Ite säädin autostani sytytystä vanhanaikaisella lampulla jota oli hankala saada kiinni syvällä olevaan tulppaan. Sitä piti pitää ihan keskellä ja jos se vähänkin liikahti lähelle kantta niin vielä sentinkin rakoon iski kipinää väliin. Tyhjäkäynti muuttu heti raskaaks ja sen kyllä huomas kun kipinät karkas väärään paikkaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 M20B20 hyytyy/kakoo/pätkii?
Collapse
X
-
Vaihdoin tuossa PA-suodattimen ja auto kyllä otti kierroksia paljon paremmin, kuin vanhalla suodattimella. Pumppu oli hiljaa, mutta testikiepin jälkeen äänsi samallalailla, tainnut otta siipeensä, jos tuo suodatin on ollut tukkoinen.
EDIT: onkos jollain vinkkiä millä tuon paskasen suodattimen/pumpun pidikkeen sais auki. Putsasin kyllä pultit/mutterit, mutta keskellä pitävään pulttiin ei saa avainta, ettei pyöris läpi? Ei oo nimittäin uus suodatin kunnolla, kiinni kun laitoin vain sen verran, jotta pysty testilenkin heittään.Last edited by zener; 11-05-2006, 21:47.
Comment
-
-
laita sähkönen bensapumppu väliin ni pumppaa riittävästi bensaa... tai hanki jostai uus pumppu...puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
epäilys se on tämäkin
Kangaspäällysteiset kumiset bensalinjan pätkät "kasvavat" pikku hiljaa umpeen. Pumppu työntää sen mitä kerkeää, vaan ei sekään millin reiästä jaksa täyttä painetta antaa. Samalla paine "repii" kangas-kumiletkuja ja liitoskohdista suotaa... bensan haju.
Tulpanjohdoissa ja muissa virransyöttölaitteissa ei kannata säästellä. (Ellei osta varmalta kauppiaalta hyvää käytettyä tulpanjohtosettiä ->kiitos Esko!) Bremi tahi beru -> pitäisi toimia.
E28n tankki nyt vuotaa pääsääntöisesti aina, vaan ei pitäisi antaa käyntihäröä
Comment
-
-
Uus käytetty PA-pumppu on tuloillansa, ja tuo kuten mainitsin suodattimen vaihto auttoi asiaa. Joskin pientä rykimistä kylmänä vielä ilmenee, ja pumppu tosiaan ääntää, kun lämpimäksi asti ajaa.
Nuo kangaspäälysteiset on melkeinpä uusittu, yksi 2cm pätkä taitaa enää olla konehuoneen puolella.
Comment
-
-
Suodattimen ja pumpun vaihdoin, eikä vika poistunut.
Onkos tuolla kakskasin tankissa ennen bensapumppua jotain (suodatin tai joku mikä vois mennä tukkoon tms.)? Kun tuo uus pumppu pitää samanlaista ääntä kuin vanha... Viittais tukokseen?
En kyllä keksi enää missä vika...
Editoin ekaan postaukseen vikaselosteen.Last edited by zener; 17-05-2006, 18:13.
Comment
-
-
Äskön töistä lähtiessä pommi kävi korkeintaan 5 pytyllä, mutta sitten kun lämpes niin kaikki heräs. Samoten pihassa tyhjäkäynti seilas 500-1000rpm:n välillä.
EDIT: kiitos Bmw_Master. Täytyy huomenna tutkia oisko tuo tukossa, vaikka epäilen, että siellä ei vika ole, mutta eihän sitä koskaan tiedä.Last edited by zener; 18-05-2006, 18:50.
Comment
-
-
Originally posted by zenerSuodattimen ja pumpun vaihdoin, eikä vika poistunut.
Onkos tuolla kakskasin tankissa ennen bensapumppua jotain (suodatin tai joku mikä vois mennä tukkoon tms.)? Kun tuo uus pumppu pitää samanlaista ääntä kuin vanha... Viittais tukokseen?
En kyllä keksi enää missä vika...
Editoin ekaan postaukseen vikaselosteen.
On siella tankissa suodatin. Ota taka luukusta romut pois, ja loytyy luukku mista saat sen anturin tankista pois. Se on siina kiinni, sellainen muovi ritila.... Anturi muistaaksen lahtee pyorittamalla irti.
Comment
-
-
Pyttyjen putoaminen pelistä nyt kuitenkin korjautui virranjakajankannen ja tulpanjohtojen uusinnalla, mutta hyytyminen elää yhä edelleen. Ykkösellä kyllä kiertää ilosesti rajoittajaan asti, mutta isompaa kun lyö, auto hyytyy 4-5krpm välille, eikä ota kierroksia. Vapaalle jos päästät niin heti ottaa kierroksia.
Välillä tyhjäkäynti seilaa, ja yhtäkkiä saattaa tasoittua?
Comment
-
-
Originally posted by zenerPyttyjen putoaminen pelistä nyt kuitenkin korjautui virranjakajankannen ja tulpanjohtojen uusinnalla, mutta hyytyminen elää yhä edelleen. Ykkösellä kyllä kiertää ilosesti rajoittajaan asti, mutta isompaa kun lyö, auto hyytyy 4-5krpm välille, eikä ota kierroksia. Vapaalle jos päästät niin heti ottaa kierroksia.
Välillä tyhjäkäynti seilaa, ja yhtäkkiä saattaa tasoittua?
Ihan mutu pohjalta sanosin et kyllä siellä koneen puolella jotain häikkää vissiin on.....
Comment
-
-
No, niinhän se varmasti on, mutta kokeilen vielä tuota toista boksia, kun jonkinlainen epäilys tuohon poksin suuntaan on... Mutta saa nähdä, kunhan uusi käytetty saapuu.
Vika tosiaan enään tulee kylmänä. Auto hyytyy n. 3krpm kohdalla ja hyvin verkkaisesti kiertää enempää. Ja muutenkin alakierroksilla aika vaisu (röpöttää kun kierrättää vapaalla), ja savuttaa hieman. Kun M20 ottaa hiukan lämpöä rupeaa auto pelaamaan, vain tyhjäkäynti seilaa, kylmänä ei. Löpöäkin tuntus haukkovan enempi mitä ennen.
Eli siinäpä vähän 'tilanneraporttia' kun on seurannut hiukka enempi tuota.
Comment
-
-
Taitaa tämä kyseinen "pommi" olla mulla nyt talviautona Samat pikku ongelmat sitä vielä vaivaa.. Mut jos sillä 1-2kk ajelis.
Pitää tulpat vaihtaa ja säädättää toi vanhus niin jos se siitä vähän helpottas
Eli jos jotain muita vaihtoehtoja mistä vikaa kannattaa ettiä!!!Last edited by Tone83; 29-11-2006, 10:16.Ex; Audi A3 1.8T ABT -97
Ex; E36 325 coupe´ -92
TalviLintta E28 520i -82
jää lintta 316 4d -86
Comment
-
Comment