Pumppua voisi koittaa kopistella jollain...
Polttoainepumppu on E28:ssa auton alla, oikealla puolella, tankin etupuolella. Pumpun vieressä on polttoainesuodatin, joka on pumppua isompi -> älä lyö suodatinta, jos menet kopistelemaan pumppua.
Tuosta kopistelusta vielä sen verran, että pumpun/suodattimen kiinikerauta on yleensä aika ruosteessa, joten tarkista sen kunto ennen, kuin alat käyttää suuria vasaroita.
EDIT: Luin topicin läpi... Oletko mitannut, että pumpulle tulee jännite? Jos omistat yleismittarin, niin laita mittarin piuhat sen hyppylangan tilalle ja mittaa DC-jännitealueella. Jos ei mitään tule, niin tarkista sulakke 1 (sulakerasiassa äärimmäinen etuoikealla).
Elikkäs bensapumppu heräsi eloon ja samoin koko auto. Kiristin akunkengän joka oli löysällä. Jännä kyllä että kipinä tuli tulpille, muttei virtaa pumpulle.
Tosin samat nykimis ja kulkupuoli ongelmat jatkuvat edelleen. Nykii, ei kiihdy eikä kulje.
Kokeilin laittaa ilmamäärämittarista pari naksua rikkaamalle-> nyki enemmän.
Kokeilin myös laittaa pari naksua laihemmalle -> nyki enemmän.
Mistähän sitä vikaa sitten lähteä etsimään?
Minkäs merkkisiä tulppia olette tässä moottorissa käyttäny. Nyt paikoillaan ngk:t. Ennen oli boschit. Tosin en tiedä onko ollut merkinvaihdolla vaikutusta, koska olen omistanut auton vasta 1kk verran ja vika on ollut ostosta lähtien.
Ja voiko sitä lokasuojassa olevaa sytytyksen ohjausyksikköä jotenkin testata ?
Elikkäs bensapumppu heräsi eloon ja samoin koko auto. Kiristin akunkengän joka oli löysällä. Jännä kyllä että kipinä tuli tulpille, muttei virtaa pumpulle.
Tosin samat nykimis ja kulkupuoli ongelmat jatkuvat edelleen. Nykii, ei kiihdy eikä kulje.
Kokeilin laittaa ilmamäärämittarista pari naksua rikkaamalle-> nyki enemmän.
Kokeilin myös laittaa pari naksua laihemmalle -> nyki enemmän.
Mistähän sitä vikaa sitten lähteä etsimään?
Minkäs merkkisiä tulppia olette tässä moottorissa käyttäny. Nyt paikoillaan ngk:t. Ennen oli boschit. Tosin en tiedä onko ollut merkinvaihdolla vaikutusta, koska olen omistanut auton vasta 1kk verran ja vika on ollut ostosta lähtien.
Ja voiko sitä lokasuojassa olevaa sytytyksen ohjausyksikköä jotenkin testata ?
Itsellä tällä hetkellä ngk:n tulpat eikä ongelmia, ei uskoisi niistä johtuvan... :think
Imeskelin ja puhaltelin letkut läpi. Auto käynnissä käynti muuttui. Ja tuntui selvä vastus. Onko tuon kyseisen venttiilin tarkoitus olla melkein tukossa ? Päästää vähän ilmaa läpi toiseen suuntaa, toiseen ei yhtään.
Jep. Keinuvipuhan siihen vaihdettiin. Keinun vaihdoin jälkeen savutus loppui ja kaikki sylinterit on mukana pelissä. Voihan se olla että siellä uupuu puristuspaineet juurikin tuosta 2.sylinteristä.
Täytyy vielä ensin tarkastaa sytytyksen ajoitus ja bensapaineet. Sitten seuraavana käyttää puristuspainemittauksessa.
Puristukset mitattu. 12-14 bar joka sylinterissä.
Myös bensapaineita koitin mitata. Kun kääntää virrat päälle pumppu nostaa mittarin mukaan paineet 3-4bar. Sitten kun auton käynnistää niin painemittari näyttää jotain 14bar
Veikkaan ettei painemittari oikein toiminut. Täytyy koittaa vielä jollain toisella painemittarilla.
Comment