Itellä M30 koneen kanssa sama ongelma.. Tänään lähdin ajamaan -> starttasi aika pitkään mutta lähti käyntiin kuitenkin (ensimmäistä kertaa teki noin) -> auto pyöri about 2min tyhjäkäyntiä ja kun lähdin ajamaan niin noin 50m päästä hyytyi.. Starttaa mutta ei edes lupaile.. Täytyy huomenna alkaa etsiä vikoja, nähtävästi ei minkäänlaista kipinää tule
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e28: 525; ei käynnisty ->
Collapse
X
-
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
-
-
Yksi itse aiheutettu vika ja korjaus
Virranjakajaan menevän johdon liitin oli murtunut ja VIRRANJAKAJAN KYLJESSÄ OLEVAN PISTOKKEEN OHUT LUKKORAUTA OLI JÄÄNYT VIRRANJAKAJAN KOSKETTIMEEN JA LINKSAHTANUT UROSKOSKETTIMIIN KIINNI, jolloin ne olivat oikosulussa. Rauta pois ja osat kiinni niin auto käynnistyi kuin "pupu pensaasta"!
Lisäksi tarkistuslista E28 ja E30 TIC kärjettömällä sytytysjärjestelmällä varustettuihin Bimmereihin:
1) Virranjakajan kansi kuivaksi.
2) Ohjausyksiköön tuleva liitin sisältä kuivaksi.
3) Ohjausyksiköön tulevan liittimen pinnien 5 ja 6 välinen vastus tulee olla n. 1000 ohmia. Liittimet 5 ja 6 ovat kun liitintä katsotaan edestä siten että 3 - kohoumaa ovat ylhällä on äärimmäisenä oikealla pinni 7 ja seutaavat 2 ovat 6 ja 5.
4) Mikäli poistit virranjakajan ole tarkkana, että asento palautuu samaksi.
_________________- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Vika korjaantui putsaamalla kunnolla kampuran asentotunnistin sekä virranjakajan kylkeen tuleva liitin.. Samoten käyntiin vaikutti tuon sulakekotelon luona olevan pitkän releen (bensapumppu?) putsaus ja liittimien "tiukennus".. Katotaan nyt että miten pitkään pelaa ennen kun alkaa oireilla taas..
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Nyt oli taas aikaa tutkia eikä kipinää tule vieläkään. Puolan vaihdolla arvot nyt kohillaan, mutta kipinää ei tule tulppaan asti. Vian luulis olevan virranjakajas nyt enää ? Kokeiltu toisella ruiskuboxilla myös, ei vaikutusta. Ei auta kohta ku hinata autosähköön, ei keksi enää mitää. Myös asentoanturi näytti oikeita lukemia putsauksen jälkeen.Monta 80-luvun autoa
Comment
-
-
Originally posted by Schutzstaffel View PostNyt oli taas aikaa tutkia eikä kipinää tule vieläkään. Puolan vaihdolla arvot nyt kohillaan, mutta kipinää ei tule tulppaan asti. Vian luulis olevan virranjakajas nyt enää ? Kokeiltu toisella ruiskuboxilla myös, ei vaikutusta. Ei auta kohta ku hinata autosähköön, ei keksi enää mitää. Myös asentoanturi näytti oikeita lukemia putsauksen jälkeen.ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
-
Jos tutkis ton moottorinohjausboxin; Virtaa sinne pitäis tulla yhtä paljon kuin akussa on ja miinuksen toimia. Kuinka suuret arvot pitäis saada ohjaus signaaleille ?
Tollasta ohjausboxia kuin muilla on iskarin yläpään vieressä, tässä ei tosiaan ole. Liekö ruisku johtoineen vaihdettu kun ohjausboxikin on 528i:n.
Jos siellä on jossain johdoissa katkos. ei täs keksi muuta tosiaan enää..
Oskilloskoopilla sais parhaiten tutkittua, sellasta ei ole. Mitä mahtaa kustantaa autosähkö, toivon mukaa ei tarvi sinne hinata..Monta 80-luvun autoa
Comment
-
Comment