Eikös kaikista helpoin olisi laittaa remmiahdin jos alas haluaa lisää...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 forever - vääntöä
Collapse
X
-
primerap10gtr
-
Originally posted by primerap10gtr View PostEikös kaikista helpoin olisi laittaa remmiahdin jos alas haluaa lisää...
-ja potkii alhaalta
EDIT : Ja aivan ilman kettuilua kirjoitan. Tuollaisissa koneissa on nimenomaan puristettu maksimaalinen polttoainetalous. Pienellä koneella on hyvin suuri kuorma "koko ajan" ahtamisen ansiosta ja puristussuhde on säilytetty korkeana. Vaatii tietysti ruiskulta ja sytkältäkin yhtä jos toista.Last edited by petrolhead; 12-12-2009, 16:27.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Ai Teistä ihanneauto on Polo diselkinneri moottori vinkuen?
Mulla on Jetta wv pikkunen seisonnas (ajoin n. 200kkm), mutta enää en noihin himmeleihin mene. Onkos noissa perheauton tilat ja E28:n ajomukavuus, tuntuma tiehen (alusta), äänettämyys (2500r / 120km/t) ja reagointi mökkitiellä? Yhtä vaivaton vaihdelaatikko ja olemattomat huolto- ja pääomakulut?
Wanha Jaguar, Daimler tai Rover P6 3500 voisi olle kompromissi "kaasutettuna" hankintahinnan, mukavuuden, ominaisuuksien ja tilojen suhteen, mutta semmoisten ylläpito arkiliikenteessä "murtaa kamelin selän"...
Toistaiseksi edelleen paras forever - koukussa E28:n yli 20v, auto on kuin hanska kädessä, tunnokas ja tehokas. Nyt kulut kaasuautona alta 5€ / 100km ja todellinen ekoauto, päästöt 1/40 dieseliin verraten, ei uudelleenvalmistamista, pääomakulut plussalla, huolto helppo ja halpa myös itse harrastaen - alkaa ekologinen selkäreppu olla kohdillaan.
Eipä noista 3kpl, ole muuta kuin kuluvia osia joskus vaihdettu, syynä iso kone ja loistava vaihteisto.
Kun tämä "auto-liittoni" tuntuu kestävän niin miksei parantaen kuin "Wanha Viini"?
Ja noista dieseleistä ei oikein taida löytyä vastaavaa alta 10000€ hintaluokassa (jos missään) 8s 0-100km? Ei vääntö ole dieseleiden ominaisuus, vaan niihin pakosta rakennettu "kikkareilla" - muuten niitä mehumaijoja ei kukaan täysjärkinen ostais.
.................................................. ...................
Palataanpa asiaan: Vanhempi 2-paikkanen kesäautoni isommalla bensakoneella kevyemmässä kopassa toimii alakierroksilla kuten kuvailin ja siksi kysyn mahdollisuudesta parannukseen E28:ssa ja kokemuksistanne:
1) Halpa pikkuremmi USA:sta asennus 3x kierroksilla välillä 2000 - 4000rpm, voiko sen asentaa auton runkoon irti koneesta "pulttaa paikalleen" tekniikalla?
2) Erillinen remmi ja solenoidilla kytkettävä toisio-osa pikkuremmiahtimelle?
3) Elektroniikka / mekaaninen porrastettu kytkin ohipäästölle paineen mukaan?
4) Irtikytkentä solenoidilla remmiahtimen kierroksilla 14000 kun kone 4000rpm?
5) Remmin manuaalinen irtikytkentä halutessa, jolloin polttoainetalous nykyinen 4,3l/100km bensana laskien?
.................................................. ...................
Tuloksena olisin täydellinen auto:
Mukava, perheauton tilat, isokoneisen yli 5-litraisen vääntö 1300kg kopassa ja hiljaisuus, italialaisen luonne pikkuteillä, kaasulla ekoauto, ei ongelmia nakutuksesta, tosi halpa käytössä, hybridin kulutus ja ajossa kuin ajatuksen jatke kierrosluvusta riippumatta! Ei tuommoista ole valmiina!Last edited by tsbmw; 12-12-2009, 22:01.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
1) Ei voi asentaa koriin
2) Ei hyötyä, roots ei syö juuri mitään tehoa jos ei tuota painetta
3) Ei tarvitse elektroniikkaa
4) Ei paikat kestä, osta isompi ettei tartte kierrättää niin paljoa
5) katso kohta 2
Lähdit mihin tahansa, ensimmäinen askel on ehdottomasti B34 alakerta. Pistä lohkoineen päivineen niin ei tartte porailla. Vaikka mitä ahtimia pulttailisit, niin aina ensin tilavuus niin suureksi kuin halvalla saa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Siis onko sulla e28:ssa maakaasukaasuvehkeet kiinni tällä hetkellä ? Kuvia :think
Originally posted by tsbmw View PostAi Teistä ihanneauto on Polo diselkinneri moottori vinkuen?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
ANTEEKSI - TSI!
Juu maakaasu ollut n. 2kk kun selvisi hallituksen linja energiapoliittisen kannanoton myötä lokakuussa. Maakaasulla tulee olemaan kiinteä veroprosentti eli ei seuraa öljyn hintaa, suuret kaupungit käyttävät joukkoliikenteessä (sulake), ei dieselveroa JA PUHDAS PÄÄSTÖTÖN EKOAUTO, paikoin biokaasulla kotimainen (no toistaiseksi vain yksi asema tiedossa Jyväskylän lähellä).
Maakaasusta vain hyvää sanottavaa. Laina 2v 0,34% korolla tuo tankkausten jälkeen (13€/250km) tilille 130€/kk ja mun ajolla 35000km/v maksaa itsensä 10kk. Päälle maakaasulaitteiston auton arvoa nostava ominaisuus, tosin sovin että jos löydän esim. E28 M535i:n niin siirto 400€ + katsastus.
Jos 3 kuvapyyntöä niin ok. (Tekniikkaa on kyllä kiitettävästi lisää toimiston etupuolella ja takanakin jotain + putkia). Koitin sijoittaa niin, että kompura mahtuisi.
Kompura vuosia hakusessa, mutta kilpistynyt turhiin kiusaksi keksittyihin lisävaatimuksiin. Esim. jarrut ovat Suomen nopeuksissa takuusti riittävät sellaisenaan oli vääntöä ja tehoa enemmän tai vähemmän (ABS-vaatimus). Siksikin riittäisi kompurasta vain vääntölisä = ohjaus teholla.Last edited by tsbmw; 13-12-2009, 21:23.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Eli et esittele meille autosi kaasulaitteistoa?
OK
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
No voishan sen laittaa vaikka Teitä kiinostuneita herroja onkin 2 (tuossa 3:ta odottelin). Pari päivää reissun päällä eli viikonlopuksi alustavasti (ellei järkyttävät pakkaset estä).Last edited by tsbmw; 16-12-2009, 00:08.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostLaita fiksusti ahdettu pikkukone sinne, jos taloudellisuutta ja samat maksimitehot haluat. Välitykset toki pakettiin sopivaksi.
Nimim. petrolhead on asian ytimessä.
Taloudellisuus on maakaasun myötä kohillaan ja joustaa (nyt 4,3l bensana).Last edited by tsbmw; 16-12-2009, 00:07.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Arvaa kahdesti, tarkoitinko fiksusti ahdetulla pikkukoneella jotain vakio M10:iä.. Nykypäivän parilitrainen turbokone hakkaa 60-luvun M30B28 sekä hiljaisuudessa, alaväännössä että tehossa mennen tullen. Luonne/fiilis/nostalgia-arvo on asia erikseen.
Mikset laittais nykyaikaista pikkuturboa ja kunnon moottorinohjausta nykyisen koneen kaveriksi? Huipputehon ei tarvitsisi nousta yhtään, kerta sitä et halua.
Tässä kolmas kiinnostunut kaasulaitteista. Ei tartte ootellaLast edited by muuris; 16-12-2009, 00:53.
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostNykypäivän parilitrainen turbokone hakkaa 60-luvun M30B28 sekä hiljaisuudessa, alaväännössä että tehossa mennen tullen.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment