Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 520i ongelmia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muppe
    BTCF Member
    • May 2006
    • 1866
    • Östermyra

    #16
    Olisko tankin sisällä tai siin tankin ulkopuolella:think Viisaammat korjatkoon
    Last edited by Muppe; 01-07-2008, 21:33.
    E61 530dA M-Sport
    E39 520iA Touring

    ex. E34 525iA
    ex. E34 535iA
    ex. E34 520i
    ex. E34 520i
    ex. E36 320i

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #17
      Pumppua voisi koittaa kopistella jollain...
      Polttoainepumppu on E28:ssa auton alla, oikealla puolella, tankin etupuolella. Pumpun vieressä on polttoainesuodatin, joka on pumppua isompi -> älä lyö suodatinta, jos menet kopistelemaan pumppua.

      Tuosta kopistelusta vielä sen verran, että pumpun/suodattimen kiinikerauta on yleensä aika ruosteessa, joten tarkista sen kunto ennen, kuin alat käyttää suuria vasaroita.


      EDIT: Luin topicin läpi... Oletko mitannut, että pumpulle tulee jännite? Jos omistat yleismittarin, niin laita mittarin piuhat sen hyppylangan tilalle ja mittaa DC-jännitealueella. Jos ei mitään tule, niin tarkista sulakke 1 (sulakerasiassa äärimmäinen etuoikealla).
      Last edited by kaol; 01-07-2008, 22:05.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • kupo
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 62
        • Helsinki

        #18
        Tänään mittasin pinnien välistä sen jannitteen ja näytti olevan 12V. Täytyy seuraavaksi katsoa tuleeko jännite piuhojen päähän pumpunlähistölle.
        e36 328i touring -97
        e36 318ia touring -97 (ex)
        e28 520i -84 (ex)

        Comment

        • kupo
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 62
          • Helsinki

          #19
          Elikkäs bensapumppu heräsi eloon ja samoin koko auto. Kiristin akunkengän joka oli löysällä. Jännä kyllä että kipinä tuli tulpille, muttei virtaa pumpulle.

          Tosin samat nykimis ja kulkupuoli ongelmat jatkuvat edelleen. Nykii, ei kiihdy eikä kulje.

          Kokeilin laittaa ilmamäärämittarista pari naksua rikkaamalle-> nyki enemmän.
          Kokeilin myös laittaa pari naksua laihemmalle -> nyki enemmän.

          Mistähän sitä vikaa sitten lähteä etsimään?
          Minkäs merkkisiä tulppia olette tässä moottorissa käyttäny. Nyt paikoillaan ngk:t. Ennen oli boschit. Tosin en tiedä onko ollut merkinvaihdolla vaikutusta, koska olen omistanut auton vasta 1kk verran ja vika on ollut ostosta lähtien.

          Ja voiko sitä lokasuojassa olevaa sytytyksen ohjausyksikköä jotenkin testata ?
          Last edited by kupo; 03-07-2008, 18:53.
          e36 328i touring -97
          e36 318ia touring -97 (ex)
          e28 520i -84 (ex)

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7085
            • Forssa

            #20
            Originally posted by kupo View Post
            Elikkäs bensapumppu heräsi eloon ja samoin koko auto. Kiristin akunkengän joka oli löysällä. Jännä kyllä että kipinä tuli tulpille, muttei virtaa pumpulle.

            Tosin samat nykimis ja kulkupuoli ongelmat jatkuvat edelleen. Nykii, ei kiihdy eikä kulje.

            Kokeilin laittaa ilmamäärämittarista pari naksua rikkaamalle-> nyki enemmän.
            Kokeilin myös laittaa pari naksua laihemmalle -> nyki enemmän.

            Mistähän sitä vikaa sitten lähteä etsimään?
            Minkäs merkkisiä tulppia olette tässä moottorissa käyttäny. Nyt paikoillaan ngk:t. Ennen oli boschit. Tosin en tiedä onko ollut merkinvaihdolla vaikutusta, koska olen omistanut auton vasta 1kk verran ja vika on ollut ostosta lähtien.

            Ja voiko sitä lokasuojassa olevaa sytytyksen ohjausyksikköä jotenkin testata ?
            Itsellä tällä hetkellä ngk:n tulpat eikä ongelmia, ei uskoisi niistä johtuvan... :think
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • kupo
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 62
              • Helsinki

              #21

              Mikä on kuvassa oleva venttiili numerolla 12? Miten mahtaa toimia ja mikä on sen tarkoitus?
              e36 328i touring -97
              e36 318ia touring -97 (ex)
              e28 520i -84 (ex)

              Comment

              • jpkl
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 53
                • suomi

                #22
                Originally posted by kupo View Post
                http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=11&fg=45
                Mikä on kuvassa oleva venttiili numerolla 12? Miten mahtaa toimia ja mikä on sen tarkoitus?
                oletko tuon jakajan alipainesäätimen tarkastanut? "puhallellut letkuun"

                Comment

                • kupo
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 62
                  • Helsinki

                  #23
                  Imeskelin ja puhaltelin letkut läpi. Auto käynnissä käynti muuttui. Ja tuntui selvä vastus. Onko tuon kyseisen venttiilin tarkoitus olla melkein tukossa ? Päästää vähän ilmaa läpi toiseen suuntaa, toiseen ei yhtään.
                  e36 328i touring -97
                  e36 318ia touring -97 (ex)
                  e28 520i -84 (ex)

                  Comment

                  • jpkl
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2008
                    • 53
                    • suomi

                    #24
                    mitäs meinasit tehdä moottorille? kunnostaa?

                    Comment

                    • kupo
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2007
                      • 62
                      • Helsinki

                      #25
                      No tarkoitus olis löytää vika tuohon tehottomuuteen ja nykimiseen.
                      e36 328i touring -97
                      e36 318ia touring -97 (ex)
                      e28 520i -84 (ex)

                      Comment

                      • jpkl
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2008
                        • 53
                        • suomi

                        #26
                        Originally posted by kupo View Post
                        No tarkoitus olis löytää vika tuohon tehottomuuteen ja nykimiseen.
                        :think hirveesti ole vaihtoehtoja moottorin toiminnassa, "ehkä" Se on isomman remontin tarpeessa?

                        Comment

                        • jpkl
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 53
                          • suomi

                          #27
                          Originally posted by kupo View Post
                          Vika löytyi. Oli Siitä pimeänä olevasta sylinteristä menny imupuolen keinuvipu poikki . Mitenkähän se tuollalailla.
                          Kuva tapahtuneesta: http://s305.photobucket.com/albums/n...t=30052008.jpg
                          eikös tän vian kunnostus pitäny hoitaa homma?
                          Last edited by jpkl; 04-07-2008, 22:24.

                          Comment

                          • kupo
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 62
                            • Helsinki

                            #28
                            Jep. Keinuvipuhan siihen vaihdettiin. Keinun vaihdoin jälkeen savutus loppui ja kaikki sylinterit on mukana pelissä. Voihan se olla että siellä uupuu puristuspaineet juurikin tuosta 2.sylinteristä.

                            Täytyy vielä ensin tarkastaa sytytyksen ajoitus ja bensapaineet. Sitten seuraavana käyttää puristuspainemittauksessa.
                            e36 328i touring -97
                            e36 318ia touring -97 (ex)
                            e28 520i -84 (ex)

                            Comment

                            • kupo
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2007
                              • 62
                              • Helsinki

                              #29
                              Puristukset mitattu. 12-14 bar joka sylinterissä.
                              Myös bensapaineita koitin mitata. Kun kääntää virrat päälle pumppu nostaa mittarin mukaan paineet 3-4bar. Sitten kun auton käynnistää niin painemittari näyttää jotain 14bar
                              Veikkaan ettei painemittari oikein toiminut. Täytyy koittaa vielä jollain toisella painemittarilla.
                              e36 328i touring -97
                              e36 318ia touring -97 (ex)
                              e28 520i -84 (ex)

                              Comment

                              • jpkl
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2008
                                • 53
                                • suomi

                                #30
                                oliko sytkän säädöllä vaikutusta? miten se nykiminen ilmenee?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎