Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28: 525; ei käynnisty ->

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magirus
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 875
    • Keski-Suomi und Sawo

    #31
    Itellä M30 koneen kanssa sama ongelma.. Tänään lähdin ajamaan -> starttasi aika pitkään mutta lähti käyntiin kuitenkin (ensimmäistä kertaa teki noin) -> auto pyöri about 2min tyhjäkäyntiä ja kun lähdin ajamaan niin noin 50m päästä hyytyi.. Starttaa mutta ei edes lupaile.. Täytyy huomenna alkaa etsiä vikoja, nähtävästi ei minkäänlaista kipinää tule

    M47TU E61 520D FamilyWagon -06
    M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
    M20 E30 320i/323i Rooflost -86
    M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


    O: E24 osasia

    Comment

    • tsbmw
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 1495
      • Ilvola

      #32
      Yksi itse aiheutettu vika ja korjaus

      Virranjakajaan menevän johdon liitin oli murtunut ja VIRRANJAKAJAN KYLJESSÄ OLEVAN PISTOKKEEN OHUT LUKKORAUTA OLI JÄÄNYT VIRRANJAKAJAN KOSKETTIMEEN JA LINKSAHTANUT UROSKOSKETTIMIIN KIINNI, jolloin ne olivat oikosulussa. Rauta pois ja osat kiinni niin auto käynnistyi kuin "pupu pensaasta"!

      Lisäksi tarkistuslista E28 ja E30 TIC kärjettömällä sytytysjärjestelmällä varustettuihin Bimmereihin:

      1) Virranjakajan kansi kuivaksi.
      2) Ohjausyksiköön tuleva liitin sisältä kuivaksi.
      3) Ohjausyksiköön tulevan liittimen pinnien 5 ja 6 välinen vastus tulee olla n. 1000 ohmia. Liittimet 5 ja 6 ovat kun liitintä katsotaan edestä siten että 3 - kohoumaa ovat ylhällä on äärimmäisenä oikealla pinni 7 ja seutaavat 2 ovat 6 ja 5.
      4) Mikäli poistit virranjakajan ole tarkkana, että asento palautuu samaksi.

      _________________
      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
      - E28 528i, 528i+, M5

      Comment

      • Magirus
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 875
        • Keski-Suomi und Sawo

        #33
        Vika korjaantui putsaamalla kunnolla kampuran asentotunnistin sekä virranjakajan kylkeen tuleva liitin.. Samoten käyntiin vaikutti tuon sulakekotelon luona olevan pitkän releen (bensapumppu?) putsaus ja liittimien "tiukennus".. Katotaan nyt että miten pitkään pelaa ennen kun alkaa oireilla taas..

        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


        O: E24 osasia

        Comment

        • Schutzstaffel
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 345
          • Lounais-Suomi

          #34
          Nyt oli taas aikaa tutkia eikä kipinää tule vieläkään. Puolan vaihdolla arvot nyt kohillaan, mutta kipinää ei tule tulppaan asti. Vian luulis olevan virranjakajas nyt enää ? Kokeiltu toisella ruiskuboxilla myös, ei vaikutusta. Ei auta kohta ku hinata autosähköön, ei keksi enää mitää. Myös asentoanturi näytti oikeita lukemia putsauksen jälkeen.
          Monta 80-luvun autoa

          Comment

          • insp
            BTCF Member
            • Sep 2002
            • 827
            • Iittala

            #35
            Originally posted by Schutzstaffel View Post
            Nyt oli taas aikaa tutkia eikä kipinää tule vieläkään. Puolan vaihdolla arvot nyt kohillaan, mutta kipinää ei tule tulppaan asti. Vian luulis olevan virranjakajas nyt enää ? Kokeiltu toisella ruiskuboxilla myös, ei vaikutusta. Ei auta kohta ku hinata autosähköön, ei keksi enää mitää. Myös asentoanturi näytti oikeita lukemia putsauksen jälkeen.
            Kuullostaa niin siltä että aivoboxi ei saa tietoa että pyöriikö kone, mutta jos kerta anturi on ehjä niin jossain välissä on pakko olla katkos.
            ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

            Comment

            • Schutzstaffel
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 345
              • Lounais-Suomi

              #36
              Jotain tämmöstä siin vois olla. Boxi ja anturi toimii kerta. Miten ihmees voi johto sitte mennä poikki kun auto seisoo.. No pitää kai rikkoa ne suojat, näkee ainakin johdot sitten.
              Monta 80-luvun autoa

              Comment

              • Schutzstaffel
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 345
                • Lounais-Suomi

                #37
                Jos tutkis ton moottorinohjausboxin; Virtaa sinne pitäis tulla yhtä paljon kuin akussa on ja miinuksen toimia. Kuinka suuret arvot pitäis saada ohjaus signaaleille ?

                Tollasta ohjausboxia kuin muilla on iskarin yläpään vieressä, tässä ei tosiaan ole. Liekö ruisku johtoineen vaihdettu kun ohjausboxikin on 528i:n.

                Jos siellä on jossain johdoissa katkos. ei täs keksi muuta tosiaan enää..

                Oskilloskoopilla sais parhaiten tutkittua, sellasta ei ole. Mitä mahtaa kustantaa autosähkö, toivon mukaa ei tarvi sinne hinata..
                Monta 80-luvun autoa

                Comment

                • Schutzstaffel
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 345
                  • Lounais-Suomi

                  #38
                  Jees eli kipinä tulee nyt, mut ampuu putkessa ja savua tulee imusarjan edestä. Lisäksi kone pyörii kovaa, liian kovaa mun mielestä. Ei tämä sentää ole mikään formula.

                  Niin olisko jotain vihjeitä ? :think
                  Monta 80-luvun autoa

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎