Jep eli kaikki lähtee siitä, kun 4-5 vuotta sitten vm:86 e28 m20b20 l-jetronik pelistä katkesi katsastuksessa jakohihna. Ennen katkeamista auto toimi hyvin ja kävi.
Nyt kuitenkin oli aika laittaa peli kuntoon eli kansi irti ja hiomolle. Johan kansi oli kaikin puolin ehjä, mutta 4 venttiiliä oli solmussa joten ne vaihdettiin. Kannelle kaiken kaikkiaan tehtiin kaikki uusiksi eli keinut, venttiilit hiottiin, plaanaus, samalla venat tiukattiin ja kolot koneistettiin, imu ja pakopuolta vähän avarreettiin/siloitettii sekä remppaa varten jakopään osat uusiksi sekä pinnapultit ja yläpään tiivistesarja.
Kaikki kasaan, uudet bensat tankkiin+muut nesteet ja akku kiinni. Kone lähtee hyvin vaivalloisesti käyntii ja pysyy käynnissä ainoastaan kaasulla ja erittäin röpeltäen. Bensa haisee niin perkeleesti, käryää ihan homona siis pakokaasu on sakeeta ja muuten vain röpeltää tosi paljon. Kun kylmänä koneen on saanut käyntiin ja vähän lämpöiseksi niin sammutuksen jälkeen ei millään käyntii vaikka tyhjäis saatanan sata akkua.... MISSÄ VOISI OLLA VIKA?
Tehtyjä/tarkastettuja asioita:
-vaihdettu uudet bensat ja suodatin
-uudet tulpat
-jako tarkastettu
-sytytys asetettu kohdilleen eli kampuran ja nokan merkit kohdilleen ja sit pyörijä asetettu jakajan reunalla olevaan kohdistusmerkkiin
-kokeiltu kaksia eri suuttimia eli omia b20 ja b25:n omia
omia epäilyjä mitä ehkä vois olla:
-imm (kokeiltu ehjää, ei vaikutusta)
-moottorin ohjaus (kokeiltu ehjää, ei vaikutusta)
-maadoitus (tarkastettu)
-edelleen se sytytys (tarkastettu)
NYT apua. Sais ton sit leluksi talvea varten...
JA NYT VIHDOIN ROKKAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja viimeisimmät teot olivat
- uusi alakerta
- kaikki alipaine letkut ja haitarikummit uusiksi
- taas uudet tulpat (ku neljä oli menny pimeeksi)
- IMM stä yksi pinni korkannu -> se takas painamalla kii ja vähä tinaa perään.
- sytkä oletus säätöön "kolminkertaisella varmuudella" lampulla vielä pitäisi tarkka säätö katsoa.
- suuttimien pesu ja suikujen tasaisuus tarkastettu (yksi suutin oli juminu auki ja suihkut heitti pahasti ennen puhdistusta.)
Luultavasti suurin syyllinen oli IMM josta tosiaan yksi pinni irti piirilevystä. Myös jumittanut suutin vaikutti varmasti paksuun pakokaasun tulemiseen.
Nyt kuitenkin oli aika laittaa peli kuntoon eli kansi irti ja hiomolle. Johan kansi oli kaikin puolin ehjä, mutta 4 venttiiliä oli solmussa joten ne vaihdettiin. Kannelle kaiken kaikkiaan tehtiin kaikki uusiksi eli keinut, venttiilit hiottiin, plaanaus, samalla venat tiukattiin ja kolot koneistettiin, imu ja pakopuolta vähän avarreettiin/siloitettii sekä remppaa varten jakopään osat uusiksi sekä pinnapultit ja yläpään tiivistesarja.
Kaikki kasaan, uudet bensat tankkiin+muut nesteet ja akku kiinni. Kone lähtee hyvin vaivalloisesti käyntii ja pysyy käynnissä ainoastaan kaasulla ja erittäin röpeltäen. Bensa haisee niin perkeleesti, käryää ihan homona siis pakokaasu on sakeeta ja muuten vain röpeltää tosi paljon. Kun kylmänä koneen on saanut käyntiin ja vähän lämpöiseksi niin sammutuksen jälkeen ei millään käyntii vaikka tyhjäis saatanan sata akkua.... MISSÄ VOISI OLLA VIKA?
Tehtyjä/tarkastettuja asioita:
-vaihdettu uudet bensat ja suodatin
-uudet tulpat
-jako tarkastettu
-sytytys asetettu kohdilleen eli kampuran ja nokan merkit kohdilleen ja sit pyörijä asetettu jakajan reunalla olevaan kohdistusmerkkiin
-kokeiltu kaksia eri suuttimia eli omia b20 ja b25:n omia
omia epäilyjä mitä ehkä vois olla:
-imm (kokeiltu ehjää, ei vaikutusta)
-moottorin ohjaus (kokeiltu ehjää, ei vaikutusta)
-maadoitus (tarkastettu)
-edelleen se sytytys (tarkastettu)
NYT apua. Sais ton sit leluksi talvea varten...
JA NYT VIHDOIN ROKKAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja viimeisimmät teot olivat
- uusi alakerta
- kaikki alipaine letkut ja haitarikummit uusiksi
- taas uudet tulpat (ku neljä oli menny pimeeksi)
- IMM stä yksi pinni korkannu -> se takas painamalla kii ja vähä tinaa perään.
- sytkä oletus säätöön "kolminkertaisella varmuudella" lampulla vielä pitäisi tarkka säätö katsoa.
- suuttimien pesu ja suikujen tasaisuus tarkastettu (yksi suutin oli juminu auki ja suihkut heitti pahasti ennen puhdistusta.)
Luultavasti suurin syyllinen oli IMM josta tosiaan yksi pinni irti piirilevystä. Myös jumittanut suutin vaikutti varmasti paksuun pakokaasun tulemiseen.
Comment