Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 perän korjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baku
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 347
    • Kausala

    #16
    Eli erilainen kiinnitys löytyy siis 520:stä ja 525 tds:stä. Ja tosiaankin, 518:ssa on samanlainen kiinnitys kuin 525 ->. 518 tuli markkinoille vasta -90, johtuuko sitten jotenkin siitä?
    F20 116d
    E63 645
    E28 528
    F30 320d x-drive
    F31 335d x-drive

    ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

    KTM 1290 Super Adventure
    K1200S
    ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

    Comment

    • pekka_
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 151
      • Vaasa/Laihia oligopoly

      #17
      Nyt olis hyllyssä 2 x e28 lukkoperä + 1 x e36 325 lukoton perä. Onko mahdollista sisuskalut vaihtamalle tehdä toisesta e36 325 lukkoperä?
      Die turkisen, jeden tag so schnell

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #18
        Originally posted by pekka_ View Post
        Nyt olis hyllyssä 2 x e28 lukkoperä + 1 x e36 325 lukoton perä. Onko mahdollista sisuskalut vaihtamalle tehdä toisesta e36 325 lukkoperä?
        On mahdollista jos noi e28 perät on type 188 periä.
        Eli siirtää sen e28 perän lukkoyksikön sinne e36 perään.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • pekka_
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 151
          • Vaasa/Laihia oligopoly

          #19
          Originally posted by jannmann View Post
          On mahdollista jos noi e28 perät on type 188 periä.
          Eli siirtää sen e28 perän lukkoyksikön sinne e36 perään.
          Mistäs mä tiedän onko tuo e28 perä type 188?
          Die turkisen, jeden tag so schnell

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #20
            Originally posted by pekka_ View Post
            Mistäs mä tiedän onko tuo e28 perä type 188?
            6-pulttinen on 188.

            EDIT: Nii ja 188mm levyt siellä sisällä.

            Comment

            • pekka_
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 151
              • Vaasa/Laihia oligopoly

              #21
              Tuo perän takalevy oli 8 pultilla kiinni eli tästä ei varmaan saa lukkoa tuohon e36 perään?
              Die turkisen, jeden tag so schnell

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                Originally posted by pekka_ View Post
                Tuo perän takalevy oli 8 pultilla kiinni eli tästä ei varmaan saa lukkoa tuohon e36 perään?
                Vetarinlaakerilaipoista lasketaan onko 8 vai 6 pulttinen. Ei vetareista vaan niistä laakerilaipoista.

                Comment

                • pekka_
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 151
                  • Vaasa/Laihia oligopoly

                  #23
                  Pitääpä kattoa monellako ne oli kiinni.
                  Die turkisen, jeden tag so schnell

                  Comment

                  • mortimer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1079
                    • Satulinna kaukomaan

                    #24
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    EDIT: Nii ja 188mm levyt siellä sisällä.
                    ...Lautaspyörän halkaisija määrää tyypin.

                    typ 168 = 168mm lautaspyörä = "4-pulttinen"
                    typ 188 = 188mm lautaspyörä = "6-pulttinen"
                    Typ 210 = 210mm lautaspyörä = "8-pulttinen"

                    i3S -20
                    E30M3 slotcar 1:32
                    XKE FHC 1971
                    Mgb Gt -66
                    T6 -19
                    E91 -08

                    Comment

                    • Schutzstaffel
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 345
                      • Lounais-Suomi

                      #25
                      Nostellaas topic ylös. Alkaa olemaan ajankohtaista perän korjaus, lukko vaihtuu lukottomaan samalla.

                      1) kysymys on, mistä tiivisteet 188 perään ? Scmiedmann myy sarjaa "Gasket kit final drive". Onko tämä oikea ja onko siinä kaikki osat ? Sopivuudeksi sanotaan vain E30-koriset joten ei se paljoa auta.

                      Tuotenumero: 33-10-1-210-518

                      2) Mistä olette saaneet varmuudella uusia laakereita perään? Laakerifirmoistahan niitä lähdetään metsästämään, mutta eipä taida monessa olla noita..

                      Näillä näkymin joko e23 tai e34 lukko vaihtuu e28 perään, ei pitäisi olla mun mielestä ongelmia kun kaikki on 188-mallia. :think
                      Monta 80-luvun autoa

                      Comment

                      • kal3
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2007
                        • 113
                        • Keminmaa

                        #26
                        Originally posted by Leka View Post
                        Ei käy E28:n perä E34:een, koska E28:n perämurikasta puuttuu kiinnitysmahdollisuus tässä kuvassa olevalle osa#1:n tuentaraudalle. Sisuskalut sopivat kylläkin samojen perätyyppien kesken.

                        Tuossa pari mun koostamaa artikkelia typ.168, 188, 210 perien kanssa puuhasteluun.

                        1
                        2
                        Passaako toisinpäin, eli uudemman e34:sen 188 Perä takakannen ja kardaanin laipan vaihdolla e28:siin? Onko hammaskosketus simmilevyin vai ''kiertein'' säädettävä?
                        635csi -85, e34x2

                        Comment

                        • Schutzstaffel
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 345
                          • Lounais-Suomi

                          #27
                          Perän korjaus projekti on tuota pikaa alkamassa. Mistä olette hommanneet perään tiivistesarjoja ja laakereita? Laakereita saa tietenkin alan kaupasta, vaan mistä varmuudella niitä on löytynyt ?

                          Käykö Schmiedmanilta tiivistesarja perään ? Tarjolla on e28 sarjalaiseen e30 ja e23 perän tiivisteitä. Hämäävää. Kumpi olisi lähinnä oikeaa? Välityshän on sama, mutta tiivisteet tulee perän kuoren mukaan ja ne on noissa eri. Eli kumpi käynee e28 perään ?:think
                          Monta 80-luvun autoa

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎