e28:n runkoon. E28 taka-akselinihan on tietysti m10 koneisesta ja siihen ei siis istu nuo e34:sen kynkät?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎