Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 pakoputkisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by Ohvi View Post
    Tarkoitin tietenkin katsastusten väliseksi ajaksi ja onhan tuossa se että on ne muhkeammat äänet saa ja eipähän katit hajoa ajossa itse kyllä miettinyt noita magnaflow katteja.. eivät pahan hintaisia ole ja läpivirtaampia.
    PS. Taitaa ne katit syödä tehoja jonkin verran.. vai?
    Jos ne katit hajoavat ajossa on syytä korjata jotain.
    Kyllä ne nyt ainakin yhden 15v kerrallaan kestää jos muu on kunnossa.

    Ei ne kyllä näissä mitään tehoja syö muuten vakiossa koneessa.

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5257
      • Pirkkala

      #17
      Originally posted by buusaman View Post
      Ei ne katit välttämättä vie tehoja vaan saattaa olla just toistepäin jossei oo vastapaineita tarpeeksi, riippuu ihan moottoriohjauksesta / kuristaako pakoputkisto auton kulkua yleisestiottaen.
      Vähän ohi topikin, mutta en saa kiinni miksi pakoputkessa pitäisi olla vastapainetta? Liekkö tässä asia sotkettu nyt siihen, että putkisto ei saa olla liian iso jotta kaasun virtausnopeus säilyy riittävänä, jotta "imuvaikutus" on mahdollinen...

      En usko alkuunkaan että kattien poisto voisi koskaan huonontaa tehoa noin niinkuin pakoputkesta johtuvista syistä. Varsinkaan vakioputkistoissa. Lambda anturi jos häiriintyy niin sitten ehkä.

      Vai olenko aivan metsässä.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Vähän ohi topikin, mutta en saa kiinni miksi pakoputkessa pitäisi olla vastapainetta? Liekkö tässä asia sotkettu nyt siihen, että putkisto ei saa olla liian iso jotta kaasun virtausnopeus säilyy riittävänä, jotta "imuvaikutus" on mahdollinen...

        En usko alkuunkaan että kattien poisto voisi koskaan huonontaa tehoa noin niinkuin pakoputkesta johtuvista syistä. Varsinkaan vakioputkistoissa. Lambda anturi jos häiriintyy niin sitten ehkä.

        Vai olenko aivan metsässä.
        Tuo vastapaine juttu on lähinnä kaksitahtisten murhe.

        Ei se teho varmaan kattien poistolla huononekkaan mutta ei ne BMW:n putkistossa sitä vakiossa koneessa huononnakkaan.
        Kyllä siellä insinööri on sen verran laskenut.

        Comment

        • ike24
          BTCF Member
          • Mar 2011
          • 957
          • haapavesi

          #19
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Tuo vastapaine juttu on lähinnä kaksitahtisten murhe.

          Ei se teho varmaan kattien poistolla huononekkaan mutta ei ne BMW:n putkistossa sitä vakiossa koneessa huononnakkaan.
          Kyllä siellä insinööri on sen verran laskenut.
          Meinaatko että bmw.llä on niinku ollu se maailman paras insinööri joka on laskenut että tässä autossa sillö ei ole vaikutusta ja muissa autoisaa on???

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #20
            Originally posted by ike24 View Post
            Meinaatko että bmw.llä on niinku ollu se maailman paras insinööri joka on laskenut että tässä autossa sillö ei ole vaikutusta ja muissa autoisaa on???
            Ainakaan pers tuntumalla ei ole vaikutusta paskaakaan muuten vakiossa autossa.

            Ainut missä olen huomannut mitään hyötyä katin poistosta oli 85 Buick.
            Siinäkin tosin se katti oli varmaan poltettu väärillä seoksilla.

            Jos on ihan faktatietoa missä vakiossa BMW:ssä katin poisto auttaa niin kuuntelen kyllä.
            Mielestäni on vain ihan turhaa hommaa väsäillä vakio autoon laippoja putkiin että saa irroitella katteja.
            Last edited by Muurahainen; 16-10-2014, 22:06.

            Comment

            • ike24
              BTCF Member
              • Mar 2011
              • 957
              • haapavesi

              #21
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Ainakaan pers tuntumalla ei ole vaikutusta paskaakaan muuten vakiossa autossa.

              Ainut missä olen huomannut mitään hyötyä katin poistosta oli 85 Buick.
              Siinäkin tosin se katti oli varmaan poltettu väärillä seoksilla.

              Jos on ihan faktatietoa missä vakiossa BMW:ssä katin poisto auttaa niin kuuntelen kyllä.
              Nojuu ei varmasti eroa huomaa. Mutya näytti vähöb että ylistät tota bmw.n insinöörii nii piti vähä siihe jo puuttua

              Comment

              • kalevik
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 957
                • Salo

                #22
                Originally posted by ike24 View Post
                Meinaatko että bmw.llä on niinku ollu se maailman paras insinööri joka on laskenut että tässä autossa sillö ei ole vaikutusta ja muissa autoisaa on???
                Tässä on hyvä muistaa että sen lisäksi että bmw:n insinööri osaa laskea, se osaa myös tulkita erilaisia lainsäädäntöjä. mm. päästömääräyksiä. Ja hieman taitaa osata myös kustannuslaskentaa.

                Melkein löisin vetoa että jos pelkkää tehoa haetaan, keinolla millä hyvänsä, bmw:n insinööri laskee/viilaa/vaihtaa osia/keventää/nimeä itse, suohon kaikki tämän forumin virittelijät.
                E61 525i, Suzuki VS1400
                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                Comment

                • ike24
                  BTCF Member
                  • Mar 2011
                  • 957
                  • haapavesi

                  #23
                  Oottekohan te liia merkki uskosia????

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #24
                    Originally posted by ike24 View Post
                    Nojuu ei varmasti eroa huomaa. Mutya näytti vähöb että ylistät tota bmw.n insinöörii nii piti vähä siihe jo puuttua
                    Toyotan ja fordinkin insinööri on tuon sentään about osannut laskea.
                    Ei ole niissäkään hyötyä tuntumassa katin poistolla.

                    Eihän kyseinen BMW:n henkilö ihan väkisin liian pientä kattia koita putkeen työntää vaan osaa laskea mitä sen pitäisi virrata. Noissa kun ei taida hinta muuttua virtaavuuden mukaan.

                    Ainut missä saattaa tulla kompromissejä on juuri ne kustannukset ja lainsäädäntö.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #25
                      Originally posted by ike24 View Post
                      Oottekohan te liia merkki uskosia????
                      Kyllä meillä on enemmän Fordeja kuin Bmw:tä. Jopa Opel on tasassa Bmw:n kanssa määrällisesti

                      Comment

                      • ike24
                        BTCF Member
                        • Mar 2011
                        • 957
                        • haapavesi

                        #26
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Kyllä meillä on enemmän Fordeja kuin Bmw:tä. Jopa Opel on tasassa Bmw:n kanssa määrällisesti
                        Hehehe joo ei itellä noista katin poistoista oo sillai kokemusta kun en oo nähny siinä mitään hyötyy

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          Originally posted by ike24 View Post
                          Hehehe joo ei itellä noista katin poistoista oo sillai kokemusta kun en oo nähny siinä mitään hyötyy
                          Ja piti kuitenkin tulla insinöörin kykyjä mollaamaan

                          Comment

                          • ike24
                            BTCF Member
                            • Mar 2011
                            • 957
                            • haapavesi

                            #28
                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Ja piti kuitenkin tulla insinöörin kykyjä mollaamaan
                            Noo en oo vielä yhtään viisasta insinööriä tavannu

                            Comment

                            • ilkka 330 ci
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2012
                              • 129
                              • varkaus

                              #29
                              Se täytyy lisätä et biltemasta hommasin ne katit ni eipä kyl oo maailman helpoin paikka ruveta sinne sovittelee.käytännössä meni uusiksi koko putkisto.

                              Comment

                              • peeämwee
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1822
                                • I sink hell

                                #30
                                Kyllä ne katit vaikuttaa todella paljon tehoon(vielä enemmän kiihtyvyyteen!) varsinkin nilltä ajoilta jolloin katteja ruvettiin autoihin laittamaan. e32 735i kat 211hp 305Nm. 735i ei kat 218hp 315Nm. Tuossa yhdelta sivulta kun katoin niin bmw ilmoitti: 735i man kat kiihtyy 0-100 8.3sek. Ilman kattia 7.8sek...
                                Tosin m60b40 on jo paljon uudempaa tekniikkaa.
                                Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                                Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                                A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                                http://velkakello.fi/

                                Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎